اولیایی: دانش دیپلماتیک آصفی به درد استقلال می‌خورد/ نمی‌شود دست و پای مدیرعامل را ببندیم و بگوییم شنا کن!

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اعتقاد دارد نمی‌توان اختیارات را از فرد انتخاب شده به این سمت سلب کرد.

به گزارش مشرق، کاظم اولیایی درباره حاشیه‌های انتخاب احمد مددی به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال اظهار داشت: قانون‌گریزی در حال رسوخ به DNA ماست. صورتجلسه یک نشست چهار نفره، پیش از پایان جلسه منتشر می‌شود و این حکایت زیادی دارد که مجمع باید به آن توجه کند.

وی با اشاره به جلسه مشترک خود با وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: جلساتی با رئیس مجمع باشگاه استقلال داشتم و یکی از توصیه‌هایم این بود که هیئت‌مدیره مسئول بگذاریم. این فرمت قانونی در بسیاری از شرکت‌ها وجود دارد و عضو هیئت‌مدیره مسئول باشگاه است. به وزیر گفتم باشگاه اینگونه اداره نمی‌شود و اقتدار مدیر شکسته می‌شود. پس مدیر چه کاره است؟ وزیر ورزش این نکته را نپسندید. ما غیراصولی و غیرقانونی، یک نفر را به‌عنوان خیرالموجودین به سمت مدیرعامل می‌گذاریم، دست و پایش را می‌بندیم، او را به استخر می‌اندازیم و می‌گوییم شنا کن. این برای جامعه قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید:

عذرخواهی فرشید اسماعیلی از مدیرعامل استقلال

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال که با برنامه «تهران ورزشی» گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه خاطرنشان کرد: قانون اجازه می‌دهد هیئت‌مدیره موظف و پاسخگو داشته باشیم. ما می‌خواهیم از اختیار و اعتبار یک موضوع مدیریتی استفاده کنیم، اما در قبال آن مسئولیت پاسخگو نباشیم. عضو هیئت مدیره برای امضای خود باید پاسخگو باشد و مسئولیت دارد.

« اعضای هیئت‌مدیره می‌خواهند درباره همه مسائل اظهار نظر کنند، اما مسئولیت حقوقی نداشته باشند.»، اولیایی ضمن بیان این جمله گفت: این مغایر با مجوزهای صدور مجوز حرفه‌ای است که آقایان امسال گرفتند. برای این موضوع باید مشخص شود چه کسانی مسئول باشگاه هستند و باید معیارهای پرسنلی و مدیریتی ارائه کنند. معیارهای حقوقی دومین موضوع است و ساختار ما باید تعریف‌شده باشد. می‌توانیم در چارچوب قوانین ثبت شرکت‌ها عملکرد بهتری داشته باشیم، به شرطی که پاسخگویی اعمال شود

وی با اشاره به انتصاب حمیدرضا آصفی در هیئت‌مدیره باشگاه استقلال بیان کرد: او جامعه را می‌شناسد و من هم 30 سال است حوزه ورزشی او را می‌شناسم. او در کشورهایی چون امارات و آلمان بوده و به‌عنوان سخنگوی وزارت خارجه فعالیت می‌کرد. آصفی استقلالی و فوتبالی است. اگر دعوت از او برای حرکت به سوی بهتر شدن باشد، حتماً باید هیئت‌مدیره با حضور او شکل بگیرد. در این شرایط آصفی حتماً نباید رئیس هیئت‌مدیره شود.

« آصفی وقت و اطلاعات بیشتری دارد و دانش دیپلماتیک او به درد استقلال می‌خورد.»، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ضمن بیان این جمله اظهار داشت: اگر آقایان عملکرد مناسبی داشته باشند، حمایت لازم وجود دارد و اگر تفرقه در باشگاه ایجاد شود، استقلال به موفقیت نمی‌رسد. مسابقات داخلی مهم است، اما افق دید ما آسیاست و عناوین قاره‌ای را باید تجدید کنیم. باید قهرمان آسیا شویم تا بگوییم فوتبال ما از آسیا بالاتر است. برای رسیدن به این موضوع، باید مدیریت‌ها را تقویت کنیم و مدیران در جایگاه خودش قرار بگیرند.

اولیایی درخصوص صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های کشور تصریح کرد: مجوز باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن، تراکتور و فولاد صادر شده و این باشگاه‌ها می‌توانند در مسابقات آسیایی و بین‌المللی شرکت کنند، اما این مجوزها دائمی نیست. اگر مشخص شود اطلاعات ارائه شده درست نیست یا اگر آقایان از مقررات اعلام شده تعدی کنند، این مجوز آسیب می‌بیند. سایر باشگاه‌ها دو ماه برای اجرای فرآیند مجوز ملی فرصت دارند و باید این مجوز را بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس