کد خبر 1155392
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
تلاش ژاپن برای ساخت موشک‌ جهت حمله پیشدستانه به کره شمالی - کراپ‌شده

نیروی دریایی روسیه از شلیک موفق یک موشک ابرفراصوت کروز که قادر است اهداف دشمن را در فاصله بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد، خبر داد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های روسی روز یکشنبه از شلیک موفق یک موشک ابرفرا صوت این کشور که سرعت آن هشت برابر سرعت صوت است، خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نیروی دریای روسیه در یک نمایش قدرت دیگر یک موشک «زیرکان» را  از یک ناوچه  در «دریای سفید»  به سوی یک هدف از قبل تعیین شده  در منطقه «چیزا» شلیک کرد. این نخستین بار است که این موشک ابرفرا صوت که سرعت آن هشت برابر صوت است به سوی یک هدف زمینی شلیک می‌شود. در دو  نوبت قبلی این موشک به سوی اهداف دریایی شلیک شده بود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سال ۲۰۱۹  با افشای سرعت این موشک که ۹ ماخ است،گفت که موشک زیرکان قادر است اهداف دشمن در فاصله بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری را هدف قرار دهد. زیرکان، نخستین موشک ابرفرا صوت کروز دریاپایه است و قرار است تا چندی دیگر وارد نیروی دریایی ارتش روسیه شود.

 روسیه روز شنبه نیز چهار موشک بالستیک قاره پیما از یک فروند زیردریایی اتمی خود شلیک کرد. وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که زیردریایی «ولادیمیر مونوماخ» ناوگان اقیانوس آرام این کشور  چهار موشک  قاره پیما «بولاوا» را از دریای اوخوتسک پرتاب کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود افزود که کلاهک‌های غیرمسلح این موشک‌ها با دقت به اهداف تعیین شده در منطقه «آرخانگلسک» در شمال غربی روسیه اصابت کردند.

چندی قبل نیز وزارت دفاع روسیه  اعلام کرد که موفق به آزمایش یک سامانه ضد موشک بالستیک (ABM) شده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    13 1
    یاد ی نفر افتادم میگفت دنیای فردا دنیای موشک نیست!!! ای نور موشکها به قبرت بباره
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    6 0
    ان یه نفراراجیف می گفت
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    حتما یکی از افسادطلبان گرین کارتی بود،،،،
    • بختیاری IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      0 0
      نخیر جت اسکی سوار بود و زحمتکش!
  • ڪیان IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    9 1
    سرعت‌بازگشت‌موشک‌بالستیک‌#سجیل‌به‌جَو‌زمین‌و‌سقوط‌ روی‌هدف،‌حدود۱۳# ماخ(حدود۴هزارو۳۰۰متربرثانیه)‌است‌ ڪه‌این‌ویژگی،انهدام‌موشک‌رابرای‌تمام‌سامانه‌های‌دفاع‌ هوایی‌موجود‌«ناممڪن»‌می‌کند.‌‌ وزن‌این‌موشک‌در‌حدود‌۲۳‌هزار‌و‌۵۴۰‌کیوگرم‌است‌و‌به‌ تعبیری‌سنگین‌وزن‌ترین‌موشک‌ایرانی‌محسوب‌می‌شود‌که‌ قابلیت‌هدف‌قرار‌دادن‌تمام‌مناطق‌تحت‌اشغال‌رژیم‌ صهیونیستی‌رادارد. #سجیل
  • Fardin PL ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    بخدا قسم تا کره زمین یک بار جنگ جهانی تجربه نکنه، و تا نصف جمعیت زمین را بخون نکشه، به آرامش نمیرسه و این خاصیت خونخواری انسان است
  • Fardin PL ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    واقعا انسان بودن اینقدر سخته؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس