پایتحخت تنابنده

بهمن‌ماه سال گذشته محسن تنابنده و احمد مهرانفر اعلام کردند که دیگر با تلویزیون همکاری نمی‌کنند.هنوز یک سال هم از صحبت‌های آنها نگذشته، شاهد بازگشت آن دو بازیگر و هنرمندان دیگر به تلویزیون هستیم.

به گزارش مشرق، اواخر خرداد امسال بود که سیروس مقدم، کارگردان سریال «پایتخت» خبر از تولید پایتخت ۷ برای نوروز ۱۴۰۰ داد و گفت که وقتی سفارش به ساختن ادامه پایتخت می‌شود، یعنی مشکلات حل شده و تلویزیون از ما طرح پایتخت ۷ را خواسته است و ان‌شاءالله با رفع دلخوری‌ها این مجموعه نوروز ۱۴۰۰ پخش می‌شود.

اشاره سیروس مقدم به حاشیه‌های قسمت پایانی فصل ششم بود و شباهت دو سه سکانسش با یکی دو فیلم قبل از انقلاب بود که باعث واکنش مدیران تلویزیون و بعضی سازمان‌های دیگر شده بود. مقدم اما از ناراحتی عوامل پایتخت حرف می‌زد و در همان گفت‌وگوی خردادماهش تصریح کرده بود: «عوامل «پایتخت» انتظار یک تشکر خشک و خالی داشتند و با درایت دوستان ماجرا درحال حل شدن است و تمامی این حواشی از بین می‌رود. تلویزیون خانه ماست و در هر خانواده‌ای دلخوری پیش می‌آید ولی دائمی نیست و بازهم سر یک سفره هستیم.»

بیشتر بخوانید:

حالا و بعد از گذشت نزدیک به ۶ماه از صحبت‌های سیروس مقدم، خبر رسیده است که تلویزیون توافق کرده «پایتخت۷» را برای نوروز ۱۴۰۰ بسازد. خبری که به‌محض انتشار، حاشیه‌های خود را هم داشت. از نبودن بهبود و سارا و نیکا در سری تازه تا حضور دوباره علیرضا خمسه در نقش باباپنجعلی. آنهایی که خبر را شنیدند از زمان کوتاه برای ساختن سری تازه پایتخت تعجب کردند و گروهی دیگر زمان کوتاه ساخت بعضی سری‌های قبل را یادآوری می‌کردند. اما شواهد نشان می‌دهد که ساختن سری هفتم پایتخت و پخش آن در نوروز ۱۴۰۰ به همین سادگی‌ها هم نیست.

تکیه بر پایتخت؟

در یکی دو سال اخیر بارها و به بهانه‌های مختلف نوشتیم و به مدیران تلویزیون توصیه کردیم که اتکای بیش از حد به ستاره‌ها و تک‌برنامه‌های موفق، حرفه‌ای و صحیح نیست و این بازی درنهایت به ضرر تمام می‌شود.

توضیح داده بودیم که این وابستگی باعث به‌وجودآمدن دستمزدهای سرسام‌آور و غیرعقلانی می‌شود و از نظر زمانی و ساخت برنامه‌ها هم تابع آن ستاره خواهد شد. سریال پایتخت موفق و پربیننده است، کسی در آن شکی ندارد اما قرار نیست تمام مدیران تلویزیون خود را پشت تک‌مجموعه‌های موفق پنهان کنند. تا به‌حال ۶ قسمت از پایتخت تولید و پخش شده است.

شاید اگر این وابستگی افراطی نبود تا الان شاهد سه سری از یک پایتخت فوق‌العاده بودیم و این‌قدر شاهد فراز و نشیب در فیلمنامه و ساخت هر فصلش نبودیم. حتما تلویزیون و مردم نیاز به سریال‌های خوب و جذاب دارند و پایتخت این دو ویژگی را دارد اما دوره اتکای تیم‌ها به تک‌ستاره‌ها تمام شده است و رسانه‌ها هم باید خود را با این تغییرات وفق دهند.

روابط‌عمومی؛ بیکار یا بی‌مسئولیت؟

هنوز یک پلان از پایتخت۷ ساخته نشده و حاشیه‌ها از سرتاپایش بالا می‌روند. عوامل سریال پاسخگو نیستند و مطمئن حرف نمی‌زنند. به‌جای توضیح دادن و تنویر افکار عمومی حول محور حذف سارا و نیکا (واقعا چقدر در پیشبرد سریال موثر بودند؟) در صفحه شخصی اینستاگرامی‌اش به تبلیغ برنامه خودش می‌پردازد و عملا هیچ رنجی از بارهای تلویزیون را نمی‌برد!

 بخش‌های دیگر ترجیح می‌دهند واکنشی نشان ندهند تا همچنان فضای مجازی میدان‌دار رسانه‌ای باشد و مخاطبان اخبار صحیح و سریع را از آن بگیرند. در همین فضای مجازی بود که سارا و نیکا اشک ریختند و از ظلمی گفتند که به آنها روا شده است.

این دو بازیگر نوجوان هیچ اشاره‌ای به کارهایی که در این مدت کرده‌اند و حاشیه‌های خودشان نکردند. در همین فضای مجازی بود که مهران احمدی خبر داد هیچ اطلاعی از ساخت پایتخت۷ ندارد و به‌دلیل قراردادهایی که بسته، اصلا نمی‌تواند در فصل هفتم ایفای نقش کند.

آرش عباسی، نویسنده «پایتخت ۶» در همین فضای مجازی با انتشار پستی نوشت که درباره سریال «پایتخت» برای او طرح و ایده‌ای ارسال نشود، چون او ارتباطی به فصل هفتم این مجموعه ندارد و نمی‌تواند این ایده‌ها را با سازندگان سریال در میان بگذارد. ا

و همچنین درباره آنچه از «پایتخت» نصیبش شده در همین فضای مجازی به آشنایی با سیروس مقدم اشاره کرد و نوشت که آرزو می‌کنم این همکاری در زمان دیگر، با آدم‌های دیگری و نه در «پایتخت» دوباره اتفاق بیفتد. او همچنین توضیح داد که او به‌عنوان نویسنده در این سریال حضور داشته، نه طراح داستان. بازیگرانی مانند بهرام افشاری، بهنوش بختیاری و مهران احمدی در همین فضای مجازی به حمایت از سارا و نیکا فرقانی پست گذاشتند و از مدیران صداوسیما خواستند از گناه‌شان بگذرند و آنها را ببخشند.

بیشتر بخوانید:

«پایتخت ۶» نتیجه همکاری تنابنده با یک نویسنده بی‌تجربه است/ مقصر اصلی شکست پایتخت چه کسی است؟

«نون.خ۳» به‌جای پایتخت۷؟

بیایید فرض بگیریم که پایتخت۷ با همه سختی‌ها و حاشیه‌هایش به عید امسال نرسد؛ اتفاقی که خیلی هم بعید نیست. اجازه بدهید اسم این بازی را بگذاریم «نون.خ و پایتخت». یعنی در اواسط آذرماه اعلام می‌کنیم که قرار است پایتخت۷ ساخته شود، درحالی‌که تایید یا رد ساخت یک مجموعه مسیر دشوار و درازی ندارد. مدیران تلویزیون حواس‌شان هست که نون.خ۳ از مدت‌ها پیش درحال تصویربرداری است و قطعا به نوروز ۱۴۰۰ می‌رسد.

عید امسال هم برخی مدیران تلویزیون قصد داشتند برای نوروز نون.خ۲ را به‌جای پایتخت۷ پخش کنند اما در لحظات آخر و با فشار مدیران بالاتر و به دلایل اقتصادی این تصمیم وتو شد. حالا اما به نظر می‌رسد درباره روی آنتن رفتن نون.خ به اجماع رسیده‌اند. پس همزمان خبر توافق پایتخت۷ را منتشر می‌کنند و نهایتا هم به این نتیجه می‌رسند که با توجه به فاصله کم ماه رمضان تا عید ۱۴۰۰ بهتر است پایتخت۷ با زمان بیشتری و برای آن زمان پخش شود. بازی خوبی است.

هم مخاطبان را راضی و هم سعی کرده‌اید سبد تلویزیون را پر نشان دهید. به نظر شما سه ماه زمستانی برای ساخت یک سریال مثلا ۱۵ قسمتی در شمال کشور مناسب است؟ آیا کیفیت فدای سرعت نمی‌شود؟ شما هم ممکن است سوالات بیشتری داشته باشید. احتمال بیش از ۷۰درصد شاهد پخش سری سوم نون.خ در نوروز ۱۴۰۰ خواهیم بود و این حاشیه‌سازی‌ها و خبرسازی‌ها شاید بی‌ارتباط با عوامل سریال پایتخت هم نباشد. خواجه‌نژاد مدیر روابط‌عمومی معاونت سیما گفت: «کار اصلی شبکه یک سیما برای نوروز ۱۴۰۰ نون.خ ۳ است.»

سرنوشت ستون پنجم؟

سال گذشته و پس از پخش قسمت پایانی (قرار بود یک قسمت پایانی دیگر هم داشته باشد)، علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما در دستوری ویژه به سیدمرتضی میرباقری با اشاره به حواشی قسمت آخر مجموعه پایتخت۶ تاکید کرده بود که لازم است بررسی شود این اقدام (بازسازی سکانس‌هایی از فیلم پیش از انقلاب همسفر) حاصل اشتباه، بی‌توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز «ستون پنجم فرهنگی دشمن»؟!

حالا سوال اصلی اینجاست که در این مدت چه اقداماتی برای شناسایی و برخورد با این ستون پنجم احتمالی شده است؟ اصلا نتیجه بررسی‌ها چه بوده است؟ بالاخره آن حواشی نتیجه وادادگی بوده یا نفوذ ستون پنجم؟ چه افرادی از تیم کاری پایتخت حذف شدند؟ مدیران تضمین می‌دهند که در سری تازه و حتی در سریال‌های دیگر، چنین اتفاقاتی تکرار نخواهد شد؟

پس از پخش سری ششم نقدهایی درباره روند ساخت این سریال مطرح شد. گروهی معتقد بودند سریال «پایتخت» در فصل‌های ابتدایی به زیبایی‌های احترام به بزرگ‌تر می‌پرداخت، اما در دو فصل اخیرش کار را به برخورد فیزیکی و فحاشی اعضای خانواده و خویشاوندان علیه یکدیگر رسانده و ناظر کیفی و مشاوران تولید سریال «پایتخت» باید بررسی کنند که چه اتفاقاتی باعث شد آدم‌های ساده و بی‌آلایش فصل‌های اول این سریال که نفرت از مال حرام را به مخاطب آموزش می‌دادند، در فصل آخر، کار خلاف و ریاکاری و فریب برای رسیدن به پول بیشتر را به مردم آموزش دادند؟

فارغ از اینکه چقدر از نظر دراماتیک و فیلمنامه این حرف‌ها صحیح است اما مساله اصلی اینجاست که وقتی یک سریال تداوم پیدا می‌کند مستلزم وجود روایت‌ها و خرده‌روایت‌های تازه است. کنش‌های تازه و چالش‌های جدید، داستان‌های نو و موقعیت‌های جذاب می‌سازند. ترسیم اینکه یک سریال چه مسیری را طی کرده، کار دقیق و درستی است اما اینکه با چه خط‌کشی به آن پرداخته شود، نکته مهم‌تری است. وقتی سریال‌ها پیش از تولید بیشتر از اینکه به محتوا توجه کنند، دنبال جذب اسپانسر هستند یعنی محتوا اولویت اصلی آن شبکه و سازمان نیست. نظارت بر پیش‌تولید، تولید و پساتولید در سازمان صداوسیما وظیفه کیست؟

نیاز به پایتخت‌ها و اداهای روشنفکری

واقعیت این است در دوره‌ای که سریال‌های طولانی یا حتی مینی‌سریال‌های جذاب و مهم در جهان ساخته می‌شود و مخاطب‌های زیاد داخلی هم دارد، بدیهی است که تلویزیون خودمان نیاز بیشتری به سریال و مجموعه تلویزیونی یا حتی تله‌فیلم دارد. اصلا شبکه‌ها باید پر باشند از «پایتخت»‌ها و «نون.خ»‌ها و اینقدر این سریال‌ها زیاد شوند که قدرت انتخاب مخاطب هم بیشتر شود. هر فرد یا رسانه‌ای از آثار زیبا و مطرح حمایت می‌کند اما نقد اصلی متوجه سازوکار و مراحل تصمیم‌گیری برای ساخت آنهاست. نقد اصلی متوجه مدیریت عوامل یک سریال است. خودتان را بگذارید جای بازیگری که می‌داند سازمان برای ساخت سریالش و رساندنش به شب عید به او نیاز دارد. آیا پیشنهاد دستمزد بیشتری نمی‌کنید؟ آیا از وضعیت پیش‌آمده استفاده نخواهید کرد؟ اینکه قراردادهای دیگر و همزمان برخی عوامل کنسل شود و همه‌چیز معطوف به ساختن و رساندن یک سریال به یک زمان مشخص باشد، کارگردان‌سالاری یا بازیگرسالاری نیست؟

بهمن‌ماه سال گذشته بود که محسن تنابنده و احمد مهرانفر  اعلام کردند که دیگر با تلویزیون همکاری نمی‌کنند. آنهایی که از این بازیگران شناخت داشتند، نیشخندی در دل‌شان زدند و آنهایی که شناخت نداشتند، فریاد وامصیبتا سردادند که قرار است تلویزیون بدون آنها چه کند؟ حالا و درحالی‌که هنوز یک سال هم از صحبت‌های آنها نگذشته، شاهد بازگشت آن دو بازیگر و هنرمندان دیگر به تلویزیون هستیم. ژست‌های روشنفکری را درک می‌کنیم اما نه این‌قدر. یا آن تصمیم‌های احساسی را نگیرید یا پای حرف‌تان بمانید.

مخاطبان تلویزیون نباید منتظر سریال پایتخت۷ باشند و تیم سعید آقاخانی و بازیگران بومی با اضافه شدن اکبر عبدی قرار است نوروز ۱۴۰۰ میهمان ما باشند و ممکن است با فاصله کوتاهی و در ماه رمضان شاهد دستپخت مقدم و همکارانش باشیم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محمد IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    130 5
    از سفره ایران نان میخورن برمیگردن تو روی همان مردمی که ولی نعمتشان بودند. مگه شماها تو سینمای این نظام آدم نشدید که برمی‌گردید دستی رو گاز میگیرید که به دهان شما غذا داد؟ تا کمی دلار و پول دستتان آمد، یادتان رفت نوامیس ایرانی جاشان تو استخرهای مختلط دبی و ابوظبی و آنکارا و ازمیر و استانبول نیست؟ یادتان رفت شغال هایی دنبال نوامیس ایران هستند؟ جوگیر میشید بشید مهم نیست لااقل حفظ ظاهر کنید، سرسنگین باشید.
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      25 2
      تنابنده خوش از برجام وامانده هوس کرده به جم‌تی‌وی ولی برگشت شرمنده
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      11 0
      دست‌نویسنده‌این‌نوشتار‌یاگزارش،دردنڪنه،الحق‌ولإنصاف‌ حق‌نوشتی. من‌یڪی‌ازطرفداران‌پایتخت‌هستم‌خصوووصاً‌پایتخت‌۴‌ڪه‌لذذذت‌ میبرم‌میبینمش..حتماببینید! منتهی‌بااین‌گزارش‌وسوالا‌ت‌وپرسش‌هاش‌‌ڪاملا‌موافقم. .. بی‌راه‌نگفته!
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      1 2
      برجام یه سریا رو به حدی ازار داده انحصارشونو بریده که هر جا میرن فکر میکنن برجام داره میزنتشون که حقیقتا ناز شصتش.
    • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      5 0
      محسن تنابنده برای دیده شدن ، دست به هر رطب و یابسی میزند... میگی نه ! نگو نه ……
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      13 0
      نکته اول : باز بوی پول به مشام تنابنده خورده و لذا حتما میاد. نکته دوم: بهتره تندیس سار ونیکا ساخته شود به عنوان نماد افرادی که استعداد بازیگری ندارند و شش سال همکاری با پرکارترین کارگردان نتوانست ذره ای بازیگری انها را بهبود بخشد. البته میشه از نقش سار و نیکا رو حذف نکرد و از همین مجسمه های گچی به جای انها در سریال استفاده کرد
  • نوبر IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    51 0
    ارزش این آدمها همین است
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      38 3
      این نقش بازی کن ها هنربندند نه هنرمند!!!
  • ح س IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    23 33
    حالا هی گیر بدین که از ساختش منصرف بشن..
    • NL ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      43 7
      حیف پول بهتر نسازن
    • SE ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      19 3
      انشاءالله که ساخته نشود
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      14 3
      بدرک مرد اگر بودند پای حرفشون بمومند چی شده کم پول شدند امثال اینها زیادند صدا سیما اگر کمی غیرت داشته باشه راهشون نمی ده
  • ح س IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    53 12
    سریال چرت
    • ڪیان IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      2 0
      خودِ‌نویسنده‌مشرق‌داره‌میگه:سریال‌پربیننده،موفق‌،جذاب؛اڪثریت‌ مردم‌هم‌قریب‌بإتفاق‌طرفدار‌این‌مجموعه‌هستن(بغیراز‌فصل‌۶). شما‌برچه‌اساس،#دلیل‌و#منطقی‌میگی‌: سریالِ‌چِرت!!؟ منصف‌بودن‌بد‌نیست،‌سعی‌ڪن‌درڪش‌ڪنی‌دوست‌من. مثبت‌زنانِ‌متعصب‌رو‌ببین‌توروخدا! پایتخت‌خیلی‌هم‌خوب‌وڪم‌نظیرِ‌منتهی‌باعوض‌شدنِ‌نویسنده‌‌سریال‌ فصل‌ششم‌به‌بیراهه‌ودوراز‌انتظارات‌اڪثریت‌مردم‌‌رفت‌وباااید‌ مِستِرتنابنده‌جوگیر‌وبعضاً‌همڪارانِ‌جوزده‌ش‌جبران‌مافات‌ڪنن‌و‌ برگردن‌به‌راهِ‌اصلی‌‌بدور‌از‌سیاسی‌بازی‌(ڪه‌اصلا‌بهشون‌نمیاد)و‌دلِ‌ مردم‌‌رو‌دوباره‌شاد‌وخنده‌ی‌دلی‌رو‌به‌لبانشون‌برگردونن. درغیراینصورت‌همون‌بهترڪه‌ادامه‌ندن‌وبیشترازین‌خودشونو‌خراب‌ وهزینه‌تراشی‌نڪنن. .. مردم‌مون‌حواسشون‌بشما‌وڪاراتون‌هست! فهمش‌سخت‌نیست. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ یاحق
  • Mjp. Shiraz IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    34 2
    یمدت این وطن فروشهارابزارن کنارببینیدچقدرفیلمهای خوب وارزشی ساخته میشه بی اینها... اخه کدوم کشوردیدیت ازپول بیت المالش خرج کسانی کنه ک علنابضررکشورکارکنه؟؟ بااین فیلمهاهست ک قبح گناه شکسته شده. وعلنادارن حرفای رذل وحرکتهای حرمت شکنانه انجام میدن.. چراتوسینماوتلوزیون تغییربنیادی ایجادنمیکنن؟ مجلس بایدورودکنه تاخودفروخته های حزب بادکه هرجابادمیوزه همون طرفن تادیب بشن
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    31 1
    حالا فکر کردن کی هستن که اگه برن ما و بیچاره میشیم ، چیزی که زیاده ه !!!!!
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    22 1
    فقط فصل اولش خوب بود، من همون نگاه کردم باقی موارد، مناسب نیست، همین ترکیه کنار ما سریال میسازه بالای 150 قسمت ما چرا باید مثل شرکتهای یهودی سریال فصلی بسازیم، همون 20 یا 30 قسمت کافی هست برای یه داستان این همه اب کردن بهش جای تعجب داره
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    16 0
    اینها دعواشون بخاطر اوضاع بعد از سقوط هواپیمای اوکراینی بود که خواستن از آب گل آلودماهی بگیرنو صدا و سیما رو متهم به دروغ گویی کردند در حالیکه قصدشون تضعیف نهادانقلابی مثل سپاه بود با اینکه پایتخت 5 رو اوج ساخت انها رو بذاری تا پایتخت 100 میرن جلو
  • m.a IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    15 1
    مثلا این سریال چه بار آموزنده یا سرگرم کننده در دو فصل قبل داشته؟؟ خانم ریما رامین فر همش دیالوگ های فریاد زدن و داد زدن داره که مجبور بودیم صدای تلویزیون رو کم کنیم!!!!...ضمنا مسئولین صدا و سیما برای شرف و عزت نفس و آبروی خودشون احترام قائل باشن و این سیرک رو همینجا متوقف کنن!!!..مگه اینا هنرمند مردمی نیستن؟؟ خب دستمزدهایی که می گیرن رو منتشر کنن ببینیم قیمت مردمی بودن چند شده؟؟...بجای این سیرک سریال کره ای پخش کنن...مزیت سریال کره ای اینه که حداقل سبلریتیش برای انتخابات نظر صد من یه غاز نمیده!!!!..و یه مفت خور به جامعه سلبریتی ایران اضافه نمیشه!!!!!...در دنیا هم کسی از بازیگران حق نداره بیاد کاری بابت پول گرفته و بازی کرده رو در هنگام پخش بکوبه...بلافاصله بابت حق کپی رایت و تخریب اثر بحسابش می رسن...مسئولین می تونن سریال هایی مثل آقازاده رو بخرن و در شبکه های داخلی پخش کنن یا همین نون خ که گفتید تازگی بهتری داره
  • مرضیه حسینی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    17 4
    خوشم نمیاد ازش
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    12 0
    اینها درامدشان از فیلم است. شبکه های خانگی هم اینقدر بازار کار برای این جماعت ایجاد نمی کنند که همه بتوانند سر سفره اش ارتزاق کنند. کلّی از هنرپیشه ها در جریان انقلاب از ایران رفتند هیچ مشکلی پیش نیامد. این چهار نفر هم اگر می رفتند (که هرگز نخواهند رفت) هیچ مشکلی ایجاد نمی شه
  • زهره IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    25 27
    لطفا پایتخت را بسازید من عاشق پایتخت هستم و همیشه که نشان می دهد نگاه می کنم تا حالا ده بار نگاه کردم
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      8 0
      نون به نرخ روز خور دقیقا به همین ها میگن. طرف 5 میلیارد دستمزد طلب کرده برای پایتخت 7 !!! تازه معلوم نیست این دفعه چه سریال فاخر و پرمحتوایی تحویل ملت بدن!
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    15 0
    ظاهرا تلویزیون و سازندگان سریال خودشون می‌برند و خودشون هم می‌دوزند، دور هم یه لقمه نون و بوقلمونم هم از بیت‌المال میل می‌کنند ... این وسط مخاطب هم نخودیه و هم بهانه این کاسبی ....
  • خودم .. ! FR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    37 0
    به شخصه هنوز نسبت به اون اتفآق تلخِ پآرسآل انتقآد دآرم و حقیقتن برآم یه سری چیزآ قآبل پذیرش نشد که نشد .. هنوزم هم نشده ... اینو ول کنیم .. امآ ..! امآ پآرسآل مآ همه می دآنستیم که صحبت هآی تنآبنده و مهرآنفر چیزی جز بلوف و آز آب گل آلود مآهی گرفتن و هیزم افکنی و تحریک و تحریض و تشجیع و تشنج افزآیی و تفرق و فتنه سآزی نبوده اس .. اشخآص معلوم الحآلی که افآضاتشون اغلب نه در رآستآی خیرخوآهی و خیرپراکنی بود و نه در جهتِ بهتر و درک کردنِ حآل مردم و جامعه و کنترل خشم عمومی بود .. کسانی که سر بزنگآه و دقیقن در جآیی و شرآیطی که حآل مردم زیآد خوب نیس عآمدن شروع به افآضه ی فیض و شآنتآژ می کنن تآ بلکه احساسات و اذهآن و افکآر مردم رو به سمت و سوی خوشآیندِ خودشآن هدآیت نمآیند .. ! حآلا اگر در اون لحظه ی بزنگآه، این شآنتآژ کننده هآ از خودشان قمپزی در کردن و گفتن مآ دیگر در تلویزیون نخوآهیم بود به جز این که به ریش مآ می خندن خوب هم خیآلشآن راحت است که مآ زود فرآموش می کنیم و یک سآل نشده؛ دآستانِ کی بود کی بود (؟!) من نبودم سر می دن .. ! اینآ از این تلویزیون و این مردم نون می خورند و هر روز حسآب و کتآبشون فربه تر و چرب و چیل تر می شود .. مگر می شود و می توان از این لقمه ی نرم و چآق دست کشید ... ؟! خیر .. زمآنش که برسد #آلزآیمر هم می گیرند و خبرِ حضورشون رو زودتر از همه در بوق در کرنا می کنن .. ! + خدآوند ان شاء.. همه ی آلزآیمری هآ رو شفا بده .. !!!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    که چی
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    18 1
    امیدوارم نون خ پخش شود.سریالی با مردمانی صمیمی.ولی در سریال پایتخت اغراق در نقش وشغل افراد زیاد دیده میشد
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    18 1
    مرد نیستی اگه برگردی!!
  • US ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    11 1
    هر کسی که اسمی در می‌کنه . دیگه تاقچه بالا می‌ذاره. اگه شما واسه مردم برنامه می‌سازید دیگه به خاطر مردم کوتاه بیایید و بی خیال بشوید. نبش قبر کار خوبی نیست. دلت رو بزرگ کن آقای تنابنده
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    23 0
    هیچ جا مثل تلویزیون به اینا خوب پول نمیدن، دیگه مثل گذشته بهشون علاقه ندارم
  • شیرین TR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    13 14
    بهتر است این موضوع را درک کنیم که هنرمند نیز یک انسان است.میتواند تصمیم بگیرد و بعد آن را ملغی اعلام کند.آن تصمیم مختص آن زمان است و قابل تسری میتواند نباشد بر حسب شرایط و مواضع. لذا در این شرایط و اوضاع و احوال بهتر است سخت نگیریم و قضاوت نکنیم چرا که ما از تمام زوایا و پشت پرده ها مطلع نیستیم.فقط باید به تصمیم انسان احترام گذاشت همین.
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      4 0
      هر فردی بر اساس جایگاهی که دارد باید مراقب صحبت هایش باشد. فکر کند بعد حرف بزند و تصمیمی را بگیرد. ما راضی نیستیم این آقا به سختی بیفتد و به کاری که راضی نیست یعنی همکاری با تلویزیون تن دهد.
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      0 0
      اری همانطور که یک ایرانی ساده لوح می تواند با پرچم دشمن ابدی (ترکیه) کامنت بگذارد یک هنرپیشه هم می تواند ادعای مغز داشته باشد اما در مواقعی که باید از عقلش استفاده کنه چشم به دهان دشمن بدوزه و پشت دشمن راه بیفته و بعد انگار نه انگار
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    11 5
    یک قسمت پایتخت را ندیدم برای کی میسازید؟
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      7 7
      برای غیر شما، حتما ماهواره نگاه میکنی
  • آدریان دریا IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    21 0
    خواهیم دید آقای تنابنده خواهیم دید. .اتفاقا صدا و سیما هم مقصره که به امثال شما پر و بال میده که اینجوری برخورد کنین.راستی از فیلم پر فروش "فراری" چه خبر؟
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    16 0
    اوج وقاحت و پررویی تنابنده است که می خواهد برگرده تا دیروز تلوییون بد و اه بود و به مخاطبان این رسانه ملی توهیین می کرد حالا که کفگیرش به ته دیگ خورده و کروناست نمی تونه بره سینما داره میاد با پایتخت بی محتواش به تلویزیون انگار نه انگار اون دفعه چقدر توهین کرد و مدیران تلویزیون هم چقدر حقیر هستند که دوباره با میلیاردها تومان پول به جیب این مردک بی اخلاق دارن بهش میدون عمل میدهن. اصلا این پایتخت ازش دیدن نداره
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      5 1
      اوج وقاحت و پر روئی
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    5 1
    انقدر صف کشیدن که که کسی نبود اینا را حس نمیکنه. فهمیدن که دارن بر میگردن. جیبشون خالی شده بر گشتن
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    12 0
    تنابنده و مهرانفر خیلی وقت است که در دل مردم بی آلایش وساده دل ایران جایی ندارند . راستی فرزند کانادایی تان خوبن؟ از انتخابات پیش رو چه خبر ؟ از ماموریت جدیدتان چه خبر ؟ دیگه چه خوابی برایمان دیده اید ؟
  • کارمند صدا و سیما IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    8 0
    ما کارمندای صدا و سیما باید مثل گداها حقوق بخور و نمیر بگیریم و هزینه های چند میلیاردی صرف این اباطیل بشه بعد هم تازه آقایون برای ما قیافه هم بگیرن که نمیایم. خاک بر سر ما و مدیریت ما که اینجوری همه را پر رو کردیم که وسط فرق سرمون .....
  • تارا IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    14 3
    مسخره ها یه فیلم درست کردن که این همه ناز و اصول نمیخواد اصلا درستش نکنید
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      8 1
      ببخشید میخواستم مثبت بدم دستم اشتباهی رو منفی رفت.
  • هادی IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 2
    باریکلا صداوسیما باهمین فرمون برو جلو به سلبریتی جماعت میدون بده ! ملت قضاوت می کند!
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 1
    پای پول که وسط بیاد ادم از حرف خودشم دست می کشه
  • ناشناس IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 1
    به حرف خودشون هم عمل نمی کنند پای پول که وسط بیاد
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 0
    خدا کنه تلویزیون نرفته باشه التماس کنه
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    خخخخخخخخ
  • رومینا جعفرنژاد IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    10 11
    سلام اگه محسن تنابنده و مهران فر نباشن فیلم ارزش ندارره
  • رومینا جعفرنژاد IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    توروخدا نره التماس میکنم
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 0
    اقا اینها اگه با تلویزیون همکاری نکنند فکر میکنید چکار باید بکنند
  • JP ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    11 0
    محسن تنابنده غلط کرده دوباره بره صداسیما
    • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      5 1
      شما خل ها عوض اینکه برید دعا کنید برگشته دارید میگید چرا برگشته آخه به شما چه ربطی داره پولشم خودشون میدن از جیب شماها نمیزارن که بزارین بسازن
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    انشاالله یک آینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    8 0
    چرا این سلبریتی‌های خائن به مملکت مشهور و غیر مشهور، ماندن در ایران را همراه با بیان نارضایتی و تحمل غم ترجیح می‌دهند!؟ آیا این مسئله به درآمدهنگفتی که از جیب مردم کسب می‌کنند ربط دارد یا خیر؟
  • موسی US ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    نقى بود بود
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 2
    بدین رضا عطاران سریال بسازه یاد بگیرن
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    20 0
    پول بیت المال رو آتیش بزنن بهتر از این هست که تنابنده و امثالش باهاش سریال بسازن.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 0
    یکی از مزخرفترین سریال هایی که معلوم نیست چه اصراری هست برای ساختش اونم با این عناصر تابلودارش .
  • A IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 2
    سلام‌.. ما همه ی اعضای خانواده عاشق همه ی قسمت های پایتخت هستیم و ما دوست داریم سری جدید اون رو هم ببینیم....تا حالا چندین بار تکرار همه ی قسمتاشو دیدیم و لذت میبریم مخصوصا در این روزای کرونایی ب هممون روحیع داده ،حتی الان ک ای فیلم داره پخش میکنه میشنویم از فامیلا و همسایع ها ک دارن دنبال میکنن.و خانواده ما از همه ی بازیگران خوب پایتخت و کارگردان ان اقای سیروس مقدم کمال تشکر را داریم....
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 1
    این سلبریتی های وطن فروش ، پول ملت را قبول دارن ارزشهای ملت مخالفند
  • رضا IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 2
    درود و سلام بر اقای محسن تنابنده وما بقی عزیزان در سریال پایتخت امیدوارم موفق باشید من و خانوادهام یکی از بینندگان همیشگی این سریال هستیم.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    اینها نونشون تو تلویزیونه با چی خدا حافظی کنند.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    ببخشید ولی ظاهرا در بین مدیران این دولت خیلی عزت نفس وجود نداره
  • علی IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    ای بابا چرا خداحافظی کرد!
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    کسی که امنیت شغلی را تجربه کنه و زیر قسط و بدهی باشه هیچ جوره کارمندی رو رها نمی کنه مگر این که پیشنهاد قابل توجهی از طرف خارجی بگیره.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    خدا شاهده فیلمی مزخرف تر و یخ تر از پایتخت تا حالا توی عمرم ندیدم. فیلم بی محتوا، بازیگرا همه منم زن و خود نما، حیف برق که مصرف کنی و این چرندیات رو نگاه کنی !
  • امیر IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 1
    خیلی خوبه حتما بسازید بقیه فصل ها رو
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    چرا در صدا و سیما طنز های مهران غفوریان و حمید لولایی پخش نمیشه سریال زیر اسمان شهر می ارزه به کل طنز های الان منت این تابنده رو هم نکشن
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 1
    واقعا صدا و سیما توان تولید سریالی جدید با تیمی جدید رو نداره؟ دیگه چه حرمتی باید بشکنه تا این عوامل کنار گذاشته بشن؟ اقدامات سارا و نیکا کاملا خودسر بوده یا همونایی که مهناز افشار رو هل دادن دستشون پشت اینهاست؟ چرا ما اینقدر ساده ایم؟ و رفتار گروهی گرگ رو با مقیاس بره مقایسه میکنیم؟ حالا نوبت سار و نیکاست تاتبدیل به ریحانه پارسای جدید بشن؟ این دو تا در کل این چند قسمت چه جایگاهی توی فیلم داشتن؟ نقش دکورهای فیلم تا حالا از این دو نف برجسته تر بوده. ول کنید تنابنده رو بگذارید بره تو سینما بسازه و طرفداراش برن سینما تماشاش کنن.
  • عفت میرزا IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 1
    چرا اینقدر حرف وحدیث بابا یه عده هستند که دراین اوضاع شادی به خانه های مردم میارن فیلم میسازن همه هم دوستشات دارن ول کنید انقدر چوب لای چرخشان نزارید
  • سعید IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    حالا من با تنابنده که مغروره کاری ندارم و مهرانفر قشنگ معلوم میخواد بگه منم هستم. بقیه بازی‌ هاشم نگاه کنی همین جوری بازی میکنه.
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    اگه میخوان مثل قسمت ۶ بسازن ،بهتر که هیچ وقت ساخته نشه .چون خیلی افتضاح بود
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    بوی پول نظرش رو عوض کرد!! الکی گنده اش کردند این بازیگر نما ها رو!!
  • صدف IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 1
    خیلی بازیگر باحالی هست محسن تنابنده روی مردم رو میخندونی دمت گرم ،منتظر پایتخت 7و8 هستیم دورد بر شما و ارسطو
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 1
    سلام لطفا پایتخت ۷ را بسازید واگر کسی خوشش نیامد نگاه نکند چکار به بقیه دارد
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    2 0
    برمیگردن و دوباره بخور بخور سر این سفره ، کرونا گرسنه شون کرده دیگه ، داشتیم فراموششون میکردیما .
    • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      میتونین نگاه نکنین انقدر هم زرزر نکنین
  • حسین نصیری IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    اقا همون سریال اوشین و بذارید بهتر از اینه
  • A IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 1
    خیلی هم عالیه امیدوارم موفق باشید
  • A IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 1
    خیلی هم عالی امیدوارم موفق باشند
  • سید IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    ذره ای غیرت داشتند همان موقع پای این گونه افراد را از رسانه متعلق به نظام اسلامی قطع می کردند.
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 1
    چی میگید شما عوض اینکه برید خدارو شکر کنید میخواد بازی کنه دارید میگید چرا برگشت؟؟؟
  • پیمان IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    همه میگن این سریال خیلی چرته
  • علی. ........‌ محمد ..............‌....... IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 1
    برو نقی فیلم بازی کن ما داریم نگاهت میکنیم ما عاشق فیلم. پایتخت هستیم
  • ط IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    واقعان که
  • عباس IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    این ها که یک روز میگویند با تلویزیون کار نمی کنیم روز بعد حرفشان یادشان رفته. فقط بخاطر پول. مبلغ که مشخص شد تمام ایدیولوژی و عقاید تمام میشود
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    1 0
    مردباشی راهشون ندید
  • مهدی مرادی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 1
    به نظر این سریال خیلی خوبه و اگه پایتخت 7 رو هم بسازن خیلی بهتر هم میشه و بیشتر از هم از محسن تنابنده و دیگر بازیگر ها ممنون میشم که در ساختن این فیلم کمک کنن و این فیلم رو بدن بیرون چون در عوامل کرونا هم این سریال واقعا دیدن داره با سپاس فراوان
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    1 0
    وقتی به عطاران احازه کار نمیدین نقی براتون طاقچه بالا میزاره بعد با شعار جذب حداکثری از جیب ملت میبخشید تا دوتا مجسمه از سوعد بیاره خودش هم تو کانادا بزاد و...
  • حسین IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
    0 0
    سلام امیدوارم این پیام به گوش تنابنده برسه لااقل دست به دست بشه به گوشش برسه آقای تنابنده ، کارشمارو کییی میبینه ؟ مردم میهنم..... اگه دیده شدی ... مردم دیدنت .... نظرم اینه که بی حاشیه باش و کار کن زندگی کن مردم کشورتو خوشحال کن زندگی کوتاست
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    0 0
    نقد شما هم خیلی مشکل داره ها! دست‌پخت مقدم و همکارانش چیه دیگه چرا اینجوری آخه؟؟ نامردیه اینجور نقد کردن. هر سریالی فراز و فرودی داره! پایتخت توی پنج فصل یکسره پیشرفت داشته و مخاطب بیشتر جمع کرده، حالا یه فصل هم افت کنه! ما مشکلی نداریم! ما مردم فقط از یه سریال که توقع نداریم! نقد اصلی رو باید از صدا و سیما کرد که توی این چهل سال هیچ دستاورد فرهنگی و آموزشی نداشته! این همه سال نتونسته مخاطب جذب کنه! نتونست مردم رو بکشه سمت خودش که ماهواره نخرن. بیست و خورده ای کانال داره هر کانالی که بزنی هیچی نداره. کلا دو سه تا فیلم درست حسابی ساختن شورشو درآوردید و همش همونا رو پخش میکنید! نویسنده با استعداد و با تجربه پایتخت فوت کرد، و بدیهیه که کیفیت و مخاطب کار بیاد پایین. تازه کرونا هم بود که اصلا نام نبردید. وقتی کنترل رو میگیریم دستمون و شبکه های تلوزیون رو میگردیم بلکه یه برنامه باشه که نگاه کنیم هیچی نیست. خجالت داره.
  • باران IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 0
    من خیلی ناراحت شدم که شنیدم دیگه با تلویزیون همکاری نمیکنه
  • هدیه IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    این سریال عالی هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس