کد خبر 115536
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲

سقوط هواپیماها بیشتر بر اثر از بین رفتن موتور آن ها یا حواس پرتی های خلبان اتفاق می افتد اما اگر دستگاهی باشد که این موارد را چک کند دیگر این اتفاقات رخ نمی دهد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، تصور کنید در هواپیما نشسته اید و ناگهان موتور آن از کار می افتد و در این زمان است که خلبان هواپیما باید همه شرایط را با یکدیگر بسنجد و هواپیما را سالم در بهترین محل بنشاند. برای این کار خلبان باید به چندین نکته بسیار توجه داشته باشد و همه آن ها را چک کند و این می تواند ضریب اشتباه او را در شرایط خطرناک بالا ببرد.



به تازگی مححقان در آزمایشگاه لومینار دستگاه جدید را ابداع کرده اند که می تواند تمام این کارها را خوش انجام بدهد و تنها کافی است تا خلبان یک دکمه را فشار دهد. این دستگاه به کمک خلبان خودکار و GPS ‌که در داخلش تعبیه شده است مسیرها و شرایط را می سنجد و بهترین فرود را برای هواپیما انتخاب می کند.



این سیستم که VP-400 نام دارد ارتفاع حرکت هواپیما، سرعت، رطوبت هوا، میزان فشار، مشکلات فنی هواپیما، نزدیکترین فرودگاه را پیدا می کند و سپس به کمک خلبان خودکار خودش همه کارها را انجام می دهد. اگر هواپیمایی هم خلبان خودکار نداشته باشد، خلبان می تواند خودش با استفاده از اعدادی که دستگاه نشان می دهد این کار را انجام دهد.



یکی از راه هایی که دستگاه برای فرود انتخاب می کند

این دستگاه همیشه بدترین شرایط را در نظر می گیرد و در شرایط بحرانی شاید تا 30 راه را در ثانیه پردازش می کند و بهترین ان ها را انتخاب می کند تا به بهترین نتیجه برسد. این دستگاه می تواند در آینده بهترین گزینه برای جلوگیری از سوانح هوایی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس