وزیر دادگستری آمریکا: به نظر می‌رسد روسیه عامل حملات سایبری باشد - کراپ‌شده

وزیر دادگستری آمریکا روز دوشنبه در سخنانی بر خلاف اعتقاد رئیس جمهور این کشور، روسیه را عامل حملات سایبری گسترده به نهادها و سازمان‌های آمریکایی معرفی کرد.

به گزارش مشرق، «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا روز دوشنبه گفت که هیچ دلیلی وجود ندارد که وی بازپرس ویژه‌ای برای انجام تحقیقات از «هانتر بایدن» پسر رئیس جمهور منتخب آمریکا تعیین کند.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، برخی گمانه‌زنی‌ها در این باره که دولت فدرال باید دستگاه‌های رای‌گیری را توقیف کند رد کرده و آن را بی اساس توصیف کرد.

بیل بار همچنین با ارزیابی «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در این باره که روسیه عامل حملات سایبری اخیر به وزارتخانه‌ها و نهادهای آمریکایی بوده موافقت کرد.

وی در این باره گفت: «بر اساس اطلاعاتی که دارم،‌ من با ارزیابی پامپئو موافقم. قطعا به نظر می‌رسد که روسیه عامل این حملات بوده اما من قصد ندارم فراتر از این،‌ درباره آن بحث کنم.»

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه هفته جاری در صفحه توییتر خود چین را مقصر اصلی حملات سایبری اخیر در آمریکا دانست و نوشت: «(موضوع) هک سایبری در رسانه‌های جعلی بسیار بزرگتر از (آن چیزی است که در) واقعیت است. من به طور کامل در جریان قرار گرفتم و همه چیز به خوبی تحت کنترل است. زمانی که هر چیزی اتفاق بیفتد، شعار اول روسیه،‌ روسیه، روسیه است. چون رسانه‌ به دلایل عمده مالی‌از بحث درباره احتمال اینکه ممکن است چین باشد (این ممکن است) هراسان است.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت که همه‌چیز تحت کنترل بوده و رسانه‌ها درباره این حمله سایبری اغراق کرده‌اند.

در روزهای اخیر رسانه‌های آمریکایی گزارش‌های زیادی درباره نفوذ هکرها به سازمان های دولتی در آمریکا با استفاده از نرم افزار شرکت «سولار ویندس» مستقر در تگزاس منتشر کردند.

طبق گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، هکرها به چندین وزارتخانه و نهاد فدرال از قبیل «سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا» نفوذ کرده‌اند. سازمان امنیت ملی هسته‌ای آمریکا یکی از سازمان‌های فدرال است که نظارت بر زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای این کشور را بر عهده دارد.

آمریکا مدعی است که هکرهای روس پشت پرده این حملات سایبری به سازمانهای دولتی ایالات متحده بوده که البته مسکو تمامی این ادعاها را رد کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس