تجام

یک نشریه معتبر آمریکایی هشدار داد ارقام جدید ابتلا و مرگ‌ومیر و بستری مرتبط با همه‌گیری کرونا حاکی از این واقعیت هستند که زمستان سخت تازه آغاز شده است.

سرویس جهان مشرق - نشریه آمریکایی آتلانتیک در گزارشی نوشت: آمریکا اخیراً برای اولین بار رکورد ۱۰۰ هزار مورد بستری در بیمارستان در اثر ابتلا به ویروس کرونا را شکست.

آمریکا دو رویداد مهم و ناگوار را در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا تجربه کرد. این کشور رقم بی‌سابقه ۱۹۵۶۹۵ مورد ابتلای روزانه به ویروس کرونا و ۱۰۰۲۲۶ مورد بستری در بیمارستان را گزارش کرد و برای اولین بار از رکورد پیشین ۱۰۰۰۰۰ مورد بستری عبور کرد. با اینکه تعداد ۲۷۳۳ مورد مرگ‌ومیر که اعلام شد بالاترین رقم مرگ‌ومیر روزانه به شمار نمی‌رود، اما این اولین بار از ماه مه است که تعداد موارد مرگ‌ومیر از ۲۵۰۰ نفر فراتر می‌رود و همچنین دومین رکورددار مرگ‌ومیر روزانه تا به اینجای کار محسوب می‌شود.

وخیم‌تر شدن اوضاع همه‌گیری با فرا رسیدن زمستان

همزمان با این ارقام شوکه‌کننده، رابرت ردفیلد مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها هشدار داد که زمستان سال جاری شاید «سخت‌ترین دوران در طول تاریخچه سلامت همگانی آمریکا باشد.» این آمارها بازتاب‌دهنده یک واقعیت تلخ هستند و وضعیت همه‌گیری شاید با فرا رسیدن زمستان وخیم‌تر هم شود.

آتلانتیک در ادامه عنوان کرد ارقام ابتلا و مرگ‌ومیر روزانه شاید روندهای کوتاه مدت را به شکل اغراق‌آمیزی منعکس کنند، زیرا اعداد و ارقام و همچنین موارد بستری بیمارستانی ممکن است متغیر باشند. دلیل آن کاملاً ساده است. موارد ابتلا به این بستگی دارد که مردم تصمیم بگیرند تست کرونا دهند. شواهد و قرائن حکایت از آن دارند که تقاضا برای تست‌های کرونا درست قبل از روز شکرگزاری افزایش یافت و سپس در روز شکرگزاری و بلافاصله پس از آن به سرعت رو به کاهش گذاشت. آزمایشگاه‌هایی که اینگونه تست‌ها را انجام می‌دهند نیز همزمان از میزان فعالیت خود کاستند. تعداد مرگ‌ومیر نیز در طول تعطیلات کاهش پیدا کرد، درست همانگونه که در تعطیلات آخر هفته در طول دوران همه‌گیری مشاهده گردیده است. موارد بستری بیمارستانی به خاطر فوریت‌های مربوطه چنین وقفه‌ای را تجربه نکردند: مردم در خصوص درمان موارد شدید ابتلا انتخاب چندانی ندارند و بیمارستان‌ها مجبورند بیماران را هنگام مراجعه پذیرش کنند.

زمستان سخت تازه آغاز شده است

این نشریه آمریکایی در پایان گزارش خود نوشته است: تعداد موارد بستری بیمارستانی آمار خوبی برای ارائه باثبات‌ترین برداشت از وضعیت موجود است. با شفاف‌تر شدن اعداد و ارقام، به زودی تصویر بهتری از میزان اوج‌گیری بیماری در روزهای آینده به دست خواهیم آورد. اوج‌گیری موارد ابتلا طی روزهای آینده مشاهده خواهد شد، اما افزایش مرگ‌ومیر شاید تا زمان آغاز سال نو مشاهده نشود. اما روند بستری بیمارستانی به ویژه در مقطع کنونی از همه واضح‌تر است و این روند در وضعیت بسیار بدی بسر می‌برد. ارقام جدید ابتلا و مرگ‌ومیر نیز از همین امر حکایت دارند، حتی علیرغم آنکه تأخیرها در گزارش‌دهی بازتاب می‌دهند: زمستان سخت تازه آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    6 2
    غربگداها، دستمال کاغذی خواستین برای اینکه اشکهاتو نو پاک کنین متاسفم گرون شده، میتونین با سر آستینتون پاکش کنین!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس