عبدالمهدی اتهامات علیه دولتش درباره شهادت سردار سلیمانی را تکذیب کرد - کراپ‌شده

نخست وزیر سابق عراق طی بیانیه‌ای اتهامات رسانه‌ای مطرح شده علیه دولتش درباره اطلاع داشتن درباره عملیات هواپیماهای آمریکایی برای هدف قرار دادن سردار سلیمانی را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، دفتر رسانه‌ای «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق عراق طی بیانیه‌ای گزارش برخی رسانه‌ها در این باره که طرف‌های رسمی عراق به هواپیماهای آمریکایی برای هدف قرار دادن سردار شهید «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» اجازه صادر کرده‌اند را رد کرد.

در بیانیه نخست وزیر عراق تاکید شده بر خلاف گزارش این رسانه‌ها، دولت وقت عراق سخت‌گیری‌های شدیدی درباره قوانین هرگونه تحرک چه زمینی و چه هوایی داشته و با توجه به نقض‌هایی که هر از چندگاهی صورت میگرفت، این نقض‌ها ثبت شده و به طرف‌های مربوط گزارش داده می‌شد.

«حید العبادی» نخست وزیر اسبق عراق روز گذشته مدعی شد، ‌ هواپیمایی که اقدام به هدف قرار دادن سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس، در نزدیکی فرودگاه بغداد کرده، این اقدام را با موافقت طرف‌های عراق انجام داده بود.

نظامیان تروریست آمریکایی سیزدهم دی ماه سال گذشته در اقدامی تروریستی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی را به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد به شهادت رساندند. این اقدام آمریکا باعث شد پارلمان عراق دو روز بعد به طرح اخراج نیروهای بیگانه از جمله آمریکا از عراق رأی دهد.

از سال ۲۰۱۴ حدود پنج هزار نظامی آمریکایی در قالب ائتلاف بین‌المللی ادعایی مبارزه با داعش در پایگاه‌های نظامی عراق مستقر شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی باجلانی IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 1
    سلام برهمه عزیزان به خدا قصدنفاق دارندمی خواهند با این حربه بین ایران وعراق نفاق کنند همه ما عادل عبدالمهدی را نیک می شناسیم او همان رزمنده سال های خون وشرف است که متاسفانه علیه دولتش توطئه ها کردند واکنون به این نتیجه رسیده اند از این طریق وارد شوند اما به خدایی که جانم در مقابلش می ایستد آمریکا با آن همه ابهتش هیچ غلطی نمی تواند بکند اینها که عدد نیستند. بیاییم قدر خون های به ناحق ریخته شده ی این سرداران دلاور را بدانیم به خدا اگر در تعیین محل تدفین پیکر شهدای عزیز اراده با من بود در مرز ایران وعراق ودر یکی از زیباترین خطوط نزدیک به کربلای معلی 1000مترمربع از خاک دو کشور به نسبت مساوی را جهت تدفین محل شهادت این عزیزان انتخاب می نمودم وبرایشان زیباترین مزار وگنبد وبارگاه را می ساختم که تا انتهای تاریخ به یادگار می ماندودارالشفای دلسوختگان می گردید من یک کرد ایرانی هستم واهل سنت شبی که خبر شهادت این عزیزان را شنیدم سر به کوه وبیابان گذاشتم در دل شب تاریک وظلمانی زار زار اشک می ریختم ونوحه سرایی می کردم تا اینکه به مزار شهدای گمنام شهر که بیرون از شهر ودر بالای یک کوه زیباست رفتم ودر آنجا تا اذان صبح نوحه سرایی نموده از خداوند خواستم در انتقام خون این عزیزان به من نیز توانائی دهدوحتی برای تسکین دلم از روز شهادت سرداردل ها به همراه برادرش ابومهدی عزیزتر از جانم تصویر زیبای این دو عزیزرا با جمله زیبایی ایران وعراق لن یفترقا ایران وعراق هرگزجداشدنی نیستند برشیشه پشت ماشینم زده ام تا دوستان خوشحال شوند ودشمنان دق کنند
    • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      1 2
      شرف
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    5 1
    حیدر العبادی ادم حقیر و غربگراییست که ظاهرا چند بار با سردار سلیمانی اصطکاک پیدا کرده بود و به ایشان بی احترامی کرده بود و بارها قصد انحلال حشدالشعبی را داشت.اکنون دایه مهربانتر از مادر شده است؟این ماموریت جدیدش در اختلاف افکنی بین ایران و حشد الشعبی است و معلوم است در ازای این خوش خدمتی وعده نخست وزیری را گرفته است.
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 1
    حیف اسم حیدر برای این العبادی . آدم مشکل داریه . شخصیت بیمار و خود فروخته ای داره . یک کوفی واقعی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس