کد خبر 1154598
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
قهرمان معروف المپیک که تبدیل به "تارزان" شد

قهرمان المپیک پس از کسب ۵ مدال طلا در شنا به یکی از معروف ترین شخصیت های سینمایی تبدیل شد.

به گزارش مشرق، بازی های المپیک همیشه با اتفاقاتی همراه بوده که برخی از آنها شیرین و برخی دیگر تلخ بوده اند. حضور در المپیک برای جانی ویسمولر شناگر آمریکایی، بسیار شیرین بود چون نه تنها باعث شهرتش در ورزش شد بلکه او را به سمت بازیگری نیز سوق داد.

*افتخار آفرینی در دو المپیک ۱۹۲۴ و ۱۹۲۸

ویسمولر در دهه ۱۹۲۰ یکی از سریع ترین شناگران بود. او در المپیک ۱۹۲۴ پاریس، مدال های طلا در ماده های ۱۰۰ متر، ۴۰۰ متر  و ۴ در ۲۰۰ متر آزاد را کسب کرد. 
در المپیک ۱۹۲۸ آمستردام نیز در ماده های ۱۰۰ متر  و ۴در ۲۰۰ متر آزاد دوباره به مدال طلا رسید.
او بازیکن واتر پلو نیز  بود که در المپیک ۱۹۲۴ به همراه تیم واتر پلو آمریکا به مدال برنز رسید.

*استعداد قهرمان المپیک در بازیگری
 نوه ویسمولر عنوان کرده است که پدر بزرگش قبل از حضور در سینما  استعداد بازیگری را داشته است و به همراه یک شناگر دیگر در فاصله برگزاری مسابقات شنا در المپیک ۲۰۲۴، کمدی اجرا کردند که بسیار مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت و باعث افزایش محبوبیت او شد.


ویسمولر پس از کسب ۵ مدال طلا  و یک برنز المپیک،  به سینما دعوت شد و در سال ۱۹۳۲ اولین فیلم سینمایی خود را بازی کرد که نقش شخصیت معروف تارزان را برعهده داشت.
 او در مجموع ۱۲ فیلم تارزان را بازی کرد که یک رکورد برای او محسوب می شود. بازیگران زیادی نقش تارزان را بازی کردند اما ویسمولر معروف ترین بود. او فریادی را برای شخصیت تارزان ابداع کرد که بسیار  مورد توجه قرار گرفت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس