تشویق دانش‌آموزان نخبه ایرانی به ثبت‌نام در مدارس آنلاین خارجی

برخی دانش‌آموزان نخبه ایران را تهییج و تشویق می‌کنند تا در کلاس‌های فوق برنامه و کلاس‌های فرهنگی و کلاس‌های علمی ریاضی و فیزیک مدارس و کالج‌های آنلاین خارجی ثبت‌نام کنند.

به گزارش مشرق، در نامه سرگشاده کانون تربیت اسلامی به وزیر آموزش و پرورش آمده است: به دلیل تغییر شیوه آموزش‌ها به مجازی مدتی است که تعدادی از مؤسسات و کادر مدارس به طور غیر رسمی با سرپل‌هایی از درون مدارس تسهیلاتی را ایجاد می‌کنند که دانش‌آموزان ایران و مسلط به زبان خارجی در مدارس غیرایرانی آنلاین کشورهای دیگر و عمدتا غربی ثبت‌نام و ادامه تحصیل دهند و با توافق با مدارس ایران بدون حضور فعالانه در مدارس مجازی ایران صرفا با حضور در امتحانات مدرک تحصیلی خود را اخذ نمایند و یا در روشی دیگر برخی دانش‌آموزان نخبه ایران را تهییج و تشویق می‌نمایند تا در کلاس‌های فوق برنامه و کلاس‌های فرهنگی و کلاس‌های علمی ریاضی و فیزیک و... مدارس و کالج‌های آنلاین خارجی ثبت‌نام نمایند و با دریافت صدها یورو نیز از آن دانش‌آموزان شرایط صدور گواهینامه‌های کالج‌های خارجی و صدور توصیه‌نامه برای بورسیه احتمالی را برای آنها تسهیل می‌نمایند؛ بطوریکه با ایجاد رقابت کاذب در بین نوجوانان، بعضا ایشان خود را محصل مدارس آنلاین فنلاند و لندن و سوئد و ترکیه و... معرفی نمایند مدارسی که قسمتی از پازل سند۲۰۳۰ هستند.

از آنجا که این نفوذ علمی و فرهنگی درصدد مخدوش‌سازی اهداف تعلیم و تربیت ایرانی- اسلامی برای نونهالان و نوجوانان می باشد، شایسته است نسبت به روشنگری به خانواده‌ها و دانش‌آموزان عزیز بابت تبعات آن اقدام شود و اجازه داده نشود که بسترهای تحت نظارت آموزش و پرورش سرپلی برای اینگونه نفوذها باشد.

از توجه جنابعالی به این مهم سپاس گزاریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    راست می گی حیفه از جلسات امثال ... محروم بمونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس