نعیمی پور

نعیمی‌پور و دوستان او در "هسته سخت اصلاحات" امیدوارند مردم در مقابل مشکلات و گرانی‌ها هرگز از خود نپرسند چه کسانی می‌گفتند ما به زور هم که شده از روحانی حمایت می‌کنیم!؟

سرویس سیاست مشرق – "سیاست" امریست مقدس برای هموارسازی مسیر پیشرفت جامعه به سمت خدا. اما از آنجا که سیاست و سیاست‌ورزی گاهی باید همراه با قدرت باشد؛ در تمام ازمنه و دوران‌ها عده‌ای بوده‌اند که در طمع این قدرت وارد سیاست شده‌اند و نتیجه آنکه برای رسیدن به قدرت از هیچ کاری امتناع نکرده‌اند.

در زندگی این افراد جدای از موارد تناقض که بسیار است، گاهی آنچنان شاهد خدشه بر عقلانیت و واقعیت‌ها هستیم که این مسئله تعجب هر بیننده و شنونده‌ای را برمی‌انگیزد.

و غیر از تعجب بسا که موجب عبرت آیندگان نیز خواهد شد...

در روی دیگر این سخن البته مردم هستند که باید بدانند علل بسیاری از مشکلات چگونه به نادیده گرفتن پشتک واروی برخی رجال سیاسی و بی‌اعتنایی به تناقضات محرز آدم‌های قدرت‌طلب برمی‌گردد.

*سرگذشت مردی که می‌گفت: به زور از روحانی حمایت می‌کنیم!

ما در اینجا و از باب نمونه به سرگذشت رجلی اشاره می‌کنیم که یکی از "فدائیان روحانی" بود و حتی در یک موسم انتخاباتی از این گفته بود که روحانی حتی اگر نخواهد هم ولی ما اصلاح‌طلبان به زور از او حمایت می‌کنیم! [۱]

این فرد "محمد نعیمی‌پور" از نمایندگان مستعفی مجلس ششم است که در مقطعی دیگر علت مشکلات کشور و گرانی‌ها را عمق استراتژیک ایران و سیاست‌های کشور در بحث محور مقاومت معرفی کرده بود. [۲]

اما این تمام ماجرا نیست.

قضیه وقتی جالبتر می‌شود که بدانیم نعیمی‌پور در کنار اینهمه عرض ارادت‌های جان‌فزا به محضر رئیس‌جمهور روحانی؛ چند سال رئیس هیئت مدیره متروی تهران نیز بوده و البته در کنار کارنامه پر از رکود مترو در دوران او؛ حواشی جالبی مثل درگیری فیزیکی او و چند نفر از پرسنل مترو نیز وقوع یافته است. [۳]

(او بعدا از این سمت استعفا کرد)

او البته در این دوران از عرض ارادت به محضر شورای شهر ناکارآمد تهران در دوره فعلی نیز غافل نمی‌ماند و فی‌المثل زمانی گفته بود:

"شورا در این دوره کار کرده است که روی افرادش زوم می‌کنند و آنها را می‌برند، بازپرسی می‌کنند و دادگاه برگزار می‌کنند. اگر آنها کاری نمی‌کردند، چنین اتفاق‌هایی هم رخ نمی‌داد"! [۴]

و باز هم این پایان ماجرا نیست...

"انتخابات ۱۴۰۰" و مناصب دولت سیزدهم طعمه‌ای نیست که این افراد به سادگی از کنار آن عبور کنند.

ربیعی و حناچی در مراسم ختم همسر نعیمی‌پور

*رأی تئوریسین‌های گرانی و ناکارآمدی در انتخابات ۱۴۰۰ کیست؟

نعیمی‌پور به تازگی و پس از یک سکوت طولانی به صحنه آمده و در مصاحبه‌ای که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ گفته است: انتخابات سال ۱۴۰۰ برای عقلای سیاستمدار و سیاست‌ورز یک بوته آزمایشی است که اولا تا چه حد با مسائل سیاسی، خردمندانه برخورد می‌کنند و دیگر اینکه تا چه حد، حاضرند منیت‌های خود را کنار بگذارند و برای مصالح کشور کاری کنند که بتواند همه اقشار مردم را بیشتر راضی کند. بنابراین زمان این کار است وگرنه شرایط آنچنان دشوار است که اگر کسی در بوق و کَرنای خود بدمد حتما وضعیت نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بدتر هم می‌شود، به ویژه اینکه در حال حاضر نظامی‌ها چنین احساسی را دارند مبنی بر اینکه وضعیت کشور، آنقدر نابسامان و نامتعادل شده و در همه بخش‌های اجرایی و غیره، گرفتاری‌ها زیاد است که تنها نظامیان لایق هستند که می‌توانند، کار انجام بدهند. به همین دلیل در آبگرفتگی و سیلاب به جای رفتن مسئولان مربوطه، برخی نظامیان حضور پیدا می‌کنند تا به مردم ثابت کنند که اینها لایق نیستندو ما لایق و دلسوز شما مردم هستیم.

او همچنین در ادامه اظهارات خود تصریح می‌کند:  از این رو در واقع شرایط را آنقدر مضیق و فشرده کرده‌اند که کاملا می‌توانند، خود را برجسته و مطرح کنند. همین موضوع یکی از دلایلی است که اصولگرایان فکر می‌کنند برنده قطعی انتخابات ۱۴۰۰ هستند اما توجه نمی‌کنند به اینکه، اگر دولت نظامی و رئیس‌جمهور نظامی روی کار بیاید بدین معناست که حکومت دچار مشکل و چالش‌های زیادی شده که مجبور خواهد بود برای رفع چالش‌های آتی، کودتا را تدارک ببیند حال یا نظامیان یا هر گروه دیگری باشند. این موضوع یک پالس و علامت منفی برای داخل و خارج کشور است. [۵]

با عنایت به سابقه‌ای که توضیح دادیم؛ انتظار بود که امثال نعیمی‌پور بر اساس منطق سیاست به صحنه بیایند و از بابت انتخاب غلطی که با حمایت‌هایشان در دامن رأی مردم گذاشتند عذر بخواهند و به مثبتات رقیب اشاره کنند.

اما این انتظار از رجال ستادی اصلاحات یک انتظار عبث به نظر می‌رسد.

در سمت دیگر ماجرا نیز مشخص است که در افق عملی شدن افکار و تئوری‌های افرادی مثل نعیمی‌پور هیچ چیز جز گرانی برای مردم و البته منتفع شدن امثال نعیمی‌پور وجود ندارد.

مسئله اما اینست که مردم متوجه این عبرت تاریخی باشند.

البته تحلیل‌های بدبینانه‌تری هم وجود دارد!

اینکه نعیمی‌پور و امثال او با علم به وجود کارآمدی و همت جهادی در میان برخی کاندیداهای بالقوه ریاست‌جمهوری که البته شخصیت‌های مقتدری هم دارند؛ وارد این میدان شده‌اند تا به هر قیمتی از ظهور مدیریت جهادی در ساختمان پاستور جلوگیری کنند و رأی "کاندیدای مقتدر" که نیاز امروز کشور و مردم است را بشکنند.

هدف از این اقدام نیز پیگیری رسالت بر زمین مانده "تحصن نمایندگان مستعفی مجلس ششم"، "فتنه ۸۸" و "آبان ۹۸" است.

رسالتی با یک خون دامنگیر که قرار است در یک "فتنه اقتصادی" و به بهانه ناکارآمدی نظام اسلامی؛ مردم را به خیابان‌ها بکشاند و علیه حاکمیت بشوراند.

البته نعیمی‌پور و دوستان او در "هسته سخت اصلاحات" امیدوارند به اینکه مردم در مقابل مشکلات و گرانی‌ها هرگز از خود نپرسند که چه کسانی می‌گفتند ما به زور هم که شده از روحانی حمایت می‌کنیم و چه کسانی تنها دستاورد مدیریتی‌شان استعفا و زد و خورد با کارگران بوده است!؟

این قصه سر دراز دارد...

***

۱_mshrgh.ir/۷۰۶۲۰۹

۲_mshrgh.ir/۹۷۴۵۷۸

۳_https://www.dana.ir/۱۶۶۲۳۲۸

۴_mshrgh.ir/۹۷۰۷۳۸

۵_https://etemadonline.com/content/۴۵۲۳۷۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    38 0
    یکی از افتخارات دولت در امر تولیدات تولید همین مدیران رده ۱۰ و بدردنخور هست والا مسکن و پتروشیمی و.... که هیچ
    • رضا IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      13 1
      تا دولت بعدی منتظر می مانیم تا ببینیم دولت انقلابی چکار می کند فعلا که تورم مردم را خاکستر نشین کرده و فکر نکنم هیچ دولتی حریف تورم بشود
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      33 0
      اصلا اگه سپاهیا نرن، مگه مسئول دولتی میره برسه به داد مردم سیل زده و بهشون سیمان رایگان و ... بده؟ جالبه! اگه سیل بیاد یا فاضلاب جایی بالا بزنه، هیچ مسئول لیبرال به داد مردم نمیرسه و بجاش همش در روزنامه ها نظام رو مقصر میدونن و نبود بودجه برای تکمیل طرح های اون منطقه رو علم میکنن و بر سر سیاست های منطقه ای و شورای نگهبان میکوبن!اگرم نظامیا و مسئولان نظام برن به داد مردم برسن لیبرال ها دوباره بساط لجن پراکنی علیه سپاه و نظام رو علم میکنن!شماها بگید چکار کنن!!!
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      26 0
      سپاه هر وقت که سیل میومده یا زلزله بوده سریعا خودشو به منطقه رسونده و کمک کرده. زلزله بم مگه یادتون نیست که شهید کاظمی باند پرواز تو صحرا های بم راه انداخت و مجروحین رو به شهر های اطرف انتقال داد؟سیل سال ۹۸ که سپاه آب رفت گلستان و لرستان رو هم بیاد بیارید. اصلا سران اصلاحاتچی اردو جهادی ها رم انتخاباتی بحساب میارن!
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      15 0
      سعید جلیلی که نظامی نیست. سعید خان بیاد تا مشت محکمی بر دهان این نون به نرخ روز خور ها باشه
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      3 0
      افساد طلبان بانیان وضع موجود و عامل تورم و بدبختی ملت هستن مردم دیگه فریب این جماعت رو نمی خورند.
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      10 0
      برجامو پله کردند ؛ ملتو ذله کردند
    • FR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      3 0
      کودتا چی هم که از جنس خودشان بود ! میر حسین هنرمند رومانتیک !
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    26 0
    ملت اگه دوباره گول اینها رو بخورند از ... هست...
  • بروسلی US ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    25 0
    با اون برجام . با رقص و قرکمر و بوس اومدن حالا بعد 8 سال یک اقتصاد کاملا ویران و منهدم شده دارن میذارن جا و میرن . تف
  • DE ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    21 0
    امثال نعیمی‌پور می خواهند برای آشفتگی اوضاع اداری که با بی لیاقتی خود، آنرا بوجود آورده اند، برای مردم نسخه شفا هم بپیچند.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    10 0
    خدا نابودتون کنه که پوست ملت را کندید. ارزونترین خونه متری ۱۰ تومان پایه حقوق ماهی دوتومان؟ خدا نابودتون کنه
  • علی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    11 0
    ازمهمترین وظایف آقای رییسی این است پرونده این افسادطلبان مفسدرا در دستور کار قرار دهد وبه محض اتمام دوره روحانی همه را به جرم خیانت به کشور محاکمه کند. وبه اشد مجازات برساند. این خواسته اکثر مردم ایران است.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    9 0
    هرکس خواهان ادامه گرانی هاست به این آقایون رای میده، چون اینها قبل ریاست جمهوری مشکل را سو مدیریت میدانند( البته اگر از همپالگی های خودشان نباشد) و وقتی سر کار اومدند تحریم، اینها هیچ کدام از مشکلات را حل نخواهند کرد چون استاد حاشیه هستن و هشت سال مردم رو همین طور سرگرم میکنن،
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    7 0
    این احمقانه است که به میدان آمدن نظامیان به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به معنای تدارک برای کودتاست. این آقا اصلا انتخابات میفهمد یعنی چه؟؟ اگر قرار بر کودتا بود، انصافا این دولت بیشتر نیازمند کودتاست! همه چیز ما را دادند رفت، بازهم ادعاهای زیادی دارند...
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      7 0
      اگر افسادطلبان این مفاهیم را میفهمیدند و برایش احترام قائل بودند که در سال ۸۸ بر علیه رأی مردم فتنه گری نمی کردند
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      7 0
      فتنه 88 کودتای افساد طلبان بود که با هشیاری مردم در 9 دی ماه شکست خورد.
  • مستر اسمیت IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    9 0
    امیدوار هستم پرزیدنت جدید یعنی جو بایدن همراه با نخست وزیر نتانیاهو به نعیمی پور و تاج زاده و علوی تبار و بخصوص به حجاریان و عبدی "مدال خدمت" و حقوق مادام العمر بدهد چون خدمتی که اینها به امریکا و اسرائیل کرده اند من که یک مامور قدیمی CIA هستم تا حالا نکرده ام. اینها واقعا سربازان امریکا-اسرائیل هستند. این عزیزان کلامی نگفتند و مقاله ای ننوشتند مگر در ضدیت با اسلام و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و در حمایت از منافع امریکا و اسرائیل در ایران.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    7 0
    مسعود نیلی و تیم اقتصادی وی نفوذهای یهود در اقتصاد هستند.
  • پ IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 0
    مشرق این عکس تتیر اول این خبر آدم های این نشست بعضیاشون ناآشنان
  • FR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    5 0
    در حالیکه از انتخابات صحبت میکنند از کاندیداتوری یا انتخب یک نظامی بعنوان کودتا یاد میکنند ! در هر جال یک شخصیت جهادی مردمی که قرار نیست با کودتا سر کار بیاید بلکه شاه ؟!کار میر حسین استاد و هنرمند بود که این قصد را داشت !
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    0 0
    خدا عذاب این جماعت که از آل امیه هم بدترند افزونتر کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس