کد خبر 1157353
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
شب یلدا

مسئول روابط عمومی کمیته غیر دولتی مهار کرونا (شبکه کمک)، گفت: نگران هستیم که بی توجهی به عدم برگزاری دور همی‌ها، باعث شود روند کاهشی کرونا دوباره افزایش یابد.

به گزارش مشرق، احمد قویدل، مسئول روابط عمومی کمیته غیر دولتی مهار کرونا، افزود: برگزاری مجازی دیدارهای شب یلدا می‌تواند هم روند کاهشی بیماری را و هم سلامت اعضای خانواده‌ها به خصوص بزرگان خانواده را حفظ نماید.

بیشتر بخوانید:

جشن ملی «سپاس» برای تقدیر از مدافعان سلامت کشور

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی در گزارشی که در رابطه با آمار ابتلاء به کرونا و آمار جهانی فوت شدگان منتشر کرده است تصریح نموده در هفته گذشته بیش از ۷۰ میلیون نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و آمار فوت شدگان از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر گذشته است. در این گزارش آمده است از زمان شیوع همه گیری آمریکا و اروپا بزرگترین بار مسئولیت ابتلاء به کرونا را با ۸۵ در صد افزایش و مرگ و میر ناشی از کرونا را با ۸۶ درصد افزای همچنان به دوش می‌کشند. با این حال همچنان، گزارش‌ها حاکی از افزایش موارد مرگ و میر و ابتلای جدید به کرونا در قاره آمریکا است.

ببینید:

فیلم/ توصیه روحانی برای شب یلدا: جمع نشیم تا کم نشیم

متأسفانه روند افزایش این موارد برای سومین هفته متوالی در اروپا جاری است.

قویدل گفت: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است در هر دو منطقه آفریقا و غرب اقیانوس آرام آمار ابتلاء در ماه نوامبر و دسامبر همچنان در حال افزایش است. این سازمان هشدار داده است در منطقه آفریقا از افزایش موارد جدید و مرگ و میر جدید با نرخ بیش از ۴۰ درصد گزارش گردیده که نسبت قبل افزایش یافته است. این در حالی است که در منطقه آسیای جنوب شرقی، بعد از اوج گرفتن شیوع کرونا در ماه سپتامبر، تعداد موارد جدید و مرگ و میر همچنان رو به کاهش است.

ببینید:

عکس/ شب یلدا با شهدا

مسئول روابط عمومی شبکه کمک، افزود: خوشبختانه گزارش سازمان بهداشت جهانی از وضعیت منطقه مدیترانه شرقی که ایران نیز در این منطقه است، حاکی از استمرار روند کاهش موارد ابتلای جدید و مرگ و میر ناشی از کرونا پس از اوج گیری آمار ابتلاء و مرگ میر در اواسط ماه نوامبر است.

وی تاکید کرد: تداوم این روند مثبت به رفتارهای اجتماعی مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی مرتبط است. بزرگ‌ترین تهدید این فرآیند مثبت در کشور، برگزاری دورهمی های خانوادگی به مناسبت شب یلدا است.

قویدل گفت: سازمان‌های مردم نهاد در یک اقدام مشترک تلاش گسترده‌ای را برای قانع نمودن مردم به برگزاری مراسم شب یلدا به صوت مجازی نموده اند. مردم باید باور کنند که هر نوع دور همی محدود خانوادگی هم می‌تواند به فرآیند کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر لطمه وارد کند.

وی افزود: در تهران به عنوان گرانیگاه کنترل شیوع به اظهار فرمانده ستاد کرونا وضعیت شکننده‌ای حکمفرما است و در صورت عدم رعایت مردم به روزهای تلخی باز می‌گردیم که آمار رسمی فوت به سمت ۶۰۰ نفر در روز گزارش می‌گردید.

قویدل ادامه داد: مردم به سلامت و توان کادر بهداشت و درمان نیز باید توجه کنند.

وی ضمن تبریک روز پرستار، افزود: تقارن ۳۰ آذر با روز پرستار این امیدواری وجود دارد که مردم احساس مسئولیت بیشتری در قبال پرستاران و پزشکان نمایند. مردم باید به حرمت شهدای پرستار که جان شیرین خود در راه بهبودی بیماران تقدیم ملت کردند، قطعاً از دورهمی های خانوادگی پرهیز می‌کنند و به روند کاهشی بیماری لطمه نمی‌زنند. باید باور داشته باشیم نزدیک ترین افراد خانواده ما ممکن است حامل ویروس کرونا باشند و یک دورهمی خانوادگی می‌تواند به قیمت قربانی شدن جان عزیزانمان به خصوص سالخوردگان خانواده تمام شود.

قویدل گفت: شبکه کمک اظهار امیدواری می‌کند با برگزاری مراسم شب یلدا به صورت مجازی کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر بیماران کرونایی در ایران همچنان تداوم داشته باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس