روحانی نمایه

رئیس‌جمهور گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ بر مبنای ظرفیت‌ها و توانمندی ایران تدوین شده، انکار آن نادیده گرفتن این حقایق است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گفت: به همه کسانی که تصور می‌کنند با اقداماتی نظیر تحریم به دنبال شکست ایران هستند، توصیه می‌کنم برای همیشه این رویکرد غلط و شکست خورده را به موزه تاریخ بسپارند.

بیشتر بخوانید:

شروط رهبر انقلاب برای سهم صندوق توسعه +سند

وی بیان اینکه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر فشار تحریم‌ها و جنگ اقتصادی تمام عیار ترامپ علیه ایران واقعیت‌های بزرگی را به جهان و همه بدخواهان ایران نشان داد، گفت: ترامپ ظرفیت‌ها و حقایق توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران را اصلاً نشناخت و بر مبنای توهمات خود اقدام کرد و ناکامی کاخ سفید در مواجهه با ایران بعد از دو سال و نیم جنگ اقتصادی تمام عیار در کنار شکست سیاست‌های بین‌المللی او از دلایل شکست ترامپ در انتخابات اخیر این کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به اقتدار و توان اقتصادی ایران به عنوان دو واقعیت مهم و تعیین کننده، افزود: اگرچه جنگ اقتصادی لطمات و صدمات زیادی را از جمله به معیشت مردم وارد کرد، اما امروز تحریم کنندگان و جنگ طلبان که فروپاشی اقتصاد ایران در کوتاه مدت را پیش بینی می‌کردند در حالی کاخ سفید را ترک می‌کنند که ملت ایران سرافراز و پیروز در یک جنگ نابرابر اقتصادی قدرتمند تر از گذشته ایستاده است.

ببینید:

فیلم/ اصلاح ساختار بودجه به روش دولت تدبیر

روحانی در ادامه به ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: مبنای تدوین و طراحی لایحه بودجه سال آینده، ظرفیت‌های اقتصادی کشور و واقعیت‌های عرصه بین‌المللی بوده است و با تحلیل دقیق داده‌ها و داشته‌های داخلی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه برخی منتقدان بودجه سال آینده دچار همان اشتباه راهبردی نادیده گرفتن و انکار واقعیت‌ها و توانایی اقتصادی کشور شده‌اند، گفت: برخلاف تصور و تحلیل کسانی که معتقدند بودجه با اتکا به اتفاقات بین‌المللی و نتایج انتخابات آمریکا تدوین شده، باید تاکید کنیم که بودجه ۱۴۰۰ دقیقاً با اتکا و تکیه بر ظرفیت‌های اقتصادی ایران نوشته شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: تلاش و برنامه‌ریزی‌های دولت در طی این مدت با این هدف بوده است که خسارت‌های جنگ اقتصادی را تا اندازه‌ای ترمیم کند و مشکلات به وجود آمده ناشی از عوارض شیوع بیماری کووید ۱۹ برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را نیز مدیریت نماید.

در این جلسه پیرو مباحث قبلی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پیشنهادهای دستگاه‌های مرتبط در خصوص سیاست‌ها و اقدامات پایدار و موثر در تثبیت و کنترل قیمت اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و روش‌های حمایت معیشتی از گروه‌های کم درآمد مطرح و بررسی شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    23 0
    اقای روحانی هشت سال چه کردی دلار۳۵۰۰ را تحویل گرفتی همان ۳۵۰۰ تحویل بده برو وضع مردم را ببین شماهرچه خیانت کنی ملت برعلیه نطام ورهبری نیستند ماولایت رادوست داریم اگه فکرمیکنی ملت را بهم میریزی اشتباه کرده ای مانتظررفتن شماهستیم
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    19 0
    ""همـــــــــه"" ،تاکید میکنم ""همـــــــــــــــــــــــــــــه"" اشتباه میکنند !به جز ""مننننننننننننن""،که92 و96 تاکید کردم که= ""100روزه درستش میکنم "" !
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    17 0
    پس بهتر است که دولت را به تاریخ بسپارند
  • علـی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    4 0
    همه عالم و آدم بیسوادن و اشتباه میکنن الّا روحانی و نوبخت!!!!!!
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    21 0
    جناب عالی بیش از هفت سال که دراشتباه راهبردی هستی خصوصاست با بوجه کهکشانی تون
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    22 0
    الآن نخواهیم گذاشت برداشتن تحریم ها یک ساعت عقب بی افته این هفت سال و نیم هم که تحریم ها زیاد شد همش تقصیر قبل و در سایه و با اسلحه و آمریکا و ترامپ و منتقدین بی شناسنامه و بی سواد و مخالفین FATF و ان تحریم و بعد و قبل و بعد و و ارتش و و و و و ... هست. ما می خواهیم کار کنیم و مشکلات را حل کنیم. کلید!ش را هم آوره بودیم. نمی گذارند که.
  • محمدایوب IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    11 0
    تو به روح سکینه بیا مردانگی کن ما رفع تحریم نخواهیم کیو باید ببینیم تا ما رو کت بسته تحویل آمریکا ندی دست بردارنیستی جون بیا دست بردار حداقل حرف نزن. آشنا راکفن کردی دست بردار ما می‌ترسیم آخر نوار تبدیل ایران را به یکی از ایالت‌های آمریکا ببری وبگی علی برکت الله بایدن خیرش رو ببینی.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    14 0
    همه مسائل مملکت تقصیر دولت های قبل و بعد تو هست روحانی تو بی گناهترینی .
  • US ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    12 0
    دکتر برای عاقبت بخیری این چند ماه باقی مونده رو سکوت تشریف بیارید
  • وطن دوست TR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    15 0
    تو رو خوب نشناخت وگرنه برجام را پاره نمی کرد چون هرچی خواست دادی ادمهات هم که بد تر
  • مهتاب IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    4 0
    چرا سال بعد الآن سه ماه دیگه تا آخر سال مانده است روزی دو میلیون بشکه نفت رو بفروشید .اگر در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری در ادعای ایجاد یک میلیون شغل از رئیس جمهوری مچش رو می گرفتند الآن شاهد این وضع نبودیم .امان از قوم اموی و رای دهندگان به او
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    3 0
    اگر بخواهیم تحلیل درست از حرف های روحانی داشته باشیم، باید در نظر بگیریم که از افعال معکوس برره ای استفاده می کند
  • حسین رضا IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    منتقدین بودجه دچار اشتباه نشدندشما دچار اشتباهی.!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس