کد خبر 1157953
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
هژمونی آمریکا در بدترین وضعیت تاریخی

جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد وجهه بین‌المللی آمریکا در سال ۲۰۲۰ همچنان به روند نزولی خود ادامه داده و به یک رکورد ناامیدکننده دیگر دست یافته است.

به گزارش مشرق، نظرسنجی موسسه گالوپ که بر اساس اطلاعات و آمارهای جمع آوری شده از ۲۹ کشور جهان منتشر شده، حاکی است که میانگین نرخ رضایت از آمریکا از ۲۲ درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی به کمتر از ۱۸ درصد تنزل یافته است.

بیشتر بخوانید:

پایان هژمونی آمریکا بعد از انتخابات ۲۰۲۰

بر اساس این گزارش، نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می دهد میزان رضایت از آمریکا و وجهه بین‌المللی این کشور از نخستین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ تاکنون افت چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید:

آیا سیاست آمریکا در دوره جو بایدن تغییر می‌کند؟

نظرسنجی گالوپ که طی ماه های مارس و نوامبر ۲۰۱۷ انجام شده نشان می دهد میزان رضایت از رهبری آمریکا در ۱۳۴ کشور جهان نسبت به آخرین سال ریاست جمهوری باراک اوباما ۱۸ درصد افت داشته است.

فقط ۵ درصد در ایسلند، ۶ درصد در آلمان، ۱۰ درصد در سوییس، ۱۴ درصد در دانمارک، ۱۵ درصد در انگلیس و ۲۰ درصد در ایرلند رهبری آمریکا را تایید می‌کنند.

این نظرسنجی حاکی است که میزان رضایت از آمریکا در ۲۰ کشور جهان از جمله بریتانیا با افت شدیدی روبرو شده است. این رقم در بریتانیا از ۲۵ درصد در سال ۲۰۱۹ به کمتر از ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

البته در برخی کشورها نیز میزان رضایت از رهبری آمریکا افزایش داشته است به عنوان مثال در روسیه این رقم از ۱۱ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۸ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

با این حال میزان نارضایتی از سیاست های آمریکا در روسیه نیز به یک رکورد جدید دست یافته و از ۵۶ درصد در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۷۱ درصد رسیده است.

پیش از این نیز نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو نشان داده است که میزان اعتماد متحدان آمریکا به ریاست جمهوری ترامپ کمتر از ۱۶ درصد بوده است که این رقم ۷ درصد کمتر از اعتماد این کشورها به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است.

نظرسنجی گالوپ همچنین نشان می دهد که میزان رضایت از جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز با ۶ درصد افزایش به ۵۵ درصد رسیده و این رقم برای ترامپ با ۳ درصد افت به ۴۲ درصد رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    6 1
    ببخشید ، یه سوال داشتم، این عکس همون خشتک غربگدایان هست که پاره شده؟!!!
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      2 1
      دمت گرم خخخخخ
  • كريم IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    4 1
    خداوندا لحظه به لحظه به بدتر شدن وضع اقتصادي و اجتماعي دشمنان ايران علي الخصوص آمريكاي جهانخوار بيافزا. آمين يا رب العالمين.
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 1
      فعلا که جمهوری به اصطلاح اسلامی گرفتار مشکلات متعدد و روز افزون است و ایران و ایرانی ها غرق در مشکلات هستند
  • بنده خدا IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    به یاری حق و به کوری چشم کاسه لیسان آمریکا و غرب، چیزی تا پایان کارشون نمونده. هیچکس حتی ۵ سال پیش هم فکر این روزها رو نمیکرد اما خدا اگه بخواد کاری کنه چنان با همین اسباب دم دست کارهاش رو انجام میده که همه متحیر بشن. ترامپ و کرونا و شهادت حاج قاسم و انتخابات آمریکا و قضیه جرج فلوید و .... همشون اسبابی هستن که دارن کمر آمریکا رو میشکنن. البته آمریکا دهه هاست رو به سقوطه فقط مشهود و ملموس نبود تا الان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس