عکس/ پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات روح الله زم

اتهامات زم عبارت بود از «افساد فی الارض» در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور؛ نشر اکاذیب به طور گسترده؛ معاونت در تخریب و...

به گزارش مشرق، سحرگاه امروز ۲۲ آذزماه ۱۳۹۹ حکم اعدام «روح‌الله زم» مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز اجرا شد و به دار مجازات آویخته شد.

بیشتر بخوانید:

«روح الله زم» اعدام شد

دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات زم، ۱۳ مورد از عناوین ریز اتهامات نامبرده را توأم با هم، از مصادیق افساد فی الارض دانسته و بدین جهت برای مشارالیه حکم اعدام صادر کرده بود؛ همچنین دادگاه مزبور برای چند مورد دیگر از اتهامات منتسب به زم که در زمره مصادیق افساد فی الارض نبوده، مجازات حبس تعیین کرده بود.

بیشتر بخوانید:

روح الله زم، از ۲۲ مهر تا ۲۲ آذر

جلسات دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات زم طی ۶ جلسه به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به صورت علنی با حضور مستشار، وکیل مدافع زم و نماینده دادستان در اجرای مواد ۳۵۲ و ۳۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری برگزار شد.

نخستین جلسه دادگاه مزبور ۲۱ بهمن ۹۸ و ششمین و آخرین جلسه آن در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۹ برگزار شد.

دهم تیرماه خبر صدور حکم اعدام برای زم در دادگاه بدوی اعلام شد و بیان شد که احکام صادره درباره زم غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

سرانجام، سخنگوی دستگاه قضا هجدهم آذرماه در سی و ششمین نشست خبری خود از تایید حکم اعدام روح‌الله زم در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: در حدود بیش از یک ماه قبل دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی کرده و حکم صادره از دادگاه انقلاب به تایید دیوان عالی کشور رسیده است. 

نگاهی به اقدامات مجرمانه و مفسدانه زم

در ادامه نگاهی به اقدامات مجرمانه و مفسدانه زم علیه امنیت و معیشت مردم ایران در قالب فعالیت و هدایت کانال تلگرامی معاند آمدنیوز و ارتباطات جاسوس مآبانه این محکوم با عناصر وابسته به سرویس‌های بیگانه و ضد امنیت مردم ایران خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

«نیما زم» با پرونده‌ جنایت‌هایش به ایستگاه آخر رسید/ از «خونین» کردن خیابان تا رقابت با نفاق برای «مزدوری»

در دی ماه ۹۶ که عده معدودی از عناصر فریب‌خورده و برخی معاندان نشان‌دار و مزدور، در برخی از شهرهای کشور از جمله پایتخت، دست به آشوب و اغتشاش زده بودند، نام یک پادوی دون‌پایه رسانه‌های ضدانقلاب به واسطه گرداندن یک سایت و کانال تلگرامی ضدایرانی به نام «آمدنیوز» به کرات در محافل سیاسی و رسانه‌ای مطرح شد؛ این فرد «روح‌الله زم» ملقب به «نیما» نام داشت که در کارنامه‌اش حمایت از همجنسبازان نیز به چشم می‌خورد. فردی که به موازات فعالیت رسانه‌ای علیه مردم ایران از همان ابتدا بدنبال برقراری ارتباط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه نیز برآمد و توانست با عناصری از سرویس جاسوسی یک کشور همسایه و عوامل موساد و سیا نیز ارتباط بگیرد.

//////

انتشار و اشتراک‌گذاری اخبار جعلی و ضدامنیت مردم ایران توسط زم در آمدنیوز
عمده فعالیت رسانه‌ای نامبرد انتشار و اشتراک‌گذاری اخبار تحریف شده، جعلی و کذب پیرامون اتفاقات داخلی ایران با هدف القاء نادرست موضوعات به افکار عمومی و ایجاد تشنج در جامعه ایران بود؛ زم برای این مزدوری مبالغ هنگفتی را از جانب مرتبطین سرویس‌های جاسوسی بیگانه به جیب می‌زد؛ این موضوعی بود که همکاران سابقش در چندین نوبت بر آن صحه گذاشتند؛ به‌گونه‌ای که نامبرده نه تنها در داخل ایران میان فعالان سیاسی و رسانه‌ای بعنوان فردی منفور و خائن شناخته می‌شد بلکه در میان هم‌پالگان خارج نشین‌اش نیز از او به عنوان فردی فاسد و حریص پول یاد می‌شد.
افشاگری دوست سابق زم پیرامون پشت‌پرده آمدنیوز
«پیمان عارف» کارشناس بی‌بی‌سی فارسی و شریک سابق زم طی ویدئویی که اوایل اسفندماه ۹۵ منتشر شد، برای اولین بار در خصوص پشت پرده سایت و کانال ضدایرانی «آمدنیوز» و چگونگی حمایت «نیابتی» یک سازمان جاسوسی بیگانه از این سایت و کانال سخن گفت.
عارف در ویدئو مزبور تصریح می‌کند، آمدنیوز پروژه مفصلی است که سازمان‌های جاسوسی بیگانه، با کارگزاری و مزدوری زم که در پاریس مستقر است، نه علیه جمهوری اسلامی بلکه علیه ایران بکار بسته‌اند.

زم کامل

اقامت در پاریس و سفر ماهانه به کشور همسایه برای دریافت اجرت مزدوری
اما همانطور که در بالا اشاره شد و در افشاگری‌های پیمان عارف از نزدیکان سابق زم هم آمده بود، زم در پاریس ساکن بود و در آخر هرماه برای دریافت حقوق ۸ هزار یورویی‌اش با بلیتی که مسئولان یک سرویس جاسوسی برایش تهیه می‌کردند به یک کشور همسایه عزیمت می‌کرد؛ او البته در این میان سفرهایی نیز به مالزی هم برای دیدار با عناصر موساد و سیا داشت که در سطور بالا بدان اشاره شد.
در همان سال ۹۶ در فضای مجازی تصاویری از محل سکونت، زم در فرانسه منتشر شد؛ به نظر می‌رسد ساختمان مرتفعی که در مجاورت خیابان «سنت مارتین» در حوالی پاریس قرار دارد، محل زندگی زم و همچنین رتق‌وفتق امور خائنانه و جاسوس‌مابانه وی بود.

//////

اما موضوع ارتباط زم با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی یعنی موساد از سوی خبرنگار تایمز اسرائیل نیز افشا شد؛ در همان سال ۹۶، ندا امین خبرنگار تایمز اسرائیل طی ویدئویی درخصوص ارتباط  زم - مدیر آمدنیوز - با موساد، دست به افشاگری زد.
اسناد ارتباط آمدنیوز با حامیان داعش
علاوه بر ارتباط با عناصر سیا و موساد، زم و کانال تحت مدیریتش یعنی آمدنیوز با کارگزاران رژیم مرتجع و تروریست‌پرور سعودی نیز ارتباطاتی داشتند؛ در آبان ۹۶ سندی منتشر شد که نشان می‌داد دامین Amadnews.com پس از ثبت به نام «محمد شانتی»، توسط یک شرکت سعودی در سال ۲۰۱۲ میزبانی (host) شده است و سپس در سال ۲۰۱۴ بازهم با میزبانی شرکت سعودی فردی به نام «احمد الحسنات» این دامین را به نام خود ثبت می‌کند و بسیار جالب‌تر اینکه دو فرد مذکور (که هر دو واقعی هستند) در یک آدرس و یک ساختمان و یک پلاک زندگی می‌کردند!

//////

حلقه اتصال زم به دستگاه جاسوسی سعودی
یکی از حلقه‌های اتصال زم به رژیم سعودی و دستگاه جاسوسی این رژیم مرتجع و کودک‌کش، علیرضا نوری‌زاده بود؛ نوری‌زاده همان عنصر کثیفی است که مشوق و حامی تروریست معدوم، «عبدالمالک ریگی» بود و در عربستان با او ملاقات کرده و به وی خط داده بود و تلاش می‌کرد از او یک عنصر موجه مبارز و آزادی‌بخش بسازد و قالب کند! از آنجا که وابستگی علیرضا نوری‌زاده به بیگانگان، موضوعی نیست که بتواند آن را پنهان کند، لذا او وابستگی خویش به سرویس اطلاعاتی آل سعود را آشکار کرده تا وابستگی همزمانش به سرویس‌های دیگر (به ویژه به موساد) علنی نشود! این بَرده اطلاعاتی آل سعود (و شرکاء) عامل اتصال بسیاری از عناصر ضد انقلاب به سرویس‌های جاسوسی عربستان و موساد و سیا بوده است.

نوری‌زاده در اوایل راه‌اندازی کانال معاند آمدنیوز توسط زم، ضمن تماس با زم، پیشنهاد اغواکننده‌ای مبنی بر آغاز کاری مشترک برای تاسیس یک شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان با حمایت و سرمایه گذاری عربستان سعودی، همراه با بودجه و امکانات نامحدود و حقوق و مزایای چند برابر شبکه‌های مشابه فارسی زبان را مطرح می‌کند. این سرآغاز تطمیع و به دام انداختن زم برای وصل شدن به سرویس اطلاعاتی آل سعود بود.
نقش زم و کانال آمدنیوز در اغتشاشات دی ۹۶

اما نقش زم و کانال آمدنیوز در اغتشاشات دی ماه ۹۶ برجسته بود؛ اغتشاشاتی که در اتاق‌های فکری – عملیاتی «سیا» کلید خورده بود و آمریکایی‌ها بعنوان دشمنان شماره یک ملت ایران با گردآوردن همه گروه‌های معاند، تدارک ویژه‌ای برای آن دیده بودند؛

به طور کلی، طراحان فتنه‌ در نطفه خفه شده زمستان ۹۶ در اجرای پروژه جنایتکارانه خود علیه ملت ایران، حساب ویژه‌ای بر روی شبکه‌های اجتماعی بویژه تلگرام کرده بودند؛ در این میان زم و کانال تحت هدایتش یعنی «آمدنیوز» که در ایران به «جاعل‌نیوز» معروف شده بود، ایفاگر نقش اصلی بودند.
در دی ۹۶، از نخستین ساعات شروع آشوب‌ها، کانال تلگرامی آمدنیوز با مدیریت زم، علناً به اتاق جنگ آشوبگران تبدیل شد. این کانال‌ مستقیماً فرمان آتش و کشتار مردم را می‌داد و به طور ویژه دستورالعمل ساخت و استفاده از ابزار و مواد تروریستی نظیر کوکتل‌مولوتف را بر روی خروجی خود قرار می‌داد و مردم را ترغیب به تخریب اموال عمومی و تصرف اماکن دولتی می‌کرد!

//////

غلظت خشونت‌گرایی و نفرت‌پراکنی و تروریست‌پروری آمدنیوز به مدیریت زم در جریان اغتشاشات دی ۹۶ به قدری زیاد شده بود که مدیران شبکه اجتماعی تلگرام مجبور شدند برای حفظ ظاهر و نشان دادن تعهدشان به پروتکل ضدخشونت‌گرایی، این کانال مروج اقدامات تروریستی و تخریب‌کارانه را مسدود کنند؛ اما گردانندگان کانال مزبور، بلافاصله کانال مشابهی را با نام مجعول «صدای مردم» تأسیس کردند که از قضا این کانال از سوی مدیر تلگرام نیز تبلیغ شد!
زم در قالب مدیریت کانال آمدنیوز در جریان اغتشاشات دی ۹۶ علناً برای اندک اغتشاشگران، آموزش ساخت و شیوه بکارگیری ادوات و مواد منفجره و تخریبی نظیر «بمب دستی» و «کوکتل مولوتف» و حتی «اسپری فلفل» را جهت اعمال تروریستی و خشونت‌گرایانه تشریح کرد و حتی فرمان تصرف مراکز دولتی را هم صادر نمود.

//////

حمایت زم از کشتار مردم توسط اشرار اجاره‌ای در اغتشاشات دی ۹۶
جاعل‌نیوز با مدیریت زم با پخش ویدئویی از یک جانی که با تفنگ مردم را تهدید می‌کرد، علناً از کشتار مردم حمایت کرد. این ویدئو خشونت آمیز و تروریستی علاوه بر جاعل‌نیوز در سایر کانال‌های تلگرامی معاند نیز انتشار یافت. این کانال خشونت‌گرا و ضدایرانی در اوج اغتشاشات، برای دمیدن در تنور آشوب‌ها، تصویری آرشیوی از یک تانک که مربوط به سال‌های قبل بود را بعنوان حضور تانک‌ها و نفربرها در خیابان‌ها، منتشر کرد.
رپرتاژ مدیر تلگرام برای آمدنیوز و زم جهت تشویق بیشتر به اغتشاشات در ایران!
خشونت‌گرایی و تروریسم‌پروری کانال مذکور به قدری شدید و غلیظ بود که دست‌اندرکاران تلگرام را علی‌رغم میل باطنی‌شان، وادار به انسداد این کانال مروج خشونت کرد. اما گردانندگان وابسته به سرویس‌های جاسوسی جاعل‌نیوز، کانال مشابه دیگری را با عنوان دیگری ایجاد کردند و مجدداً محتوای تروریستی و مجرمانه خود را در آن کانال هم نشر دادند. در این میان، مدیر تلگرام در اقدامی حیرت‌آور طی توئیتی ضمن بیان تلویحی ناراحتی خود از انسداد کانال مروج خشونت جاعل‌نیوز، کانال جدیدالتاسیس گردانندگان جاعل‌نیوز را با ذکر مشخصات به نوعی تبلیغ کرد!
زم و سایر گردانندگان وابسته به سرویس‌های جاسوسی «جاعل نیوز» در کانال جدیدالتاسیس خود، همان مشی نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت را در پیش گرفتند. کانال مزبور در نخستین گام، اقدام به تهدید مردم ایران کرد و به مردم غیوری که در نقاط مختلف کشور در راهپیمایی‌های مخالفت با آشوب‌ها و اغتشاشات عناصر مزدور حاضر شدند، هشدار داد. این کانال بدنام و ضدایرانی، اغتشاشگران را ترغیب به در دست گرفتن سلاح‌های گرم و سرد و حمله به ماموران انتظامی و افرادی که ظاهر حزب‌اللهی دارند، کرد. همچنین زم و همکارانش در آمدنیوز برای ترویج بیشتر خشونت و نفرت، مردم را تشویق می‌کردند که کارت‌های بسیجیان را آتش بزنند.
ایستگاه پایانی دروغ
در اواخر سال ۹۷، مستند «ایستگاه پایانی دروغ» از رسانه ملی پخش شد؛ در این مستند، ضمن رونمایی از سازمان عنکبوتی ضد انقلاب متصل به سرویس‌های جاسوسی دشمن، عمق حماقت و سفاهت زم و سایر گردانندگان کانال معاند آمدنیوز و حامیان مالی آن‌ها و همچنین سایر طیف‌های ضدانقلاب برای همگان آشکار شد؛ در این مستند به وضوح نشان داده شد که زم و سایر گردانندگان آمدنیوز چگونه دروغ‌ها و جعلیات واصله را در قالب خبر منتشر می‌کردند؛ برای نمونه، دست‌اندرکاران آمدنیوز در مواردی برای القای دروغ‌های خود به اذهان مخاطبان، نامه‌هایی جعلی را با پاراف‌هایی دستکاری شده به اسم اسناد دستگاه‌های دولتی ایران منتشر می‌کردند.

زم کامل


همچنین مستند «ایستگاه پایانی دروغ» باعث شد گرگ‌های اردوگاه ضدانقلاب بیش از پیش به جان هم بیفتند. «امیر عباس فخرآور» از عناصر ضدانقلاب که عضو تشکلی آمریکایی تحت عنوان «کنگره ملی ایرانیان» است، در واکنشی به انتشار مستند «ایستگاه پایانی دروغ» از ارتباط خود با «نیما زم» گرداننده کانال ضدایرانی «آمدنیوز» و نقش خود و حامیان آمریکایی‌اش در ساخت کانال مزبور گفت.

فخرآور در این ویدئو با حسرت تصریح می‌کند: «از دی ماه ۹۶، آمدنیوز به ارگان رسانه‌ای کنگره ملی ایرانیان تبدیل شد و خودِ روح‌الله (نیما زم) به عضویت هیئت رئیسه سنای کنگره ملی ایرانیان درآمد. ما کانال آمدنیوز را ساختیم تا در مواقعی همچون (اغتشاشات) دی ماه ۹۶، از طریق آن با مردم (اغتشاشگران) ارتباط برقرار کنیم. دفعه اول نبود که جمهوری اسلامی، رسانه‌های ما را زده بود؛ قبلاً هم در مقاطع مختلف این کار را کرده بود.»

زم کامل

دستگیری زم و شکست سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اروپا مقابل سازمان اطلاعات سپاه
اما سرانجام در تاریخ ۲۲ مهر سال ۹۸ بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از گرفتار شدن روح‌الله زم سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب آمدنیوز در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری وی خبر داد.

در بیانیه مزبور ضمن اعلام خبر عملیات دستگیری روح‌الله زم سرشبکه سایت ضدانقلاب موسوم به «آمدنیوز» طی عملیات پیچیده و حرفه‌ای سازمان اطلاعات سپاه، بر شکست و جا ماندن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی سپاه تاکید شده بود و در بخشی از این بیانیه درج شده بود که : 

«سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگردهای ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت و فریب داد و "روح‌الله زم" سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند "آمدنیوز" را که در سال‌های اخیر با هدایت، تامین و پشتیبانی مستقیم آنان و نیز حمایت ضد انقلاب خارج نشین و عوامل داخلی آنها، به عنوان یکی از آبشخورهای محوری دشمن، عملیات روانی گسترده‌ای برای اختلاف افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران هراسی، دروغ پردازی، القای شبهه در نسل جوان نسبت به عقاید و باورهای دینی و تبلیغ و فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت بار و تروریستی؛ ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور را اداره می‌کرد را به داخل کشور هدایت و بازداشت کند.

نامبرده به رغم اینکه تحت هدایت سرویس اطلاعاتی فرانسه و حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتبط با سایر سرویس‌های اطلاعاتی قرار داشت و به صورت شبانه روزی با روش‌های پیدا و پنهان و در پوشش‌های گوناگون و چند لایه‌ای مورد حفاظت قرار می‌گرفت، در دام فرزندان ملت ایران در سازمان اطلاعات سپاه افتاد».

زم کامل

صدور و تایید حکم اعدام زم به جرم افساد فی الارض
سرانجام حکم اعدام روح‌الله زم معروف به «نیما» در دیوان عالی کشور تایید شد.

دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات زم، ۱۳ مورد از عناوین ریز اتهامات نامبرده را توأم با هم، از مصادیق افساد فی الارض دانسته و بدین جهت برای مشارالیه حکم اعدام صادر کرده بود؛ همچنین دادگاه مزبور برای چند مورد دیگر از اتهامات منتسب به زم که در زمره مصادیق افساد فی الارض نبوده، مجازات حبس تعیین کرده بود.

برگزاری ۶ جلسه دادگاه بدوی

جلسات دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات زم طی ۶ جلسه به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به صورت علنی با حضور مستشار، وکیل مدافع زم و نماینده دادستان در اجرای مواد ۳۵۲ و ۳۵۳ قانون آیین دادرسی کیفری برگزار شد.
نخستین جلسه دادگاه مزبور ۲۱ بهمن ۹۸ و ششمین وآخرین جلسه آن در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۹ برگزار شد.

اتهامات زم

اتهامات زم عبارت بود از «افساد فی الارض» در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور؛ نشر اکاذیب به طور گسترده؛ معاونت در تخریب؛ معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور؛ تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور؛ جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه؛ جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری؛ همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفند ماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری؛ اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی؛ مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام؛ عضویت و همکاری با کانال معاند سحام با هدف بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور؛ مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی ماه سال ۹۶؛ مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده با هدف برهم زدن امنیت کشور؛ مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده؛ توهین به مقدسات اسلام؛ تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی.

زم کامل



اقاریر قابل‌تامل زم

زم در جلسات دادگاه خود اقاریر و اعترافات قابل تاملی داشت؛ از جمله آنکه اعتراف کرد لیدر اغتشاشات دی ماه ۹۶ بوده که در نتیجه آن تعدادی از هم‌وطنانمان بواسطه اعمال تروریستی عناصر مزدور وابسته به بیگانه جان خود را از دست دادند. زم همچنین اقرار کرد که در شکل‌گیری شورای ۲۹ رسانه برانداز نقش داشته است.

نامبرده همچنین در یکی از جلسات دادگاه خود در خصوص اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی به صورت گسترده که در جلسات بازپرسی به آن اقرار کرده و گفته بود بعد از دی ماه ۹۶ تا اواسط سال ۹۷ اقدامات گسترده تبلیغاتی علیه نظام انجام دادم چرا که به براندازی معتقد شده بودم، اظهار داشت: یکسری را قبول دارم.

مدیرفنی آمدنیوز: خواسته روح الله زم ساخت پهپاد و موشک و زدن آن‌ها به مراکز حساس کشور بود

در یکی از جلسات دادگاه، «توانا محمدی» مدیر فنی کانال معاند آمدنیوز، اعلام کرد: به دستور زم قرار بود برای زدن یک پایگاه سپاه به صورت پایلوت ۵۰۰ هزار دلار و پس از آن برای بقیه جاها ۲ میلیون دلار دریافت کنم. خواسته زم ساخت پهپاد و موشک و زدن آن‌ها به مراکز حساس کشور بود.

البته مدیر فنی کانال معاند آمدنیوز در پاسخ به این سوال قاضی که آیا شما توانایی ساخت موشک دارید؟ گفت: من توانایی ساخت موشکی که ردگیری نشود و بتوانم آن را جایی بزنم ندارم، قصد داشتم پول از او بگیرم و بعد بگویم بازداشت شدم که بیخیال من شود.

زم: به توانا گفتم اگر فلان جا را بزنی چقدر می‌گیری؟

زم در جلسه دادگاه در مورد قضیه موشک و پهباد گفت: «این موضوع برای اوایل آشنایی و در سال ۹۵ و ۹۶ بود که توانا خودش را با آن‌ها معرفی می‌کرد. یک فیلم برایم فرستاد و گفت فلان چیز را درست کردم تا جاهایی را بزنم. به من گفت می‌خواهد پادگانی را که نام آن را به خاطر ندارم در محلشان بزند. گفتم پادگان می‌زنی، از کسی هم پولی می‌گیری پاسخ داد پولی نمی‌گیرم، اما اگر اسپانسر باشد می‌توانم بزنم، من سر این موضوع پرسیدم اگر فلان جا را بزنی چقدر می‌گیری؟ قبول دارم اسم آوردم، اما نیت این کار را نداشتم می‌خواستم او را محک بزنم و ببینم تا کجا می‌تواند پیش برود».

پیامک‌های رد و بدل شده میان «زم» و «توانا» درخصوص زدن مراکز حساس کشور با موشک!

البته در جریان جلسه دادگاه، قاضی به زم یادآور شد که در پیامک‌هایی که رد و بدل شده به توانا گفته بود مراکز حساس را بزند و فلان قدر پول می‌دهید.

در جریان جلسه دادگاه وقتی پیامک‌های رد و بدل شده میان زم و توانا در مورد موشک‌ها به نمایش درآمد، زم گفت: به فرض به او گفته‌ام فلان مرکز حساس را هم می‌توانی بزنی، اما مگر زد؟!

زم: مسخره بازی درآوردم!

زم همچنین در پاسخ به این سوال نماینده دادستان که به چه منظور شماره تلفن سردسته گروه ری استارت را برای توانا فرستادید؟ گفت: مسخره بازی درآوردم!

زم کامل



ماجرای هک صفحات اینستاگرام مخالفان زم

توانا محمدی مدیرفنی کانال معاند آمدنیوز، در جلسه دادگاه این را هم گفت که «زم به من اعتماد کامل داشت و حتی عکس پاسپورت و گواهینامه خود را برای من ارسال می‌کرد. به حساب مالی روح الله دسترسی داشتم و آدرس پستی، قبض آب و برق و گاز را نیز داشتم. من به عنوان ادمین حفاظتی کنترل اینستاگرام آمدنیوز را داشتم و در صفحه شخصی او (زم) بودم و به من اعتماد کامل داشت».

مدیرفنی کانال معاند آمدنیوز، این را هم تایید کرد که زم از او می‌خواست که صفحات اینستاگرام افرادی را که با آن‌ها مشکل دارد هک کند.

ماجرای ۴ هزار دلار واریزی از شبکه کلمه تی‌وی

توانا همچنین درخصوص موضوع ۴ هزار دلار نیز گفت: زمانی که حساب مالی آمدنیوز مسدود شد، ۴ هزار دلار از طریق شبکه کلمه تی‌وی، برای زم ارسال شد. زم به هر حسابی که پول می‌فرستاد مسدود می‌شد، اما من از طریقی توانستم این پول را برگردانم و از آن استفاده کنم.

درخواست زم برای تهیه پاسپورت آمریکایی

مدیرفنی کانال معاند آمدنیوز، همچنین درخصوص موضوع درخواست زم برای تهیه پاسپورت آمریکایی نیز در جریان جلسه دادگاه گفت: من یک دوست آمریکایی داشتم که با او در وب آشنا شده بودم. او می‌توانست پاسپورت آمریکایی و انگلیسی درست کند. زم از این طریق از من خواست برای او پاسپورت آمریکایی درست کنم.

پیام متهم به ساغر کسرایی برای حمایت مالی

در یکی از جلسات دادگاه نیز مکالمات رد و بدل شده میان زم و ساغر کسرایی که یک ایرانی آمریکایی شاغل در کنگره آمریکاست به نمایش درآمد که در آن مکالمات، زم از کسرایی تقاضای کمک مالی جهت ایجاد اشوب و اغتشاش در کشور را می‌کند.
زم همچنین در یکی از جلسات دادگاه خود اعلام کرد که «بعد از مکرون سنگین‌ترین تیم حفاظت در فرانسه برای من بود».

زم کامل



اظهارات زم در مورد همکاری با اداره امنیت ملی آمریکا

زم در یکی از جلسات دادگاه خود درخصوص همکاری با اداره امنیت ملی آمریکا توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در سه چهار سال اخیر چندین جا از جمله عربستان و امارات مشخصاً درخواست ملاقات با من را داشتند توسط واسطه‌ای گفتند ماهی ۲۰ هزار یورو حقوق می‌دهند و همه سخت افزارهای مربوط به آمدنیوز و همه امکانات را در اختیارم قرار می‌دهند؛ ولی در مورد صحبت با اداره امنیت ملی آمریکا در خارج از کشور همه ارتباط دارند؛ پلیس فرانسه نیز به من گفت جاهایی که با آن‌ها ارتباط داری را به ما اطلاع بده و ما را در جریان قرار بده.

وی ادامه داد: زمانی که تهدیدات علیه من زیاد شده بود دوستی در آمریکا داشتم که به من گفت اگر به آمریکا بیایی دیگر در خطر نیستی. آن دوست گفت که من افراد مختلفی را به آمریکا آوردم که هر کدام اسم و رسمی دارند. یک دفتر مهاجرتی را به من معرفی کرد که با آن دفتر به نتیجه نرسیدم؛ پس از آن دوستم به من گفت که یک دوستی در اداره امنیت ملی آمریکا دارد که یک وکیل ایرانی – آمریکایی است و می‌تواند من را منتقل کند. آن فرد نامش «نیکولاس» بود و یک قرار با او در اسپانیا گذاشتم.

در ادامه جلسه دادگاه وقتی زم با ادله موجود مبنی بر اطلاعات دادن به «نیکولاس» مواجه شد، مدعی شد که «سوء‌نیتی نداشتم، می‌توانستم با صدجا در ارتباط باشم، اما دنبالش نبودم. از انتخابات ۹۶ به بعد اشتباه کردم».

ارتباط زم با «افسر ان‌اس‌ای» و «مامور سرویس جاسوسی بیگانه»

زم همچنین در یکی از جلسات دادگاه خود در رابطه با ارتباطش با «مایک مرادی» مامور سرویس جاسوسی کشور بیگانه، به سوالات قاضی و نماینده دادستان پاسخ داد و مدعی شد این ارتباطاتش در کشوری که مقیم آن بوده، جرم تلقی نمی‌شد! که نماینده دادستان به او متذکر شد: قانون اجازه به کشور متبوع می‌دهد که اگر بزهکار تبعه کشور باشد در هر جای دنیا جرم کرده باشد او را به کشور بازگرداند و محاکمه کند، ارتباط با «افسر ان اس‌ای» و «مایک مرادی» مامور سرویس جاسوسی جرم است.

آموزش‌های ساخت سلاح و اقدامات خشن در کانال تحت هدایت زم

در جریان یکی از جلسات دادگاه، فیلم آموزش‌های ساخت سلاح و اقدامات خشن که در کانال آمدنیوز ارائه می‌شد به نمایش درآمد و زم در خصوص آموزش ساخت سلاح و ارتکاب اعمال مجرمانه در آمدنیوز اعلام کرد که «قطعاً اشتباهاتی شده و نمی‌خواهم بگویم که اشتباهاتی نشده است».

زم کامل


وکیل زم: در رابطه با نشر اکاذیب دفاعی وجود ندارد

وکیل مدافع زم در یکی از جلسات دادگاه ضمن تشریح عناوین اتهامی موکل خود در مورد نشر اکاذیب با ادعای حمایت از محکومان امنیتی، خاندان منحوس پهلوی، فرق ضاله عنوان کرد: موکل اشتباهات فوق‌الذکر را صادقانه پذیراست و دفاعی وجود ندارد.
 

زم کامل



اظهار ندامت زم از تحریک به اغتشاش

وکیل زم همچنین در خصوص اتهام توهین به ماموران دولتی و تحریک مردم به اغتشاش توسط زم و کانال تحت هدایت او اظهار داشت: موکل مسئولیت کار خود را پذیرفته و اعلام داشته که تحت تاثیر جو رسانه‌های خارج از کشور بوده است. موکل از این بابت نیز اظهار تاسف و ندامت نموده و از این موضوع و آثار زیانباری که به نظام تحمیل شده بسیار پشیمان است.

زم در آخرین دفاعیه خود در واکنش به یکی از اتهامات منتسب به او ناظر بر اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی، گفت: اگر کاری از دستم در رفت اظهار ندامت و پشیمانی می‌کنم. با یک لغزش عاقبت آدم به باد می‌رود.
منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    17 0
    كاش روزي برسد كه عوامل داخلي كه با ايشان همكاري كرده و متاسفانه هنوز سر پست و مقامند هم رسوا شوند!!
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 0
    تاریخ اعدامش هم رند ولاکچری شد-حالا این سرمایه دارها وژنهای برتر،آفازاده ها وآقاهای ...مفسد اینقدر پول حاصر میشوند بدهند که تاریخ حکم دستگیری واعدامشون یکی ولاکچری بشه
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      حرف نزن
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      0 0
      حرف الکی نزن
  • آدریان دریا IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 1
    بله، حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است. پایان. نقطه سر خط
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 2
    لعنت الله علیه وعلی اعوانه وانصاره
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 0
    ان شاء اللّه روز محاکمه ترامپ رو در ایران ببینیم و اعدام این تروریست باعث خوشحالی دوستداران شهید حاج قاسم بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس