ویژه ها

رهبر معظم انقلاب- ۱۰ مرداد ۹۹- فرمودند: «به موازات تحریم، یک جریان تحریف هم است؛ تحریف حقایق. هدف تحریف دو چیز است. یکی ضربه زدن به روحیه مردم است. یکی آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است».

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛  با  «ویژه های مشرق»  همراه شوید.

*******

**تحریف بیانات رهبر انقلاب در روزنامه های اصلاح طلب

رهبر معظم انقلاب دیروز در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و خانواده آن شهید فرمودند: «به دشمن اعتماد نکنید، این توصیه‌ قطعی من است. به دشمن اعتماد نکنید. برای مسیر رفع مشکلات مردم، برای درست شدن آینده‌ کشور به وعده‌ این و آن اعتماد نکنید، این توصیه‌ به مسئولین است. این وعده‌ها وعده‌ خوبان نیست؛ وعده بَدان و اشرار است امّا آن هم از هر صدتایش یکی وفا نکند! دشمنی‌ها را از یاد نبرید. دشمنی کردند. دیدید که آمریکای ترامپ و آمریکای اوباما با شما چه کرد. [البتّه] این فقط مال ترامپ نیست که حالا مثلاً فرض کنید چون ترامپ رفت، بگویند تمام شد؛ نه، آمریکای اوباما هم با شما بدی کرد، با ملّت ایران بدی کرد و سه کشور اروپایی هم همین جور. این سه کشور اروپایی نهایت بدعملی را انجام دادند و لئامت را و دورویی و نفاق را در مقابل ملّت ایران نشان دادند».

ایشان همچنین در بیانات مذکور تاکید کردند: «رفع تحریم دست دشمن است، و خنثی‌کردن تحریم دست ما است، غیر از این است؟ ما که نمی‌توانیم خودمان رفع تحریم کنیم، دشمن باید رفع تحریم کند امّا خودمان می‌توانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم. پس این مقدّم است، این درست است، بیشتر دنبال این باشیم. البتّه نمی‌گویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ چرا، واقعاً اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البتّه چهار سال است تأخیر شده [یعنی] از سال ۹۵ بنا بوده همه‌ تحریم‌ها یکباره برداشته بشود [امّا] تا الان نه فقط برداشته نشده، زیاد هم شده».

مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کردند: «اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است».

رهبر معظم انقلاب در بیانات مذکور تاکید کردند که درخصوص تحریم ها دو مسئله وجود دارد؛ یکی خنثی کردن تحریم و دیگری رفع تحریم.

ایشان در ادامه تصریح کردند که «البتّه نمی‌گویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ چرا، واقعاً اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم»؛ و بلافاصله در ادامه فرمودند «البتّه چهار سال است تأخیر شده [یعنی] از سال ۹۵ بنا بوده همه‌ تحریم‌ها یکباره برداشته بشود [امّا] تا الان نه فقط برداشته نشده، زیاد هم شده».

مقام معظم رهبری با اشاره به نتیجه غیرقابل قبول رویکرد «به انتظار نشستن به منظور رفع تحریم به دست دشمن»، که موجب افزایش تحریم ها از سال ۹۵ تاکنون شده، در خاتمه اینگونه نتیجه گرفتند که «تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است».

اما نکته قابل تأمل اینجاست که برخی روزنامه های اصلاح طلب بیانات رهبر معظم انقلاب را تحریف و تقطیع کردند. به این تیترها توجه کنید:

- روزنامه اعتماد: نباید حتی یک ساعت در رفع تحریم تاخیر کنیم.

- روزنامه شرق: اگر بتوان تحریم را رفع کرد، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم

- روزنامه همشهری: اگر بتوان تحریم را رفع کرد، یک ساعت هم نباید تاخیر کنیم

- روزنامه سازندگی: در رفع تحریم ها یک ساعت هم نباید تاخیر کنیم

- روزنامه آرمان: در رفع تحریم ها یک ساعت هم نباید تاخیر کنیم

- روزنامه ابتکار: اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تاخیر کنیم

- روزنامه شهروند: اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تاخیر کنیم

- روزنامه مردم سالاری: برای رفع تحریم ها حتی یک ساعت هم نباید تاخیر کنیم

رهبر معظم انقلاب- ۱۰ مرداد ۹۹- فرمودند: «به موازات تحریم، یک جریان تحریف هم است؛ تحریف حقایق. هدف تحریف دو چیز است. یکی ضربه زدن به روحیه مردم است. یکی آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است».

ایشان در ادامه تاکید کردند: «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم قطعاً شکست خواهد خورد؛ چراکه عرصه جنگ اراده‌هاست».

علیرغم اینکه دولتمردان صراحتا اذعان کرده اند که در پسابرجام تحریم ها افزایش یافته و علیرغم آنکه در پسابرجام قیمت دلار تا حدود ۱۰ برابر و قیمت مسکن تا حدود ۶ برابر افزایش یافته و قیمت سکه و خودرو و مرغ و تخم مرغ سر به فلک کشیده، اما رسانه های اصلاح طلب همچنان اصرار دارند که مدل خسارت بار برجام ادامه یابد.

به نظر شما از این صریح تر می توان با ترامپ و نتانیاهو و پمپئو و بایدن و بلینکن و آبرامز و...دیگر دشمنان مردم ایران همصدا شد!؟

** احمد شیرزاد: مصوبه مجلس درباره برجام فاقد پختگی سیاسی است

«احمد شیرزاد» نماینده مجلس ششم که پشت تریبون مجلس مدعی شد «ایران درباره برنامه هسته‌ای خود ۱۹ سال به دنیا دروغ گفته و اکنون دم خروس بیرون افتاده است» در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «نگارنده با تجربه حضور در نهاد پارلمان، اقدام همکاران مجلس یازدهم(در تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها») را فاقد پختگی سیاسی می‌دانم که متأسفانه این مصوبه اکنون ابلاغ شده است. نباید دست مسئولان سیاسی برای مواجهه درست با غرب در مذاکرات بسته باشد. مجلس حتما حق ریل‌گذاری دارد، همان‌طورکه طرف مقابل، مدام مصوبات ‌کنگره را به رخ می‌کشید و انگار دولت ایران باید مسئول راضی‌کردن کنگره هم باشد، مجلس ایران هم حقوقی دارد ولی ورود مجلس نباید با حرف‌ها و مواضع نسنجیده همراه شود».

شیرزاد در ادامه نوشت: «کشور در شرایط خطیری به سر می‌برد و دولت با دشواری بسیار زیادی در حال اداره کشور با درآمدهای بسیار پایین است؛ پس نباید سمت‌وسوی مصوبه، تهدید علیه دولت ما باشد. یا مسئولان قضائی نباید خطاب به مسئولانی که درباره مصوبه نادرست مجلس‌ انتقاداتی دارند، دست به تهدید بزنند».

وقتی احمد شیرزاد در مجلس ششم در اظهارنظری تأمل برانگیز کشورمان را متهم به دروغگویی کرد، رئیس وقت مجلس در واکنش گفت «شیرزاد صدای رادیو اسرائیل است».

نکته قابل توجه اینجاست که اکنون نیز این نماینده اصلاح طلب مجلس ششم، اظهارات مقامات دولت ترامپ را تکرار می کند.

در روزهای گذشته «مایک پمپئو» وزیر خارجه دولت ترامپ با عصبانیت به مصوبه اخیر مجلس تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» واکنش نشان داد و این مصوبه را باجگیری ایران از کشورهای غربی نامید.

«صادق خرازی» دیپلمات سابق و از فعالین اصلاح طلب در واکنش به طرح ضدتحریمی مجلس تاکید کرد: «تجربه نشان داده هرگاه در برابر طرف مقابل با قاطعیت وارد میدان شوید، عقب می‌نشیند و اگر ببیند طرحی جدی در اختیار دارید که می‌تواند محاسباتش را به هم بریزد حاضر می‌شود امتیاز دهد و شما را راضی کند که معادلات بازی را حفظ کنید».

خرازی در ادامه تصریح کرد: «طرح اخیر مجلس می‌تواند اهرم فشاری در اختیار دستگاه سیاست خارجی کشورمان قرار دهد تا طرف غربی را وادار کند به برجامی که خود نقض کرده، پایبند بماند و به طور جدی خواسته اصلی ایران را که همان رفع واقعی تحریم‌هاست، محقق کند.  هنر دیپلماسی استفاده بهینه از فرصت‌ها و تبدیل موقعیت‌ها و احیاناً تهدیدها به فرصت است. اگر از این دریچه به موضوع نگاه شود، می‌توان گفت که طرح مجلس می‌تواند به سود مذاکره‌کنندگان ما باشد».

همچنین دیروز «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام گفت: «قاعدتا سه دولت اروپایی که خود را پایبند به دموکراسی و قواعد آن می‌خوانند، نباید از دولت ایران انتظار داشته باشند که اصول دموکراسی را نادیده گرفته و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را اجرایی نکند».

عراقچی در ادامه تصریح کرد: «دولت جمهوری اسلامی ایران متعهد و موظف به اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی پس از طی مراحل قانونی آنها است».

احمد شیرزاد چندی پیش گفته بود: «از چاه صنعت هسته‌ای آبی در نمی‌آید...از سال ۸۲ تاکنون دریغ از یک لیوان آب برای کشور»؛ در نقطه مقابل «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در روزهای گذشته گفت «صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است»؛ اینجاست که ماهیت اصلی جریان غربگرا نمایان می شود...

** سلامتی: دولت اعتقادی به استفاده از ظرفیت‌های داخلی ندارد

«محمد سلامتی» فعال سیاسی اصلاح طلب که پیش از این عضو سازمان (منحله) مجاهدین انقلاب بوده است، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «دولت می‌توانست مشکلات اقتصادی را بسیار کم کند و آن هم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی. اما هدایت‌کنندگان مسائل اقتصادی در دولت نه اعتقادی به این امر داشتند و نه دارند و نه توان آن را. وقتی به دلیل تحریم‌ها و از آن مهم‌تر به‌دلیل ناهماهنگی‌های داخلی و بوروکراسی، واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه فعال می‌شوند؛ کمک و حمایت دولت یک ضرورت غیرقابل اجتناب بوده و می‌تواند آنها را نجات دهد. اما مسئولان دولت با افتخار بر اعتقاد به اقتصاد بازار آزاد، رها کردن آنها را توجیه می‌کنند. کاری که به‌طور طبیعی در آزادترین اقتصادها نیز در چنین شرایطی آن را انجام می‌دهند. آن وقت کاری که آنها باید برای احیای واحدهای تولیدی انجام دهند، قوه قضائیه انجام می‌دهد و باز هم یاد نمی‌گیرند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب به اقدام مهم قوه قضاییه در احیای واحدهای تولیدی اشاره کرده است.

در ماده ۳۱ سند امنیت قضایی نیز که اخیراً از سوی رییس قوه قضاییه ابلاغ شده است، به مقوله حمایت از تولید داخلی اشاره شده و آمده است: در راستای حمایت از صنایع و رونق تولید داخلی، قوه قضاییه در جهت نیل به اقتصاد مقاومتی تدابیر پیشگیرانه و حمایتی حقوقی و قضایی را ضمن رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی در زمینه‌های زیر اتخاذ خواهد نمود:الف- جلوگیری از ورشکستگی فعالان اقتصادی و تولیدی؛ عدم تعطیلی کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی. ب- ایجاد زمینه تداوم فعالیت کارآفرینان، شرکت‌ها و مؤسسات دانشبنیان و فعالان اقتصادی بدهکار، از طریق راهکارهای قانونی.

قوه قضاییه در همین راستا از تعطیلی حدود ۱۲۰ واحد تولیدی در استان خراسان رضوی، حدود ۱۳۰ واحد تولیدی در ایلام، ۲۵ واحد تولیدی در فارس، ۱۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی، ۶ واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری، ۲۴ واحد تولیدی در اردبیل و ۲۱ واحد تولیدی در مازندران جلوگیری کرده است و این واحدهای تولیدی احیا شده اند و این روند در استان های کردستان و زنجان و خراسان شمالی و گلستان و سیستان و بلوچستان و خوزستان و...نیز انجام شده است.

متاسفانه دولت تمام تمرکز خود را روی سیاست خارجی گذاشته و در سیاست خارجی نیز تمام تمرکز متوجه برجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    39 1
    وای بر جامعه ای که امثال (احمد شیرزاد) تئوریسین سیاسی آن باشد..
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      25 1
      احمد شیرزاد در مجلس ششم برنامه هسته ای ایران را لو داد و ناپختگی و خامی خود را اثبات کرد.
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      18 2
      مصوبه راهبردی مجلس موازنه قدرت را به نفع ایران تغییر خواهد داد و اهرم فشاری برای لغو تحریمهای ظالمانه است اما مشکل افساد طلبان این است که فرصت را از تهدید تشخیص نمی دهند.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      17 1
      شکست برجام و تشدید تحریم ها نشانه خامی و ناپختگی اصلاح طلبان است.
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      14 1
      8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره با شیطان بزرگ کردند و تورم 800 درصدی سرسفره مردم گذاشتن بازهم دست بردار نیستن و بر طبل مذاکره می کوبند !!!!
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      18 1
      بیشرفتر از احمد شیرزاد خودشه. ببین چقدر وقیح بوده که کروبی به شیرزاد میگفته رادیو اسرائیل!!! امثال شیرزاد خودشون مشکلات مختلف تحریم های هسته ای و حقوق بشر رو برای ایران به ارمغان آوردن، حالا پیشنهاد و راهکار رفع تحریم میدن!!! اینا رو باید گذاشت تو چاه صنعت هسته ای! و روشون بتن ریخت.
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      8 1
      دولت اصلاحات و نمایندگان مجلس ششم با توافق ننگین سعدآباد و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی اسامی دانشمندان هسته ای را لو دادند و ناپختگی خود را عیان کردند.
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      11 1
      اصلاح طلبان تهوع آور نسبت به مواضع رهبر معظم ایران حتی یؤمن ببعض و یکفرببعض هم نیستند بلکه مانند آن منافقینی هستند که به فرموده کلام خدا در حضور پیامبر می گویند ما به دین تو ایمان آورده ایم اما در خفا خلاف آن را اظهار می کنند!
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      1 1
      احمد شیرزاد=بلندگوی ترامپ و نتانیاهو
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    23 1
    رفع تحریم دست دشمن است اما خنثی سازی تحریم دست خودمان است (مقام معظم رهبری ) پس راه دوم خنثی سازی تحریم بهترین وکم هزینه ترین راه است
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      3 1
      بله دقیقا درسته
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      2 0
      پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک نمونه درخشان در «خنثی کردن تحریم ها» است
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    12 1
    نه به دوست تکیه کنید نه به دشمن اعتماد. فقط به منافع ملی و مردم فکر کنید .
    • SE ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      2 1
      از آمدن بایدن مزور معاون دست چدنی همان اندازه متاسفیم که از آمدن ترامپ لمپن. خاک بر سر ایرانی که از آمدن روباه گرگ صفت و رفتن شغال لاشخور خوشحال بشود
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    21 1
    همه رسانه های اصلاح طلب یک تیتر دارند در رفع تحریمها یکساعت نباید تاخیر داشت اولا این یک تحریف است دوم این که اینها به عزت ایرانی هیچ اشاره ای نکردند اصلا ذات اینها خراب است مهمترین تخصص یهودیها یا صهیونیستها تحریف است اصلاح طلبان نیز از آنها می آموزند
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      18 0
      اتفاقا فرمایش رهبری دقیقا در جواب افرادی بود که هنوز به رفع تحریم دل بسته اند، چون این یک ساعت ادعایی، 4 سال طول کشیده و می خواهند 4 سال دیگر هم مردم را به اسم آن سر کار بگذارند.
    • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      4 0
      خدا فقط میداند در بین سران و سرانگشتان این جماعت افساد طلب که به ادعا اصلاح طلب هستند چقدر یهودی حضور دارد.کسانی که شاید به ذهنتون هم خطور نکند.این یهودیان قبل از ظهور اسلام بر اساس اخبار وحی توسط انبیاء و همچنین شیاطین جنی از جایگاه شیعیان ایران در دشمنی با آنها و زمینه سازی ظهور مطلع شدند و در سرزمین ایران ورود کردند و مسکن گزیدند تا بتوانند در جریان حق نفوذ و رخنه کنند و ضربه وارد کنند.متاسفانه تشکیلات ما نتوانستند از رخنه یهودیان در دولت و جامعه ممانعت به عمل برسانند.یهودیان استاد نفوذ،جاسوسی،تحریف و فتنه هستند.موساد ستاد(مرکز فرماندهی،مقر هماهنگی،تبادل اطلاعات و تقسیم کار)کل سازمان های اطلاعاتی متخاصم می باشد.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    13 0
    پختگی سیاسی افسادطلبان فقط زمان تحمیل برجام خسارت محض و تضمین امضای جان کری
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      1 0
      اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم قطعاً شکست خواهد خورد
  • FR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    12 1
    تحریف نکردن در واقع تقطیع کردند که کار همیشه گیشونه!
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      4 0
      چه فرقی می‌کنه برادر من؟!! تقطیعی که معنای کلام رو ۱۸۰ درجه معکوس کنه همون تحریفه.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    14 0
    دولت تمام تمرکز خود را روی وادادگی وبگو وبخند با غرب سر کرده است
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 4
    واکسن کی میاد واکسن ....
    • امیر IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      3 0
      خوشبینانه ترین حالت اینه که امثال شیرزاد دیگه رسماً رد دادن! ولی نه ... اینا خودشونو به خواب زدن ، رفتن که رفتن ...
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    12 0
    چقدر عوضی ان خداااااا
  • US ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    10 0
    واقعا متاسفم
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      1 0
      باید با جریان تحریف مقابله کرد
  • علی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    10 0
    اگر غیر از این می نوشتن تعجب بود
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      1 0
      مرگ بر منافق
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    10 2
    هر چی می خوان بنویسن . کوتوله هستند. برای همین توان دیدن قد آقا را ندارند. رهبری با درایت و تیز بینی همیشگی خود مو را از ماست می کشند و به موقعش گوش خاطیان را می کشند.
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    1 0
    علی برکت الله.
  • سعید IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    4 0
    هر دفعه خلاف امر رهبری کاری کردیم جز شکست و نا امیدی نتیجه نداشته ، برجام باید درس عبرتی برای آیند ه باشه پاینده باد امام خامنه‌ای .
  • حسین رضا IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    9 1
    درود بر رهبر عزیزم
  • محمد رضا IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    3 0
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده. الهی آمین.
  • عبدالله IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    4 0
    خدایا هرکس به کشور خدمت می‌کند موفق بدار وهرکس خيانت می کند نابود فرما.
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      2 0
      الهی آمین
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    4 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      1 0
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    3 0
    اگر حلال زاده ای دنبال حقیقت میگرده فرمایشات رهبری را با تیتر این روزنامه های دروغگو مقایسه کنه .
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      1 0
      روزنامه های اصلاح طلب=حامیان خسارت محض برجام
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 0
    سلام از آقای گلپایگانی رییس دفتر محترم مقام معظم رهبری جسارتاً درخواست می کنم که از این روزی نامه های اصلاح طلب زدن تیتر "خنثی کردن تحریم دست ماست" را بخواهند...کاش قانونی برای عدم تحریف سخنان صریح رهبری داشتیم ...کاش!
  • حمیدفلاح نژاد IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    وقتی کار اصلاح طلبان به لشگر کشی می رسه‌معلوم‌میشه اوضاع خیلی خیته
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    2 0
    سیاست ابلهانه جذب حداکثری و رافت اسلامی عامل تحریم است. چرا آمریکا تحریم می کند؟ چون امیدوار است فشار اقتصادی به مردم کشورهای تحت تحریم سبب شورش آنها و سقوط حکومتهایشان بشود. اما وقتی چین در 1989 هزاران نفر غربگرا و روشنفکر را در میدان تیان آن من قتل عام کرد و میلیونها نفر را هم دستگیر نمود، به آمریکا فهماند که دیگر پیاده نظام در چین ندارد و تحریم اثر ندارد. آمریکا بعدش تحریمهای چین را چند سال بعد لغو کرد. اما ایران در 88 چه کرد؟ به آمریکا فهماند که یک جریان قدرتمند غربگرا در ایران هست که نظام ایران قصد برخورد با آن را ندارد. پس بلافاصله تحریم کرد تا دوباره این غربگرا را به خیابان بیاورد.
  • DE ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    4 0
    رهبر انقلاب در نامه ۲۹ مهر ۹۴ خطاب به رئیس‌جمهور، ضمن صدور مجوز اجرای برجام (مشروط به 28 شرط مجلس، شورای عالی امنیت ملی و رهبری) تأکید کردند «جنابعالی با سابقه چند دهه حضور در متن مسائل، طبعاً دانسته‌‌اید دولت آمریکا در قضیه هسته‌‌ای و نه در هیچ مسئله دیگری، رویکردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته و در آینده هم بعید است جز این عمل کند. اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در دو نامه به اینجانب مبنی بر اینکه قصد براندازی ندارد، خیلی زود با طرفداری از فتنه‌‌های داخلی و کمک مالی به معارضان جمهوری اسلامی خلاف واقع از آب درآمد... دشمنی آمریکا تا هنگامی‌که جمهوری اسلامی با قدرت درونی و پایدار خود آنان را مایوس کند، ادامه خواهد داشت.» متأسفانه عدم اهتمام کافی به این 28 شرط، خسارت‌های اقتصادی و امنیتی پیاپی تولید کرد
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      0 0
      مشرق لطفا پرونده برجام و وعده های رنگارنگ اصلاح طلبان درباره برجام را بازنشر کن
  • نصرت اله GB ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    2 0
    وقتی همشون یک تیترزده اند یعنی هیچ چیزی نصیبشون نشده وباوقاحت کلام رهبری راناقص کرده وچاپ کردند......ننگ براین همه وادادگی وفریبکاری
  • ali IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    4 0
    برداشت اصلاح طلب از بیان رهبری مثل اینه که قرآن خونده بشه فقط اینو بفهمی: و به نماز نزدیک نشوید. :))))))))))))))))))))
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      1 0
      آفرین،خیلی مثال خوبی بود
    • مهدی IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
      0 0
      این که یه چیزو نفهمی یه بحثیه، اینکه خودتو به نفهمی بزنی و اینکارا رو بکنی یه بحث دیگس، اینا نونشون تو تحریفه.
  • SE ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    3 0
    آقای موشراد، شما و بقیه پخمه های هالو و نوکیسه راحت طلب نتیجه پختگی تان برجامچای است که خود بیانگر ناپختگی و حماقتتان است
  • DE ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 0
    احمد شیرزاد: مصوبه مجلس درباره برجام فاقد پختگی سیاسی است.حداقل انتظار از مجلس این بود که از برجام پخته ما الگو برداری میکردند که توانست در یک روز قلمبه ای و یه هوکی تمام تحریمها را لغو کند نه لق کن.تعلیغ نه تعلیق!
  • بنده خدا IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    1 0
    از همه یعنی تک تک مردم عزیز کشورم علی الخصوص کسانی که در این نظام مسئولیت دارند می خواهم فرمایشات گهربار رهبر عزیزتر از جانمان را خوب گوش کنند و دقیقاً به آن عمل نمایند که سعادت دنیا و آخرتمان را تضمین نمایند و نگذارند دشمنان بین صفوف ملت شکاف ایجاد کنند مسئولین قدر مسئولیتشان را بدانند از خدا عاجزانه بخواهند خدا توفیق خدمتگزاری به مردم که عیال خدا هستند بدهد و با هم اختلاف نکنند با هم لنشینند و برادر وار مسائلشان را برای رضای خدا حل کنند تا دعای خیر رهبرمان و امام زمانمان و خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران و محرومین بدرقه راهشان شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس