ویژه ها

اصلاح طلبان بجای این نمایش های توهین آمیز باید به مردم بگویند که در این هفت سال و نیم، چه کاری برای مردم انجام دادند؟ اکنون زنگ حساب دولتِ اصلاح طلبان است.تخم مرغ ۴۰ هزارتومانی همان گلابی برجام است.

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه های مشرق» همراه شوید.

*******

**«عادل فردوسی پور» پوششی برای دیده نشدن «گلابی های برجام»

«عادل بُرد»، «پرسپولیس باخت،عادل بُرد»، «بازگشت جنجالی فردوسی پور» و...از جمله تیترهای روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز است.

در همین رابطه روزنامه اعتماد- متعلق به «الیاس حضرتی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم- در تیتر اصلی شماره امروز در مطلبی با عنوان «بازگشت جنجالی فردوسی پور» نوشت:«فینال لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس و اولسان هیوندای کره جنوبی جدا از حساسیت فوتبالی تبدیل به یک اعتراض مدنی شد. داستان از این قرار است که یک روز قبل از بازی فینال صفحه رسمی ‌ای‌اف‌سی فارسی در اینستاگرام اعلام کرد یک سورپرایز ویژه برای هواداران ایرانی دارد. این صفحه با انتشار عکس عادل فردوسی‌پور خبر داد که این گزارشگر مغضوب صداوسیمای ایران قرار است از طریق لایو این صفحه بازی فینال را گزارش کند. این خبر با استقبال عجیبی از سوی هواداران فوتبال ایران همراه شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«البته رسانه‌های نزدیک به صداوسیما حتی هنگامی که فالورهای صفحه فارسی ای‌اف‌سی صدهزارتا صدهزارتا اضافه می‌شد، خواستند شبهاتی نظیر ارتباط کنفدراسیون فوتبال آسیا با سایت‌های قمار و فحشا(!) را مطرح کردند و اضافه شدن به دنبال‌کنندگان این صفحه را کار روبات‌ها خواندند!به هر حال فینال لیگ قهرمانان آسیا با شکست پرسپولیس در یک بازی دراماتیک به پایان رسید. عادل گزارشش را کرد، مردم هم دیدند و نشان دادند حذف شده‌ها فراموش شدنی نیستند».

یکی از ترفندهای عملیات روانی، «تولید سوژه های جنجالی» با هدف مشغول سازی افکارعمومی و انحراف آنها از مسائل اصلی است.

این سوژه ها باید در فواصل کوتاه مدت طراحی شده و قابلیت «دوقطبی سازی» در جامعه را داشته باشد.

در حال حاضر فقط چند ماه تا پایان کار دولت روحانی فرصت باقی مانده است. بر همین اساس اکنون «زنگ حساب دولت» است. دولتی که اکثریت مطلق آن در اختیار اصلاح طلبان است.

در روزهای گذشته افزایش قیمت تخم مرغ موجب گلایه مندی مردم شد؛ در حال حاضر هر شانه تخم مرغ حدود ۴۰ هزارتومان به فروش می رسد! پیش از آن نیز قیمت مرغ تا آستانه ۳۶ هزارتومان افزایش یافت، قبل از آن نیز قیمت دلار به حدود ۳۲ هزارتومان رسید و موجب التهاب در بازار شد.

اما هیچکدام از موارد فوق در صفحه اول روزنامه های اصلاح طلب جایی ندارد. در عوض یکروز «سعید حجاریان»- که در سال ۹۶ با حمایت قاطع از روحانی تاکید کرد که روحانی این بار با «دسته کلید» آمده است نامه ای خطاب به «همایون شجریان» می نویسد و به او تاکید می کند که جنجالی و حاشیه ساز باش- و روز دیگر اصلاح طلبان از جنجال و حاشیه عادل فردوسی پور به وجد می آیند و این جنجال را در صدر اخبار خود می نشانند.

نکته قابل توجه اینجاست که «فوتبال ایران» برای طیف تندرو اصلاح طلب اصلا موضوعیت ندارد؛ نشان به آن نشان که کنفدراسیون فوتبال آسیا که نهادی ورزشی و مدعی عدم سیاسی کاری است در اقدامی غیرورزشی و کاملاً سیاسی و البته هم راستا با تحریم‌های آمریکا علیه صدا و سیما از حضور گزارشگران آن در قطر ممانعت به عمل آورد، اما هیچ صدایی به نشانه اعتراض از رسانه های متعلق به طیف تندرو اصلاح طلب بلند نشد.

امثال «عادل فردوسی پور» صرفا نقش یک ابزار را برای طیف تندرو اصلاح طلب ایفا می کند؛ ابزاری برای دیده نشدن گلابی های برجام.

اصلاح طلبان بجای این نمایش های توهین آمیز باید به مردم بگویند که در این هفت سال و نیم، چند واحد مسکن ساختند؟ پروژه مسکن اجتماعی به کجا رسید؟ برای مدیریت بازار اجاره بهای مسکن چه کردند؟ مدیریت بازار خودرو به کجا رسید؟ برای واحدهای تولیدی آسیب دیده در مقطع شیوع کرونا چه تدابیری اندیشیدند؟ برای تسهیل ازدواج جوانان چه کارهایی انجام داده اند؟ وعده چرخش همزمان چرخ کارخانه ها و سانتریفیوژها به کجا رسید؟ و...

**اصرار حامیان FATF به دچارشدن ایران به وضعیت کره شمالی

«عبدالرضا فرجی راد» دیپلمات سابق و از حامیان برجام در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«درخواست دولت برای بررسی مجدد موضوع FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بی‌ارتباط با شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیست FATF .کلیدی است که می‌تواند قفل عدم گفت‌وگوی موجود میان ایران و آمریکا را باز کند، باید دری باز شود تا گفت‌وگوها در مورد برجام یا مذاکرات احتمالی درباره برجام نتیجه‌بخش شده و بن‌بستی را که هم‌اکنون در عرصه مبادلات مالی و بانکی ایجاد شده است، باز کند. بازگشت احتمالی آمریکا به برجام، شکست سیاست فشار حداکثری، وضعیت کنونی اقتصاد کشور و ضرورت برقراری مجدد مناسبات بانکی بین‌المللی موجب می‌شود که با خوش‌بینی بیشتر و بهتر نسبت به قبل موضوع FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شود».

فرجی راد در ادامه نوشت:«تصویب لوایح FATF مساله مهمی است که اگر بخواهیم کشور در مسیر توسعه بعد از رفع تحریم قرار بگیرد، باید با حسن نیت به این مساله نگاه شود. ممکن است تبصره‌هایی هم به این لوایح اضافه شود که این حق اعضای مجمع تشخیص است اما طبیعتا خیلی هم نمی‌توان تبصره گذاشت، چون طرف مقابل هم باید بپذیرد».

حامیان FATF تاکنون حداقل سه ادعا را درباره پیوستن ایران به این سازمان مطرح کرده اند. اولین ادعا این است که ایران با اف ای تی اف همکاری نمی کند. این ادعا در حالی است که دولت آقای روحانی در سالهای اخیر بیش از ۹۵ درصد دستورات این سازمان را اجرا کرده ولیکن این اقدامات نقد به هیچ عنوان گشایشی در تبادلات بانکی ایجاد نکرده است.

دومین ادعای حامیان FATF این است که اگر ایران لوایج پالرمو و سی اف تی را تصویب کند، از لیست سیاه اف ای تی اف خارج می شود. این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد؛ چرا که پیش از ما، کره شمالی هم پالرمو را تصویب کرد و هم سی اف تی اما اف ای تی اف این کشور را از لیست سیاه خارج نکرد و بهانه های جدیدی علاوه بر ۴۱ دستور سازمانی مطرح کرد و در مرحله جدید، وارد حوزه دفاعی و موشکی شد.

کارشناسان و صاحبنظران معتقدند که حتی اگر ایران لوایح پالرمو و سی اف تی را هم تایید کند، باز هم اف ای تی اف بهانه های جدید در حوزه های دیگر و از جمله حوزه دفاعی و توان موشکی را مطرح خواهد کرد.

با اینحال حامیان FATF اصرار دارند که ایران را به وضعیت کره شمالی در این پرونده دچار کنند.

سومین ادعای حامیان FATF این است که اگر ایران به این سازمان بپیوندد، تمامی مشکلات اقتصادی کشور رفع می شود. این دقیقا مشابه ادعاهای این طیف در ماجرای برجام است.

این در حالی است که پیش از این دولتمردان صراحتا اذعان کردند که هیچ تضمینی وجود ندارد که با پیوستن به FATF مشکلات اقتصادی کشور رفع شود.

یک سوال؛ آیا حامیان FATF حاضرند تضمین بدهند که اگر ایران لوایح پالرمو و سی اف تی را پذیرفت، این سازمان دیگر هیچ بهانه ای را مطرح نکند و مشکلات اقتصادی هم کاملا رفع شود؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • عبا دالله IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    30 19
    راستی چرا شما از افراد با شخصیت مسقل که در دل ملت جای دارن دشمنید برای این که می خواهید به زور ملت شما را دوست داشته باشد مرگ بر امریکا
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      43 21
      اول اینکه از طرف خودت نظر بده نه ملت بعدهم فردوسی پور کاملاً پیرو مکتب افسادطلبان است و مستقل نیست
    • امین IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      14 4
      جناب عبادالله ، نوشته بالا دشمنی با شخصیت های مستقل!!!! مدنظر جنابعالی نیست باهوش!!!! ، منظور اینه که روزنامه های اصلاح طلب روی این مسائل مانور می دهند تا اذهان را از نافرجامی برجام و مشکلات معیشتی که به خصوص بعد از برجام تشدید شد ، دور کنند. واقعا فهمیدن این مساله اینقدر واست سخته؟!!!!
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      11 0
      آقا حیات اصلاحطلبان در فاز اپوزوسیون گرفتن و ضدیت با نظام و نهاد های مرتبط با انقلاب است. فقط من نمیدونم نظام اسلامی چه هیزم تری به این جماعت فروخته؟! اینا که سفره انقلابو غارت کردند و برو بچشون هاشونم در آمریکا و اروپا بسر میبرن، واقعا ملت رو سرکار نذاشتن؟؟!!!
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 0
      مردم! نتیجه دستو پازدن اصلاحطلبان برای تصویب FATF و حمله به نظام فقط و فقط یه چیزه؛ خلع سلاح ایران از ابزار هایی که براش اقتدار منطقه ای و امنیت ایجاد کرده یعنی موشکها و حضور منطقه ای. و اینم بدونید که لیبی پیش از ما این راه رو رفت. ایران هم به سرنوشت بمراتب بدتر از لیبی دچار میشع چون ایران زمانی برای آمریکا یه کشور عادی محسوب میشه که تجزیه شه
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      4 0
      ریش و قیچی رو ندید دست یه مشت مزدور غرب که کمر به نابودی ایران بستن. جلوشونو بگیرید که اشتباهات برجام در FATF تکرار نشه. برجامی که امضای کری تضمینش بود وبا یه چرخش خودکار توسط آمریکا به قهقرای تاریخ رفت.
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      8 5
      عادل شخصیت مستقل نیست سیاسی کاری ایشان در قضیه برجام و پلاسکو نشان داد که کاملا"وابسته به جناح چپ هست.
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      3 0
      .... پور مستقله ؟؟؟؟؟!!!!!!
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      4 0
      عادلو سوژه کردند / برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      8 4
      مشکل کیروشی پور اینه که در دوره 12-14 سالگی گیر کرده و بیرون نمیاد وبعضی از فرصت طلبان از این "بچه" گی سوء استفاده میکنن.
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    19 5
    دولت ميخواد با fatf مملكت رو نابود كنه!
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      9 0
      FATF هم مثل برجام است و باعث فشار حداکثری دشمن و تشدید تحریم ها خواهد شد.
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      3 0
      فقط می توان صفت تهوع آور را به عنوان مدال افتخار اصلاح طلبان به این قبیله اهدا کرد!
  • محمد IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    15 8
    فردوسی پورها مهره های جدید بعد از پایان شجریانها، در صفحه شطرنج جریان وابسته و لیبرال مسلک. اگر ربنای شجریان را از ماگرفتند اما صدای فردوسی پور را نتوانند که بگیرند!!!!
  • Yassin IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    8 4
    عشق فقط سعید محمد انقلابی رفتار می کنیم
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    12 10
    ‏وقتی AFC سعودی حتی لایوش رو از روی مانیتور پخش میکنه تا تحریم پخش زنده برای ایران زیر سوال نره، دم از ایرانی دوستی و وطن پرستی زدن از طرف عادل فردوسی پور و حامیانش، چیزی جز ریاکاری و عوام فریبی نخواهد بود!!!
  • بروسلی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    8 2
    4 سال ترامپ تو چال گلابی بالای برجام...ایندفعه 4 سال بایدن گلابی روش .... لیاقت چنین ننگنامه ای چنین گلابی هاییه
  • CA ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    5 2
    FATF دنباله قدم به قدم اضمحلال جمهوری اسلامی توسط لیبرال ها هست. چرا اجازه چنین کاری را بدهیم. چرا چنین رسانه هابی اصلا حق اظهار نظر در مورد مسائلی که مربوط به راهبردهای کلان هست را دارند. مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه اش رسیدگی به چنین مسائلی هست ولی رسانه های لیبرالی سعی در تاثیر گذاری بر این روند دارند. چرا اجازه چنین دخالتی را بدهیم؟
  • ایرانی IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    5 2
    ما اصلا دیگر FATF نمیخواهیم. اینو باید دیگر چه جوری گفت؟ این دوستان اصلاح طلب فکر میکنند که مردم قراره که یک بار دیگرمحسور در باغ سبزشان بشوند و در مقابل ادامس خروس نشان دریافت کنند؟ یعنی باز هم گول بخورند؟ واقعا که.
    • رضا IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      0 0
      از قول خودن نظر بده بزرگوار
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    7 2
    افسادطلبان چیزی درچنته ندارند .دچار فساد سیستماتیک هستند وبزرگترین عامل عقب ماندگی ایران از کشورهای هم تراز خودش همین هست وبس .راهی که تو این ده سال رفتیم احتیاج به بازنگری داره وگرنه تا ده سال دیگه دلار 100هزار تومنی رو هم خواهیم دید .البته سختی برای مردم هست و...
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    8 12
    دو تا چیز پایان ندارد فساد اصلاح طلبان و همچنین توهم شأن. می خواستند رکورد جهانی لایو را بزنند . بد جوری ضایع شدند. جالب اینجاست که دومیلیون پانصد هزار فالو کردند . که یک میلیون هفتصد هزار رش فیک بود .
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      13 5
      و توهم تو
  • نادر IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    3 0
    عادل با رفتارش ظلم ای اف سی رو نسبت به فوتبال ایران تایید کرد فردا باید پاسخگو باشد نه در قامت طلبکار
  • GB ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 0
    قرار نیست هرکه از گروه و دسته ما نیست حذف بشه . ایکاش مدیران صداوسیما برنامه ای مشابه90 میساختن در کنار 90 و انتخاب رو به عهده مردم میزاشتن. تا کی ما باید چوب افرادی رو بخوریم که کوچکترین هنری رو در جمع آوری رآی ندارند. همین آقا خردادماه میشه طرف دار کاندیدای گروه مقابل روز شمارش آرا یک رای هم یک رای است . انعطاف و جذب حداکثری توصیه بزرگان است صداوسیما و از آن بالاتر بازخورد کار شما باید جذب رآی باشه نه کسر رآی برای نیروهای ارزشی
  • بابایی IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    8 6
    عادل بهترینه همیشه
  • دانشجوی کارشناسی ارشد IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    3 1
    به نام خدای مهربان عرض سلام و ادب جملگی اساتید حوزه حقوق بین الملل اعتقاد دارن که متاسفانه افراد و گروهایی در کشور هستن که با برجام بطور مشخص و معاهدات بین المللی از جمله اف ای تی اف بطور عموم بازی سیاسی می کنن و منافع کوتاه مدت جناحی – بویژه در مورد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو- رو بر امنیت ملی و منافع کشورمون ترجیح داده ‌ و بی توجه به اهمیت منافع مردم در این خصوص موضع گیری و بدتر از اون تصمیم اتخاذ می کنن. به عنوان نمونه دیدم که برخی عزیزان عنوان می کنن که آقای عراقچی معاون آقای ظریف گفته که چیزی از برجام نصیبمون نشد؛ من این موضوع رو با برخی از نزدیکان ایشون در میون گذاشتم که به صراحت تکذیب کردن و حتی بر خلاف اینگونه مطالب کذب آقای دکتر عراقچی اعتقاد داره که پرونده ایران دوباره میتونه در شورای امنیت مطرح شه. خیلی جالبه کارشناسان ارشد شورای عالی امنیت ملی کشور در پاسخ به اینکه برخی سیاسیون مرتب میگن که اروپا به تعهدات خود عمل نکرده‌، جواب دادن که آیا هم پیمانان چینی و روسی با تحریم‌های ترامپ توانسته‌اند حامی تمام قد ایران بوده و با کشور ما مراودات تجاری و اقتصادی داشته باشن؟! عزیزان شورای عالی امنیت ملی در این باره همچنین می گفتن که آیا چینی‌ها مثل گذشته از ایران نفت میخرن یا اینکه با خرید مقدار اندکی بقیه نیاز خود رو از طریق عربستان تامین می کنن؟! در پایان ضمن پوزش از طولانی شدن مطلب باید بگم ای کاش به جای دنبال منافع جناحی بودن و تعصب و دگم اندیشی و سیاسی کاری به فکر معیشت و زندگی مردم وتثبیت منافع و امنیت ملی ایران باشیم. باسپاس.
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 1
    برخی دوستان درباره مسئولیتها در برجام،اف ای تی اف و موارد مشابه نکاتی رو عنوان می کنن.در این زمینه باید به طور خلاصه بگم که بر اساس قواعد حقوقی هر تعهد بین‌المللی که نقض می‌شود، مسئولیت بین‌المللی جبران خسارت به سه نحو است؛ یکی جلب رضایت طرف مقابل است، یکی عذرخواهی است، یکی برگرداندن وضع به حالت سابق است. اگر هیچ یک از این‌ها نشد، باید پرداخت غرامت انجام شود.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 2
    جملگی کارشناسان متفق القولند که برای ایجاد یک اقتصاد توانمند وپویا همچنین رفع مشکلات معیشتی مردم، باید در سیاستهای دیپلماتیک خود تجدیدنظر کلی و جدی کرده و روابطمون با کشورهای مهم جهان وهمسایگان رو خیلی حساب شده بازسازی کنیم. با امضای برجام به‌ همه ثابت شد که راه حلهای دیپلماتیک چقدر می‌تونه به منافع کشور و تثبیت امنیت ملی ما کمک کنه. واقعیت اینه که ثابت شده در جهان امروز؛ نگاه امنیتی و شبه نظامی به دیپلماسی؛ روز به‌روز امنیت ملی کشورمون رو با چالش‌های جدی و بیشتری روبرو می‌کنه.ببینید اگه جوبایدن در ایالات متحده آمریکا به عنوان رییس جمهور انتخاب شده، فرصت بزرگی برای کشور ماست که مشکلاتمون رو با مذاکره با عزت و منطق و حساب شده حل و هم با غرب و هم با شرق بتونیم مراودات اقتصادی وتجاری رو در راستای منافع ملی پیش ببریم و گسترش دهیم و وضعیت اقتصادی و معیشتی بسیار بدخیم مردمون رو هرچه سریعتر با خردمندی حل کنیم.
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 1
    دوستانی که درباره برجام و افی ای تی اف و ...نظر دادید ،باید توجه داشته باشید که امروزه روز؛ از یک سو دیپلماسی و از سوی دیگر مسایل اقتصادی همچون فروش نفت و انرژی و... رو با پشتوانه تحقیقات دانشگاهی و علمی پیش می برند نه با شعار دادن و سیاست زدگی و.. اینگونه موضع گیری ها درباره دستاوردهایی چون برجام که محصول دیپلماسی صحیح و منطقی بود رو طی دوران هشت ساله احمدی نژاد شاهد بودیم که چگونه به منافع ملی کشور ضربه زد. واقعیت اینه که تحریم ها از دوره احمدی نژاد شروع شد.ای کاش همه یه نگاهی به اخبار دوران احمدی نژاد بیندازند و اون روزا رو مرور کنن.
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 0
      هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 0
      خخخ نتیجه برجام این شد که اکنون نفت نمی توانیم بفروشیم و دلار نداریم و دارو هم نداریم.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 2
    فردوسی پور خیلی مرد هست اگه من جاش بودم از ایران میرفتم
  • FR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 1
    کاری که عادل فردوسی پور کرد؛ خنجر از پشت به این کشور بود!! بخدا منم عاشق عادل فردوسی پور بودم ! ولی این کاری که انجام داد خیانت به کشور بود
  • هموطن IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    گرچه فوتبالی نیستم ولی دوست ندارن آدم های محبوی ابزاری دست سیاست مدار که نه سیاست بازان شوند .
  • روانپزشک IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    0 0
    اون مشکل روحی روانی دارد اما نهفته است میل به خود نمایی مفرط دارد که قابل درمان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس