کد خبر 1156907
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
مارک میلی

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در دومین دیدار محرمانه خویش با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر بر کاهش فوری خشونت‌ها تاکید کرد.

به گزارش مشرق،  درحالیکه روند کاهش نظامیان آمریکایی به ۲۵۰۰ نفر جریان دارد، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر به دوحه در نشستی دو ساعته با گروه طالبان دیدار کرد.

«آسوشیتدپرس» فاش کرد که این دیدار پیش از سفر ژنرال میلی به کابل و دیدار با رئیس جمهور افغانستان صورت گرفته است و این دومین دیدار رو در روی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با طالبان است که تاکنون هیچ یک از این دیدارها گزارش نشده بود.

ژنرال میلی به ۳ خبرنگار همراه خود در قطر و افغانستان گفت: «مهمترین بخش از گفت‌وگوها که با طالبان و دولت افغانستان داشتم ضرورت کاهش فوری خشونت‌ها بود؛ همه چیز دیگر به آن بستگی دارد.»

براساس توافقنامه آمریکا-طالبان، همه نیروهای خارجی، مبتنی بر شرایطی مشخص، باید خاک افغانستان را تا ما می سال ۲۰۲۱ بطور کامل ترک کنند که از جمله این شروط کاهش خشونت‌ها در افغانستان است.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا هنوز بطور عمومی اعلام نکرده که آیا روند کاهش نیروها از افغانستان را ادامه خواهد داد و یا اینکه نسبت به توافقنامه قطر متعهد خواهد بودیا خیر، اما طالبان هشدار داده که اگر دولت آینده آمریکا از برنامه خروج نیروها عقب‌نشینی کند، هدف قرار دادن نیروهای خارجی را از سر خواهد گرفت.

ژنرال میلی پیش از این نیز اعلام کرده بود که پنتاگون با طرح کاهش نیروها در افغانستان که شامل حفظ دو پایگاه بزرگ و چندین پایگاه کوچک می‌شود موافقت نموده، اما مشخص نکرد که کدام یک از پایگاه‌های نظامی در افغانستان حفظ خواهد شد و یا اینکه کدام بخش از نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان این کشور را ترک خواهند کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    آمریکائی ها متن موافقتنامه با طالبان را رسانه ای و بیان نکرده اند تا مردم بدانند که چه بر سر چه چیزی توافق صورت گرفته . بعد چرا پایگاه هایی که تخلیه میکنند . اماکن آنجا را تخریب میکنند . ادوات خود را در اختیار پاکستان قرار میدهند . در حالیکه افغانستان خود بیشتر بدان ها نیاز دارد . مثل چند سال قبل دوران اوباما تعدادی هلیکوپتر و تانک از افغانستان برده و به پاکستان دادند . فرق افغانستان در حال جنگ با بقول خودشان دشمن با پاکستان در کجاست . از جمله این کارها باعث شده تا مردم افغانستلن به آمریکا به دیده شک بنگرند و صداقت ادعائی آنانرا زیر سوال ببرند . و نظر دارند بعد از نوزده سال حمایت از حکومت افغانستان اکنون به این نتیجه رسیده است علیرغم خسارات ببار آمده با طالبان توافق محرمانه و شریک در حکدمت آینده داشته باشند و در واقعیت همش ضرر . بمردم افغان . در هر دو سو . و همچنان ادامه دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس