هواشناسی ایران ۹۹/۹/۲۵|آغاز بارش برف و باران/ هشدار آبگرفتگی معابر ۱۱ استان/ سامانه بارشی جدید در راه است

سازمان هواشناسی از آغاز بارش برف و باران در برخی استان‌ها طی اواخر وقت امروز و ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم است که باعث افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد و این شرایط تا بعدازظهر چهارشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور همچنان ادامه دارد.

از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی‌شده است. فردا این سامانه بارشی تقویت‌شده و نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

اعلام توصیه‌های هواشناسی برای کشاورزان

پیامد ورود سامانه بارشی، بارش برف و باران در مناطق شمال غرب، غرب، دانه‌های جنوبی البرز و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی و مرکزی، بخش‌هایی از شمال بوشهر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهد بود و از شدت فعالیتان در غرب و شمال غرب کشور کاسته خواهد شد.

از اوایل جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و شمال به کشور و ادغام آن با سامانه قبلی، کل مناطق نیمه غربی کشور درگیر بارش خواهند شد و شنبه هفته آینده بارش محدود به سواحل شمالی دریای خزر،شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز کشیده خواهد شد و از اواخر روز یکشنبه این سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

از امروز تا آخر هفته افزایش نسبی دما در شمال شرق، شرق، جنوب شرق کشور روی می‌دهد و از فردا تا جمعه کاهش نسبی دما در شمال غرب و غرب پیش‌بینی‌شده است. نوسانات دمایی این مناطق بین ۵ تا ۸ درجه خواهد بود. امروز شرق خلیج‌فارس و اواخر وقت تا اوایل جمعه شمال خلیج‌فارس و طی دو روز آینده شرق عمان مواج پیش‌بینی‌شده است.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به آبگرفتگی معابر در برخی استان‌ها هشدار داد؛

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۲۵

زمان پایان: اواخر وقت پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۲۷

نوع مخاطره: بارش باران در مناطق جنوبی گاهی رعدوبرق. وزش باد. در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و وزش باد

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۲۵: جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه،

چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۹/۲۶: نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی مرکزی، نیمه شمالی همدان، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران،

پنج‌شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۲۷: غرب اصفهان

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، سختی تردد در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی.

توصیه: بازگشایی آبروهای درون‌شهری و برون‌شهری، آمادگی دستگاه‌های برف‌روبی برای جاده‌های کوهستانی و مناطق سردسیر، انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها و غیره، احتیاط در تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی سازمان‌های امدادرسان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس