سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت گفت: بنده معتقدم راه برون رفت از بحرانها دراز کردن دست و پا به سوی اروپا و آمریکا نیست.

به گزارش مشرق، سعید نمکی، وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از طرح های پژوهشی و فناوری در وزارت بهداشت با  تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران، اظهار داشت:اگر واقعا مملکتی بخواهد در راستای توسعه قدم برداردارد موثرترین فاکتور را پژوهش می‌دانم.

بیشتر بخوانید:

راه اندازی خط تولید داروی کرونای «رمدسیویر»

وی  تاکید کرد: متاسفانه اندیشه جستجو گرایانه را فقط در دانشگاه ها تعقیب می کنیم در حالی که باید روحیه پژوهشگرانه را در کودکان در مدرسه ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت  با بیان اینکه باید روحیه جستجو گر و مطالبه گر را در مدرسه آغاز کنیم، افزود: اولین تقاضای بنده از بزرگان نظام این  است که مدرسه را اولین پایگاه جستجو گری دنبال کنند.

نمکی با تاکید بر اینکه بزرگترین نقطه قوت ما این است که بر داشته های خودمان تکیه کنیم، گفت: ‌اگر به دانش و دانشمند داخلی تکیه کردیم و توانمندی را در درون مرزهای خود توجه کردیم از این شرایط سخت عبور می کنیم.

وی بیان داشت: بنده معتقدم راه برون رفت از بحران‌ها دراز کردن دست و پا به سوی اروپا و آمریکا نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به توجه وزارت بهداشت به شرکت های دانش بنیان، ابراز داشت: بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند که ۱۵۰۰ شرکت در حوزه سلامت فعال هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه قبل از ورود کرونا به کشور تست PCR را راه انداختیم، بیان داشت: ابتدا ما برای ماسک و لباس‌های محافظتی  بشدت گرفتار بودیم اما در کمتر از ۵۰ روز شرکت‌های دانش بنیان ما علاوه بر اینکه این لوازم را ساختند، قدرت صادر کردن را هم بدست آوردیم.

نمکی با اشاره به تلاش داروسازان کشور در تولید داروهای موثر در درمان بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: به محض اینکه فهمیدیم داروی بر بیماران کرونایی اثر گذار است کار خود را آغاز کردند و با قیمت کمتر از یک صدم دارویی که در بیرون از کشور می فروختند یا حتی به ما نمی‌دادند، تولید کردیم.

وی با انتقاد شدید از حرف‌های دروغ آمریکا مبنی بر تحریم نبودن ارسال دارو به ایران، ابراز داشت: ‌آمریکا بر خلاف این گفته خود که دارو خارج از تحریم قرار دارد، بزرگترین ظلم تاریخ را به مردم ایران در این ایام شیوع کرونا وارد کرد.

وزیر بهداشت  با تاکید بر کاربردی بودن تحقیقات در حوزه‌های مختلف، گفت:‌ هرگز مقاله صرف مشکل گشای کشور در حال توسعه نیست؛ باید مقاله برای راهگشایی برای مشکلات کشور و حلقه‌ای برای پیوستن حلقه‌های دیگر برای تولید ملی باشد؛ باید تحقیقات را به سمت راهکاری برای حل مشکلات کشور سوق دهیم.

نمکی یادآور شد: اگر تحقیقات ما بتواند منتهی به کاهش مرگ و میر، ناتوانی کاهش آسیبهای اجتماعی و افزایش سطح تندرستی مردم و کاهش از کار افتادگی نیروهای مولد باشد، بسیار اثر گذار و ارزشمند خواهد بود.

وی اضافه کرد: تحقیقات ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسعه ملی، افزایش در آمد ناخالص ملی، افزایش طول عمر و امید به زندگی و کاهش هزینه های نظام سلامت نقش آفرینی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    13 2
    دکتر: با نوع فکری که تو داری بعید می دانم دولت غربگرا و عشق واردات بزاره سر کار باشی بهر حال خدا قوت به همه کادر درمان کشور.
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      7 4
      مردم حامی وزیر بهداشت هستن و اجازه نمیدن لجن پراکنی و دروغها و تهمتهای رسانه های مزدور داخلی باعث تضعیف ایشون بشه. متأسفانه خیلیها از داخل دولت تلاش کردن که این وزیر و رویکرد انقلابیش رو زمین بزنن اما مردم خوب میتونن فرق خادم و خائن رو بفهمن.
  • بيژن كاسب زاده قزوينى IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    7 5
    أحسن ت بر دكتر نمكى خوب به پيش ميرود موفقيت هاى پشت سر هم ، كرونا ممكن است او را تشويق كند كانديد رياست جمهورى ١٤٠٠ بشود.
    • حجت كلشترى IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 0
      خدا را چه ديدى دكتر نمكى يك نهال بود در اين كوتاه مدت كه وزير شد بيش از أنچه خودش فكر ميكرد رشد كرد و تنومند شد هر چند در اين مدت دستور هاي كرونايى ناخواسته هايى را اجبارا انجام داد و ضررش ر ا گزارش كرد در مجموع كرونا فرصتى بود كه دكتر نمكى خودى نشان بدهد بهرحال اگر امر بر ملت مشتبه نشود اكنون بخوبى ميتواند رييس جمهور بشود او روحيه مسالمت اميز دارد و با ديگر مسؤلين زود أنس ميگيرد و هم اهنگ ميشود
  • GB ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    10 2
    وزارت بهداشت تحت فشار داروسازی برکت داروی بی اثر و پر خطر و پر هزینه رمدسیویر و دارو های زاید دیگری شد. البته با رفتن پورسانت های زیاد. حالا هم بخاطر همین شرکت می خواهد واکسن را نزد ملت ازمایش کند. باید بداد مردم رسید. در غیر این صورت شرکت برکت و مدیرا بهداشت قتل عا م دیگری راه می اندازند
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    17 0
    دکتر اینها رو به رئیست بگو ،البته میدونم که میدونه ولی چه بگم که داره کارش رو انجام میده
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    14 0
    اقای دکتر داری حرف های خطرناکی میزنی. خودکفایی اونم تو دولت.روحانی؟ مواظب باش برکنارت نکنن!
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    آفرین به دکتر نمکی که وطن فروش نیست آدم ِلذت میبره از آدمهای که عرق ملی دارن
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    1 0
    حالا تو رو خدا دست دست نکنید ، هرکاری لازمه که واکسن زودتر به مردم برسه رو انجام بدین توروخدا با واکسن سیاسی و جناحی برخورد نکنید... بزارید مردم بعد از یکسال لااقل ازین موضوع راحت بشن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس