اصلاح طلبان

در هفته های اخیر احزاب اصلاح طلب قریب به ۳۰ نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی کردند. در ادامه نیز این جریان سیاسی از تشکیلات ۱۰+۳۰ رونمایی کرد.

سرویس سیاست مشرق - در روزهای گذشته نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به صورت مجازی و با دستور کار «نحوه ورود به انتخابات ۱۴۰۰» برگزار شد.

اصلاح طلبان در این نشست مصوب کردند که نهادی اجماع‌ساز با حضور ۳۰ حزب دارای مجوز وزارت کشور فعالیت خواهد کرد که برای تقویت و فراگیری این نهاد اجماع‌ساز تعداد ۱۰ نفر از شخصیت‌های ملی دارای مقبولیت فراگیر غیرحزبی جریان اصلاحات به عنوان عضو مشاور به این نهاد دعوت خواهند شد.

در مصوبه نشست اخیر شورای هماهنگی اصلاحات با محوریت انتخابات ۱۴۰۰، به چند مسئله اشاره شده است، از جمله:

- اصلاح طلبان در انتخاباتی آزاد، قانونی، رقابتی، عادلانه و در تراز قانون اساسی کشور و با حضور کاندیدای واحد اصلاح طلب مورد تایید نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان شرکت خواهند کرد.

- نهاد اجماع ساز: جبهه ای مرکب از احزاب اصلاح طلب که تا انتخابات ۱۴۰۰مسئولیت تصمیم گیری در جریان اصلاحات را با تایید سید محمد خاتمی عهده دار خواهد شد.

- تدوین برنامه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی و ارائه آن به جامعه (با تاکید بر ارائه برنامه نجات اقتصاد کشور و کاهش مشکلات معیشتی مردم)

- سخنگویی و پرچمداری مطالبات اساسی مردم و مبارزه با فساد، رانت و بی عدالتی

- تعامل عزت‌مندانه با جامعه جهانی و حمایت از تعامل سازنده در عرصه بین‌الملل و صیانت از منافع ملی

پس از نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، «حسین کمالی» رئیس کمیته سیاسی این شورا تاکید کرد: «اگر مجموعه تنظیم‌کنندگان روابط انتخاباتی و برگزارکنندگان انتخابات رفتار صحیحی را در پیش بگیرند، اصلاح‌طلبان هم حضور مؤثری در انتخابات خواهند داشت».

کمالی در ادامه گفت: «سیاست‌های تاکنونی شورای نگهبان نمی‌تواند باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات و «مقبولیت نظام» شود».

درباره خروجی نشست اخیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، گفتنی هایی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم.

سر و دست شکستن برای تصاحب پاستور

تصمیم گیری اصلاح طلبان برای ایجاد «تشکیلات ۱۰+۳۰» جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بدین معنی است که جریان اصلاحات، برنامه ای جدی برای انتخابات سال آینده دارد؛ این دورخیر با ادعای اصلاح طلبان مبنی بر «اختیارات بسیار محدود رئیس جمهور» دارای تناقض فاحش است.

«تشکیلات ۱۰+۳۰ برای انتخابات ۱۴۰۰» یعنی اصلاح طلبان کاملا واقف هستند که رئیس جمهور اختیارات و امکانات بسیار گسترده ای دارد؛ ولی این طیف علیرغم سر و دست شکستن برای رسیدن به پاستور، پس از آنکه کرسی ریاست جمهوری و صندلی های کابینه را در اختیار می گیرد، به مردم درباره اختیارات رئیس جمهور دروغ می گوید.

در سالهای اخیر فعالین اصلاح طلب و البته برخی دولتمردان مدعی شدند که اختیارات رئیس جمهور بسیار محدود است. ای طیف در همین راستا مدعی شدند که رئیس جمهور صرفا «تدارکاتچی» است و بیش از این اختیاری ندارد.

اما در هفته های اخیر احزاب اصلاح طلب قریب به ۳۰ نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی کردند. در ادامه نیز این جریان سیاسی از تشکیلات ۱۰+۳۰ رونمایی کرد.

موارد مذکور بیش از پیش از بی صداقتی این طیف با مردم حکایت کرد. اینکه جماعتی از سال ۹۲ تاکنون کلید پاستور را در اختیار دارد و از معاون اول رئیس جمهور تا وزیر نفت و صمت و اقتصاد و رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و وزیر کشاورزی و استاندار و فرماندار و بخشدار و...را در کشور تعیین کرده است، ولی در زنگ حساب مدعی می شود که رئیس جمهور اصلا اختیاری ندارد!

تاکید بر لزوم انتخابات آزاد و فتنه ۸۸

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مصوبه نشست اخیر تاکید کرده است که «اصلاح طلبان در انتخاباتی آزاد، قانونی، رقابتی، عادلانه و در تراز قانون اساسی کشور و با حضور کاندیدای واحد اصلاح طلب مورد تایید نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان شرکت خواهند کرد».

تاکید اصلاح طلبان مبنی بر لزوم برگزاری انتخابات آزاد در حالی است که تاکنون تمامی انتخابات ها در عمر بیش از ۴۰ ساله انقلاب اسلامی همگی به صورت آزاد، رقابتی و عادلانه برگزار شده است.

مسئله اینجاست که اصلاح طلبان نه جنبه شکست در انتخابات را دارند و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات.

در هفته های گذشته «دونالد ترامپ»  ادعای تقلب را مطرح و پیش از آنکه شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری به پایان برسد، خود را پیروز انتخابات نامید. در سوی مقابل از باراک اوبامای دموکرات تا هم حزبی های جمهوری خواه ترامپ و از توئیتر و فیسبوک تا بی بی سی فارسی، این اقدام را محکوم و آن را مصداق دیکتاتوری، حمله به دموکراسی، اقدامی مستبدانه و خطرناک نامیدند.

این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در ایران، «میرحسین موسوی» و «مهدی کروبی» نیز دقیقا همین اقدام را انجام دادند.

در آن سال، در شرایطی که مردم هنوز مشغول رأی دادن بودند و انتخابات به اتمام نرسیده بود، میرحسین موسوی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «برابر اطلاعاتی که ما از ستادهایمان داریم، در سطح کشور،   برنده قطعی، برنده قطعی با نسبت آراء بسیار زیاد اینجانب هستم»!

وقتی که میرحسین موسوی این ادعا را در کنفرانس مطبوعاتی خود مطرح کرد، هنوز ۲ ساعت به پایان ساعت رای گیری باقی مانده بود و اساسا پس از این دو ساعت (اگر زمان رای گیری تمدید نمی شد) تازه شمارش آراء آغاز شده و طبعا ساعت ها به طول می انجامید.

همانطور که مقامات و رسانه های آمریکایی و انگلیسی در این روزها تاکید کردند، این اقدام میرحسین و کروبی مصداق دیکتاتوری و استبداد و قانون شکنی و حمله به دموکراسی بود؛ اما در آن مقطع از باراک اوبامای دموکرات تا جان بولتون جمهوری خواه و از توئیتر و صدای آمریکا تا فیسبوک و بی بی سی فارسی همگی به تشویق و تمجید از میرحسین و کروبی پرداخته و بر آتش فتنه ۸۸ دمیدند و مردم ایران را ماهها درگیر آشوب و التهاب کردند.

در هفته های گذشته، هم حزبی های ترامپ، ادعای وی را محکوم کردند، اما فعالین اصلاح طلب از خاتمی و حجاریان و تاجزاده و آخوندی و زنگنه و ربیعی و ترکان و نعمت زاده و مجید انصاری و موسوی خوئینی ها تا معصومه ابتکار و زیباکلام و عباس عبدی و علوی تبار و عماد باقی و کرباسچی و مرعشی و فائزه هاشمی و ...همگی از اقدام دیکتاورمأبانه و مستبدانه میرحسین موسوی و کروبی حمایت کرده و علیه جمهوریت شورش کرده و رأی مردم را لگدمال کردند.

نکته دیگر اینکه ترامپ با تاکید بر وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، به هوادارانش وعده داده است که تیم وکلایش برای شکایت از تخلفات/تقلب به دادگاه عالی مراجعه خواهند کرد و درخواست بازشماری آراء در برخی ایالت ها را خواهند داد. این در حالی است که میرحسین موسوی و دیگر شکست‌خورده انتخابات ۸۸ که رقیب آراء باطله بود، حتی در برابر پیشنهاد بازشماری کل آراء انتخابات را هم نپذیرفتند و راه آشوب های خیابانی را در پیش گرفتند.

اصلاح طلبان در سال ۸۸ با «دروغ تقلب» قطعنامه ۱۹۲۹ را به مردم تحمیل کرده و با آشوب افکنی چندین ماهه، سفره مردم را کوچک کردند. این طیف از سال ۹۲ تاکنون نیز با «دروغ اختیارات محدود» و با بی عملی درخصوص ۲۸ شرط ابلاغی در برجام باز هم سفره مردم را کوچک کرد و دلار ۳۲ هزارتومانی و مرغ ۳۶ هزارتومانی و تخم مرغ شانه ای ۴۰ هزارتومانی و افزایش قیمت سکه و خودرو و مسکن را در کارنامه خود ثبت کرد.

بنابراین اصلاح طلبان بجای تاکید به حاکمیت جهت برگزاری انتخابات آزاد، باید به خودشان تاکید کنند که جنبه شکست و ظرفیت پیروزی در انتخابات را داشته باشند. اینکه اگر شکست خوردند، با دروغ تقلب کشور را به آشوب نکشیده و اگر در انتخابات پیروز هم شدند، بجای دروغ اختیارات محدود، برای مردم کار کنند.

خاتمی، غایب در سیل و زلزله و کرونا، حاضر در ماجرای نجفی!

در نشست اخیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید شده است که «جبهه ای مرکب از احزاب اصلاح طلب که تا انتخابات ۱۴۰۰مسئولیت تصمیم گیری در جریان اصلاحات را با تایید سید محمد خاتمی عهده دار خواهد شد».

«محمد خاتمی» لیدر جریان اصلاحات و از سران فتنه ۸۸، یکی از مسببین اصلی «وضع موجود است». خاتمی در سال ۹۶ علیرغم کارنامه ضعیف دولت روحانی با شعار «تَکرار می کنم» تاکید کرد که با دولت روحانی در میانه راه هستیم و اگر روحانی مجددا در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، دیگر به عقب برنمی گردیم و...

خاتمی اصلا با مسئله ای به نام «مسئولیت پذیری» میانه خوبی ندارد؛ وی نه تنها بابت تکرار می کنم های خود برای رای دادن به دولت روحانی و لیست امید مجلس دهم و لیست امید شورای شهر پنجم حاضر به پاسخگویی به افکارعمومی نیست، بلکه در برهه های حساس و مهمی همچون وقوع سیل و زلزله و شیوع کرونا، غایب است، اما به محض آنکه مسئله منافع قبیله ای و حزبی مطرح می شود، به صورت ویژه فعال می شود.


برای نمونه، وقتی «محمدعلی نجفی» سیاستمدار مشهور اصلاح طلب با سلاح غیرمجاز همسر دومش را به ضرب گلوله به طرز فجیعی به قتل رساند، خاتمی به سرعت به موضوع ورود کرد.

در آن مقطع فعالین اصلاح طلب با محوریت «محمد خاتمی»   به صورت تشکیلاتی و با استفاده ازپتانسیل مهره‌های استانی اصلاح طلب جهت اخذ رضایت از خانواده مقتول فعال شدند.

لیدر جریان اصلاحات، نقش تعیین کننده ای در جمع آوری این پول برای نجات «قاتلِ یک زن» ایفا کرد و در نهایت اصلاح طلبان حدود ۱۰ میلیارد تومان برای نجات نجفی هزینه کردند.

این اقدام حزبی و قبیله ای اصلاح طلبان برای نجات قاتلِ یک زن در حالی رخ داد که نماینده دادستان گفت «با این مبلغ می توان نیمی از محکومان به قصاص در زندان رجایی شهر را که بخاطر خشم آنی مرتکب قتل شدند، آزاد کرد».

لاف تحریم انتخابات

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مصوبه نشست اخیر در لفافه از حضور مشروط در انتخابات و به عبارتی احتمال تحریم انتخابات سخن گفته اند.

تاکید اصلاح طلبان درباره حضور مشروط و یا تحریم انتخابات صرفا یک «لاف زنی» است؛ چرا!؟ به این دلیل که مسئله اصلی اصلاح طلبان، فقدان کارنامه قابل قبول برای ارائه به افکارعمومی است.

به عبارت دیگر، اصلاح طلبان اکنون با مانعی جدی به نام «عدم مقبولیت در جامعه» مواجه هستند.

فعالین اصلاح طلب در سالهای اخیر به دفعات به این مسئله اذعان کرده اند. برای نمونه، «صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند».

زیباکلام در ادامه تصریح کرد: «افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید».

فرافکنی در زنگ حساب!

اصلاح طلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که اکنون زنگ حساب است و با فرافکنی نمی توان حساب و کتاب را به حاشیه برد؛ این طیف بجای طلبکاری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، باید درباره عملکرد خود در ۷ سال و نیم اخیر به مردم جواب پس بدهد.

برجام، مسکن مهر، دلار ۴۲۰۰ تومانی، مسکن اجتماعی، چرخش همزمان چرخ کارخانه ها و چرخ سانتریفیوژها، بازار خودرو، رونق تولید، دیپلماسی منطقه ای، توتال، کرسنت، حقوق های نجومی، صندوق ذخیره فرهنگیان، اشتغال، تورم، رکود، افزایش تحریم ها، قطعنامه ضدایرانی آژانس و. ..تنها بخشی از مواردی است که اصلاح طلبان باید درباره آنها به افکارعمومی پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 120
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    27 10
    تو ههم. زده میگه منم مثل ترامپ ریس جمهور دائم باشم
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      33 3
      متاسفم برای این اصلاح طلبانی که نه به نظام اعتقادی دارن و نه دلشون برای مردم میسوزه
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      37 0
      افساد طلبان از الآن بفکر انتخابات آینده هستن و اصلا"بفکر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیستن .
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      18 1
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و هیچ شانسی برای انتخابات ندارند.
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      19 1
      دولت روحانی خروجی به نفع مردم نداشته است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      21 1
      برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند دست بردار هم نیستن !
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      16 1
      اصلاح طلبان 8 سال مملکت را به قهقرا بردند و سفره های مردم را کوچک کردند.
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      20 1
      افساد طلبان بزرگترین مانع آسایش و پیشرفت کشور هستند.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    31 12
    چرا محاکمه نمی شوند . وقتی پاسخگو نیستند و نظارتی هم در کار نیست معلوم است که طلبکار و مخرب تر هم می شوند به عنوان یک ایرانی تقاضای محاکمه درست و اساسی داریم . دریغ از شهامت و شجاعت و هوشمندی یا صاحب الزمان ادرکنی
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      6 1
      محاکمه بایدبشن، وقتی میان به هشتادمیليون جمعیت ضربه می‌زند خیانت میکنن چپاول میکنن، مردم رابه اسلام بدبین میکنن، حتمابایدمحاکمه بشن، اگرمحاکمه درکارباشه وبرکناری ا قدرت باشه به سبب خیانت وناکارآمدی، هرکس جراعت نمیکنه کاندیدبشه، وهرکس هم اومدمجبوره خوب کارکنه
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    37 11
    فتنه گران بی شرم و حیا
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    26 6
    وابستگی این اوباش سیاسی به قدرت مانند چه است
  • KR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    29 1
    اصلاحات یعنی تشکیلات دروغ و عوامفریبی و پدرسوختگی و بیت المال خوری
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    15 6
    اصلاح طلبان دیگر نباید گلگیر سیاست های دیگران باشند!
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      7 2
      زرشک
    • SE ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      26 2
      اصلاح طلبان دیگر نباید در مصدر امور قرار بگیرند چون نشان داده اند که منافع ملی و عدالت اجتماعی برایشان ارزشی ندارد و فقط قدرت و جیب خودشان و ثروتمندان برایش حائز اهمیت است حتی به قیمت بباد دادن امنیت و استقلال و فرهنگ ایران عزیز.
    • محمد IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      3 1
      اینهمه تلاش و تخریب دیگران و جلسه و مثل اسفند روی آتش بالا و پایین پریدن برای اینکه گلگیر بشوند ! شوخی قرن بود
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    12 1
    ببخشیید بعیر ار بعضیها... بقیه مزخرفها اینجا چکار میکنید ....چه توهمتتی ۸۸ تب های ادمکش اینجا جکار میکنید ، الان باید دم در اطاق تدامپ یا سوروس و یا اون با شما ..باشید .. مفع انتخابات بیایید طبق دستور جر جر بزنید
  • حاجی اذری IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    12 1
    اگربخداایمان داشته باشند بدانند روز موعود دریک صف می ایستند ودرصف دیگر شهدای غلطیده بخون.انشاا... میبینیم
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    17 3
    داشتم خواب میدیدم سال دیگه این موقع یک رییس جمهور جهادی اومده وزراهمه جهادی وپای کار .همه تو محلات فقیر شهر نوه وعروس ودامادها هیچ کدام کار دولتی ندارند همه در خدمت مردم بودند .دلار شده بود 1000تومن ومردم در خوشبختی وآسایش بودند .واقعا چه قدر این اصلاح طلبان بد بودند .این جهادیها عجب خوبند .ای بابا از خواب بیدار شدم دیدم تخم مرغ شده 40تومن ....
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      8 2
      جوری بابدخواب ببینی که دلار حذف وارزش پول خودمون بالا رفته باشه! دلار باهرقیمتی گندمیزنه توخواب وبیداریمون.....
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      6 1
      بازم بگیر بخواب چون تو این هشت سال فقط از خوابتون برای مردم حرف زدید
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      6 1
      یادمه زمانی هم که دلار 1000 تومان بود همه مینالیدن میگفن چقدر اختلاف داره چقدر گرونیه
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    19 3
    اصلاح طلبان این دفعه تضمین کی هستید ؟
  • كريم IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    14 0
    يك مشت خائن وطن فروش و نوكر آمريكا دور هم جمع شده اند تا به ديگران بگويند ما هم هستيم. اصولا منافقين دوست دارند كه هميشه مطرح باشند. خوراكشان دروغ و شانتاژ و تبليغات سوء براي نظامهاي حاكم است. در اين جمع كه ملاحظه مي كنيد حتي تمامي ليدرهايشان، يكنفر هم نمي تواند قرآن را درست و بدون غلط روخواني كند آنگاه اينها مي خواهند بر تمام متديّنين كشور ما حكومت كنند.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    21 1
    هشت سال بابای ملت رو در اوردید این دفعه خاتمی جونتون تضمین کیه آره وقتشه دلارهای 4200 جهانگیری رو از پستو درآرید ایندفعه چه با چه نقشه ای به صحنه میاییید ؟
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    11 0
    چرا اخبار این ستون پنجمی ها ی غرب را پوشش می دهید؟
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      5 0
      باید آگاه شد
  • رضا IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    16 1
    همین اصلاح طلبان 8سال مملکت به قهقرا بردن.حالا دنبال بقیه چی هستند.
  • GB ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    7 0
    اصلاح طلبان و مصدقی ها و همه شیفتگان غرب چند بار است کشور را در دام سلطه استکبار می اندازنداما هرگز این شیفتگی تمام نمی شود. چون اکثر این شیفتگان بی سواد و با دارک قلابی از دانشگاه های خارج هستند. لذا فکر می کنند تنها با کمک استکبار می توانند حکومت نمایند.
  • سید IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    11 0
    ابزارشون توانتخابات ترساندن مر دم ازجنگه ومتاسفانه به هرترفندی هم متوسل میشند خدا به داد این ملت برسه اگه دوباره گول بخورند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    8 0
    بایدن مودب و باهوش از راه میرسد باز هم تکرار کنید مردم ایندفعه نونتون تو روغنه راحت برید کنسرت زنها برند ورزشگاه تو سفره هامون هم پاره آجر باشه مهم نیست شونه تخم مرغ پنجاه تومن هم بشه از گشنگی هم بمیریم مشکلی نیست باز هم تکرار کنید تا جماعت اصلاح طلب با شکم سیر راحت بخوابند
  • خ IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    10 0
    به خدا من۳۰۰رای برای روحانی واصلاح طلبان داشتم ولی الان ۳۰۰تاکه هیچ،چشم اصلاح طلب ندارم،چون کارشون دراین چندسال دروغ ووعده پوچ وزیان وضرربه مردم بود.
  • O IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    10 0
    نابود بادحزب دروغگو.
  • مهدی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    17 0
    واقعا چه کشور جالبی داریم این گروه در ایران باز هم با پر رویی کامل نسخه ها جدید با افراد جدید میدهند سنگ پا جلوی شماها ای اصلاح طلب (رفاه طلب کاخ نشین )
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    3 12
    اصولگرایان به خاطر حمایت از احمدی نژاد عذرخواهی کردند؟؟؟
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      22 0
      در دوران احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما حالا 10 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر است.
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      4 0
      دوره احمدینژاد واصلاح طلبان تمام شد ولی الحق احمدی نژادمیارزد به همه این وطن فروش اقلا چهار پنج میلیون حانوار راباقیمت خیلی نازل صاحب خانه کرد اینها فقط دزدی اختلاس تورم گرانی کمر شکن برجام بیفرجام که بایادش میسوزدهرجام
    • محمود IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      3 0
      دوران احمدی نژاد اگرچه اشکالات زیادی داشت ولی در هر صورت واقعا برای کشور کار شد و 15-16 ماه آخر دولتش که زد جاده خاکی خیلی از حامیانش رو از دست داد ولی حالا اصلاح طلبان به هیچ عنوان حاضر نیستن مسئولیت این افتضاح بوجود اومده رو قبول کنند و مرتب میخوان توپ رو در زمین رهبری ،قوه قضائیه و مجلس و یک نهاد تخیلی به نام دولت سایه بندازن که اگر مردم این دفعه هم مثل اسفند 98 هوشیار باشن تیرشون به سنگ میخوره در آخر هم یادمون باشه این جماعت اصلاحات در هر لباسی که بودند از اول انقلاب با افراط و تفریط به مردم و کشور ضرر زدن
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    11 0
    عجب رویی دارند این افتضاح طلبان!
  • میثم IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    5 1
    در هر شکل باید با درایت و هوشیاری عمل کرد. اینکه این قوم مذب ذب غرب باور و غربگرای بی عمل وارد صحنه انتخابات خواهند شد شکی نیست. اما مسله این است که جریان انقلاب چه رویکردی به انتخابات دارد. آیا باز هم مثل دوره های قبل با افراد ی از طیف های مختلف می آیند . و با احساس تکلیف کردن راه را برای پیروزی غربگراها هموار می کنند. یا با درایت و هوشیاری و نظر سنجی میدانی فردی واحد و واجد شرایط را که مردم رویکرد مثبت به ایشان دارد را معرفی و حمایت می کنند. عقلای قوم مسولید اگر تصمیم درست و انقلابی نگیرید . الان و این دوره جای تمرین نیست باید بی رودر بایستی از حضور بی مورد افراد در قالب نامزد انتخابات جلوگیری کرد . و یک فرد مناسب را به مردم معرفی نمود. مطمئناً جریان غرب گرا و غیر انقلاب با یک نفر به میدان خواهد آمد . نباید گول این جلسات و حرفهای آنها را خورد.
  • علی IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    12 1
    خاک بر سر هرچه اصلاح طلب افسادطلب منافق وفاسد. این از بی عرضه گی وبی غیرتی نظام است که اجازه رشد چنین انگل هایی را داده است. انگل را باید کشت ونابود کرد. اینها را هم همینطور.
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 0
    به خاطر یک مشت سمت
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      5 0
      بخاطر یک مشت دلار چون قدرت و ثروت شیرین است.
  • کسری IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 0
    من وقتی شما از این ها خبر تهیه می کنید هم حالم بد می شه
  • ایرانی PL ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 0
    چرا مجلس یه قانون وطن دوستی تصویب تمیکنه که این موجودات خیانتکار را بشه به راحتی محاکمه و به درک واصل کرد تا این سرزمین پاک و ارجمند به همراه سربازان با غیرتش همچن سلیمانی جهان ارا کاظمی باکری .و... بتونه به سریا برسه متاسفانه این افراد خیانتکاردارن مثل موریانه تنه این درخت کهنسال را میجوند تا دیر نشده باید انها را زیر پا له کرد
  • ali IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 0
    اگه صرفا تدارکاتچی هست رئیس جمهور، چرا میخواین رای بیارین؟
  • سید داوود صالحی IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 0
    ای کاش این ها شرشون از سر این مملکت کم بشه... یه مشت دیوث سیاسی...بخدا اینقدر که این هموطن هامون احمقن دلم میسوزه
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    5 1
    خرمفت یابو مفت گنجیشک مفت هرکی از ننش قهر مکنه کاندید میشه کور خوندید نسل اصلاح طلب برچیده شده خودشون هم بخودشون رای نمیدن دگه
  • محسن IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    14 0
    به قول امام خمینی آمریکا سربازانش را نمی فرستد خیالتان راحت افرادی که تربیت کرده میفرستد مشتی لیبرال وطن فروش که از بیت المال گردن کلفت کردن به خدا اینا همه جواب داره
  • سید فروزان CH ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    7 0
    از قیافه تک تک این افساد طلبان ، ... میریزد ، از خاتمی تا مابقی ، قیافه هیچکدام به یک شخص مومن شباهت دارد ؟ از زن و مردش کرفته تا لباس شخصی و لباس روحانی به تن
    • ناشناس IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 0
      نه قیافه اصلاح طلبان اصلابه هیچ از مومن ها شباهتی ندارد
  • !! IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    8 0
    کوتوله های سیاسی !!
  • دیده بان IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 0
    پیاده نظام وسرمایه های اجتماعی رژیم نجس و منحوس و بی شرف صهیونیستی!!!
  • علی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    8 0
    لطفا اینو رو بفرستید اون بر آب دلشون لک زده
  • هادی IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 0
    ... لقمه هایی مثل اصلاحات ، هر یک نفرشون مثل یک بمب اتم هستند هر کدوم از این اصلاح طلبای لیبرال اگر در یکی از کشور های اروپایی نقشی داشتن اون کشور تا حالا چند بار تجزیه و نابود شده بود روز انتخابات باید این جماعت رو زیر پا له کرد
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 0
    اینا یک مشت جاهل اند که جز ایجاد چوب لای چرخ انقلاب و عقب راندن ان هیچ هنری دیگری ندارند
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 0
    اصلاح طلبا هر چقدر هم شورای هماهنگی تشکیل بدن و استراتژی و مانیفیست ! هم داشته باشن ولی در هر صورت این مردم هستن که تصمیم میگیرن. الان با این عملکرد افتضاحی که تو دولتهای یازدهم و دوازدهم از خودشون به یادگار گذاشتن علاوه بر ناتوانی یه چیزای دیگه ای هم واسه اکثریت مردم رو شده که خود اصلاح طلبا هم از ازش خبر ندارن و نمیتونن باور کنن ! مردم دیگه شک نکردن بلکه به مرحله یقین رسیدن که اون چیزی که واسه اصلاح طلبا مهمه منافع ملی نیست بلکه منافع خودشونه ! مردم مورد نظر اصلاح طلبا ! مگه اینکه کر باشن و یا کور باشن که وضعیت مادی و عالی اکثریت قریب به اتفاق اونارو تو این وضعیت بسیار بد اقتصادی مردم نبینن و نشنون ! مردم مورد نظر اصلاح طلبا مگر اینکه مثل خودشون آی کیو باشن که متوجه نشن که بابا این روش رقابت سیاسی و حزب بازی و جناح بازی تو هیچ کشور مهم دنیا وجود نداره ! و فقط اصلاح طلبای ایران هستن که در مقابله با دشمن نه تنها استراتژی درستی ندارن بلکه در مواردی بر خلاف منافع ملی با دشمن خواسته یا ناخواسته هماهنگ هم هستن ! بطور مثال مردم دیگه فهمیدن هیچوقت نمیشه رقابت بین اصولگراها با اصلاح طلبارو مثلا با دو حزب اصلی آمریکا یعنی دموکرات و جمهوری خواه مقایسه کنن چون اون دو تا حزب هر دو در برخورد با دشمن یا دشمنان خارجی هم استراتژی دارن و هم نظرشون در مقابله با دشمن یکی هست و این روش متداول در تمام کشورهای مهم دنیاست مثل محافظه کار و کارگر انگلیس که آنها هم دقیقا قوانین احزاب را رعایت می کنند ولی اصلاح طلبان ما اصلا نمیدونن حزب یعنی چی !! منافع ملی یعنی چی !! فقط شعار ! فقط ادعا ! هر کی هم راهکار میده یا انتقاد میکنه با غرور و نخوت باهاش برخورد کرده و ردش می کنن ! الان وضعیت اصلاح طلبا بین عموم مردم عادی جامعه خیلی خرابه و به هیچ وجه دیگه به اینا رای نمیدن ، نه تنها این دوره بلکه برای همیشه مردم فهمیدن اصل ماجرارو و دیگه هیچوقت به اینا اعتماد نمی کنن. ابنا دو بار با دو کاندیدای ملبس به لباس روحانیت رای آوردن که بار اول همون زمونی بود که تازه روزنامه رنگی وارد ایران شده بود و بار دوم همون موقع بود که فضای مجازی وارد کشور شده بود ولی دیگه روش سوم و راه سومی نداریم و اگه هم باشه مردم گول نمیخورن!
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    6 1
    هیچ وقت با قماش اصلاح طلب بحث نکنید ...پاش بیافته با تاریخ هم دشمنی دارند ...!!
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    4 2
    این جماعت بی شرم تر از آن هستند که از گندکاری وافتضاحات شان در مقابل مردم خجالت بکشند.از رو نمیرند. البته از یک تز کاملا تجربه شده استفاده می کنند وتنها امیدشان هم این است وآن فراموشکاری مردم است که به زودی همه چیز را از یاد می برند.
  • علی GB ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 2
    آرای جمع نکنید بیخیال شرکت
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 1
    سلام شما که هشت سال دولت دستان بود چکار کردید که حالا حرف از اینکار مکنید چرا در هشت سال گذشته به فکر نبودید حالا بفکر هستید حنا شما رنگ ندار
    • محمد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      4 1
      هر آدم منصفی اگر پیشرفتهای شگرف دوره احمدی نژاد را مخصوصا چهار سال اول را که هنوز اصلاح طلبان خیلی چوب لای چرخش نکرده بودند به خاطر بیاورد و عزت بدست آمده بعد از دوران ذلت زمان خاطمی را که بدون اجازه غربیها آب هم نمی خورد را هم بخاطر بیاورد به راحتی می تواند در مورد آن دوره و دوره بازگشت به عقب روحانی قضاوت کند هرچند که بعد از آن با خرابکاریهای شدید اصلاح طلبان و همچنین به انحراف کشیده شدن احمدی نژاد توسط رحیم مشایی تمام آن پیشرفتها به کاممان تلخ شد
  • حامد NL ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 0
    آیا شما از اصلاح طلب جماعت توقع عذرخواهی دارید؟ اصلاح طلبان 40 سال است در این انقلاب همیشه ثروت و قدرت رو به نوعی در دست داشته اند و عامل 99 درصد مفاسد در کشورند. هر چه توانسته به انقلاب ضربه زده اند. اینها اگر کل مملکت رو به باد دهند باز می گویند ما در جهان اول شدیم.
  • mojtaba SE ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    3 1
    واقعا چرا باید ریختن موجوداتی کوته بین با افکار فاسد که هیچ حسی نسبت به ایران و ایرانی ندارند جز خیانت تو کویر نمک سخت باشه؟؟پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • علی حیدری IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    11 1
    شکر خدا چنان خود را گند زده اند از سایه خود نیز گریزانند.
  • ایرانی IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 1
    ممنون مشرق از روشنگری ها
  • PK ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 1
    اون نشست اصلاح طلبان رو دستگیرمیکردین ، نصف مشکلات در جا حل میشد .
  • محمدجواد IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 2
    امید اکثریت جامعه به دولت انقلابی 1400 هست
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      2 5
      قالیباف تنها کسی است که دولت را ازسوراخ موش کشید بیرون
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 2
    هرچی ...کاریه بنام زیبندشون افساد طلب هاست
  • محمد حسن حاج نصیری IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 4
    تشنگان قدرت و نه شیفتگان خدمت(هم اصولگرا و هم اصلاح طلب
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 2
    اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا
  • سعید IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    وقتشه دیگه اصلاح طلبان کنار بکشند هر چی دروغ و فتنه همین اصلاح طلبان
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    ننگ بر اصلاحات
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    این اصلاح طلبان چقدر پررو هستند بابا مردم ازشما متنفرند خودتان رو بیشتر رسوا نکنید .آقای روحانی پرونده شما را بدست چپ شما داد . کارتون تمام . ملت را عاصی کردید
  • علی حیدری IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    اینها همانهایی هستند که در میان برها هم جیب شان پر نمیشه ؟واز اسلام انقلاب رویگردانند ؟ در فتنه اول ودرنوکر صفتی غرب درجه اولند؟
  • ناشناس IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    بابا ای مردم اصلاح طلبان مملکت را مال خودشان میدانن ملت باید همون مشتی که امام خمینی فرمودن به دهنشون بزنن میگین مملکت ارث باباشونه انشاالله جلویشان را میگیریم1400ما ملت فقط یک رای داریم اونم دکتر احمدی نژاد از جنس ملت اینها برای همیشه باید گم بشن
  • ناشناس IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    نباید بگذاریم اصلاح طلبان همین جوری از این نظام خارج شن به راحتی.اگراین جوری بروند ملت دیگر به نظام اعتقادی نداریم آقای رییسی ما منتظریم آنها را با اشد مجازات محاکمه شوند ما رییس‌جمهور خودمان را انتخاب کرده‌ایم از شورای نگهبان تقاضای همکاری به نفع معیشت مردم داریم همه میدانیم اگر هزاران چوپ لای چرخ دکتر احمدی نژاد بگذارین ملت همصدا فقط احمدی‌نژاد را می‌خواهیم
  • سید فروزان CH ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    4 0
    یک تعداد کلاهبردار و شارلاتان شدهان اصلاح طلب،‌قیافه یک به یک فریاد میزند که شارلاتان هستند ،از زن و مرد
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    4 0
    هیچ کس دیگر به این ها رای نمیدهد
  • نادر IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    3 0
    اصلاح طلب یعنی خائن به وطن و مردم یک عده غرب زده بی درد....چرا جمعشون نمیکنید این فتنه ها رو
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    خون این همه شهید را پایمال کردید،قلب رهبر را به درد آوردید،از خدا بترسید عاقبت بدی در انتظار شما عمروعاص های زمان است
  • شاهین IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    4 0
    همتون برید به جهنم پدر مادی تون هاشمی فوت شد پدر به اصطلاح معنوی تونم آقای خاتمی دیگه معنوی نیست شما ماندید و نفوذی های داخل تان و بی لیاقتی های خودتان و دیگه کور خوندید یقه سفید های شما هم یقه شون هم تو این هشت سال دیگه چرکه چرکه.
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    اصلاحات رودست خوردند
  • مردم IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    اگه رئیسجمهور اختیاری از خود ندارد پس چرا مدعی ان هستید.... کمی فکر کنید و حرف بزنید و سپس اقدام کنید
  • ترابیان IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    این ها هر وقت گندکاری هایشان برای ملت رو میشه میگویند رئیس جمهور تدارکات چی و هیچ کاره است و هر وقت موفق می شوند مردم را گول بزنند ،برای رای آوردن افسار پاره می کنند
  • منصور IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 1
    تو همه دورهها اثبات شده است که اصلاح طلبان همیشه رایشون حداقل 2برابر اصولگرایان هست و الانم با قاطعیت رای میارن اگه تورمی هم وجود داره دست های پشت پرده وجود دارد که نمیذارد اقای روحانی موفق شوند بهترین دوران ریاست جمهوری زمان اقای خاتمی بود... شرم بر شما اصولگرایان که فقط بفکر نابودی مردم هستید
  • انقلاب IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    3 0
    اولا سران اصلاحات یا دزدند یا صد انقلاب یا پرستو باز تبلیغ که با نام اصلاح پیرو سران خود هستند ولی با با(قدرت ثروت شهوت ودروغ)نزدیک هستند با دروغ از مردم همان رای های خاکستری به قدرت می رسند آنوقت اوج همه کاره بودنشان گل کرده ومردم را با لگد زبر پا گذاشته بااجنبی امین وبه فکر غارت بیت المال می افتند که پول هارا برای ابلاغ زاده هاشون بفرستند انور آب دیگر مردم هم دیت اینها را خوانده اند و محال است که با آنها رای دهند مردم بصیرت بصیرت بصیرت
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      0 0
      ادبیات سخن گفتن، نشانه شخصیت آدمهاست
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    لطفآ واقع بین باشید منطقی باشید خشن نباشید محترم باشد ادب را رعایت بکنید مردم از بیانات شما راه خود را انتخاب میکنند آرای مردم را امانت دار باشید به زور نمیشود پیروز شد
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    بوی خیانت می آید؟
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    ستون پنجم دشمن کور خوندن نیروهای وفادار به انقلاب نخواهند گذاشت کسانی که نان انقلاب را میخورن و دلشان با آمریکا و اروپاست دوباره اداره کشور را بدست گیرند
  • ز IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    بزارید وقت انتخابات بشه ببینید بی بی سی رادیو فردا ،شبکه خاله زنکی من و تو و شبکه آمریکا دوباره چه شکلی یه عده رو فریب میدن
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 2
    تا اصولگرایان افراطی حضور دارند متاسفانه هیچ امیدی به اصلاح امور کشور نیست
  • محمد IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    مجمع الفاسدین
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 1
    هر عزیزی این مقاله را نوشته با خصومت کامل نوشته
  • محسن IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    چرا چرت میگید این لیست بلند بالا که بیشتر هدیه دولت محمود خان هستش،در ضمن مردم خوب میدونن کی کشور رو به قهقرا برد ،شک نکنید که مردم میدونن کی بفکر کشوره کی به فکر عقده گشایی،بیخود نهار خودتان را بزور بخورد مردم ندید
  • محی بازنشسته RS ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 1
    اگه مردی یه مخالف هم چاپ کن .... خلاصه میگم اگه احمدی نژادی ها حساب پس دادند.اصلاح طلبها هم حساب پس خواهندداد....
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 1
    خانم میترا استاد چوب حماقت دوستان شما رو خورد دوستان شما خوب پاپوشی براش دوختن کارشونه هر چند ک این نظر میزنید غیر قابل انتشار ولی بهتون توصیه میکنم حتما مصاحبه آقای گودرزی وکیل آقای نجفی رو گوش کنید
  • ننالی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    یه‌مشت‌دزدوغارتگرخودشان‌رااصولگرواصلاح‌طلب‌‌جازدندوهرغلطی‌میکنند.یاسرازکانادادرمیارندیاسراززندان..ای‌بیشرفا‌مردم‌از هردودسته‌کثیف‌متنفرند...
  • ناصر IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    اصلاح طلبان همشون آقا شیکه اند، کراوات بهشون می آد، همشون از نظر خودشون حرفای قشنگ تو خالی می زنن اما عمل یوخ
  • سلطان IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    به قول روحانی، باید پای صندوق های رای پوزه اینا رو به خاک مالید
  • عرفان IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    امیدوارم مردم اینبار سر عقل آمده باشن نه اینکه آفتابه لگن 7 دست شام نهار هیچی.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    این همه حرف زدی این همه توهین کردی ولی خدا جای حق نشسته یه روز می فهمی که حق بر باطل پیروز میشه
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    خدا لعنت کنه خاتمی را که هرچه میکشیم از دست اوست در زمان حکومت او فقط میگفت گفتگوی ملتها تا زمان بگدره تا با به اینجا کشید کار مردم دیگه عاقل شدن خجالت بکشید
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    گفتگوی تمدنها تکیه کلام محمد خاتمی خجالت بکشید مردم شیر ادم خورده اند خدا بیشتر از این رسواتون کنه با اون وزرای ....
  • شهروند IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    اصلاح طلب خودش و کشور را لگدمال کرده.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    اصلاح طلب = ظلت طلب
  • علی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    باید این وطن فروشها را محاکمه کنند نکه بگزارندنامزد شوند
  • نواب IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 1
    این جماعت اصلاح طلب اینقدرپرروهستن، چون به منافع خودفکرمیکنن، مردمی که سوادسیاسی ندارن بادروغهایشان گول زدن خداش شون روازسرملت کم کنه
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 0
    ضرب‌المثل ها هم متحول شدند. می گفتند شتر در خواب بیند پنبه دانه ولی حالا باید گفت شتران در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورند گه دانه دانه.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    بلانسبت بینندگان فهیم مگر کسی عقلش ازدست داده باشد بااین همه گندها که "اصلاح طلبان" به بار آوردند باز کسی به این جغدهای شوم که مملکت را به ناکجا آباد کشاندند رای بده..گورخودمون کندیم اگه به این "عتیق ها" رای بدیم ازالان تب ولرز گرفتم ازوحشت!؟قیافه شون آدمیزاد نگاه می کنه ویاد بدبختی هایی که به سرمون آوردندمیفته باید کفاره بدیم..چه خط نشونی دارن بکشن!؟ انونی که دیگه این آزمابهتران را نشناخته،یاتوباغ نیست یاخودش به نفهمیدن زده..اینا فقط وفقط منافع خودشون درخطره نه خیرخواه ملت اند ونه دل سوزاند قشر بی دردی هستن فقط طبل توخالی اندکه من من می کنند نیم من هم.نیستند----
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    اصلاح طلبها خیلی نامردی!
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    آخوی 6:6آغا منصور_ انون وقت که اینا رای اوردند ترس ووحشت دردل مردم گذاشتند هی وعده وعید توخالی دادند وکلاه گشادی سرملت گذاشتند ومردم عزیز ایران مشاهده فرمودند که این قوم توزرد ازاب درامدند دراصل گولمون زدند عین بلانسبت روباه...مثل روباه مکاره..
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    اصلاح طلب=گرگ هایی درلباس میش کورخواندند دیگه ملت را بتوانتد باشعارهای توخالی گول بزنند..
  • عبداله نامداری IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    چقدر دلسوزان این اصلاح طلبا واقعا مدیونید اگه فکر کنید تشنه قدرت و اختلاس هستند بعد از این همه گند زدن تازه برنامه برای نجات اقتصاد و معیشت دارن خب لامصبا چرا تا الان رو نکردین واقعا که احتمالا تازه یادشون افتاده یا تا الان اجازه اجرا نداشتن خب تا پایان همین دولت 6 ماه مونده اجرا کنید ببینیم شاید قانع شدیم نکنه باید حتما ی دوره 4 ساله یا شاید هم 8 ساله می خواد
  • حسن IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    زنده باد اصلاحات
  • یک هموطن IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    کارشکن تر و تر و تر و تر از اصلاح طلبان تو عمرم ندیدم
  • محمد حسین علیان IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    با سلام واحترام به نظرمن یک طرفه وبدون انصاف نوشته اید اگر فکر میکنید شما بهتر عمل می کنید لطا کانیدا معرفی کنید وبرنامه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس