علی مطهری

علی مطهری می‌گوید دوستان انقلابی اگر حرف روحانی را قبول نمی‌کنند، حرف رهبری را قبول کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: این نماینده سابق مجلس در توییتی نوشت: «رهبر انقلاب فرمودند اگر بتوانیم تحریم را برطرف کنیم یک ساعت هم نباید تاخیر کنیم. آقای روحانی هم قبلا همین حرف را گفته بودند. دوستان موسوم به «انقلابی» اگر این سخن حق را از آقای روحانی قبول نمی‌کنند، از رهبری قبول کنند و با کارشکنی در راه رفع تحریم، رنج غیرضروری برای مردم درست نکنند.»

این روایت ناقص و نصف و نیمه در حالی است که رهبری با لحنی مؤاخذه‌آمیز و با یادآوری وعده پنج سال پیش لغو تحریم‌ها فرمودند: «به دشمن اعتماد نکنید؛ این توصیه قطعی من است. به دشمن اعتماد نکنید. برای مسیر رفع مشکلات مردم، برای درست شدن آینده کشور به وعده این و آن اعتماد نکنید؛ این توصیه به مسئولین است. این وعده‌ها وعده خوبان نیست؛ وعده بدان و اشرار است اما آن هم از هر صد تایش یکی وفا نکند! دشمنی‌ها را از یاد نبرید. دشمنی کردند. دیدید که آمریکای ترامپ و آمریکای اوباما با شما چه کرد. ]البته [این فقط مال ترامپ نیست که حالا مثلا فرض کنید چون ترامپ رفت، بگویند تمام شد؛ نه، آمریکای اوباما هم با شما بدی کرد، با ملت ایران بدی کرد و سه کشور اروپایی هم همین‌جور. این سه کشور اروپایی نهایت بدعملی را انجام دادند و لئامت را و دورویی و نفاق را در مقابل ملت ایران نشان دادند... من قبلا هم گفته‌ام، حالا هم تکرار می‌کنم: رفع تحریم دست دشمن است، و خنثی‌کردن تحریم دست ما است؛ غیر از این است؟ ‌ما که نمی‌توانیم خودمان رفع تحریم کنیم، دشمن باید رفع تحریم کند اما خودمان می‌توانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم. پس این مقدم است، این درست است؛ بیشتر دنبال این باشیم. البته نمی‌گویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ چرا، واقعا اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البته چهار سال است تأخیر شده، از سال ۹۵ بنا بوده همه تحریم‌ها یک باره برداشته بشود تا الان نه فقط برداشته نشده، زیاد هم شده. تأخیر شده، اگر بتوانیم با روش درست، عاقلانه، با روش اسلامی و ایرانی، با روش عزتمندانه تحریم را برطرف کنیم، باید برطرف کنیم. اما به این نیندیشید؛ عمده به خنثی کردن تحریم بیندیشید که دست شما است و شما می‌توانید این کار را بکنید.»

بیان رهبری روشن است. چگونه می‌توان وعده برداشتن تحریم‌ها را پنج سال به تأخیر انداخت و مدعی شد که یک ساعت هم نباید در برداشتن تحریم‌ها تأخیر کرد!

نکته جالب این است که آقای مطهری چند هفته قبل به درستی با اشاره به سوء مدیریت خسارت‌بار دولت  اذعان کرد «حوادث آبان ۹۸ که بیشتر ناشی از بی‌تدبیری دولت بود، این خیال را در سر تندروهای آمریکا پدید آورد که پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی کاهش یافته و وقت مناسبی برای ترور سردار سلیمانی است. قبل از آن جرئت این کار را به خود نمی‌دادند. البته بعد از تشییع پرشکوه پیکر آن عزیز، واقعیت را دریافتند.»

یادآور می‌شود بسیاری از تحریم‌های گسترده امروز، پس از اجرای برجام توسط ایران و توسط دولت دموکرات اوباما اعمال شده نظیر، تحریم‌های ویزا، سیساوا، آیسا و مصادره چند میلیارد دلار اموال ایران. متأسفانه این خیانت پس از آن اتفاق افتاد که امثال آقای مطهری توافق پرخلل و فرج برجام را ظرف ۲۰ دقیقه تصویب کردند و گفتند ۲۰ دقیقه هم برای تصویب زیاد بود. (!)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجتبی IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    3 0
    وقتی سخن رهبر زنده را تحریف میکنند سخن رهبر راحل و امام معصوم را تحریف نکنند؟
  • مصطفی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    هر چه بگندد نمکش می زنند/ وای به روزی که بگندد نمک اگر قوه قضاییه اون روزی که آقایون مسولیت های کوچیکشون رو گند زدن، اینارو می خواست و یک سو پیشینه براشون درست می کرد و حکم عدم بکار گیری در دولت رو براشون می زد ما این روزها رو نمی دیدیم . اره داداش اون روز نمکتون گندیده بود متوجه نبودیم. امروز مزش رسیده به زیر زبون. از ماست که بر ماست
  • SG ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 0
    چرا سخن رهبر را تحریف می کنید
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 0
    رهبری فرمودن اگر تحریم برداشته شود یک ساعت نباید تاخیر کرد اما حالا چهار سال از برجام گذشته تحریم برداشته نشده زیاد تر شده پس خنثی سازی تحریم به دست خودمان است واین بهترین است چرا تحریف وتقطیع می کنید مردم را چه فرض می کنید
  • GB ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    نفوذی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس