هشدار درباره پیشی گرفتن موارد مرگ روزانه کرونا در آمریکا از قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر - کراپ‌شده

رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا هشدار داد موارد مرگ‌ومیر روزانه ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در روزهای آینده ممکن است از تعداد قربانیان حوادث یازده سپتامبر پیشی بگیرد.

به گزارش مشرق، «رابرت ردفیلد» رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا روز جمعه هشدار داد طی روزهای آینده شمار موارد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور از شمار قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر بیشتر خواهد بود.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، ردفیلد گفت: «در چارچوبی زمانی قرار داریم که طبق آن ظرف ۶۰ تا ۹۰ روز آینده مرگ‌ومیر روزانه‌ای بیشتر از حادثه یازده سپتامبر یا حمله پرل هاربر خواهیم داشت».

این پزشک آمریکایی درخصوص موارد ابتلا به ویروس کرونا نیز گفت: «واقعیت این است که تأیید واکسن کرونا در این هفته قرار نیست واقعاً اثری فکر می‌کنید را تا ۶۰ روز آینده نشان دهد».

ردفیلد تأکید کرد، تا زمانی که واکسن کرونا در معرض همه مردم قرار می‌گیرد، اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه را دوبرابر قبل رعایت شوند.

او با انتقاد از عملکرد دولت آمریکا در قبال مهار این بیماری گفت: «آنچه فکر می‌کنم می‌توانستیم بهتر انجام دهیم تداوم در پیام‌رسانی در میان تمام مردم و نه فقط سیاست‌مداران و فرمانداران درباره لزوم زدن ماسک بود».

ردفیلد افزود:‌ «بسیار ناامیدکننده است که فرماندارانی داریم که احساس می‌کنند ماسک اثری ندارد».

در حملات تروریستی یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱، حدود ۲۹۰۰ شهروند آمریکایی جان خود را از دست دادند. در حمله هواپیماهای ژاپنی به پرل هاربر آمریکا در خلال جنگ جهانی دوم نیز حدود ۲۴۰۰ آمریکایی جان خود را از دست داده بودند. این در حالی است که شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا، روز چهارشنبه به رقم بی‌سابقه ۳۰۵۴ نفر رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس