به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تونل زمان سند خیلی محرمانه ساواک ۲۸ اسفند ۱۳۵۶ را منتشر کرد.

به نحو مقتضی به اختلافات بین فارس‌ها و ترک‌ها دامن زده و از این جریان به طور مطلوب بهره‌برداری و نتایج حاصله اعلام.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 46
  • DE ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    81 15
    الان هم موساد رژیم صهیونیستی و سی آی ای آمریکا و ام آی 6 انگلیس دارن اینکارو میکنن. آمریکا و اسرائیل دوره های ویژه آموزش زبان فارسی گذاشتن برای نیروهای خودشون با کمک افراد منافقین واسه همینجور خرابکاریا. هیچ غلطی نمیتونن بکنن اگه خودمون گند نزنیم. همه امید دشمن به اینه که ما ایرانی ها خودمون گند بزنیم.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      22 3
      به نظر من دلایل مختلفی داره،جالبه بدونی اولین ملی گراین ایران در زمان رضاشاه و قاجار ترک بودن(کسانی مثل کسروی،آخوندزاده،ستارخان و...) ولی در این سالها از یک طرف به دلیل مد نظر بودن امت به جای ملت ، فقر اقتصادی و ... زمینه قومیت گرایی فراهم شده الان حتی بین اقوام فارس اختلاف قومی هست.از طرفی به دلیل اختلافات با قدرتهای منطقه و آمریکا اونها روی گسلهای قومی و مذهبی انگشت گذاشتن
    • اللهم عجل لولیک الفرج IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      4 6
      (( ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه )) بنده هیچ نظری در مورد برتری زبانها و قومیت ها که کدام موخر است کدام برتر و بهتر اند را ندارم در این خصوص زبان شناسان و تاریخ دانان بسیاری بررسی و نطر داده اند که مطمئنا هرتمدن و زبانی مزایائی و تاریخی مخصوص به خود دارد ، اما یک چیز را می دانم که ولایتمدارترین ترین و رشید ترین سردار مجاهد ایران اسلامی یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز به نکته اصلی و رمز پیروزی خدا پرستان واقعی اشاره فرمودند : ( ما ملت شهادتیم ، ما ملت امام حسینیم ) ، و نکته اصلی دقیقا همین است .این یک شعار صرف و معمولی نیست ، این هویت مبارزه ما با منافقان و مشرکین است ، آنها نیز تا حدودی این را می دانند و قصدشان نفاق افکنی است به هر وسیله و با هر روشی ، اما اگر همه مومنان و شیعیان در ایران و جهان متوجه باشند که حول پرچم آقا ابا عبدالله الحسین ع بگردند و به این حبل الهی توسل جویند ، دشمنکان دنیائی که سهل است اگر همه اصحاب شیطان رجیم هم که متفق شوند توان زور آزمائی با یک پیرو واقعی مکتب اهل بیت پیامبر ص را نخواهند داشت .زندگی شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی مصداق بارز چهل سال مجاهدت در برابر شیاطین انس و جن بوده و مثال زدنی است ، پس فقط پیرو دین اسلام و قرآن و مکتب اهل بیت پیامبر ص و رهنمودهای مقام معظم رهبری حفظه الله و منتظر واقعی ظهور مولای جهانیان مهدی موعود عج باشیم و به آن عمل کنیم تا دین و دنیایمان را الگوی جهانیان سازیم . ان شاء الله. اللهم عجل لولیک الفرج
  • حامد IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    64 5
    این استراتژی توسط دشمن هنوز هم دنبال می شود.
  • علی IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    ریشه این اختلافات از پهلویها زده شد. ترکهای غیور ستون اصلی انقلاب شدند و سلطنت رو از ایران برچیدند، در کنار رهبری و نظام ایستادند و در جنگ تحمیلی بیشترین قربانی رو دادند.متاسفانه خائنین وابسته به پهلوی و ساواک نفوذی در قدرت و رسانه این تفرقه افکنی رو تا امروز ادامه دادند و انواع توهین ها به ملت بزرگ ترک ایران رو استارت اولیه زدند، عده ای به تبعیت از آنها پرداختند در حالی که اگر ترکها نبودند پهلوی ها یکی یکی تا امروز آنها را هدیه به عراب کرده بودند.امروز هم اشتباه میکنید میگویید تجزیه طلب، ایران سرای ملت بزرگ ترک است که اقتدار ایران و انقلاب اسلامی اقتدار ترکهاست. بهترین سیاست انقلاب اسلامی سیاست اتحاد با ترکیه و آذربایجان اسلامی خواهد بود.برای ترکها مرزهای ایران و ترکیه و آذربایجان بی معناست. ما خواستار اتحاد ۳ کشوریم، چون اکثریت هر سه کشور ترک و مسلمان هستن و برادر و حامی یکدیگر. فقط در این حالت صهیونیزم نابود و پای آمریکا از منطقه بریده میشود.
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      50 53
      اولش رو خوب شروع کردی ولی اخرش رو خراب کردی. برادر دیگه جمهوری اذربایجان و ترکیه شریک اسرائیل هستند اصلا به خاطر نوکری اسرائیل است که می تونن نفس بکشن. والا نه اردوغان و نه علی اف کاره ای نیستن. و دوست دشمن تو دشمن توست. تا کی به اذربایجان و ترکیه نمک نشناس محبت کنیم. یاشاسین قهرمان ایرانمیز که دنیادان خنجر یییر ولی دوشمنین چکمه سین یالامیر( به ترکی یعنی زنده باد ایران قهرمانمان که از دنیا خنجر می خورد اما چکمه دشمن را نمی لیسد)
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      35 19
      ببین حاجی ریشه اختلاف رو از رای دادن به نظر شما میشه دید، به آمریکا و اروپا میگیم نژاد پرست خودمون از اونا بدتریم، ریشه اختلاف تو خودمونه
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      16 31
      شاه سلطان حسین ،فتحعلی شاه و ناصرالدین شاه وطن فروش از کجا بودند ؟
    • رضا IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      28 25
      زپلشک. ملت ترک ایران؟؟؟؟!!!!!!!!! خوابی یا خودتو زدی به حماقت. ما امید خیر تو نیست شر مرسان. تو خودت نمیفهمی چی داری میگی نادان. ملت ترک ایران ؟؟؟!!!!!! مگه ایران چند تا ملت داره که ترکا یکیش باشن . از بلاهت تو و امثال تو همین یک نکته ای گفتم بسه. دوما اتحاد با ترکیه ؟؟؟،!!!! بی شعور . و اتحاد با جمهوری اران الت دست اسراعیل. باشه با نیت بخواب تو خواب میبینی
    • ناشناس IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      34 32
      داداش کجا خوندی ک اکثریت کشور ترک هستن؟؟ یکمی مطالعه کن بعد نظر بده. درضمن بیشترین شهید ک توی جنگ ۸ ساله دادیم مربوط میشه به اصفهان تهران خراسان... الکی نظر نده داداشه گلم.
    • DE ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      41 10
      ....توهین ها به ملت بزرگ ترک ایران .... هموطن عزیز ما ملت ترک و ملت فارس و ملت بلوچ ...نداریم ما یک ملت داریم بنام ملت ایران و هموطنان غیور و عزیز آذری زبان ما هم مانند سایر اقوام ایرانی دقیقا همانقدر عزیز و محترم و ذیحق و در یک کلام ایرانی هستند . رشادتهای ملت ایران و اتحاد و برادری آنها تمامیت ارزی ما را تا کنون حفظ کرده است. اگر ما بنا بود قومیتی فکر کنیم تا کنون ایران تکه تکه شده بود . درود بر ملت غیور و با فرهنگ ایران.
    • GB ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      15 11
      چرند نگو وطن فروش
    • آذری iran IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      28 22
      پانترک جان مغلطه نفرمایید ، با کلمات بازی نکن جانم.، ما در ایران فقط یک ملت داریم ملت بزرگ ایران والسلام ! که ملت ایران از اقوام مختلف آذری لر کرد بلوچ سیستانی خراسانی مازنی و گیلک و ... تشکیل شده ! ما آذری هستیم ترک زبان ایرانی تبار .. پاینده ایران
  • IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    98 88
    فارسی زبان ملی ما ایرانیان هست، فارسی زبان تاریخی و هویت ما ایرانیان هست، فارسی زبان ارتباط و اتحاد و پیوند دهنده اقوام ایرانی از جای جای این سرزمین کهن و تاریخی است ، فارسی گنج بزرگی است میراث گذشتگان ماست ... فارسی زبان عشق .. ضمنا" اینجانب ایرانی با اصالت آذری دو زبانه هستم ترک زبان و همچنین زبان ملی فارسی
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      32 40
      اره جون خودت
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      35 15
      من بعنوان ترک ایرانی قبول دارم که فارسی زبان رسمی مملکتم هست. ولی اینکه کل زبان ها رو بذاریم کنار به هیچ وجه قابل قبول نیست. سرمایه هستن فرهنگ ها و زبان ها در ایران. بچه های من یک جمله ترکی بلد نیستند بنویسند یا بخوانند. این اجحاف در حق همه است. چه شعرها و داستان ها و آثار ادبی که می توانست با تسلط به زبان های مادری در ایران پا بگیرد و در دنیا ترجمه و پرآوازه شود.
    • آراز IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      27 54
      دوست عزیز ما چیزی بنام زبان ملی نداریم بعلاوه اگر زبان وسیله اتحاد باشد بهتر است منطقا و عدلاً و انصافا زبان ترکی را که دارای بیشترین متکلم در ایران است و توانایی های بمراتب بیشتری نسبت به زبان فارسی دارد زبان مشترک قرار دهیم.
  • CO ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    49 37
    دستور محرمانه برای تطهیر اردوغان و نوچه هایش.
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    38 4
    مرگ بر منافق
  • KZ ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    18 1
    خوب سیاست همینه اختلاف بینداز حکومت کن
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    24 25
    بله انتقاد از شعر اردوغان توسط ظریف هم همین است برای اعدام زم مردم را مشغول میکنند
    • ائلدار بایرام اف IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      11 1
      یعنی مردم ما کشته مرده آقای زم هستن؟! مطمئن باش خیلی از مردم ما از اعدام زم خوشحال نباشن ناراحت هم نیستن.
    • علی IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      0 2
      دل ملت بزرگ ترک ایران از ترور سرداران و دانشمندانش پر است، اعدام زم جاسوس و خائن مرحمی هر چند کوچک بود و خوشنودیم.
  • سهند IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    34 27
    پس جمهوری اسلامی چرا؟؟؟!!! ترکها که در انقلاب و جنگ تحمیلی و سالها راهپیمایی های مختلف در حمایت از نظام و کشور برادریشونو ثابت کردند، نکردن؟؟؟
    • ناصر IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      17 27
      یه جوری حرف نیزنی انگار فقط ترکا انقلاب کردن فقط ترکا تو جبهه بودن. دست بردار از این فاشیت قومیتی و حیا کنید بابا . تمام اقوام‌ایران تو جنگ و جهاد و انقلاب بودن. چرا مزخف به هم میبافید. کمی حیا بد نیست
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      16 8
      بقیه اقوام هم ثابت کردند. نکردند؟؟؟؟ مشکلت امثال شما با کشور دقیقا چیه؟!
    • حسن IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      4 11
      خدمت داداش ناصر عرض کنم که دشمن جهت براندازی نظام مقدس بیشترچشم امید به آذری زبانها وترک زبانهای ایران دوخته است ومیداند دراین جریانها ازکس دیگرامیدندارند.اما ما خودراقاطی وبازیچه آنها چه درفتنه ۸۸ویا فتنه ای دیگرقرارندادیم و نمیدهیم.موقعی که مردم آذربایجان درراهپیمایی حمایت ازنظام شرکت میکنند بعدازآن لحظه ساعت دیگرفتنه تمام میشود.چون میدانند اقوام ایرانی بخصوص ترک بازیچه کثیفشان نیستند.فقط دولت وسایل معیشت ورفاه ملت را درپیش بگیرد و جلوی دزدی ها ونفوذی ها وباندبازیهارابگیرد.یرای یک ملت چنین مملکتی بهشت برین است.پس بدان قوم ترک درایران حتما وزنه سنگینی است.
  • ايراني IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    39 19
    كسي كه اين مطلب رو گذاشته خودش نفهمه ملت رو هم بلانسبت نفهم فرض كرده و لي بايد گفت كه خودتي چون اولا" هيچ حكومتي از تفرقه بين اقوام كشورش سود نمي برد و باعث هرج و مرج و تضعيف دولت مي گردد پس چرا بايد چنين كاري مي كردند و اگر چنين بود در دوره پيشه وري و حزب توده كه اختلاف بين ترك ها و فارس ها به اوج خود رسيده و آذربايجان در حال مستقل شدن بود چرا دولت پيشه وري رو سركوب كرد.اصلا" اختلاف بين اقوام و تجزيه كشور چه سودي براي كدام حكومت و كشور داشته كه براي ايران داشته باشه.پس اصل موضوعي و خبري كه گذاشته شده بي پايه و اساس است و ثانيا" اگه دقت فرمائيد نامه ناقص و دستكاري شده بارگذاري شده و ابتدا و انتهاي نامه مشخص نيست و نامه تقطيع شده.
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    18 4
    توهم کم نمیزاری در این موضوع
  • ائلدار بایرام اف IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    20 1
    من هر وقت رفتم استادیوم، طرفداران یه تیم خاص پایتخت کلا فحش میدن از اول تا آخر. تا وقتی نگاه ها تغییر نکرده و برابری نهادینه نشده در ذهن مردم مان مشکل وجود خواهد داشت. واقعا تفکر تفاوت نژادی و برتری نژادی بسیار مسخره است مخصوصا که من نوعی نمی دانم نژادم عرب است ترک، مغول، فارس، اسلاو و یا هر چیز دیگری. به شخصه برای بنده فرقی نمی کند نژادم هر چه باشد. مهم برابری در موقعیت فعلی بنده است.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    14 0
    اگر توهین به اقوام جرمی همراه با مجازات سنگین مالی و مشابه باشه که چهار تا از خدا بیخبر و نادان و عروسک دست راه نیفتند در بین مردم و دانشگاه ها و مراکز دیگر با جسارت به اقوام دیگر خود را نشان دهند و نژاد پرستی کنند و فکر مخرب خود را به جامعه قالب کنند و دردسر بتراشند، بازدارنده تره! عدم برخورد یعنی همین! همه بنده خدا هستند! خجالت بکشند و عقده ها و حرص و حسدها و کینه های شخصی و مطامع و تعصبات و نفرت ها خود رو مستمسکی برای ایجاد جنگ نکنند که حماقت بسیار بسیار بزرگی است و عاملان آن خوار می شوند و مشوقان آن صد در صد باید عده ایی جاسوس خود فروخته باشند!
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    39 58
    یه چیزی میگم ناراحت نشین ها. من ترک آذربایجان ایران هستم. اکثر اسامی شهرهایمان را عوض کردند بدون دلیل! شما باشین ناراحت نمی شین؟؟ بخدا من روی جای جای ایران حساسم ولی دلیل نمیشه هویت و قومیت خودم رو کلا بذارم کنار. قشنگی ایران به بزرگی و تنوعش هست.
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      39 13
      دوست عزیز خود آذرباییجان فارسی هست آذربایگان یعنی نگهبانان آتش چون یکی از معابد اصلی زرتشتی ها اینجا بوده و نیاکان اون منطقه از اقوام اصیل ایرانی هستن و زبان فاسی و ترکی هم در هم آمیخته است همونطور که با عربی آمیخته شده و نژاد پرستی از هرنوعش چه فارسی چه ایرانی چه ترکی چه عربی همه و همه از لحاظ اسلامی و حتی انسانی غیر معقول است.
    • یکی از نواده ی دور دست شاه اسماعیل صفوی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      احسنتم گل گفتی
  • حامد IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    19 3
    زنده باد ایران ، زنده باد ترک، فارس ،لر ،لک، کرد،بلوچ،ترکمن، بختیاری،شمالی وجنوبی و همه اقوام ایران عزیز،جانم فدای ایران
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    10 0
    مطلب بی اساسی بود
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    16 6
    این جنجالها برای انحراف افکار عمومی از بی لیاقتی دولت است
  • مصطفی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    18 9
    کاش تمام مردم ایران از هر نژاد و مذهب از حقوق مساوی برخورد دار می شد واین همه بی عدالتی نبود در سیستان و بلوچستان بچه ها وجود دارند که در زیر کپر درس می خواند و آن دیگری در شین آباد بچه کوچک ها مدرسه بعلت نداشتن مدرسه استاندار طعمه حریق میشود اختلاف و تبعیض را کسانی ایجاد می کند در قدرت هستند. و از این طریق در قدرت می ماند هیچ انسانی با اراده خودش ترک و فارس و عرب و کورد متولد نمی شود
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    8 4
    وقتی همه قومیت ها در زیر سایه پرچم جمهوری اسلامی ایران هستیم یعنی همه برابر و برادریم وچیزی که موجب برتریست فقط تقوی است
  • GB ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    15 7
    موقع خطر ..همهمون برادر میشم .اذربایجان عزیز میشه ..
    • AhmaD IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      5 21
      کی گفته... همه اقوام همیشه برادر و عزیز هستند
    • مصطفی IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      3 8
      نترس بابا کسی با تو کاری نداره عزیزم نمیشی تو از طرف خودت حرف بزن نه اذربایجان ایران
  • جابر IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    12 16
    آقا هیچ فرقی بین برارادران فارس و ترک و کرد نیست همه برادریم ولی باید حواسمون به این پان ترک های مزدور خائن وطن فروش نوکر اسرائیل باشه که جهت ترویج اهداف صهیونیسم در ایران اقدام به ایجاد تفرقه و آشوب و قوم گرایی در ایران میکنن
  • -- AT ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    15 2
    این سند بی شک ساختگی است>>چون هر فرمانروایی(حکومت) که چنین خواسته ی(تصمیم) ابلهانه و هراس انگیز(خطرناک) را بکار بسته و دنبال کند،بدست خودش سرنگون خواهد شد.
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    5 6
    اردوعان مهره کلید زن اختلاف بین قبلیل ایران است
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    15 5
    آقا ایرانی بودن مهمه یک ایرانی دارای هر زبانی هم که باشه غزیزه . آنیکه میکه اکر ترکها نبودند و یا اکر فارسها نبودند و یا دیگر زبانها نبودند پهلوی ها یکی یکی تا امروز آنها را هدیه به عراب کرده بودند خود از دشمنه که باید زد تو دهان گثیف و نجسش تا از این ..... ها نخورد . چون اتحاد ما ایرانیها رو هیچ دشمن و خائنی نمی تواند به هم بزنه . ما اتحاد زبانها یمان را در هشت سال دفاع مقدس برای جهانیان به نمایش گذاشتیم . در جبهه همه زبانها برادروار در کنار هم تاریخ ساز شدند . الآن که اردوغان به دستور اسرائیل داره به اختلاف بین زبانها دامن میزنه باید حواسمان جمع باشه .
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    10 21
    متاسفانه بعضی هموطنان با منفی دادن به برخی نظرات نشون میدن که کوچکترین حقی رو برای هیچ قومیتی در ایران به رسمیت نمیشناسن. اگر دغدغه هموطنت دغدغه تو نباشه دغدغه تو هم دغدغه او نخواهد بود. اتحاد و برادرب و برابری راز قدرت ماست.
    • CO ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      20 6
      خود نفس قومگرایی و تاکید به هویت های قومی بجای هویت متحد ایرانی ، خودش پدیدآورنده دشمنی و تفرقه ونا برابری است
  • علی خدایی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    35 14
    البته ما آذری هستیم و آذری های اصییل ایران بیز ایران آذریسییز و همیشه از خاک وطن مان دفاع میکنیم جان و جانانه
  • GB ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    35 3
    یاشاسین ایران
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      5 16
      یاشاسین ایران ایرانی الان باید اتحاد داشت با مصالحه حرف زد نه کینه ونه اروی دشمنی آره ترکا بیشتر در جنگ وخط مقدم بودن درست اما همه ما به عنوان ایرانی جلوی دشمن ایستادیم از همه اقوام
  • علی IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    35 2
    ایران ایران ایران،،، سربلند باد ملت ایران ،،،، پیروز بادملت ایران،،، بر قرارباد سرزمین ایران برافراشته باد پرچم ایران،،، والسلام،،، از شعار تفرقه افکنانه بشدت بپرهیزیم که مایه هلاکت است
    • جعفر IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      1 1
      ایران بله ایران ،پشت دربسته صحبت نفرمایید بیایید روبرو هم صحبت شویم ،من از کردستان ودوستم از تبریز اگر هر هفته تماس نداشته باشیم واقعاً دلگیرم ،آن مرد رشتی که کارخودرا تعطیل کرده ودنبال کار منه.پس تفرقه افکنی نکنید . تفرقه بینداز و حکومت کن کشور را تباه میکنه، بجای دشمنی دست دوستی بسوی هم.زنده باداقوام آنوقت پاینده است ایران .
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    10 0
    الان مگه فرقی کرده؟؟؟؟!! یه پوشش اسلام و شیعه براش درست شده. ولی دیگه تمومه ماجرا.
  • رحمن GB ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 5
    مگر فرح ترک نبود چطور دستور دادند که اختلاف بیندازند در حالی که خود شاه ریشه لر داشت
  • FR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 2
    زردنامه افسادطلبا هم که مشالله دونباله همون رو گ فته و امروز کار ساواک رو انجام میده
  • اصغررحمانی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    7 1
    رژیم پهلوی بحرین راشوهرداد اگر ناالان بودند شاید فقط تهران مونده بود اونم بجز باغ قلهک
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    پعلوی به ما کوردها هم توهین زیاد میکردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس