ریمدان

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تشریح تأثیر افتتاح پایانه مرزی «ریمدان» بر اقتصاد ایران و پاکستان گفت: پایانه‌های لجستیگی در استان سیستان و بلوچستان در مبادلات بندر چابهار نیز مؤثر است.

به گزارش مشرق، داریوش امانی، معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بعدازظهر امروز در برنامه تلویزیونی با اشاره به تأثیر افتتاح امروز پایانه مرزی «ریمدان» بر اقتصاد ایران و پاکستان اظهار داشت: وقتی که یک مرز و پایانه مرزی رسماً افتتاح می‌شود، دستگاه‌های متولی مؤظف به تقویت  خود در آن بخش هستند.

وی افزود: به دستور وزیر راه و شهرسازی از امروز کارها در پایانه مرزی «ریمدان» شروع می‌شود. همچنین تقویت گمرک، گذرنامه و دستگاه‌های مستقر در مرز از امروز آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

افتتاح مرز تجاری و رسمی ایران و پاکستان

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پیش از این ادارات ما در این مناطق در کانکس مستقر بود و ساختمان مناسبی نداشت اما امروز ساختمان‌های مناسبی ساخته شده است.

امانی با بیان اینکه این مرز را به صورت مکانیزه آماده خواهیم کرد تا دستگاه‌ها به صورت فرایند محور عمل کنند، عنوان کرد: مدیریت یکپارچه در مرزها به وزارت راه و شهرسازی سپرده شده است و در بحث بهره‌وری در این راستا تصریح مبادلات و جابه‌جایی مسافر تلاش می‌کنیم، مشکلات و نواقص رفع شود. 

وی افزود: در توسعه مرزها مدیریت یکپارچه دنبال می‌شود و هر جا مرز مشترک با کشورهای همسایه ایجاد کرده‌ایم، در تبادلات اقتصادی آبادانی منطقه اتفاق افتاده است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ایگفت: همین مرز ریمدان با وجود سنگ‌اندازی‌های دشمن به نتیجه رسید. همچنین مرز پیشین که به مرز ریمدان نزدیک است، به زودی مناسب‌سازی خواهد شد.

ببینید:

فیلم/ مرز تجاری و رسمی ایران و پاکستان افتتاح شد

امانی تأکید کرد: پایانه‌های لجستیکی در مبادلات بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان مؤثر است.

بنابراین گزارش در این برنامه تلویزیونی همچنین معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد:‌ دولت پاکستان از راه‌اندازی بازارچه «ریمدان» استقبال کرد، به ر حال ارتباط اقتصادی با توسعه بازارهای مرزی بین مرزنشینان ایران و پاکستان در این منطقه برقرار می‌شود.

میرزنگنه اضافه کرد:‌ پس از افتتاح پایانه مرزی «ریمدان» جلسه‌ای با مسئولان پاکستان درباره توسعه بازرگانی دو طرف داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه معیشت مرزنشینان و مبادلات اقتصادی آنها دنبال می‌شود، گفت: پنج بازارچه مرزی فعال داریم؛ کشور پاکستان هم در مناطق خود معادل بازارچه‌های مرزی ما تأسیسات ایجاد می‌کند، تا فعالیت مرزنشینان در نقاط مرزی بیش از پیش در حوزه اقتصاد فعال شود.

معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: امیدوارم با استقبال کشور پاکستان رونق بازارچه مرزی «ریمدان» را شاهد باشیم، البته در دوران شیوع کرونا هم فعالیت بازارچه‌های مرزی بین ایران و پاکستان و ایران و افغانستان برقرار بود.

میرزنگنه گفت: در منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه و ریمدان در منطقه آزاد چابهار آماده جذب سرمایه‌گذاری با توجه به ظرفیت‌های مناسب این منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: ما در میرجاوه منطقه ویژه اقتصادی داریم که عملیات اجرایی آن از گذشته دنبال شده است و شرایط خوبی در حمل و نقل،‌ترابری ، لجستیک و همچنین صادرات در آن مناطق خواهیم داشت. 

معاون امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در چند ماه گذشته درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی و مبادلات مرزی از طریق مرز میرجاوه جلساتی با مسئولان کویته پاکستان و ایالت بلوچستان داشته‌ایم.

بنابراین گزارش امروز پایانه مرزی «ریمدان» در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس