فشارها بر پامپئو برای تروریستی خواندن انصارالله یمن

دیپلمات‌ها و مقام‌های سابق وزارت خارجه آمریکا بر این باورند که تصمیم دولت ترامپ برای قراردادن انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی عمیقا به ضرر امنیت ملی ایالات متحده خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دیپلمات‌ها و مقام‌های سابق وزارت خارجه آمریکا ضمن انتقاد از تلاش های دولت ترامپ برای تروریستی خواندن انصارالله یمن اعلام کردند که این اقدام کاخ سفید عمیقا به ضرر امنیت ملی ایالات متحده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

محاصره ائتلاف سعودی سالانه جان ۱۰۰ هزار کودک را گرفته است

بر اساس این گزارش، ۲۰ مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای برای مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده از دولت ترامپ خواسته‌اند تا طرح و برنامه های مربوط به قراردادن انصارالله یمن در فهرست سازمان های تروریستی را متوقف کند.

این نامه در ادامه افزود: چنین اقدامی می تواند با انگیزه های سیاسی باشد و به ضرر اعتبار برنامه ها و سیاست های آمریکا در زمینه مقابله با تروریسم خواهد بود. برای اینکه شفاف باشیم، باید اعلام کنیم که ما هیچ گونه علاقه‌ای به جنبش حوثی‌ها (انصارالله) یا اقدامات آنها نداریم.

مقام های سابق وزارت خارجه آمریکا افزودند: ما بر این باور نیستیم که جنبش حوثی‌های (انصارالله) یمن مطابق با تعریف "سازمان تروریستی خارجی" تعیین شده از سوی وزارت خارجه آمریکا است و قرار دادن نام این گروه در فهرست سازمان های تروریستی به نفع منافع ملی آمریکا خواهد بود.

دولت ترامپ قصد دارد انصارالله یمن را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد. انصارالله یمن در شش سال اخیر در برابر تجاوزهای ائتلاف به رهبری رژیم آل سعود ایستادگی و مقاومت کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی هیل افزود: چنین اقدامی بخشی از فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران است. ترامپ در آوریل ۲۰۱۹ میلادی تلاش کنگره برای پایان دادن حمایت آمریکا از تجاوز عربستان علیه یمن را وتو کرد.

امضاکنندگان این نامه افزودند: ما از دولت ترامپ می خواهیم تا این اقدام را انجام ندهد، اقدامی که به نظر ما عمیقا به ضرر منافع امنیت ملی آمریکا خواهد بود، از جمله مقابله با تروریسم و بیشتر از همه به ضرر غیرنظامیان بی‌گناه یمنی تمام خواهد شد. به جای آن از دولت آمریکا می خواهیم تا حمایت خود از روند صلح سازمان ملل را افزایش دهد. حمایت آمریکا می تواند نقش مهمی در تلاش های انجام شده برای پایان دادن به درگیری ها در منطقه داشته باشد.

سازمان ملل ۳ دسامبر اعلام کرده است که حداقل ۲۳۰ هزار نفر در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به خاک یمن جان خود را از دست داده‌اند. بخش گسترده‌ای از جمعیت یمن نیز بی خانمان شده و با گرسنگی و کمبود مواد غذایی روبرو هستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هامون IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    جناب پمپئو ما از شما انتظار این امر را نداشتیم خواهشمند است در اسرع وقت برای کمک به حفظ اخلاق و عفت جهانی و دفاع از حقوق محرومین این امر اصلاح شود با تشکر.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    او از تهران میترسه
  • سید حبیب IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    اگه آمریکای تروریست چنین غلطی مرتکب شد انصارالله هم تنگه باب المندب رو روی آمریکایی ها ببنده و ناوها و کشتی های آمریکایی به قهر دریا بفرسته تا بدونن غلط زیادی نکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس