نیوزویک: حملات سایبری اخیر فقط یک پیش نمایش است

حملات سایبری گسترده اخیر در آمریکا علاوه بر آشکار کردن ضعف ساختارهای امنیتی، تنش میان مقامات این کشور را بر سر این موضوع نیز در پی داشت.

به گزارش مشرق، بسیاری از نهادهای فدرال آمریکا هدف حملات سایبری گسترده‌ای قرار گرفته و بسیاری از اطلاعات آنها به سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید:

تهدید عاملان حملات سایبری توسط رئیس جدید کاخ سفید

مقامات امنیتی آمریکا اگرچه تاکنون نظر یکسانی را درباره جزئیات و نحوه این حمله سایبری گسترده اعلام نکردند، اما به عمق و گستردگی این حمله اذعان کرده اند.

بیشتر بخوانید:

موضوعی که ترامپ را تا مرحله زندان پیش می‌برد

پایگاه نوایندین اکسپرس، در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد که هک نرم افزار «سولار ویندز» که اخیرا در امریکا فاش شد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری است که علیه دولت آمریکا انجام شده و بسیاری از آژانس‌های دولتی و خصوصی دیگر را هدف قرار داد.

هفته گذشته و نخست شرکت امنیت سایبری «فایر آی» این حمله سایبری را کشف کرد و از آن پس هر روز گزارش‌های جدیدتری درباره این حمله منتشر شده، اما ماهیت این حمله همچنان ناشناخته مانده است، اما عقیده بر این است که وزارت خزانه داری، امنیت داخلی، وزارت بازرگانی و بخش‌هایی از پنتاگون از این حمله تاثیر پذیرفتند.

بیشتر بخوانید:

روسیه عامل حملات هکری اخیر است

یکی از سوالاتی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که چگونه نهادهای فدرال بسیاری هدف این حمله سایبری قرار گرفته اند؟

این حمله به نوعی «زنجیره تامین» نامیده می‌شود؛ هکرها به جای حمله مستقیم به دولت فدرال آمریکا و یا شبکه یک سازمان خصوصی، یک فروشنده ثالث را که نرم افزار این شرکت‌ها را تامین می‌کند هدف حمله قرار داده اند.

درباره این موضوع که چگونه هکرها موفق به نفوذ و سرقت اطلاعات در جریان این حمله سایبری شده اند همچنان اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما مقامات امنیت سایبری آمریکا می‌گویند که هنوز به عمق «چاه» این حمله سایبری دسترسی پیدا نکرده اند.

بیشتر بخوانید:

واکنش پوتین به اتهام حملات سایبری روسیه علیه آمریکا

یکی از موضوعاتی که طی روزهای اخیر به آن توجه شده، ضعف ساختارهای امنیت سایبری آمریکاست.

اما طی روزهای گذشته و پس از نخستین اظهار نظر مقامات آمریکا درباره این حملات سایبری، اختلاف در میان آنها بر سر این حمله سایبری نیز آشکار شده است.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا طی مصاحبه‌ای، روسیه را در ارتباط با این حمله متهم کرد؛ وی مدعی شد «تا حدود بسیاری آشکارا می‌توانیم بگوییم که روسیه پشت این حمله قرار داشته است.»

با این وجود «دونالد ترامپ»، در نخستین واکنش به این حملات سایبری، اظهار نظر متناقضی از آنچه پمپئو گفته بود، مطرح کرد.

ترامپ با انتشار چند پیام در حساب توییتری خود، بار دیگر رسانه‌های آمریکا را جعلی توصیف کرد و گفت که در پوشش اخبار مربوط به این حمله سایبری زیاده روی کرده اند.

رییس جمهور آمریکا مدعی شد «همه چیز تحت کنترل است.»

ترامپ بار دیگر انگشت اتهام را به سمت چین نشانه رفت و گفت که این حمله سایبری احتمالا کار چین بوده است.

با این وجود رسانه‌های آمریکا و مقامات این کشور به طور گسترده‌ای در واکنش به این ادعا گفته اند که ترامپ گستردگی حمله سایبری اخیر را کم اهمیت جلوه داده است.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس