ویژه ها

روزها و ماهها گذشت و دلار تا آستانه 32 هزارتومان افزایش یافت. ظریف در اظهارنظری عجیب گفت «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»!؛ روحانی نیز تاکید کرد که «ما در برجام پیروزی اخلاقی به دست آوردیم»!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**علی مطهری:آمریکا راه نهضت اسلامی در ایران را هموار کرد

«علی مطهری» نماینده عضو لیست امید در مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «ما و آمریکا» نوشت: «مبارزه با امریکا برای انقلاب اسلامی یک وسیله بوده نه هدف، ولی امروز برای عده‌ای که خود را انقلابی می‌نامند تبدیل به هدف شده و هدف اصلی مغفول واقع شده است...نفس انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین ضربه به امریکا بود و نیازی به اقدامات نسنجیده و غیرضروری و خراب‌کننده چهره انقلاب اسلامی مانند تسخیر سفارت وجود نداشت و اساسا در رفتار با امریکا به عنوان موجودی که زور دارد و عقل ندارد چون مست قدرت است اولا باید روشی اتخاذ شود که عملا بیشترین ضربه به او وارد شود و کمترین ضربه به ما، و ثانیا در هر مقطع زمانی باید متناسب با رفتار او عکس‌العمل نشان داد».

مطهری در ادامه نوشت: «سیاست فضای باز سیاسی که رژیم شاه در سال 1356 اعلام کرد و موجب هموار شدن راه نهضت اسلامی گردید ناشی از فشاری بود که جیمی کارتر با عنوان حقوق بشر به حکومت پهلوی وارد کرده بود...عده‌ای چنین جلوه داده‌اند که رابطه یا مذاکره با امریکا حتی در دوره فردی غیر از ترامپ، ملازم با تسلیم و لااقل به معنی اعتماد به اوست. این حرف‌ها بلادلیل است. آیا مذاکره پیغمبر اکرم با ابوسفیان قبل از فتح مکه به معنی اعتماد به ابوسفیان یا تسلیم در برابر او بود؟».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: «شور انقلاب یک وسیله است نه هدف و باید متکی به یک شعور باشد. زمانی که تغییر در سیاست‌ها و رفتار امریکا احساس می‌کنیم باید از این فرصت برای احقاق حقوق مردم‌مان استفاده کنیم. متأسفانه از فرصت دوره اوباما، با همه شیطنت‌هایی که داشت، با شعارهای احساسی به درستی استفاده نکردیم...چرا ما متناسب با تغییر رفتار امریکا رفتار نکنیم؟ اگر هدف‌های انقلاب اسلامی با این رابطه بهتر تأمین شود آیا باز هم باید در راه تحقق آن کارشکنی کنیم؟ ».

دولت آمریکا- هم جمهوری خواهان و هم دموکرات ها- دولتی غارتگر، جنایتکار، مداخله گر، تروریست و زورگو است. به عبارت دیگر، ساختار حاکمیتی آمریکا، مصداق اتّم استکبار است.

شهید بزرگوار دکتر «مرتضی مطهری» در کتاب حماسه حسینی در زمینه دشمن‌شناسی، به نکته بسیار مهمی اشاره کرده و آن این است که جبهه حق و جبهه باطل همواره وجود دارد. ایشان در همین زمینه تاکید کرده است که: «شمر 1400 سال پیش مرد، رفت. شمر امروزت را بشناس» ؛ این تأکید نشان از اهمیت تحلیل درست تاریخ و شناخت دقیق جبهه حق و جبهه استکبار دارد.

در یکی از اسناد ساواک از سخنرانی شهیدمطهری در روز عید فطر، علیه رئیس جمهور آمریکا یاد شده است.

نکته بسیار مهم این است که نظرات شهید مطهری در اکثر زمینه‌ها و از جمله دشمن شناسی و استکبار، مطابق با خط مشی امام خمینی (ره) بوده و از سوی ایشان مورد تأیید قرار گرفته است.

شهید مطهری، در مقابل نسخه‌های التقاطی از اسلام و یا افکار وارداتی غربی، به تمام معنا ایستاد و تفکر صحیح اسلامی را در جامعه شرح و بسط داد. رهبر معظم انقلاب- 18 اسفند 82- در تشریح این مسئله فرمودند: «ایشان با قوّت فکری و اندیشه‌ی قوی و صائب خود وارد میدان‌هایی شد که تا آن‌وقت هیچ‌کس در زمینه‌ی مسائل اسلامی وارد این میدان‌ها نشده بود... ایشان، هم در جبهه‌ی مقابله‌ی با مارکسیست‌ها به یک جهاد بسیار هوشمندانه دست زد، و هم در جبهه‌ی مقابله‌ی با تفکرات غربی و لیبرالیست‌ها وارد میدان شد».

حالا علیرغم اسناد متعدد درخصوص حمایت ویژه آمریکا از رژیم پهلوی و همچنین با وجود کارنامه سیاه آمریکا در جنایت علیه مردم ایران در حداقل 42 سال اخیر، علی مطهری با بزک این دولت تروریست و غارتگر، مدعی است که اهداف انقلاب با رابطه با آمریکا بهتر تأمین می شود.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا چندی پیش گفته بود: «زمانی که رئیس سازمان ‌CIA بودم، دروغ می‌گفتیم و تقلب و دزدی هم می‌کردیم. این کارها یادآور افتخارات تجربه آمریکایی است»؛ سوال اینجاست که آیا اهداف انقلاب با رابطه با چنین دولتمردانی تأمین می شود.

پس از ترور سردار سلیمانی توسط دولت ترامپ، «جو بایدن» با تمجید از این اقدام جنایتکارانه، حاج قاسم را آماج توهین و فحاشی قرار داد.

رهبر معظم انقلاب۱۲ آبان ۷۲- در جمع دانش آموزان و دانشجویان فرمودند: «من امروز عرض میکنم که این کار دانشجویان ما در سال ۵۸ یکی از بهترین کارهایی بود که در این انقلاب انجام گرفت. مبادا تلقینهای یک عدّه آدمهایی را که - به اعتقاد بنده - تعریف واقعی از آنها این است که  «انسانهای سطحی و ضعیفی هستند»  باور کنید. نمیخواهیم بگوییم اینها وابسته‌اند. نمیخواهیم بگوییم مغرضند. نه! ضعیفند؛ انقلابها را هم غالباً ضعیفها از بین برده‌اند.».

** اصغرزاده:برجام بدون شلیک یک گلوله، سایه جنگ را از کشور دور کرد

«ابراهیم اصغرزاده» عضو شورای شهر منحله اول تهران و از دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی که پیش از این گفته بود «عذرخواهی از آمریکا کاری انسانی است»! در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «برجام پیروزی بزرگ دیپلماتیک ایران است که بدون شلیک یک گلوله، سایه جنگ را از سر کشور دور کرد و پرونده ما را از شورای امنیت و از ید اختیار دولت آمریکا خارج کرد».

اصغرزاده در ادامه گفت: «برخی تندروها، شتاب‌زده شیپور را از سر گشادش می‌زنند... با کسب حدود 20 درصد رأی مردم تهران به نام ملت ایران سخن می‌گویند و به رئیس‌جمهوری که بالای 60 درصد آرای کل کشور را کسب کرده، طعنه می‌زنند که ما مثل دولت حرف نمی‌زنیم، زیرا نماینده مردم هستیم. تندروهایی که از اداره یک نانوایی ناتوان هستند و از مهارت گفت‌وگو با اصلاح‌طلبان و دیگر هم‌وطنان منتقد و معترض خود بی‌بهره‌اند، چگونه قرار است نسخه حکومت‌داری بپیچند و با دنیا وارد گفت‌وگو و تعامل شوند؟».

بی دستاوردی برجام موجب شده است تا حامیان این توافق خسارت بار به دستاوردسازی و دستاوردتراشی روی بیاورند. حالا اصغرزاده با الگوبرداری از عبارت مقامات آمریکایی درباره برجام، مدعی شده است که این توافق بدون شلیک یک گلوله، سایه جنگ را از سر ایران دور کرده است.

این ادعا در حالی است که پیش از این «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی خداحافظی خود گفته بود «برجام بدون شلیک حتی یک گلوله، برنامه هسته ای ایران را تعطیل کرد».

«وندی شرمن» عضو ارشد تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران نیز پیش از این گفته بود: «کاری که برجام با برنامه هسته ای ایران کرد، جنگ هم نمی توانست انجام دهد».

دولتمردان و فعالین اصلاح طلب در طول مذاکرات و پس از امضای برجام تاکید کردند که هدف اصلی برجام «لغو یکباره تمامی تحریم ها» است.

حامیان برجام به گونه ای درباره دستاوردهای توافق هسته ای تبلیغات کردند که عده ای از مردم در تابستان 94 در تهران در خیابان ها به جشن و پایکوبی پرداخته و اینگونه تصور می کردند که به واسطه برجام، قیمت هر دلار یکهزارتومان خواهد شد.

روزها و ماهها گذشت و دلار تا آستانه 32 هزارتومان افزایش یافت. ظریف در اظهارنظری عجیب گفت «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»!؛ روحانی نیز تاکید کرد که «ما در برجام پیروزی اخلاقی به دست آوردیم»!

حالا اصغرزاده در ادامه همین روند می گوید که برجام بدون شلیک حتی یک گلوله، سایه جنگ را از ایران دور کرد. برخلاف این ادعا، دورشدن سایه جنگ از کشور، نتیجه اقتدار جمهوری اسلامی ایران و ماحصل رشادت های مدافعان حرم و حافظان امنیت و نتیجه ایثار طهرانی مقدم ها و سلیمانی ها و فخری زاده هاست.

اصلاح طلبان پیش از این مدعی بودند که چون قالیباف نماینده مردم تهران است، پس نباید وارد حوزه انتخابیه خوزستان و سیستان و بلوچستان شود. حالا این طیف با استدلالی مضحک مدعی است که مجلس نمی تواند به عملکرد دولت نظارت کند، چون درصد شرکت کنندگان دو انتخابات متفاوت بوده است!

البته اینکه انتظار داشته باشیم که طیف تندروی اصلاح طلب از بدیهیات و ابتداییات کشورداری و قانون و حق الناس اطلاع داشته باشد، انتظار بیهوده ای است.

**کواکبیان:شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات تمام شد

«مصطفی کواکبیان» نماینده فراکسیون امید مجلس دهم که در انتخابات مجلس یازدهم علیرغم تبلیغات بسیار گسترده و پرحجم با حدود 61 هزار رأی از راهیابی به مجلس بازماند در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «شورای عالی اصلاح‌طلبان تمام شد. چرا عده‌ای دوست دارند آن را دوباره زنده کنند؟ شورای عالی برآمده از شورای هماهنگی و برای انتخابات بود. آخرین انتخابات نیز در اسفندماه برگزار شد و اعضای شورای عالی گفتند که ما نامزدی نداریم و هر حزبی مطابق نظر خود عمل کند. این شیوه عملکرد بی‌معنا است، زیرا این شورا برای انتخابات تعیین شده بودند اما هنگامه‌ اصلی انتخابات گفتند که ما تسلیم هستیم و نمی‌خواهیم نامزدی را برای انتخابات معرفی کنیم».

کواکبیان در ادامه گفت: «ما نظر مشورتی آقای خاتمی یا حتی بزرگانی در مجمع روحانیون را می‌پذیریم اما اینکه آنها راسا برای 32 حزب تصمیم بگیرند که چه کسی نامزد انتخابات بشود، چه کسی حضور پیدا کند یا خیر و فرآیندها چه باشد، محل اختلاف است. همیشه احترام و مشورت گرفتن از این بزرگان برای ما عمل درستی بوده اما اینکه عقل جمعی 32 حزب را تعطیل کنیم و به صحبت‌های یک فرد گوش کنیم، موضوع اختلاف بوده است. در اصل اما باید از نظر این افراد استفاده شود».

در اردیبهشت 99، دو ماه پس از شکست اصلاح طلبان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، «عبدالواحد موسوی لاری» از شورای سیاستگذاری اصلاحات استعفا داد. همزمان با این استعفا، انتقادات در میان فعالین اصلاح طلب نسبت به عملکرد «محمدرضا عارف» در شورای سیاستگذاری اصلاحات ابعاد گسترده تری به خود گرفت. در نهایت، عارف نیز در تیرماه 99 از شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استعفا داد.

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به وضعیت شورای سیاستگذاری اصلاحات در مطلبی نوشت: «استعفای آقای سیدعبدالواحد موسوی‌لاری از عمق به‌سطح آمدن بحرانی بود که از مدت‌ها پیش اصلاح‌طلبان را در خود فرو بروده بود...انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند».

اصلاح طلبان در مقطع انتخابات مجلس یازدهم با تبلیغات گسترده رسانه ای اینگونه وانمود کردند که کاندیداهای این طیف از سوی شورای نگهبان قلع و قمع شده اند و انتخابات مهندسی شده و نتیجه از قبل مشخص است.

اما «غلامحسین کرباسچی» در مناظره با «مصطفی تاجزاده» درباره فضاسازی اصلاح طلبان علیه شورای نگهبان دست به افشاگری زد و گفت: «معتقد نیستم انتخابات مجلس یازدهم مهندسی شده بود. در جلساتی که با همین آقای تاج زاده درباره انتخابات داشتیم دائماً آقایان می گفتند نامزد نداریم، آقای عبدالله نوری گفتند مگر نمی گویید نامزد ندارید، ۱۶۰ حوزه‌ای که معتقدید از الان نمایندگان آن روشن است را روی کاغذ بیاورید تا ببینیم انتخابات مهندسی شده است یا خیر اما آقایان نمی‌توانستند چنین کاری کنند».

کرباسچی در ادامه تاکید کرد: «آقای نوری به نوعی از جناح چپ اقرار ضمنی گرفتند مبنی بر اینکه اگر مردم رای نمی دهند به علت نارضایتی از عملکرد اصلاح طلبان است».

روزنامه اصلاح طلب آرمان چندی پیش در مطلبی اذعان کرده بود: «باید قبول کنیم از سال ۹۲ به بعد که اصلاح‌طلبان مناصب بیشتری را از طریق انتخابات‌ها کسب کردند، ناکارآمدی‌ها و سوءمدیریت‌ها و بی‌توجهی به شاخص‌ها و اصول مدیریت که پیش زمینه و ضرورت توسعه است، مغفول‌تر ماند».

فعالین اصلاح طلب به دفعات اذعان کرده اند که پایگاه اجتماعی این طیف به شدت سقوط کرده است. اصلاح طلبان در دولت روحانی، شورای شهر و شهرداری تهران و مجلس دهم به هیچ عنوان نتوانستند کارنامه قابل قبولی به افکارعمومی ارائه کنند. در حقیقت این طیف اکنون به صورت جدی با معضل کارنامه مواجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • محمد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    24 0
    مهمترین دستاوردبرجام اثبات بی عقلی مدیران
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      12 1
      نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند. برجام اصلاح طلبان نتیجه اش افزایش گرانی ها و افزایش مشکلات معیشتی مردم و افزایش تحریم ها بود.
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      4 0
      ظریف باید پاسخگو باشد که چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟! چرا ایشون مردم را با ادعای تمام شدن تحریم ها بعد از برجام فریب دادند؟ چرا ظریف ترجمه غلط برجام را به مجلس داد؟ چرا متن اصلی برجام هنوز به مجلس و مردم داده نشده؟
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      6 0
      به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود. طرفداران و تصویب کنندگان برجام ، باعث حفظ تحریم ها شدند. طرفداران و تصویب کنندگان برجام = کاسبان تحریم
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      8 0
      برجام به نفع رژیم صهیونیستی بود زیرا بدون آنکه حتی یک گلوله به سمت تاسیسات هسته ای ایران شلیک کنند و منتظر فرود آمدن موشکهای ما در تل آویو و حیفا باشد شاهد تخریب و بتن ریزی صنعت هسته ای ایران شدند.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      6 0
      مرغ 40 هزار تومانی و دلار 32 هزار تومانی و پراید 130 میلیونی همان گلابی برجام است.
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    2 19
    دکتر ظریف شایسته ریاست جمهوری است. باید قدر این سردار دیپلماسی را بدانیم
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      15 0
      اتفاقا نظر آمریکایی هاهم همین است
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      4 0
      اجیرهای سایبری متعفن از منافقین کودک کش کمپ آلبانی برای حمایت از رابطه با آمریکا و سیاست غرب پرستی ، و مخالفت با توان موشکی در کشور، دیوانه وار برای حمایت از برجامیون و اصلاح طلبان تلاش می کنند
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      7 0
      زانو زدن جلوی امیر کویت ذلت بود. یک سردار هیچ وقت خفت و ذلت در مقابل اجنبی را نمی پذیرد. دیپلماسی التماس و ذلت فقط برای منافقین اجیر آمریکا و نوکرهای وهابی های کودک کش سعودی قابل دفاع است.
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      6 0
      ببخشید که تشخیص صلاحیت رو تابحال به شما نسپردن ، همون برجام رو به ظریف سپردن از ۵ نفر آدم تیم خودش خبر نداشت . مملکت رو بدست چنین مدیر نماهایی سپردن به عقب برگشتنه . ما به عقب بر نمیگردیم
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      0 0
      بخواب بابا
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    19 0
    برجام بدون شلیک یک گلوله چنان خسارتی به ایران و مردمش زد که همه دشمنان را از هزینه کردن برای حمله نظامی به ایران بی‌نیاز کرد
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      14 0
      اعتراف مهمی بود. پس قبول دارید برجام به اندازه فتج ایران برای غرب ارزش داشت. فتجی بی دردسر و بی شلیک گلوله . شبیه تسلیم شدن ایران در زمان حمله متفقین در جنگ دوم. حتی راحت تر.
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      7 0
      دفاع طرفداران مذاکرات خسارت بار و مخالفت با طرح لغو تحریم تصویب شده مجلس ثابت کرد اصلاح طلبان کاسبان واقعی تحریم هستند.
  • عبدالله مومن IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    14 0
    اگر آقای مطهری. تسخیر سفارت آمریکا را نسنجیده می داند باید به خانم ابتکار و آقای زیباکلام و سایر دوستان افساداتی خود که در این کار. مشارکت داشتند مراجعه و به آنها. اعتراض کند. هههههههههههه
    • محمدایوب IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      9 0
      علی کوچولو این همه حرف میزنی در مورد انقلاب بگو توانقلاب کجا بودی وچه کار کردی بعد انقلاب منافقین اولیه برعلیه انقلاب شورش کردند در مقابل اونا چه کردی بعد همین آمریکا دوست عزیز شما جنگ ۸ساله رو به ما تحمیل کرد تو جنگ کجای کاربودی وچه کردی چند وقت برای این انقلاب هر هدفی داشت وهرچی بود به ماحمله شده بود و سرزمین مارا گرفته بودند زن و بچه وناموس مارا گرفته تجاوز کرده بودند چند وقت رفتی جبهه هواپیمای مسافری ماراامریکازدند زن و بچه ها را شهید کردند اون موقع زبونت کجا ت بود حالا پسر نان نام پدر میخوری حرمت نگهدار. اون مرد بود. دور اول رأی آوردی مردم مسلمون فکر کردن مطهری هستی دور دوم اسهالی ها دیدن از اونایی بقلت کردن هولت دادن الآنم مردم دیدن درجمع منافقین ثانویه هستی. بیا تو مردم ببین. چقدر ازت استقبال میکنن کاری میکنن بال بزنی
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    10 0
    داداچ خود برجام یه گلوله بود که شلیک شد... احساس کردین چهارتا کتاب خوندین شدین دانشمند و سیاستمدار؟؟ رفتین با گرگ مذاکره کردین... جرتون داد... حالا هم با پررویی تمام میگین سایه جنگ و دور کرد که حداقل یه خاصیتی به این عهدنامه بی خاصیت ترکمنچای بدین
  • DE ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    15 0
    اصغر زائده : اوباما بدون شلیک حتی یک گلوله و با اسلحه خالی و خالی بندی، برجامیان را خلع سلاح کرد.مرحوم برجام قبل از هوالباقی شدن خدمات زیادی به امریکا کرد از جمله حتی قبل از تولد با بهانه سایه جنگ و دیوار وسط پیاده رو ...دسته کلید رای آورد.
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      5 0
      هنر برجامیون ، نابودی دستاوردهای هسته ای توسط برجامیون برای خوش خدمتی به آمریکا و فریب مردم با دادن وعده دروغ تمام شدن تحریم ها بود.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    15 0
    این مزدوران اصلاح طلب را مجازات و زندانی کنید اینها چه فرقی با سازمان مجاهدین خلق و امثال زم دارند اینها بسیار برای نظام اسلامی و مردم مضر هستند
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    13 0
    اصلاح طلب یک وطن فروش به تمام معناست
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    12 2
    اصلاح طلبان عامل استکبار هستند مسولان انقلابی کاری کنند مردم و ایران را از شر اینها خلاص کنند
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    12 0
    پسر کو ندارد نشان از پدر/ تو بیگانه خوانش مخوانش پسر! این شخص حتی برای ملت ایران هم رفتار بیگانگان را دارد!
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    9 0
    این همه شهید دادیم تا دوباره امثال اصلاح طلبان بیایند بگویند ما فرصت سوزی نمی کنیم هر کجا در هر زمینه لازم باشد مذاکره میکنیم پس شما با محمد رضا شاه چه فرقی میکنید می خواهید دوباره استعمار شویم کشوری بی اختیار شویم کشور را تسلیم بیگانه کنیم مرگ بر اصلاح طلب
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    3 0
    شما راه رااشتباه میرین گاهی هم غلط زیادی قدرت دفاعی حرف اول رامیزنه شماها باید تاتی یاد بگیرین ترسوهای بزدل خایینین به ملت ومرزوبوم مفت خورها .
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    10 0
    آقای اصغرزاده آمریکا برای تحریم حداکثری نیازی به بهانه مانند اتم ندارد حتی به بهانه ی حقوق بشر هم می تواند فشار حداکثری وارد کند و جنگ راه بیندازد. اگر صنعت هسته ای نبود ما نمی توانستیم با غربی ها چانه بزنیم و خیلی خوشبخت بودیم که چند سالی فشار حداکثری را به تعویق انداختیم. آن ها تمامیت خواه هستند.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    3 0
    اولا برجام برای رفع تحریم ها و اقتصادی بود، هیچ گونه سایه جنگی وجود نداشت که بخواد برداشته بشه، حزب چپ از سال 78 میگن که یه ماه دیگه جنگ میشه، اون یه ماه هیچ وقت فرا نمیرسه، چون بزرگترین ابزار آمریکا تحریمه
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    3 0
    کدام جنگ که دور کردشما داستان چوپان دروغگو را خوانده ایدهرکس برای خودش دراین کشورداستان نویس شده ولی نمی توانندگرانی رامهار می گویندتحریم تحریم مگرقرارنبودبرچیده شودچرانشدحتما یک بهانه دارددنیا دست ظالمان است و هیچ وقت با ما راه نمی ایند مگر منابع انها راتامین کنید
  • اسماعیل نوغانچی صالح IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    7 0
    اقایان اصلاح واصول سایه جنگ با ساختن موشکها وپهپادهاو دیگر وسایل نظامی از ایران دور شد امریکا و اروپا و حتی روسیه و چین در جنگ ایران عراق کم به عراق کمک کردنند نتیجه با جان مقاومت و ساختن دیگر جرات ندارند بخاطر همین به تحریم اقتصادی روی اوردنند
  • آرش IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 2
    مطهری مظلوم
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      1 0
      تو حتماً وقتی به دانشجو منتقد قرص ضد بارداری حواله داد فهمیدی مظلومه؟ عقل داری؟
  • اندیشه ورز IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    4 0
    جناب علی مطهری؛ اگر مذاکره با ابوسفیان قبل از فتح مکه نتیجه داد! پس چرا در نهایت منجر به فتح مکه شد؟!
  • كريم IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    3 0
    راستي اينها چرا بايد بتوانند در ننگين نامه هاي خود با اين اراجيفهايي كه مي بافند در داخل كشور ما به تبليغات سوء بپردازند؟
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    2 0
    تحلیل های آبکی از ایشون!
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    2 0
    مطهری نون پدر شهیدت را میخوری اصلا تو قدرت تحلیل سیاسی داری در بیانت مشگل داری برو خدا رو شکر کن یه لقمه نون در سایه پدر میخوری
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    2 0
    نتانیابو: ....طلبها بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند. خرجام ....طلبان نتیجه اش افزایش گرانی ها و افزایش مشکلات معیشتی مردم و افزایش تحریم ها بود.
  • مهدی IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 3
    ۴۰ ساله با تفکرات اصولگرایی دهن مردم و مملکت رو سرویس کردین.بابا یادبگیرین هیچ کشوری جز با تعامل با بقیه کشورها پیشرفتی نخواهد داشت.
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      0 0
      حرف نزن ... ۳۲ سال دست شما اصلاحطلبها بوده پس ساکت شو
  • mohsen DE ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    3 0
    اونقدر نگوئید فلانی ۶۰ درصد رای آورد و فلانی ها کمتر الان ما مردم ایران به این جا رسیدیم که دوتا بز هم به اصلاح طلب ها نمی دهیم بچرنونن چون عقلشون کمه و اونارو میدن دست گرگ. غلط کردم به کلید رای دادم.
  • نورعلی معافی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    اینکه نظرات سیاسیون را مطرح میکنید کار خوبی است ولی تفسیر برای شما در باره این نظرات درست نیست بگذارید مردم خودشان قضاوت کنند مسلما تحلیل وتفسیر شما کاملا رنگ سیاسی وجناحی دارد به همید دلیل هرگز نمی تواند درست وصحیح باشد مسایل سیاسی نه حق است نه باطل چون عقیدتی نیست هر حزب وجناحی راجع به موضوعی نظر خاص خودش دارد ممکن است مطابق با واقعیت باشد یا نباشد از دیدگاه خودش درست است ولی ممکن است گروها واحزاب دیگر با این نظر موافق نباشند به هرحال در قانون تضارب ارا ونظرات اهمیت دارد چون سبب رشد سیاسی ملت میشود مثلا من فکر میکنم مجلس یازدهم مجلس بالغ ورشیدی نیست جز چند نفر ادمهای باتجربه وقدیمی خیلی ها در حد نمایندگی مردم نیستند خوب این نظر من است ممکن است برادر من خلاف این نظر را داشته باشد بالاخره هر کس یک دیدگاهی دارد ولی تفسیر به رای شما کاملا خطی وجناحی است و با ازادی بیان مطابقت ندارد بگذارید مردم خود قضاوت کنند متشکرم
  • سید IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    3 0
    علی آقا خواهش میکنم سنجیده تر صحبت کن به احترام پدر بزرگوارت آمریکا کمک کرد به انقلاب؟؟؟؟؟؟!!!!
  • علی حیدری US ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    3 0
    به جان مادر اصغر زاده اصغرزاده هرچه آنچه می گوید درسته ، امریکا تمام تحریم ها را برداشت. ضمن عذر خواهی ازایران هیچ خلافی هم مرتکب نشد.از دست جنگ هم راحت شدیم . مردکه حداقل اززحمت وعرق ریخته شده دلاوران دفاعی ایران اسلامی خجالت بکش وحرف مفت نزن.
  • Faridon.gh4848 IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 3
    هردولت که میاد باید نهایت قدرت و تصمیم گیری در دیپلماسی داشته باشد وهر دولت خارجی بداند باکی مذاکره میکنه ..برجام اگر نبود خیلی زودتر قبل از ترامپ ایران فلج کرده بود و مزه تورم زودتر کشیده بودیم !!
  • بیداری IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    2 0
    بله اونقدر هموار کرد که نمایندگان مجلس ششم ...تونستن با خدمات صادقانه به شیطان بزرگ براحتی اقامت آمریکا بگیرن و در سالهای بعد امثال شما هم مجلس و دولت رو به دست بگیرین و رویای آمریکا برای ضربه به این انقلاب را به واقعیت مبدل کنین
  • امیر IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 0
    به کی قسمتون بدم که این امریکا و اروپا را بزارید کنار قران میگه یهود و نصارا هیچوقت به شما نفعی نمیرسانند مگر از شما بترسند و با شما دشمنی میکنند انها را به دوستی انتخاب نکنید ایا شما از خدا نعوذ و به الله بهتر میفهمید مشکل ایران داخلی و چپاول قشر ضعیف توسط سرمایه داران و گروگان گیری ضروریات مردم مثل زمین و مسکن ومعیشت است که با نظارت و مجازاتهای سنگین و محدود کردن مالکیت به تعداد انگشت شمار و مالیات برای مازاد ان به اندازه 50 تا 100 درصد ارزش روز میباشد درد بی درمان دلالی و احتکار جامعه را دارد از پا در می اورد تشکیل خانواده و فرزند اوری ارتباط مستقیم به تهیه زمین و خانه دار شدن دارد و حیف و میل زمینهای کشاورزی به خاطر بالا رفتن و سود قیمت زمین است چرا داریم دانسته یا ندانسته تیشه به ریشه خود و نسلمان میزنیم اگر خودمان به فکر هم نباشیم هیچکس به فکرمان نیست
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    3 0
    نظریه بعضی از اصلاح طلبان به درد انسانهای ماقبل تاریخ می خورد سایه جنگ را شماها بوجود آوردید که به دنبال پناهندگی وسوراخی برای فرار می گردید لطفا حیا کنید به شعور اقتدار وتوان بازدارندگی ملت ایران توهین نکنید اصل سایه جنگ شما ترسوهای دل واپس هستید
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    اینکه می‌گویند برجام سایه جنگ را برداشت اشتباه محض است. آمریکایی ها دیدند که قطعنامه ای صادر شده و توان حمله به ایران را ندارند حداقلش اگر هم وارد جنگ می‌شدند خسارات زیادی می‌دیدند و وارد بن بستی می‌شدند که خارج شدن از آن نهایتا به شکست آمریکا منجر میشد بنابراین دنبال راه حلی مثل برجام می‌گشتند تا آبرومندانه از این قطعنامه خارج شوند
  • عبداله IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    آقای مطهری قبول ندارند که سردمداران آمریکا شیطان بزرگ هستند ایشون فکر میکنند که از پدر بزرگوارش معلو مات بیشتری دارند.
  • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    0 0
    بایدن غلط کرد به گورش خندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس