سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از منحوس‌ترین و ناجوانمردترین سیستم‌های حکومتی جهان به‌نام آمریکا همه‌جا را بلوکه کرده و ادعای آن‌ها برای معاف بودن خرید دارو از تحریم‌ها دروغ است.

به گزارش مشرق،  سعید نمکی صبح امروز در آیین افتتاح ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان خراسان جنوبی در یازدهمین پویش ملی سلامت، اظهار داشت: بنده به‌عنوان یکی از داغ‌دارترین فرماندهان عملیات کشور هر کجا که می‌روم با تصاویر از دست رفتگان کادر بهداشت و درمان مواجه می‌شوم که این موضوع بنده را به‌شدت متأثر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات مشاور وزیر بهداشت درباره واردات واکسن کرونا

وی ضمن قدردانی از خدمات و زحمات کادر درمان در خراسان‌جنوبی اظهار امیدواری کرد و بیان داشت: بهره‌برداری از ۶۴ طرح بهداشتی و درمانی در شرایط سخت تحریم، خیر و برکت را برای مناطق محروم استان به ارمغان آورد.

افتتاح بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امسال با وجود ویروس منحوس کرونا اولین سالی است که بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را در کشور افتتاح می‌کنیم، عنوان کرد: در هیچ سالی چه قبل و چه بعد از انقلاب این اتفاق نیفتاده و صدها خانه بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و رفاهی را افتتاح می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت مطرح کرد؛ سلامت باید پلی برای صلح باشد

نمکی اضافه کرد: این مهم به‌عنوان یک سند افتخار در جمهوری اسلامی ثبت خواهد شد که مدیران این مملکت با لطف خدا و کمک مردم و دعای مردم با دست‌های بسته در اقیانوس بلا شنا کردند و سرانجام به ساحل مرداد رسیدند؛ ما هم شهید می‌دهیم و هم می‌جنگیم و هم تاریخ می‌سازیم.

آمریکا به دروغ شعار می‌دهد ما برای دارو و تجهیزات پزشکی منعی قائل نیستیم

وی با بیان اینکه روز گذشته گزارشی را دریافت کردم که عده‌ای از بیماران خاص در اوج گرفتاری درب وزارتخانه آمده و دارویی را خواستند که دو تا سه ماه پیش پول آن فرستاده شده، مطرح کرد: یکی از منحوس‌ترین و ناجوانمردترین سیستم‌های حکومتی جهان به‌نام آمریکا همه‌جا را بلوکه کرده و ادعای آن‌ها برای معاف بودن خرید دارو و تجهیزات پزشکی از تحریم‌ها دروغ است.

وی ادامه داد: اینان دارو را از ضعیف‌ترین و محتاج‌ترین بندگان خدا مضیقه می‌کنند و این یک کذب محض است که برای دارو و واکسن و بسیاری از موارد دیگر منعی قائل نیستیم.

وطن‌فروشی به بدترین شکل

نمکی با اشاره به اینکه ما یک جنگ اقتصادی داریم و یک جنگ سازمان‌یافته رسانه‌ای هم داریم، اضافه کرد: بعضی وقت‌ها طلیعه آتش برخی‌ها را از درون مرزها می‌بینیم که این بدترین نوع و شیوه وطن‌فروشی است.

وی با اشاره به ارسال سه دستگاه سی تی اسکن در اوج تنگناها به استان خراسان‌جنوبی، مطرح کرد: برای بشرویه هم در روزهای آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد و راه‌اندازی دانشکده داروسازی در استان چراغ روشنی برای آینده است و این استان قطعا از استان‌هایی است که استعداد این ارتفاع و رشد را خواهد داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در زمینه کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز چند دستگاه را برای استان فرستادیم، تبیین کرد: اکسیژن و اکسیژن‌ساز مشکل ملی ما بود و با کاهش ظرفیت بسیار بالای اکسیژن و نیاز اکسیژن مواجه شدیم.

مشکل کمبود اکسیژن یا یک ماه دیگر رفع می‌شود

نمکی تصریح کرد: بیمار کووید ۱۹ در بیرون از آی سی یو حدود ۱۱ تا ۱۲ لیتر اکسیژن در دقیقه نیاز دارد ولی زمانی که به آ سی یو منتقل شد بین ۲۵ تا ۳۲ لیتر در دقیقه به اکسیژن نیاز دارد لذا این موضوع کمبود اکسیژن و اکسیژن‌ساز مشکلی بود که در کل کشور با آن مواجه شدیم و هیچ کدام از بیماستان‌ها این کمبود را احساس نکرده بودند و دستگاه‌ها ظرفیت اسمی و عملی آن یکی نبود.

 وی با یادآوری اینکه یکی از مواردی که ظرف چهار ماه گذشته خواب را از چشمانمان ربود مشکل اکسیژن بود، مطرح کرد: حدود ۲۰۰ اکسیژن‌ساز را فرستادیم و مابقی را با تانکر حل کردیم و برای این استان نیز چند دستگاه ارسال و چند دستگاه دیگر قرارداد داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده چیزی به نام کمبود اکسیژن و اکسیژن‌ساز نخواهیم داشت که اگر خدایی نکرده پیکی به‌نام پیک زمستانه ما را گرفتار کرد دغدغه و هراس از کمبود اکسیژن نداشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس