کد خبر 1154362
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
ترکیه رژیم صهیونیستی اسراییل ترکیه

منابع ترکیه‌ای و صهیونیستی با اشاره به مسیر تغییراتی که منطقه غرب آسیا در حال طی کردن است، امضای توافق سازش بین آنکارا و تل‌آویو را ممکن دانستند.

به گزارش مشرق، «مسعود حقی جاشین» مدرس نظامی آکادمی نیروی هوایی و دانشگاه دفاع ملی ترکیه، و «عامی آیالون» رئیس پیشین سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) و فرمانده سابق نیروی هوایی این رژیم می‌گویند سازش بین ترکیه و اسرائیل غیرممکن نیست.

جاشین در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه «سی‌اِن‌اِن ترک» در تاریخ پنجم نوامبر ۲۰۲۰، در پاسخ به این سوال مجری که «منظور شما این است که بالاخره بین اسرائیل و ترکیه صلحی برقرار می‌شود؟»، مدعی شد: «بله، اسرائیل بالاخره با ایران می‌جنگد و مجبور می‌شود که از ما (ترکیه) کمک بخواهد».

مجری دوباره از از جاشین پرسید «یعنی منظور شما این است که اسرائیل بالاخره مجبور می‌شود به سمت ترکیه برگردد؟» و او نیز ادعا کرد: «بله. اسرائیلی‌ها این را خوب می دانند. اسرائیلی‌ها این حقیقت را باید ببینند. اسرائیلی‌ها باید این تصمیم را بگیرند که اگر می‌خواهند در این جغرافیا زندگی کنند، یا باید با ایران همراه شوند یا با ترکیه. اگر من بودم، ترکیه را ترجیح می‌دادم».

این استاد روابط عمومی و حقوق بین‌المللی در پاسخ به این سوال که «مگر احتمال دارد اسرائیل با ایران همراه شود؟»، مدعی شد: «خیر. اسرائیل می‌خواهد با ایران بجنگد و البته خواهند جنگید. اما برای جنگیدن با ایران به ترکیه احتیاج دارد. برای جنگیدن با ایران، ترکیه برای اسرائیل لازم است. این حقیقتی است که وجود دارد».

مجری سپس با تعجب از جاشین پرسید: «استاد شما که چنین چیزی می‌گویید، همه تعجب می‌کنند. طوری می‌گویید که انگار ما شیفته اسرائیل هستیم و منتظریم که اسرائیل از ما بخواهد کنار آن قرار بگیریم و ما هم داوطلبانه می‌خواهیم در کنار اسرائیل بایستیم. یعنی شما این طور فکر می‌کنید؟»

وی اما اینگونه پاسخ داد: « من در ناتو و در جاهای مختلف انجام وظیفه کردم و آنها من را خوب می‌شناسند. شما فکر می‌کنید چرا اسرائیل در حال کمک به آذربایجان است؟ چرا؟ چون که با ایران دشمن است... این یک قانون است، دشمن دشمن من، دوست من است».

جاشین در جواب این سوال که «مگر اسرائیل در حال کمک کردن به آذربایجان است؟» توضیح داد: «بله. موشک‌های کامیکازه هوایی را اسرائیل به آذربایجان داده است، همان‌هایی که می‌تواند تانک‌ها را بزند. این‌ها را اسرائیل به آذربایجان داده است، چیزهای دیگری هم داده که البته من به طور دقیق نمی‌دانم».

عامی آیالون رئیس پیشین شاباک نیز چندی قبل در مصاحبه با «چارلی رُز» مجری آمریکایی گفته بود:‌ «ما قبل از هر چیز باید در منطقه یک ائتلاف سنی به‌وجود بیاوریم و این برای اسرائیل بسیار واجب است. یعنی یک اتحاد سنی ایجاد کنیم. ما به یک ائتلاف سنی نیاز داریم. یک ائتلاف سنی که باید توسط ترکیه مدیریت و اداره شود. حالا چرا ترکیه؟ یک دلیل دارد، آن نیز این است که ما باید قبول کنیم هر کاری که می‌خواهیم در خاورمیانه انجام بدهیم، هم برای اسرائیل و هم برای آمریکا و هم برای غرب، یک اقدام دموکراتیک نخواهد بود».

آیالون ضمن ابراز امیدواری از اینکه ترکیه این اقدام را که به گفته خودش غیردموکراتیک خواهد بود، انجام دهد، افزود: «زیرا ترکیه دموکراتیک و پایدار است و وضعیت اقتصادی آن نیز می‌تواند برای این کار مناسب باشد. بله [ترکیه] سکولار است. ما باید قبول کنیم که در منطقه خاورمیانه، ترکیه می‌تواند به عنوان یک کشور دموکراتیک مسلمان دخالت قوی داشته باشد. ترکیه در خاورمیانه می‌تواند کشوری مسلمان و دموکراتیک باشد. حالا باید گفت ترکیه امروز به خصوص با مصر مسئله‌اش را حل کند و در سوریه از تحولات جاری استفاده کرده و تبدیل به قدرتی بزرگتر و قوی‌تری شود، که اینطور نیز شده، بنابراین این امر نشان می‌دهد ائتلاف سنی که مد نظر ماست و می‌خواهیم ایجاد کنیم، می‌تواند به رهبری ترکیه تشکیل شود».

وی با بیان اینکه ترکیه باید رهبری این ائتلاف را برعهده بگیرد، اظهار داشت: «من امیدوارم که مسئله اصلی ما یعنی مشکل‌مان با فلسطین مسئله اصلی نباشد، بلکه درگیری شیعه-سنی باید مسئله اصلی ما باشد. ما باید برای ایجاد چنین ائتلافی یک نکته را خوب بفهمیم، اینکه اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم، باید به جای مشکل اسرائیل-فلسطین، به مسئله ایجاد درگیری بین شیعه و سنی بیاندیشیم. من فکر می‌کنم که ما باید بتوانیم کشورها یا سازمان‌هایی که از آمریکا دستور می‌گیرند را با این ائتلاف سنی همراه کنیم».

این مقام سابق امنیتی صهیونیست همچنین گفت: «اگر ما بتوانیم این کار را انجام بدهیم، آن وقت می‌توانیم جلوی ایران بایستیم و با این کشور رودررو بشویم. در این صورت ما می‌توانیم خطری که از سوی ایران متوجه ماست را برطرف کنیم و قابلیت و قدرت ایران را متوقف کرده و جلوی آن را بگیریم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 329
  • در انتظار بررسی: 44
  • غیر قابل انتشار: 130
  • DE ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    موساد در ترکیه فعالیت داره. شک نداریم :)
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      تنها راه ترساندن یهود و عرب مجهز شدن به سلاح اتمی است تا وقتی مسلح به این قدرت ویرانگر نشویم از ما به هیچ وجه من الوجود نخواهند ترسید
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      همه دارن باهم متحد میشن علیه ما آخرالزمان نزدیک است! مهدی بیا
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      54 6
      این صهیونیستها چون خود را به هیچ کس و هیج جا پاسخگو نمی دانند معمولا رک حرف می زنند خیلی صریح نقشه شیطانی خود و هدف از کمک به باکو را گفته اند
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      29 28
      پاسخ به 17:11 اگر ایران خود را مسلح به سلاح اتمی کند، دیگر کشورهای منطقه، دست روی دست نگذاشته و تنها نظاره گر نخواهند بود. پس از مدت کوتاهی آنان نیز مسلح به سلاح اتمی خواند شد. آن برتری فرضی هسته ای، برای ایران موقتی و بسیار کوتاه مدت خواهد بود.
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      17 6
      اسرائیل حریف باریکه غزه 41 کیلومتر مربعی که محاصره هم هست نمیشه، بعد میخواد با ایران 2 میلیون کیلومتر مربعی بجنگه؟ مثل اینه که بگی یه مورچه آرزو داره با شیر کشتی بگیره!
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      15 13
      یا شاسین ها کجان خاک اسلامتون که یهودی در اومد
    • یک فارس IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      4 3
      من خودم فارسم از تماماونها که قصد کشورگشایی و تغییر هویت و زبان دیگر ملتها رو دارن بیزارم.
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      3 3
      خود ما بودیم که در ماجرای کودتای گولن دست به آب و آتش زدیم و اردوغان را نجات دادیم. در جنگ اخیر هم با ساده لوحی تمام ارمنستان رو تنها گذاشتیم. حالا داریم به جنگیدن با عردوقان نزدیک میشیم این خود ما بودیم و نه دیگران.
  • DE ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    60 15
    ...زاده های اسرائیلی
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      3 6
      سگ تو لوحت صهیونیست
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    20 44
    اردوغان ناامیدم کردی
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      88 6
      مگه تا الآن بهش امیدم داشتی
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      12 3
      یعنی تو تا قبل از این به اردوغان عثمانی امید داشتی ؟ اینها زاده همانهایی هستند که هر وقت توانستند به مرزهای ایران یورش بیارند ومردم شیعه را قتل عام کنند کوتاهی نکردند. جهت اطلاع آنهایی که نادانسته فریب شعار های پان ترکیسم را میخورند
    • نادر IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      9 1
      ما اگر اقتصاد قوی داشته باشیم همه به نوعی خودشان را به ما می چسبونن
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    31 78
    اردوغان زرنگتر از آن است که تو اینجور دامها بیفته . خودش واسه همه دام پهن کرده
    • CO ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      برای تجزیه ایران هم برنامه دارد ، باید توی دهن کثیفش زد.
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      45 7
      زرنگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اردوغان؟بگو مذور
    • مرتضی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      15 4
      اول و آخر اسلام ترکیه اسلام اموی و معاویه است و حداکثر اسلام مال اندوز عثمانی
    • DK ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      5 4
      پاسخ به ۱۵.۳۴ اون اول بره به فکر کردها باشه که بیشترین جمعیت ترکیه رو تشکیل می دن بعدش به فکر تجزیه کشورهای دیگه
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      3 0
      درسته زرنگه.متاسفانه فریبکار و قدرت طلبه.خیلی از یارانش از او ناراضی هستند.بعدش این ارتباط وجود داشته و هیچگاه قطع نشده.فقط پرده هائی نو به نو بظهور میرسد.در ضمن این ها همش ریشه در تاریخ داره . چند سال قبل جناب اردوغان گفت که ایران در پی احیای امپراطوری فارس هست .تمام دنبا هم بسیج شود علیه شیعیان سودی نخواهند برد .همچتانکه تا کنون یهودی هائی که امروزه بنام صهیونیست میشناسیم بعد از شکست در خیبر و کینه ای که از حضرت علی به دل گرفتند . بعد از رحلت پیامبر همواره سعی کردنددبطور نا محسوس در صفوف مسلمانان اختلاف باندازند و در اصل اسلام رحمانی را به شکست بکشانند و این رویه در تمام این چهارده قرن گذشته ادامه داشته .آیا شما اکنون علیرغم برخی از موفقیت ها آیا توانستند بمقصود خود دست یابند . همانطور که شاهد هستید الحمدالله اسلام رشد داشته و در عالمدفراگیر شده .و تاثیراتی که برخی حکام خود فروخته کنونی و یا حکام اموی عباسی و عثمانی داشتند بر مردم خود که اکثریت با ظلم بر مردم همراه بوده .همینطور نقش ایرانیان که در دربار برخی از حکام غیر ایرانی هم تاریخیست .بغیر از دوران صفویه و یا اسماعیلیان و چندین فرق دیگر .اینها همش تاریخ هست . اگر آدم عاقلی باشد و فکر کند مثلا اسرائیل کمکش کند تا دشمن را شکست دهد و او لذت ببرد در غفلت بسر میبرد .چون آنزمان تنهاست و شکست دادنش آسانتر است .حالا این ها مثلا چرا میخواهند با ایران درگیر شوند .بخاطر اینکه دارای قدرت هست و اسرائیل بتنهائی قادر به کاری نیست . حال از قوت اسلام به هر عنوان کاسته شود سود اصلی نصیب صهیونیزم میشه . و با توجه به محتاج بودن همه کشورهای اسلامی که حتی قادر بدفاع از خود نیستند چه سرنوشتی در انتظارشان است .بله هندوانه زیر بغل میدهند و حتی کمکش به هر چه بشود میدهند تا قدرت اصلی را از میدان بدر کنند .چون ازش هراس دارند و آسوده نیستند .آیا فکر میکنید خداوند که تا کنون اجازه برد اساسی به این دشمنانش نداده .دیگر هم خواهد داد .اگر به ایران در عرض چهل سال گذشته در برابر این همه دشمنی و تحریم قدرت قادر عطا کرده . از خواست و بخشی از قدرت قادر خودش بوده .یعنی ما خوشبختانه با رضایت خداوند این قرن ها دوام آوردیم و همچنان قرن ها ادامه خواهد داشت و روز بروز قویتر میشویم . حتی اگر تمام علیه ما شوند . الحمدالله شهامت و توان ارزانی شده . افتخاره
    • خسرو IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      6 4
      اردوغان هشت سال جنگ سوریه را کش داد ولی ایران سر جاشون نشوند اگر در همین جنگ قره باغ ایران فقط یک گردان از سپاه قدس را فرستاده بود اگر اجداد عثمانی اردوغان از قبر هم بیرون می آمدند یک قدم هم نمی توانستند پیشروی کنند
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      4 2
      شما ترکیه اگه عرضه دارید جواب ترورهای داخل خاکتون رو بدید بقیش پیشکش
  • Mjp IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    67 9
    اینم ازرجب. نفت سوریه وعراق راکه کردهامیدزدن تقدیم اسراییل میکنه این رجب دون تازه میگیدرابطه دارن یاقراره برقرارکنند؟؟ رجب الان تماشا کنیدببینیدلشکرسایبریش چطورگله ای میان اینجامنفی میزنن
    • احسان IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      14 2
      اتفاقا خودت از لشکر گله ای رجب هستی ترکیه رسما ادعای مناطق جنوبی ارس رو داره اونوقت شما داری اردوغان رو تطهیر میکنی که معلوم نیست رابطه داره یا نداره
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 0
      جناب 21:30اشتباه برداشت کردی ارحرفم.. من گفتم اردوغان منافق نفت دزدی سوریه وعراق را ازکردهامیگیره تقدیم اسراییل میکنه. بعدادعامیکنه مارابطه نداریم بااسراییل.. درست بخون تا متوجه بشی
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    20 12
    زارت.............
  • Mjp. Shiraz IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    80 16
    چه جالب خودشم اعتراف کرده کشورهایی ک ازامریکادستور میگیره بایداتلاف تشکیل بدن یعنی مستقیم به نوکری امریکا اعتراف کردند.. ماهمون شیرمردان شاه اسماعیلی هستیم پوزه ی نوچه های عثمانی رابخاک خواهیم مالید.. منافقترازترکیه وجود نداره.. جنگ عراق وسوریه این ترکیه بودکه داعش راگسیل داد وگرنه ازمرزهای دیگه ک نمیتونسن برن سوریه.. پس حقتون با پ ک ک. شماازیگروه چندهزارنفری کردبه اتش ذلت افتادیدحالا زبون درازی برای امپراطوربزرگ ایران میکنید؟؟؟؟
    • علی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      28 4
      عالی گفتی به دل نشست
    • خسرو IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      7 4
      در همین جنگ قرباغ اگر یک گردان از سپاه قدس رفته بود یک قدم اردوغان نمیتوانست پیشروی کند مثل جنگ سوریه و عراق پوزش را به خاک می مالیدند
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      1 0
      انشاالله یک آینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    82 14
    حالا هی برید آنکارا و استانبول و کوف و زهر مار با شلوارک بچرخید جفتک بندازید و پولتون رو بریزید تو جیب این ...های ترکیه ای ... بعدشم برا ما ژست روشن فکری میگیرید حالا متاسفانه این جماعت جاهل مملکت را با رفتار و انتخاب خودشون شخم زدن از هیچ چیز هم درس نمی گیرند
    • حاجی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      6 6
      !!!
    • مطعود IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      5 2
      بعضی اصلاحات اگر انجام بشه دیگه کسی به بهانه های پیش پا افتاده راه نمیافته بره ترکیه و پولهاشو بده به اونها تا ۲ روز بتونه راحت بگرده ترکیه نه ، هرجای دنیا
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      4 30
      دمت گرم
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    آقا جان با چه زبونی باید گفت این اردوغان و نوچه اش علی اف کاری جز خیانت در حق مردم ایران و نظام اسلامی ندارند تمام تلاش اسرائیل ایجاد ائتلاف حداکثری علیه ایران به هر قیمت ممکن است مطمئن بدانید در نمام این بازیا فقط اسرائیل است که موش میدواند وگرنه اونای دیگه عقلشون به این حرفا نمیرسه.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    سخنان یک فرد دال بر نظرات شخصی وی نه نظر دولت اون کشوره ترکیه و ایران عقبه هم هستند ترکیه بخاطر اینکه در منطقه دچار انزوای بیشتر نشه مجبوره بسمت اسرائیل گرایش پیدا کنه بخاطر اینکه اتحاد یونان قبرس مصر اسرائیل رو در منطقه مدیترانه شرقی بشکنه از طرفی هم مانع اتحاد جدید امارات عربستان بحرین اسرائیل بر ضد ترکیه بشه
    • علی IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      ترکیه و باز بهانه های بنی اسراییلی قومیتگرا ها کجا مجبوره ؟؟!!کمترعربده و رجز بخونه و لشکر کشی کنه الآنم همسایه هاش از دستش درامان نیستند هار منطقه شده
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      5 3
      غلط کرد هم اردوغان هم اسرائیل
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    60 11
    آقا این لشکر یاشاسین ترکیه و آذربایجانیا کجان؟ این همسایه ها مونم که تو زرد در اومدن! انگار همون ارمنستان رو ایران باید بهش بچسبه، این یکی ها حتما از پشت به ما خنجر خواهند زد.
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      2 10
      جان؟
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      2 1
      جان که امضاش تضمین بود رفت، شاید منظورت جو ئه؟؟!!!!
    • Majid IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      6 9
      دیگه ارمنستانی وجودندارد
    • سعید IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      2 0
      بهتره بجای اینکه به اینو اون بچسبیم به خودمون اتکا کنیم هر کشوری منافع خودشو دنبال میکنه.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    46 20
    ترکیه باید خیلی بی سیاست و نادان باشد که رودر روی ایران قرار بگیرد ترکیه جز صنعت توریسم و مقداری هم پوشاک چیز دیگری ندارد
    • آرین IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      3 1
      فقط و فقط در آمد توریستی چندین برابر نفت ایران هست.فقط و فقط در آمدتوریستی حالا بگذریم از صادراتش که چندین .......
  • علی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    10 17
    باورش سخته!
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    5 5
    خب خیالات قشنگیه ، توی تاریخ هم نیاز شدید به بک نماد هست
  • LT ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    45 5
    به قول مهدی رباطی عزیز.....وقتی ضعیف میشی کفتارها هم برات زوزه گرگی می کشند
  • دیده بان IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    30 2
    بارها گفتم از این ... هرچی بگی برمیاد
  • !!! IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    38 8
    کلا ترکیه جز به منافعش به چیزی پایبند نیست و بقولی از معرفت و مردانگی تهی است، نمونه اش سوریه بود از یک طرف از داعش برای کشتار و غارت و ویرانی سوریه استفاده و حمایت کرد و با تنش زرگری با اسرائیل به مسلمانان خیانت میکند، چون کلا به دین و پیمان اعتقادی ندارد!! قول و قرارداد با ترکیه از تعهدذات آمریکا و اسرائیل هم نامطمئن تر است!!!!
  • رستم IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    41 3
    ترکیه خیلی وقته بااسراییل رابطه داره ،این ماییم که خودمونوگول میزنیم وگرنه ترکیه کجا واسلام کجا،ترکیه دوستمون نبوده ونخواهدبود ،نقشه ای که برای ایران عزیزکشیده خیلی وحشتناکه .بایدخیلی هوشیاربود .
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    9 19
    متاسفانه به دلیل تندروی های حزب حاکم ترکیه و مواضع تند اونها علیه اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان متحدان سنتی، اسرائیل و آمریکا دارند نقشه ای علیه ترکیه طراحی می کنند تا زیر پای این کشور رو خالی کنند. اول این کشور رو به جنگ علیه ایران تحریک می کنند و بعد که ترکیه نا امن شد، مثل گرگ می ریزند سر این کشور. بعدش ترکیه میشه محل رقابت ایران و آمریکا، درست مثل عراق. ببینید چطوری ذهن اینها رو شستند که فکر می کنند اسرائیل در صورت جنگ با ایران، آمریکا و اروپای غربی رو رها میکنه و میاد از ترکیه کمک بگیره.
    • یه دوست IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      21 1
      تند روی؟ داداش به اردوغان امید نداشته باش با اون چیزی که فکر می کنی فرق می کنه، می دونم به دلیل هم نژادی ممکنه بعضی ها دچار تردید
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      2 4
      احسنت
  • ایران IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    30 6
    انطور که بو میاد هم ظهور هم جنگ آخر نزدیک است
  • متین AU ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    42 14
    عاقبت ترکیه چیزی جز تجزیه نخواهد بود
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    26 4
    ترکیه باید بفهمدبعد از اتحاد با اسراییل نوبت اتحاد با کشور دیگر علیه خودش میشود مثل صدام
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    38 9
    قابل توجه اون هموطنان آذری که برای این مردک خودشون رو جر دادن و میدم.
    • خسرو IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      2 1
      اینها که خودشان را جر دادن برای اردوغان ایرانی نیستند از تایفه چنگیزند خودشان هم میدانند آذری زبانی که در جنگ چالدران لوله توپ را با شمشیر دو نیم کرد هنوز هستند و خواهند بود
  • بابک آزری IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    48 10
    بازم نادان ها بیان بگن: زنده باد ترکیه !
    • کبری IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      4 6
      نادان قیافه ، چرا فحش میدی ؟
  • سبد فروزان CH ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    35 4
    انکاری تا بحال ترکیه با اسراییل در حال جنگ بوده ، ترکیه هیچوقت قطع رابطه نکرده با اسراییل و رابطه داشته و دارند و اردوغان کاه گداری یک نمایش در میاورد علیه اسرائیل ولی ققط نمایش است ،
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    33 9
    اذربایجان هم دنباله روی خواهد کرد. حالا بگو یاشاسین.
  • NL ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    30 6
    اردغان داشت بدست ملت اش سرنگون میشد حالا برای ایران بزرگ شاخ دراورد اسراییل واقعی اینها هستند که ملت شان را به جان مسلمین در منطقه می اندازند وگرنه اسراییل اصلی همان لانه عنکبوت بیش نیست
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    30 1
    اردوغان آخرش نوکری اسرائیل را هم خواهد پذیرفت همانطور که نوکر آمریکاست رئیس جمهور چند جهرا
    • DE ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      10 0
      ازاولش نوکر اسرائیل بود نیازی به اخرش نیست
  • احمد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    17 3
    ظاهرانبردقرقیسیا که همرز ترکیه وسوریه وعراق است نزدیکه ویرانی ترکیه بااین باندپرواریهای اردوغان ولاییکها
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    33 4
    هیچ کدوم ازکشورهای دشمن هیچ غلطی نمیتونن بخورن تامااین رهبروملت واین غیرت ایرانی روداریم
  • علیرضا IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    54 2
    زنده باد ایران زنده باد سپاه وارتش اونایی که میگین توان موشکی بدردمون نمیخوره بفرمایین مشاهده کنیین اگه نباشه هر موش وروباهی به خودش اجازه ی ارز اندام میده انشالله اسرائیل زیر پای شیر های حزب الله له میشه مرزهای ایران بزرگ از سند تا مدیترانه هست تا اخرین قطره ی خون ایستادیم بگین اربابتون بیاد پوزشو خاکی کنیم زنده باد ایران عزیزم♥️♥️♥️♥️⚘⚘⚘
    • Seyedreza IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      21 1
      درود بر شرفت. یاشاسین ایرانیمیز
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    36 3
    معلومه دیگه همه علیه ایران وتجزیه ایران اسرائیل حرومی میخواد ایران تیکه پاره میشه وقتشه اردوغان روسرجاش بشونیم خیلی خونخوار شده
  • مهدی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    12 5
    انشاالله که نه حالا و نه هیچ وقت دیگه جنگی در کار نباشه..........
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      4 0
      ببین عزیز حرفت درست جنگ بده ولی نباید گول حرف اصلاحطلبان نفوذی رو خورد اگه لازم باشه برا کشور و دینمون جونمون رو هم میدیم بازی اصلاحات رو نخورین این جماعت بی شرف می خوان ایرانی رو از جنگ بترسونن تا همیشه رو صندلی قدرت بشینن و این ملت رو غارت کنن
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      0 1
      نصف مملکت اصلاح طلبه همه رو کردی نفوذی. نفوذی تویی که به همه تهمت میزنی مردمو دودسته میکنی.
  • علی FR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    28 3
    اسراییل اگر تمام سنیهای جهان راغلام حلقه به گوش خود کند(البته میدانیم که هستند)جرات اینکه به ایرانچیزی بگوید راندارد
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      4 2
      نه خیلی از سنی هایی هم هستن که با اسرائیل دشمنی زیادی دارن صحبت تفرقه انگیز نزنین این از همون اتحاد سنی هم وحشت ناک تره مراقب باشین
    • غلام احمد غفاری IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      5 2
      بی شعور!!!!!!! اهل سنت در ایران درکنار اهل تشیع زندگی و در غم و شادی باهمند
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    25 0
    هیچ غلطی نمیتونن بکنن،
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    21 2
    این از اولش خاین ودست پرورده اسراییل بود
  • مهدی کاملی US ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    18 2
    از اول همه به این ترکیه شک داشتن که یکبار علیه داعش یکبارعلیه امریکا وحالا علیه ایران ،نمک نشناسی هستی اردوغان خوب شداسرائیل به تو موشک نداد وگرنه خودکشی میکردی ازخوشحالی
  • ش. AE ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    22 3
    اگر تو سوریه تو دهنی خورده بود الان نمی آمد بغل گوش ما آواز بخونه با توکل بخدا جوابشو به موقعش می دهیم
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    21 4
    یکی از همکاریهاشون تو جنگ قره باغ بود که با نامردی باعث کشتار مردم بی گناه شد لعنت به ...
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    28 9
    داغان تو باکو داشت عرعر میکرد دیروز
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      1 0
      هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • بابک DE ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    42 4
    ما آذربایجانی ها به کشورمان ایران افتخار می کنیم
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      13 3
      یاشاسین انشالله بزودی هم برادرمون تو شمال ارس هم به آغوشمون برمیگردن
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      17 1
      ما آذربایجانیها به ایران و ایرانی افتخار میکنیم هیچکس جراعت نمیکنن درسته ما بعد قرادد باکو باید ضمیمه ایران میشد باختیم که متصل به ایران نکردیم بلندترین بلندیهارو از دست دادیم حالا هر ننه قمری بر ایران زرز میکند
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    44 3
    اردوغان آدم کش غلط اضافی کرده من آذریم وطنم ایران رو بیشتر از جانم دوست دارم یاشاسین منیم گوزل ایرانم
    • محمد IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      20 1
      درود بر شما
    • مازندران IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 1
      دما گرررم داداش
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    16 3
    بیجا کرد
  • سید عباس مسوی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    25 1
    تیمش آدم بشو نیستند .... ترکیه بارها امتحان پس داده که هیچ نیست این شان هم ریشه اموی ، وهابی داره و تعصب شیطانی ، که قطعا منجر به فروپاشی هم می شود
  • Sahabali IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    17 42
    ترکیه کاری نکین یخ بزنیین
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    ترکیه و اذربایجان اقدامات خطرناک تجزیه طلبی را در ایران باحمایت اسراییل و امریکا دنبال میکنن شکی توش نیست
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    17 0
    حیچ‌قلتی‌نمی‌توانید‌بکنین‌مرگ‌بر‌اسرایل
    • رضا IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      3 0
      داداش یه جمله نوشتی ۱۰ تا غلط املائی داره !!! حیچ نه و هیچ ، قلتی نه و غلطی ، اسرایل نه و اسرائیل ( خدایش اگه دستور زبان فارسی رو بلد نیستی ، چیزی تایپ نکنی بهتره ...
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    6 2
    کشورهای دیگر بخاطر منافع شان خود را قربانی دیگر کشورها نمی کنند اولویت اول وآخرشان منافع است
  • یک جانباز FR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    27 6
    اگر کوچکترین درگیری بین ایران و ترکیه بیفتد ظرف مدت کوتاهی ترکیه تجزیه خواهد شد که این موضوع آرزوی صهیونیستها میباشد
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      4 17
      با چه منطقي تركيه تجذيه ميشه؟! مثل بلوچاشون از عربهاشون جدا ميشه؟!
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 1
    ترکیه باید به سرزمین مادریش ایران برگرده. معنی نداره تحت حاکمیت ایران نباشه ... برای اردوغان هم سرنوشتی مشابه با علی عبدالله صالح متصورم ...
  • CA ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 1
    اشتباهات استراتژیک مشاورین نظامی و سیاسی جبران ناپذیر است لطفا دقت بیشتر کنند ایران باید ابر قدرت منطقه باشد و به ترکیه و کشورهای غربی تکیه نکند واز موضع قدرت در مذاکرات و کاملا مستقل برخوردار باشد ترکیه حکومت وابسته به بیگانگان است
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    5 1
    وقتی که سریال پایتخت با پول بیت المال چند ساعت فقط تبلیغ ترکیه و مسافرت به اونجا رو میکنه و رسانه های غیر حرفه ای ما شگفت زده ،یه بیت شعر فارسی خوندن اردوغان حیله گر رو با آب و تاب نشون میدن و سیاست مدارامون حرفای تجزیه طلبانه ترکیه و مسئولینش رو نشنیده میگیرن در واقع هممون داریم خواسته نخواسته تو زمین ترکیه و اردوغان بازی میکنیم.
  • از تبریز بزرگ IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    18 5
    کور خوندی اردوغان صهیون ایران پاره تن ما اذربایجان قلب ما
  • Ali IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    9 6
    من خودم تبریزی هستم و تبریز مردمش شیعه واقعی هستند و بین جنگی که علیه شیعه باشه و خصوصا یه طرفش صهیونیست و وهابی باشه همه چیمونو میدیم انشالله که ترکیه بجای جنگ با کشور مسلمان بره سراغ همون غربیها و اسرائیل با ایران وارد جنگ بشه یعنی دنیای اسلام نابود میشه و فقط ایران و ترکیه این وسط ضعیف میشن
    • CO ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      10 7
      اگر شما براستی خودتان را ایرانی میدانید لازم نیست مدافع ترکیه باشید و از پانترک ها دوری کنید.
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      10 4
      من هم اصلیت اذری دارم ساکن تهران اذری ها اکثریت عاشق ایران هستند.ان گروه پانک را نگاه نکنید.البته باید ان ها رو جذب خودمان کنیم با منطق و قاطی شدن با انها باید مسعولین راه های این قاطی شدن را پیدا کنند
  • حامد IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    17 4
    ترکیه پشمه اسراییل امریکا بیان حریف ایرا ن نمی شن
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    16 2
    سند دیگری از به حق بودن تشیع ،پرده ها کنار خواهد رفت و حجت ها تمام خواهد شد ،بیاندیشید تا عاقبت بخیر شوید
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    16 9
    این قبیل صحبتها نشانه های خوبی از نزدیک بودن نابودی اسراءیل است به امید خدا و آرزوی جهاددرراه اسلام ناب محمدی ص
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      7 0
      آفرین. آخرین برگه هاشون هم بزارید رو کنن
  • علیرضا IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    41 1
    اینجا ایران عزیز است دیار شیران دیار قهرمانان وپهلوانان سرزمین رستم و ارش و فریدون و بابک سرزمین اریایی بیشه ی شیران سرزمین .همت ها .خرازی ها .باکری ها .کاظمی ها.. سرزمین سردارسلیمانی ها زنده باد ایرانم جانم فدایت ایران⚘⚘⚘⚘♥️♥️♥️
  • NL ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    18 4
    مسئولان ایران خوابن 10 روز دیگه بیدار میشن و فقط سفیر رو احضار می کنن!
  • مهدی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    24 2
    همه‌ی دنیا هم جمع شید یه ذره از خاک ایرانو بهتون نمیدیم،
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      8 1
      ترکیه در طول تاریخ همانند کفتارها عمل کرده وخواند کرد .اذر بایجان اویاخدر رهبرنه دیاخر اذربایجان جانباز رهبرنن ایرلماز
  • خلیج پارس iran IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    دنیا قانون جنگل حکم فرماست ضعیف محکوم به فنا و نابودی است ، تنها راه حیات و بقا قدرتمند شدن است خصوصا" در منطقه مهم و پر توطئه خاورمیانه حضور رژیم های جعلی اسرائیل و رژیم های دست نشانده مرتجع عرب ، باید از لحاظ نظامی بهترین در جهان باشیم تا دشمنان ایران زمین هرگز جرات و جسارت فکر حمله نظامی به سرشان نزند، باید از لحاظ اقتصادی قوی شویم در تمام زمینه ها باید خودکفا باشیم ، قوی شو گر راحت جهان طلبی که ضعیف پامال است ...
  • DE ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    حالا ما چه گناهی کرده ایم که شیعه هستیم؟ بعدا مگر به غیر از شیعه کسی دیگر در دنیا نیست مثلا گاو پرست ها و موش پرست ها؟ آخه ما که از آنها بدتر نیستیم .
  • علی اصغر از تهران IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 4
    من حرف شما را اصلاح میکنم عادی سازی تمام کشورهای کره زمین با اسرائیل علیه ایران این درست است ما اگر حتی تو کشورهای اسلامی ۴تا دوست داشتیم امریکا نمی توانست ما را تحریم کند ما همین حالا هم با اسرائیل در جنگ هستیم در سال ۶۸ با یک ملیون میشد یک خانه را بسازیم وام مسکن یک ملیون تومان بود در سال ۹۹ مسکن ملی را خود دولت اعلام کرده یک مترش را ۳ ملیون پانصد تومان میسازد به نظر شما اینقدر ما را از نظر اقتصادی ضعیف نمی کنند که مجبور شویم تا پای هر ورقی را بدون خواندن امضا کنیم
  • mahdi IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 5
    تركيه خودش ميدونه كه اگه بخواد با ايران در بيافته عاقبتش مثل صدام ميشه صنعت توريسم تركيه شاهرگ اقتصادي تركيه محسوب ميشه و به غير از اينها تركيه از گرسنگي ميميره تركيه 80 درصد توريسمش ايراني هستند اگه بخواد تو زمين اسرائيل بازي كنه دقيقا دامي هست كه دموكراتها براش پهن كردند قشنگ دور ورش دونه ريختند اينم قشنگ داره ميافته توش يا نميدونه يا واقعا دوست داره ماجراجويي كنه اقاي اردوغان اون زمان كه ما با دست خالي جلوي عراقي ها و صدام ايستاديم هشت سال باهاش جنگيديم شما هنوز به دنيا نيامده بودي حالا كه ديگه از صدام ديوانه تر نبودي شما حالا كه ايران همه چي داره هم موشك داره و هم هواپيما و پهپاد حواست رو جمع كن تو چاه بايدن و دوستان اسرائيلي نيافتي چون اسرائيل ميخواد يك جنگ داخلي تجزيه طلبانه در سه كشور تركيه و عربستان و ايران راه بندازه حواست رو جمع كن والسلام
  • امید IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 1
    متاسفانه بعد از ترویج نرم افزارهایی مثل اینستاگرام و استفاده حداکثری ایرانیان از آن و تبلیغات فساد و فحشایی که در این کشور هست و در اینستاگرام مردم میبینن و فکر میکنن ترکیه هم کشور خاصی هست!! در صورتی که ما ترکیه و اردوکان رو عددی نمیبینیم.ترکیه متوهم و سرمست از سلاح هایه اروپایی فکر میکنه رقیب نداره
  • هادی IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 2
    درسته من یک ترک زبان آذری هستم درسته از والی های کشورمان همیشه مهجور ماندیم وکم لطفی زیاد ديديم ولی ایران را وطن خود میدانم وجانم را قربانش میکنم وهرگز به تجزیه اش راضی نمیشم،این نقشه بین ترکیه واسرائیل معلومه که خیلی وقته کشیده شده حتی بی اعتنایی اردوغان به اسرائیل فریبی بیش نبود چنان که هر دو در قره باغ در یک جبهه بودن، متاسفانه این ضعف وبی عرضه گی دولتمردان ما کشور مارا با بهران رو برو می‌کند از شمال با ترکیه واسرائیل وآذربایجان. ازغرب باکشورهای عربی که به خونمون تشنه اند از شرق با پایگاه‌های آمریکایی، مواجه هستیم یک آن چشم باز میکنیم ومیبینیم که با کل دنیا در جنگ هستیم حالا دلمون به کی خوشه روسیه که همیشه پشت هم‌پیمانانش رو خالی کرده مثل ارمنستان، چین که انقدر محافظه کار هست که هیچ وقت خودش رو درگیر جنگ نمیکنه، ملت که الان نصفش دل خوشی اززمامدارانمون ندارن حالا گیر دادیم به آمریکا از اطرافمون بی‌خبریم
    • Ehsan IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      1 0
      هرجا هستی بدون خاک پاتم اذری
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      5 1
      یاشا منیم فهمیده قردشیم ، درود بر شما .. منم آذری هستم مثل شما ، آذربایجان در طول تاریخ مهد ایران دوستی و میهن دوستی است .. زنده باد ایران عزیز
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      1 0
      همه اینا کار همون امریکاست که بتونه سلاح بفروشه بعدم ما ۹سال دست خالی با کل دنیا جنگیدیم غلطی نتونستن بکنن الان که ول معطلن از کرات دیگه هم نیرو بیارن حریفمون نیستن.غمت نباشه
  • رضا IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    7 2
    باکو را الحاق کنید به ایران تا ترکیه را هوا برندارد زنده باد رهبرم
  • محمود IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    اردوغان یه مقداری نفت در دریای مدیترانه پیدا کرده مرتیکه زبون در اورده.
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    اردوعان باید تا دریاچه وان پس بده به ایران همین این برید بگید بهش ادربایجان مربوط به خود ماست چون باس ماست
  • آذری iran IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 1
    خلافت سنی عثمانی هم زمانیکه قدرت داشت چشم طمع به خاک ایران صفوی داشت، عثمانی های وحشی و خونریز بارها به شهرهای مرزی ایران همچون آذربایجان و کردستانات ایران حمله کردند بخش هایی از کردستان رو اشغال کردند، مناطق آذری ایران را ویران و ایرانیان آذری را قتل عام کردند، ینی چری های عثمانی دقیقا" همانند داعش امروزی بودند بلکه خونخوار تر و،. وحشی تر، جنایتکار تر ،، باعث تاسف که اغلب هم میهنان تاریخ سرزمین خود بی اطلاع هستند و پای سریال های تخیلی و جعلی ترکیه ای همچون حریم سلطان می‌نشیند !!! باعث تاسف که جریان پانترکیسم در بین برخی جوانان آذری میهن که خوشبختانه کم تعداد هستند نفوذ کرده ! به شدت احتیاج داریم تاریخ رو مطالعه کنیم تا از تکرار فجایع تاریخی جلوگیری کنیم ! پاینده ایران، یاشاسین گوزل ایرانیمیز، ایرانیمیز وار اولسون .. انشاالله ..
    • JP ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      0 0
      حالا سریال نقل محافله...!! که خشونت بی ضابطه.....درگیری های قومی ...قانون گریزی و فراقانونی...و... از جمله تم های این سریاله ..!!!علامت هاش در کوچه و خیابان می بینیم..!!
  • رمضان سلطانی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    انتقام ایرائیل را زودتر انجام دهید هرچقدر عقب بیفتد به ضرر ماست
  • علی ب IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    8 0
    مثل .... پاچه گیر شده آخرش با این کاراش ترکیه رو به باد میده حالا ببین.
  • حسین IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    6 0
    شما هیچ غلطی نمیتونیدبکنید وترکیه هم اگه بااسرائیل علیه ایران برخواست هم ازایران ضربه میخوره هم ازروسیه
  • علی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    10 2
    من خودم ترکم ولی مثل اینکه تاریخ مصرف اردوغان تموم شده خیلی پرو شده
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      30 1
      ما اذری و از اقوام سرافراز ایرانی هستیم نه تورک و مغول و چچن و تاتار جنایتکار
  • مورخ ایرانی IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    9 0
    از مشرق تشکر میکنم بابت این مقاله. آخرش معلوم نشد که ترکیه اگر قرار است به جای حفاظت از مسلمانان در برابر اسرائیل و آمریکا به دنبال درگیری شیعه-سنی باشد پس در کشور آذربایجان دنبال چه میگردد؟! اگر درگیری شیعه-سنی را معیار راهبردهای خود قرار میدهد آنگاه طمع داشتن آنها برای جدایی آذربایجان ایران که مهد شیعه گریست چگونه قابل تحلیل خواهد بود؟! این مقاله را خواندم متوجه شدم که ترکیه سیاست منسجمی ندارد؛ سیاست مبتنی بر قلدری راه به جایی نخواهد برد. یک کشور ملی گرای سنی که خواهان دوستی با اسرائیل یهودی و الحاق آذری زبانان شیعی به خود است. کشور تناقضات... ترکیه دارد راه اشتباه گذشتگان را طی میکند.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    اون وقت یعنی اینها حرف اونه؟یعنی شما ترجمه کردن را با رعایت امانت داری و مسئولانه انجام دادید؟یعنی حرفها را در جهت منافع خودتون ترجمه نکردید و باب میل خودتون تعبیر نکردید؟
  • معروف IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    اینها همه از قدرت ایران می‌ترسند حتی ترکیه هیچ غلطی نمی تواند بکنند تا زمانیکه مردم یک صدا مرگ بر آمریکا واسرائیل ومزدورانشان را از یاد نبرند خدا باماست مواظب ستون پنجم داخلی وطن فروشان خائن وبی غیرت باشید
  • مصطفی IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    8 4
    اگر تمام دنیا هم در مقابل ما بایستد انشالله تا آخر پای دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام می ایستیم و به این کار افتخار میکنیم زیرا رضای خداوند متعال و رسولش در آن است شادی روح شهدا صلوات
  • هادی IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    11 0
    ما ملت امام حسینیم حاج قاسم کجایی ببینی سر خاک ملکتمون نقشه کشیدن
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    7 0
    این یه کار رو به شدت محکوم کنید
  • زرین کلاه IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    الغرِيقُ يتشبَّثُ بكُلّ حَشيش. واضح است که رژیم جعلی اسراییل سرتا پا مجرم مثل غریبی که به هر چیز برای نجات خود متوسل می شود روی آورد. اما رژیم جعلی غرق خواهد شد
  • سید مسلم IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    5 0
    ما باید پیرو کلام حضرت امام خمینی باشیم که فرمودن نه شرقی ن غربی
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      0 2
      ایران عزیز باتمام اقوامش از آذری تاکرد تاعرب تابلوچ وفارس ولر ولک وترکمن و...همه انگشتان یک دست هستند وزیباییش به همین اقوام عزیزش هست وایران ریشه وتاریخ و هویت ماست و تا رهبری و ولایت فقیه هست هیچ قدرتی نمی تواند مارا بشکند ویا ازهم جداکندووطن مانند مادرمان است پس زنده باش وزندگی کنیو فرزندان ایران هیچ چیز نترسید .
  • پیمان IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    برخلاف میل دشمنان طی قرنهای گذشته ملتهای ایران و ترکیه همیشه دارای بهترین روابط بوده اند و علی رقم اختلافات جزیی سر دشمنی و نفرت از اسراییل بسیار به مردم ایران شبیه هستند...دولت ترکیه هم بخوبی میدانه که برای حفظ قدرت خود به همسایگان قدرتمند خود نیازمنده
  • هموطن IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    4 1
    با سلام بیدار باش ، نباید بیش از حد به هر کشوری اعتماد و خوبی کرد
  • نجاتی DE ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    4 0
    ظاهرا ترکیه در ظاهر زیاد حرف نمیزند ولی شدیدا با ایران احساس رقابت و حتی بعضی هاشون تا حد دشمنی میکنند و میخواهند قدرت بالفعل ایران را در هر نقطه ای از منطقه و جهان و در حوزه های نفتی گازی و صنعتی و جغرافیایی و سیاسی کارشکنی شدیدی میکنند و برایش برنامه میریزند و سالهاست که این روال را در پیش گرفته اند و دشمنی میکنند.و ایران را تنها مانع توسعه طلبی های خود دونسته و در این باره با اسرائیل و امریکا همکاری میکنند و اسرائیل را دشمن دشمنشون یعنی دوست از نظر تاکتیکی مسپندارند. مواظب باشید و آنها را زیاد دخالت ندهید و پولشان را قطع کنید.
  • محسن IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    9 2
    دشمنان ایران در کنار دریای مدیترانه واقیانوس اطلس نیستند بلکه درهمین جنوب و شمال غربی ایران قرار دارنند
  • بیک زاده IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    9 4
    من اذری ام باکو زیاد رفتم ۳۰ ساله میکنن یکی بشم مرکز تبریز مست میشن یک غلط میکنن یک نفر کاری نداره همش مکنن حرمت اله یعنی کدایی میکنن اردو غان مست بوده ی غلطی کرده
    • سعید مراغلی FR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 3
      پس میری نون نمک اونجا رو میخوری برمیگردی اینجا ... میخوری ؟؟؟؟؟
    • علی IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      3 0
      درود بر هم وطنان با غیرت آذری وطن پرست در شرف هم وطنان ترکمون شکی نیست گور اردوغان . (دیار ستار خان و باقرخان صد درود)
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    5 0
    اسراییل که اینقدرزبان دراز داردمی خواهددیگرکشورها راواردجنگ کند و خودش درامان باشد
    • علی IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      0 1
      اون شعری که اردوغان خواند ه بود در حسرت سرزمین های جدا شده از ایران است.من مادرم ترک است کمی ترکی میدانم کسی نبود بگه به این ادم خود شیفته این سروده به ضرر دولت اذر بایجان است
  • Rahim IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    7 0
    اینجاایران است دسته خالی در۸سال باابرقدرتهاجنگیدیک وجب خاک هم نداد ازاین غلطهاخیلی کردن
  • مجید رئیسی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    20 1
    ما ده سال دیگه ادامه بدیم نیروگاه های اتمی و جنگنده بسازیم وبه کردها کمک کنیم تا ترکیه رو به دوقسمت تقسیم کنیم اگر ما بخواهیم با یه چراغ سبز به کردهای ترکیه میتونیم بلایی سر ترکیه بیاریم تا اردوغان بفهمه دنیا دست کیه
  • کارشناس IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 5
    همه کشورها به دنبال صلح و ارامش ملت خود هستند ما هم به فکر اعراب خائن هستیم
  • سعید IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 1
    به نظر من اگر اسرائیل حرف از ائتلاف سنی می زند اصلادل به حال آن ها نسوخته بلکه به فکر حیات خودش است چون خوب می داند که نفس های او به شماره افتاده اگر دولت ترکیه دست به چنین اقدامی بزند باید منتظر تجزیه شدنش توسط همین صهیونیزم باشد. بهتر است سردمداران ترک باید خوب تاریخ را بخوانند و از گذشته و آن امپراطوری که ساخته بودند درس عبرت بگیرند وبدانند که استکبار و صهبونیزم هیچ وقت نخواهند گذاشت ترکیه امپراطوری خود را بسازد وقدرت بگیرد.بله مشکل اساسی صهبونیزم در غرب آسیا ایران است واگر به قول خودشان موفق شوند از سد آهنین ایران بگذرند آن ها را هم آرام نخواهند گذاشت . البته مردم ترکیه باهوشتر از آن هستند که اجازه دهند چنین اتفاقی رخ دهد در پایان ما اعلام می کنیم با آغوش باز منتظر هستیم تا رژیم اشغال گر قدس حرکتی انجام دهد. شتر در خواب بیند پتبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
  • علی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 13
    احترام گذاشتن به حقوق دیگران احترام به دین و مذهب. در تمام دنیا قانونی هست الا ایران تمام فرقه مذهب رو کشتن حاجی ونکن بهترین طبیب اون زمان که حضرت ضربه خورد یهود بود.. احترام متقابل
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      4 0
      خودت فهمیدی چی گفتی؟نظرتو ۱دور بخون ببین اصلا جملاتت معنی میدن بعد بفرست
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 0
      یهود همیشه همه جای دنیا به عهدشکنی معروف بوده و هست.۱چیزی همینجوری مثل طوطی تکرار نکن احترام به فلان و بیسار.طرف به چیزی که خودش گفته پایبند نمیمونه و به قول خودش احترام نمیذاره تو به چیش میخوای احترام بذاری آخه؟
    • Mjp IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      2 0
      احتمال صدرصدزیادی بی بی سیم میبینی. یاهمین الان پای رادیو اسراییل نشستی این چرندیاتونشخار میکنی.. زپرتی مزدور. مگه مثل ترکیه هستیم ک اون فاجعه ی عظیم روسرارمنستان اورد؟ و الانم کردها. مردم بیچاره لیبی وعراق دقیقااین ترکیه واسراییله ک به مذهب یادین دیگران تخطی میکنه.. وگرنه بروتویزد یاشیراز واصفهان چشمان کورت بازکن ببین زرتشتی وارامنه و.. چطوراز قدیم الایام. تاحالاباصلح وصفاوتوارامش زندگی میکنن. عقدهاتو بروتواسراییل خالی کن
  • hasan RO ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    9 0
    خوشم اومد خودشونم میدونن حریف ایران نیستن.. دیگه چجوری باید بگه ما درحد ایران نیستیم... برای جنگیدن باایران احتیاج به حمایت ترکیه دارن.... همین براشون بس. گرچه ترکیه یا هرکشوری دیگه ام که پشتتشون باشه پشمکی بیش نیستن...
  • کیا IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    6 0
    عمر اینان از آفتاب لب بام کمتر است وعده الهی 1408به مومنین
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    7 2
    این احمق تاریخ آناتولی را نخوانده وقتی سر کمال پاشا را برایشان به استامبول میبرند فکر میکنند سر سردار ایرانی است تا نگاهش به فرمانده ارشدش میخورد درجا سنگ کوب میشود آدم انجنی های ایرانی را فراموش کرده اند ارتش ترکیه درتیغ افتاب تمام بساطش بر چیده میشود این ترک نفهم نمی داند که ایران با کل عرب واروپا وامریکا وروسیه هشت سال جنگید ودرآخر کار از پیاده روی اربعین حسینی بقدری جهان وحشت کرد که ایران هم از نفهمی همکاری کرد بعنوان کرونا راه را بستند که از ترس مسیحیت وسنی ها ووهابی ها این کار شد ما مهدی فاطمه را داریم هراس نداشته باشید عاقبت دین شیعه برسراسر عالم طنین می اندازد
  • رضا IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    5 0
    این هم از کار دنیا
  • علی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    8 0
    اردوغان می خواهد به عنوان یک رهبر ظاهر شود ولی هیچ یک از خصلت های یک رهبر را ندارد بیشتر رفتارش به یک سیاست مدار تاجر مسلک است الان هم ترکیه با 300 میلیارد دلار بدهی خارجی اقتصادش با بحران مواجه است تحریم های اقتصادی اروپا وآمریکا یکی یکی دارد می رسد مشکل 20 میلیون کرد یک طرف انشقاق در حزب عدالت وتوسعه آینده مبهمی برای او تصور می شود
    • علی اصغر ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 1
      سلام . چهل سال هست از این برنامه ها می‌ریزند . همه بدونیم که عرضه این کار رو ندارند . و نخواهند توانست . اربابشون آمریکا هست که هیچ غلطی نتونست بکنه .
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    دقیقا مساحت اسرائیل چقدر است اینها را کسی به حساب نمیاره چندتا موشک بالستیک میخواد ترکیه هم دست کمی از اون نداره تمام دنیا متحد بشن فرقی برای یک ایرانی ندارد
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 2
    همه که عادی سازی کردند ما شدیم کاسه داغ تر اش
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 0
      وقتی همه دنیا میگفتن زمین ثابته و خورشید دورش مبچرخه فقط گالیله بود که حرف درست میزد و عکسشو میگفت.اکثریت که ملاک درستی نیست
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    سلام ادم پیر باید کشت . اسراییل پیر است پله ش کنید
  • همت IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    ایران آنقدر دست روی دست گذاشت که کفتارهای کثیف باهم متحد شدند و دور تادور ایران یکی شدند بر علیه ما لعنت خدا بر اردوغان آخرش نفهمیدم مسلمانه یا کافر تف به این سیاستهای کثیف
  • ایرانی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    نقشه اسراییل دیگه کامل در صحنه خاورمیانه تابان شد.
  • علیرضا سلیمانی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 1
    اسرائیل هیچوقت به ایران حمله نمیکندولی ترکیه هروقت برایش امکانپذیرباشدباهدف رسیدن به پانترکیسم وتشکیل مثلث ترک بین ترکیه ، جمهوری آذربایجان وآذربایجان ایران اقدام به حمله به ایران خواهدکردواردوغان تشنه تشکیل چنین مثلثی است. اردوغان همانطورکه به سوریه حمله کرددوست دارداگرفرصت فراهم شودبه ایران هم حمله کند.پس دولتمردان مابایدبدانندکه ترکیه یک کشوردوست نیست بلکه ازاسرائیل هم بدتراست.
  • م احمدی US ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    اردوغان یادت باشد هنگام کودتا ترکیه از پنجره خواستی فرار کنی ایران بود که نجاتت داد وگفت طر فدارهات از رادیو در کاخ بکشان خیابان تا دور تانک ها رابگیرند کمی نمک شناس باش وبدان خدا باماست
  • AT ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    جانااااااااااااا چه پاشایی داریم ما
  • احسان معتمدی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    اردوغان عامل سیا و استکبار است او با فریب با کلمات بازی میکند آیا تاکنون یک تفنگ به فلسطین داده او مأمور آمریکاست برای نابودی اسلام و حقیقت امام خمینی ولی به لطف خدا این فرد نااهل را هم خدای متعال از سر راه برخواند داشت اسلام در حال سردرب آوردن از غرب آسیاست و این ها فقط مزاحمت ایجاد میکنند
  • LT ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    این اردوغان زیاد حال وروز خوبی نداره.....با همه هست و با هیچکس نیست .....با اسقاطیل رفیقه بعد دم از فلسطین میزنه ...خودشو دمکراتیک می دونه بعد.....خود بروبچه های غربی هم فهمیدن که اینا توی توهم رفتن ......فکر کنم یه قسمت زیادی از این رفتارهای روان پریش بخاطر حسادت به ایران بزرگه
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    انشاالله مسئولین از خواب بیدار شوند .
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    9 0
    ایران سپاه پاسدا ران را دارد غم ندارد هر کدام یک بمب اتمی است بر سر دشمن.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    6 8
    بزودی ترکیه ادعای آذربایجان ایران را خواهد کرد
    • Ali IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      8 0
      نترسیداخرالزمانه مستضعفین پیروزند
  • US ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    9 0
    خوبه خوشان از قدرت ایران به خود میلرزند واعتراف می کنند زنده باد ایران
  • محمد حسن حاج نصیری IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    8 0
    غیر ممکنه با اسرائیل رابطه رو عادی کنه.البته عادی هست پشت پرده
  • محمدرضا IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    12 1
    باید دهن ترکیه و اسرائیل و عربستان و بسته بکنیم. !!
    • وهاب پ DE ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 1
      کجایی سردار دلها
  • خلیل قاسمیy IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    این را باید همه درک کنند که اسراییل فعلا از هرزمان دیگر بیشتر در معرض خطر و از هم پاشیدگی است و اما ترکیه ...مردم ترکیه همیشه با ایران بوده و هستند اما اگر دولتش هم اشتباهی هم مرتکب شود اول باید جواب مردم را بدهد ......
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    رجب قلی شده آدم از عجائب دنیاست
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    مرگ بر اسراییل
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    صهیونیزم جدید در منطقه
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    6 0
    یاشاسین ایرانیمیز.. اردوغان خرکي باشه.. مامنتظر جنگ جهانی هستیم نابرابر دنیابایستیم.. درجنگ باصدام 80کشورحمایت لجستیکی کردن ازصدام چی شد اون موقع یک فشنگ نمی‌توانستیم بسازیم وکسی هم به مانمیفروخت
  • یار IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    ترکیه با ظاهر فریبنده اقتصاد شکننده ای دارد واقتصادش بر مبنای توریست قرار دارد وهیچ گونه منابع انرژی ندارد ومتکی به کشورهای دیگر است جمعیت ناز پرور شهری دارد وروستاهای محروم هیچگونه آماده درگیری بلند مدت را ندارد وعدم توان ایستادگی در برابر شیعه یکی از مشکلات ترکیه است کارشناسان نظامی جهانی قبول دارند اگر ایران به ترکیه حمله نماید ظرف یک هفته تمام ترکیه را با خاک یکسان خواهد نمود اما مانع بزرگ امریکا است .ترکیه قدرت ایران را بهتر میشناسد ومجبور است با سیاستهای ایران همراهی کند.
  • محمود حد IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    5 9
    سلام،ارامشتان راحفظ کنید نترسید اتفاقی نخواهدافتاد.اینقدرحرص نخورید.این همه شعرا،شعرسروده اند.رجب هم به شاعری علاقمند شده است.خیلی ازحرفهالقلقه زبان است.
    • محمد IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 1
      عزیزمن تاولایی مرتضی دردل ماست باکی ازترکویهودونوکران غرب نیست همه شان لاف وتوهی هستندومارازین شغالها بک نیست. مسئولین ما مشکلات داخلی مونو برطرف کنند باخون مون صابت میکنیم ما حسینی هستیم
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 1
    خواخشمندم بم اتم را برای نجات مسلمانان ایران و یمن فلستین سوریه و لبنان لازم بدانید تا بعدآ ببینند یک من ماست چقدر کره میدهد هر کسی ادعا دوستی نکند وبعد از پشت خنجر
  • محسن دهباشی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    اسرائیل از حقیقتی انکار ناپذیر میگریزد که ایران بدنبال سرنگونی اوست .واز همسایگان ایران میخواهد که درحمله ب ایران به او کمک کنند .این نشانگر بی لیاقتی و نداشتن توان در برابر ایران است و چه خار و ذلیل شده اسرائیل.همسایگان ایران مثل ترکیه به چه دلیل باید به تو کمک کنند در صورتی که هیچ مشکلی با ایران ندارند...
  • محمد IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    باسلام اگر تمام دنیا باهم متحدشوند همچون زمان جنگ برای مهم نیست چون امام زمان (عج) را داریم والبته باید به سلاح های مدرن وبروز تجهیز شویم وایمان درمردم را زیاد کنیم یک کبوتر با دوبال میپرد.
  • محمد IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    ماباید هسته ای داشته باشیم، وتوان نظامی خودرابالاببریم، تنها راهش همین است، بایدقوی باشی تاجلوی زورگویی وایسی وجوابش رابدی...
  • نادر IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه شیعه وسنی اگربا همدیگر بجنگند استخوانهایشان را دور نمیاندازند
  • خ.خ IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 1
    این افراد چه مسیولیت و اعنباری وهرند...حرفای مطرح شده هم داستان سرایی و خنده دار است .ظاهرا اینقدر علیه ترکیه خواهید نوشت تا او را به اتحاد با اسراییل سوق دهید .این چه روشی هست؟!چه نفعی می برید...
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    من از روزی که بالغ شدم اینا میخوان ما رو بزنن ولی هیچ حرکتی ندارن پس الکی مثل سگ از این ور کوه از اون ور آب فقط خیره میشن
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    به همین خیال باشند موقعی ایران ابر قدرت طومارشان فقط با سپاه درهم پیچید
  • نبی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    آزموده را آزمودن خطاست اینها یکبار با تمام قوا در جنگ 8ساله این کار را کردند واز 8سال 7سالشو التماس می‌کردند که ایران صلح را بپذیرد واخرش مجبور شدند تمام خواسته ایران را بپذیرند وباعث شدند ایران ابر قدرت شود حالا می‌خواهند با یک ابر قدرت بجنگند که اینبار تنها هم نیست
  • NL ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    مسترائیل ویروس کثیفی بیش نیست وفقط تصمیم داره جاسوسی کنه و دانشمندان ایران رو ترور کنه! چون خودشون یکعده کرباس فروش یا کناس بیش نیستند! هر علمی هم دارند از آلمان‌ها دزدیدند. زمین های فلسطین رو دزدیدند! لعنت به خودشون و مذهبشون
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    حالا میببنیم گه ترکیه برای ماخترناگتر ازاسراییل است بایدتصمیم عاقلانه گرفت چون اروغان را مانجات دادیم این هم مزد ما خدمت به غیر ایرانی خیانت به ملت ابران است
  • هادی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    با اینکه دلم پره از مسئولین ولی خاک وطنم برام از هر چیزی مهم تره اگر بخوان دست درازی کنن بهش تا اخرین قطره خونم برای وطنم میجنگم ظهور مولامون نزدیکه لبیک یا مهدی
  • جوادطاهونچی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    خدایابالاترین چیزی که ازتومیخوام...بمانم‌تانابودری صهیونیز را ببینم..خدایا این آرزورا برآورده بفرما.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    باد ازهر طرف بیاد ترکیه همون سمت میره
  • جواد حسینی IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    هیچ غلطی نمیکنن به شرطی که وحدت داشته باشیم ودست دزدان ونفوذی هارو قطح کنن
  • هادی IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    اردوغان بد جور جو گیر شده فکر کرده ایرانم ارمنستانه برادر من بوی کباب خورده دماغت خر داغ میکنن. آخر این جو گیریا کار دستت نده عثمانی
  • امیر منش DE ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    7 0
    اذر بایجان واقعی پیرو شاه اسماعیل صفویست نه همدست ترکیه و اسراعیل
  • مجید IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    توافق سازش ترکیه و اسراییل چی چی هست؟ ترکیه اسراییل سالها است که روابط سیاسی و اقتصادی دارند.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    مکروومکروالله آن الله خیروالماکرین.. قطعااسراعیل محکوم به فناست حالابه هرریسمانی که چنگ بندازه به این نابودی قدرت وسرعت بیشتری میبخشد
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    بله وقتی آقای روحانی دو دسته هسته ای رو تقدیم کرد و ذخایر اورانیوم رو هم هدیه کرد که عزیزاشون اونور آب خوش باشند باید فکر امروز رو هم می‌کردند و حتی حاضرنمیشن از مردم عذر خواهی کنند ولی نیروهای مسلح ما کار خودشون رو میکنند
  • حیدری IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    6 0
    چه سنی و شیعه فرقی ندارد مسلمان همه زیر یک پرچمیم ایرانی یعنی غیرت شجاعت بی باک ما از نسل رستمیم .جنگ ایران و عراق بیست کشور با ما جنگیدن هیچ غلتی نکردن اینا جای خود دارن .
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    طبق فرمایش سردار عزیزمان ما ملت امام حسین (ع) هستیم
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    دیکته نانوشته غلط ندارد ،ابلیسی باید فریب بدهد تا غلطها زیاد شده مستحق مردودی بشی!مردودی در آخرالزمان چیست؟
  • ابراهیم عقاب DE ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    4 0
    باسلام به هموطنان عزیزم نگران نباشید دریا به کوسه جنگل به شیرش وایران به لرش مینازه اردوغان اگه بخواد به یک مولکول از خاک ایران چپ نگاه کنه چشماشو چپکی درمیاریم ایران ضعیف نیست اینا حرف زیادی میزنن نیروهای مسلح ایران شبانه کت بسته این عوضی ها رو پای میز مذاکره میاره یادتون رفته سخنرانی حضرت آقا درجمع افسران ارتش درمورد حادثه منا فرمودند جوانان ادبیات جنگ رو مرور کنند ۲۴ساعته عربستان به غلط کردن افتاد نگران نباشید اینا همشون ترسو هستن۹۹۲۷
  • ابراهیم IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    اگه بترسی میان جلو نترسی میرن عقب. اردوغان همونی بود که کفته بود زمان قدرت عثمانی شاه عباس چه بلایی سرشون آورد. الان از اون زمان.هم قویتریم.ادم احساس غرور می کنه که همه دنیا از ایران حساب می برن. خداوند مکر دشمنان به خودشون بر میگردونه
  • علی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    اردوغان کثیف رفته بالای کرسی شعر می خونه عقده دوران عثمانیان مونده تو گلوش داره خفش می کنه خائن.
  • سعید IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    همه این تحرکات توسط نیروهای اطلاعاتی وامنیتی مابایدر صد وراه کارهای عملی تدوین وآماده اجرا باشد این رژیم هانامردند وبرای منافعشان هرکسی راقربانی می‌کنند ولی ماضمن رصد وآماده کردن طرحهای ضداینها معتقدیم که بادرایت وهوشیاری نیروهای مسلح مابویژه سپاه مکروحیله دشمنان بودشان برمی‌گردد انشاالله تعالی
  • ا. م IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    6 0
    انشاالله. که اردوغان را روزی در قفس می بینم.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    بله درسته درست هستش اصلا قبل حمله به عراق اسرائیل نقشه کودتا را در ترکیه طراحی کرده بود تا ناتو عراق را تسخیر کند و اسرائیل ترکیه رو که ایران اردغان رو اول نجات داد از کودتا بعدش جنگ عراق با امریکا و....داعش هدف این احمق ها فقط ایرانه هم اسرائیل و امریکا و غیره....هیچ کشور دوستی نداریم مطمن باشید همه از پشت خنجر میزنند و...بس
  • GB ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    اصلا اردوغان سیاستی داره که تابه حال هیچ رییس جمهوری نداره
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    متاسفانه اردوغان و اخوان المسلمین توانست بسیاری از کشورها و مردم را فریب دهد . جنگ سوریه و لیبی را راه انداخت .فکر می کنید سامانه اس 400 را برای چی خریده ؟ لیبی - قطر -سوره - مصر - یمن صحنه تاخت و تاز اخوان المسلمین است و ....دارد مخالفان اخوانی ها را تضعیف می کند . دشمن اصلی ملتهای منطقه اخوان المسلمین است . اینده این را ثابت خواهد کرد .
  • Ali NL ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    اگر ایران برق وگاز رو ترکیه قطع کنه به غلط کردن می افته این مردک توی توهمات قرار گرفته فکر میکنه میتوته مثل زمان عثمانی قد علم کنه این خیانتکار که حرف ازمسلمانی میزنی هیچ اعتقادی به خدا وپیغمبر نداره اگر داشت نمیرفت توی آغوش یهودی
  • رضایی IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    باسلام. ما حتی به توانایی های نظامی خودمان هم اتکا نداریم اگرچه جدا در جهت تقویت آن تلاش می کنیم اما خداوند وعده‌ای نصرت داده لذا هیچ ابایی از هیچ کشوری نداریم.وماهم جنگ با اسرائیل را پیشبینی می کنیم وان شاالله پیروز خواهیم شد.
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    اردوغو یه انسان روانی چاپلوس واحمق ه کسی که شعور نداره و مزدور ه دست به هر حقارت میزنه که زمین نخوره از یک طرف تحت تحریم آمریکا قرار گرفته وز طرفی دست به دامن خواهرش نتان یابو میزنه
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    تو ۹سال جنگ سیم خاردارم تحریم کرده بودن هیچ کشوری بهمون نمیداد قایقای تندرومون چند تا از ناوای آمریکایی رو نفله کرد.این قضیه واسه سی و خورده ای سال پیشه.الان که از سیارات دیگه هم نیرو بیارن حریفمون نیستن
  • رضا IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    کندتون‌آمریکا‌هیچ‌غلطی‌نتوانست‌‌بکند ‌ترکیه‌واردغان‌که‌‌‌که‌از‌ترس‌کودتا‌ مخفی‌شده‌بود‌جایی‌خود ‌اسرایل‌رفتنی‌‌نابودیش قطعی‌شک‌نکنید
  • جیگر IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 0
    یاشاسین آذربایجان ایران .
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    همه شده خیالات خاورمیانه همه باهم مشکل دارند
  • داریوش IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    5 0
    من هم قبول دارم که ترکیه کشوری است با سیاست کاملآ در چهارچوب حقه بازی
  • Tareq IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    مراقب باش ، کودتای چند سال پیش ترکیه که منجر به سقوط دولتت میشد توسط سربازان گمنام ایران اسلامی خنثی شد و الا سرت از تنت جدا میشد . پس مراقب باش پاتو از گلیمت درازتر نکنی !
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    ای بابا ۲۰۲نظر در انتظار بررسی؟بابا نیروهاتونو بیشتر کنین خب اینهمه آدم وقت میذارن نظر میذارن
  • خسین IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    اردوغان گیج شده است و همچمین خرف شعری در توهین به آذریابجان خواند فقط کافی است جلو سیل کالاهای اورا گرفت تا به گوبد گه خوردم
  • افشین IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    ایران باید هسته ای بشود.
  • بابک IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 1
    آقا من خودم تورکم ولی شیعه علی بن ابیطالب و امام حسین هستم حرف جنگ شیعه و سنی باشه قومیت میزاریم کنار صف اول جنگ هستم مقابل حرومی های وهابی
  • مسعود IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    اردوغان اگه راست میگه وپیشنهاد به فرانسه میده بخشی از فرانسه را بدین به ارمنی اگه خودش راست میگه وپدر سوخته نیست نصف بیشتر ترکیه کرد هستن حق اونا را بده بخش از ترکیه را بده به کردها که حقشون هست ودارن میجگن ایرانهم با ید با کردها همکاری کنه
  • علی IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    اردوغان را درکودتا خون دل دادم که با من آشنا گردد بگفتا ارودغان خون می خورد خونخوار می گردد اگر جلو ورود کالاهای او را بگییرید او فلج می شور وبه گه خوردن می افند
  • محمد IN ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    ترکیه بد بخت اگر ایران نبود الان توام نبودی چند وقت پیش شورش کردن اگر ایران نبود الان همتون به صلیب بودین نه شما حریف ایران هستین نه اسرائیل امریکا با اون همه قدرت جهانیش با ایران نمیگیره پس اینقدر قلدر بازی در نیار وگرنه با یه لبیک انکارا رو گرفتیم
    • احمد.ذ IE ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      0 3
      مثل اینکه فیلم هندی زیاد میبینی
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    مسولان بین ملت تبعیض نگذارید و ملت را چند دسته نکنید تا ازین حکومت سرد شوند خوب میبینید چطور برای ایران دندان تیز کردن که ایران را به چند قسمت تقسیم کنن مسولان فساد در راس قرار ندهید همین همسان سازی حقوق بازنشسته ببیین چه تبعض بزرگی ۵۰درصد خانواده ایرانی ناراحت کرده وبه خشم آورده اینا باعث دلسردی ملت میشود
  • امیر IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    ایران باید هسته ای بشه برای مقابله به مثلو بازدارندگی همسایه ها هم به اندازه کافی دنبال هسته ای شدن هستن اونوقت اونها دارن ایران نداره هر چه زودتر باید هسته ای بشیم بهانه شم که ترامپ احمق با خروج از برجام دستمون داد اینها زمانی دست از سرمون برمیدارن که هسته ای بشیم و تمعشون کنده بشه
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    قابل توجه اساتید کهبا مماشات با این خائن رفتار میکنن
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    شبی که کودتا شد اردوعان از ایران کمک خواست حالا شیر شده بره تو باکو کور کوری بخوانه برای ایران دیکتاتور عثمانی لاشی
  • مسلم IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 0
    شیعه و سنی باید با هم متحد بشن تا این ایادی کفر و استکبار و ریشه کن کنیم از منطقه ....شیعه و سنی هر دو مسلمانیم یه کتاب و قبله و پیغمبر داریم چرا باید با هم بجنگیم مواظب باشید این حرفا و افکار ذهن شما رو نسبت به برادران اهل سنت مون خراب نکنه.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    اردوغان کودتا شده بود از ایران کمک می خواستی حالا شیر شدی رفتی تو باکو کور کوری می خوانی عثمانی نمک بحرام
  • بلوچ IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 1
    دشمنان ایران عزیز کور خوانده اند. اقوام. کرد و لر و بلوچ و ترک و عرب اجازه کوچکترین جسارتی به میهن عزیزمان ایران سرافراز را نمیدهند. همه با هم زنده باد ایران اسلامی
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 1
      دم شما گرم نوکرتم هستم
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 1
    از خودی چه خوشی به ما رسیده از بیگانه چی برسه که رق غیرتتون باد کرده
  • حمید IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    فقط صلاح و موشکهای اتمی هستنند که در برابر هر کشوری میتوان ایستاد به امید ایران اتمی
  • یزدی IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 1
    اولا اهل تسنن ایران محبداهل البیت ع هستند ازاین حکومت شیعه چیزی جز خوبی ندید ه اند منظورم تبعیضی درکارنبوده مگر افراد مغرض نه اصل نظام وثانیا شیعه صاحب دارد منتظر همان روزهاست اول اعزام لشگر حضرت مهدی عج به سوی قوم ترکهاست که طغیان کرده اند امیدوارم بتوانیم پاره های تن کشور عزیزمان رابااین بهانه متصل به کشور کنیم مردم اذربایجان شیعه هستندوثانیا برادران اهل سنت دشمن راخوب شناختند
  • مهدی فتحی دولابی IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    سلام ما ملت بزرگ با تاریخ پر افتخار و دوران های سختی راگدراندیم وباسردارانی دلیر که در دوران های سختی ظهور کردند وایران رااز سختیها بیرون کشیدند،ما با اتحاد داخلی و برقراری عدالت در مملکت اسلامی وکوتاه کردن دست یک مشت اختلاسگر داخلی وتنگنظرمیتوانیم در نبردی تنگاتنگ با دشمنان صهیونیستی و بعضی از عربهای خائن منطقه بجنگیم به شرط ایجاد اتحاد بین تمام قیمتها، ایران برای تمام ایرانیها
  • صفر IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    اردوغان درست می گویدتا امروز پشتیبان داعش بوده این انسان را درسوریه وعراق کشته در موصل در بک روز ۷۵۰ جوان شیعه به جرم شیعه بودن کشتند از تا الان به پان ترکیسم افتاده اینها مشتی وهابی هستند و به خون شیعیان تشنه اند فقط دارند به دستور موساد بین شیعیان تفرقه ایجاد می کنند مرگ بر دیکتاکتور وهابب
  • حیدری IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    اب سربالابره هفتیرارزون میشه ازتجربه استفاده نمیکنندوقتی میفهمندکه خیلی چیزهاراازدست داده اندترکیه عاقبت به صاحبش برمیگرده ولی دشمن راکوچک نشماریم
  • بهرام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    اردغاوان مدیون ایران هست توی کودتای که بر علیه اش شد اگر ایران نبود الان معلوم نبود وضعیت ترکیه جطور میشود در ضمن مردم ترکیه و ایران فرهنگ مشترک و به هم نزدیک هستند هیج وقت این پیوند از بین نمیره و خواهشمندم تبلیغات منفی نکنید
  • علی خدایی IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    خاطر نشان کنیم اسراییل در ترکیه در استان های مالاتیا روستای کوره جیک و استان کونیا پایگاه کنترل و شنود و راداری دارد رادار ها از نوع رادرا های برد بلند سامانه پدافندی تاد هستش که با رادرا های موجود درامارات و قطر و عربستان تلفیق هم دیگر هستند با محوریت در خود اسراییل کار میکند و همچنین در مرکز دیگری در اروپا از سال 2005 متسقرر کردند در ترکیه بر علیه ایران
  • محمد محمدی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    اسرائیل و ترکیه غلط کردن.اصلا حالا که اینطوری شد؛آذربایجان باکو مال ایرانه وباید دوباره به ایران برگرده...
  • حسین IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    مگر ترکیه واسرائیل تمام سنی های تندرو (.داعشی) را با بهترین سلاح تو ی عراق وسوریه تجهیز نکردند آخرش چه غلطی کردند. مطمئن باشید اردوغان چنان تو دهنی از ملت ایران می خورد تا گور عثمانی از درد آن متلاشی شود.
  • م.م IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    اردوغان.وراج
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    ما ملت امام حسینیم ........و استکبار جهانی و اقمارش همرا منافقین دو رو به اخر عمرشان نزدیک میشوند واسرائیل دست وپای اخرش را می زند واز درون فروپاشی خواهد نمود و مومن های واقعی از منافقین جدا میشوند ورو سیاهی ابدی برای شب پرستان ترامپیست خواهد ماند وبه زوباله دان تاریخ خواهند افتاد وحق بر باطل پیروز است
  • رضا IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    اردوغان اگر اب داشته باشه شنا گر خوبیه، تمام خصوصیات یک دیکتاتور رو داره، قانونم طوری تغییر میده که مادام العمر رییس جمهور بمونه، اگرم نتونه مثل پوتین یکی دستنشانده خودش رو میزاره... در کل ادم خطرناکیه، از وقتی که امده دایما دنبال جنگ و درگیریه...
  • نیمار IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 1
    مثل اینکه وقتش رسیده ایران یکم دست کردهای پ پ ک رو باز بزاره یکم حمایتشون کنه اونوقت .......
  • علی میرزا طاوس نژاد IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    بخدا اردوغان باید بفهمد یاوه سرایی هایی که میکند تاوانش را خواهد پرداخت
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 1
    اردوعان این مسلمان نما اسراییلی دست صیهنویست ها را ازپشت بست واقعا شرم داردملت ترکیه مسلمان بدست مسلمان کشی مثل اردوغان قاتل یهودی مسلک ضد اسلام حکومت میکند اداره میشود ایشان قاتل ملت سوریه عراق وفلسطین هستند دیگه کار دارد به کجا میکشد این خبیث بین دوتا اذزی ایرانی دارد اختلاف وتفرقه می اندازد
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 1
    مرگ بر اسرائیل
  • رحیم IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    ایا وقت ان نرسیده که مسولین ما بخود بیایند دشمنان اصلی ما دراینده نچندان دور ترکیه وعربستان خواهند بود ومن به این نظرم اعتقاد دارم وصددرصد این اتفاق خواهد افتاد باید خودمان را به هرنوع سلاحی که بتواند کشورعزیزمان راحفظ کند دست یابیم مانند اتم وگرنه گرگها کشورمارا تجزیه می کنند به کشورهای کوچک تا حرفی برگفتن نداشته باشیم
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 0
      اشتباه مثبت دادم.بمب اتم حرامه و درستم هست زن و بچه بیگناه چرا باید الکی کشته بشن؟اونوقت ما با آمریکای وحشی خونخوار چه فرقی میکنیم؟
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      0 0
      هر چیزی که دشمنان ما دارند و داشته باشند ما نیز باید داشته باشیم و داریم ... برای دفاع از مسلمانان و دفاع از سرزمین مادری ایران باید قوی باشیم ..
  • علیزاده IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    بیچاره مردم ترکیه
  • علیرضا RU ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    حالا یه غلطی کرده ویه ...هی خورده یادش نرفته که توسوراخ موشش از ترس کودتا گران تمبونشو کثیف کرده بود...کی به دادش رسید.. بادم شیر بازی کردن خطاست... مثل اینکه داره تاریخ انقضا ش تموم میشه... اینده از ان ایران عزیز ماست... این خورده مورده کشورهای سرسپرده عددی نیستن که به حساب بیان... اربابا شون ازترس قدرت موشکی ونظامی ایرانمون سگ لرزه گرفتن... ما ملت شهادتیم .ما ملت امام حسینیم ..راهمون راه حاج قاسم شهیدعزیزمون هست... مخلص کلام به عمل کار برآید.. ما اهل یاوه گویی نیستیم...تومیدان عمل میکنیم... شعر خون نیستیم عمل کننده هستیم... به امید اعتلای میهن عزیزم یاعلی♥️♥️♥️⚘⚘⚘
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 1
    دوستان توهم نزنین امروزه همه مشکلات از اقتصاد ضعیف میاد.
    • Ha IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      1 0
      بنام خدا.ایران همه رزمنده اند واین رو کشورهای دیگه امتحان کردند.امیدوارم کسی پارودم تین شیر ژیان نزاره که کارش تمومه.ترکیه که سهله.اسراییل بعداز ۳۳روزشکست خورد اونم از حزب اله عزیز.ایران یک ابرقدرته که قدرتش بر کسی پوشیده نیست.لبیک یا امام خامنه ای لبیک یاسردار سلیمانی لبیک یا شهیدان ایران
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    اردوغان شرف نداری چه زود خوبی ایران را از یاد بردی اگه ایران نبود الان خودت و زن و بچه ات از دم تیغ گذشته بودین البته دوبار کودتا تکرار خواهد شد خیلی دور بر ندار
  • خیری IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    اقا اعصابتون رو خورد نکنید ما سیاستمدار وکار بلدی مانند سید علی داریم که دنیا به بزرگی و هوش زیادش غبطه میخوره .نترسید تا رهبری رو دارید بی خیال غم
  • GB ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    درشرایط فعلی همه ملت بایدباهم متحدشوندهمانطورکه درطول تاریخ نشان دادندهرمتجاوزیاوه گویی راسرجاش می نشانند.دشمنان ماهیچ غلطی نمی توانندبکنند.خداباماست
  • مهدی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    عربستان،ترکیه،امریکا،اسرائیل،اردن،و... رو در روی ایران قدرتمندبازم کم میارن
  • CA ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    7 0
    مگه الان غیر عادیه؟ ترکیه بیشترین روابط تجاری رو با رژیم فلسطین اشغالی داره
  • سهند IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    هدف اردوغان از این کارا فقط و فقط برای فرار از فشار هماهنگ اروپا و امریکاست اردوغان تنها راه نجات از فشار اروپا و امریکا را در این وضعیتی که خود اردوغان پیش اورده در لیبی و تنش با یونان و کمک به ج اذربایجان و... این است که نشان دهد دوست اسراییل و دشمن ایران است و این کارا برای اردوغان مثل ابخوردن است و مطمعنا نتیجه بخش خواهد بود
  • حیدری IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    بیائید مقداری از تجزیه امارات صحبت کنید اگه این ٧ شیخ نشین ازهم بپاشند خیلی خوب میشه
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    7 0
    فکر کنم وقت انتقام شهدای مدافع حرم از اردوغان فرا رسیده
  • سعید IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    اسرائیل با ایران درگیری نظامی مستقیم نخواهد داشت. چون ایران بسیار پهناور و اسراییل به اندازه یک استان کوچک ایران ب شمار می آید .برای همین میخواهد ائتلاف صد ایرانی ایجاد کند که در هر صورت مفتضحانه باز هم شکست خواهد خورد .چون همین الان هم موشکهای حزب الله آماده شلیک به اسرائیل است
  • سعید IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    ما هم تسلیحات جدیدی داریم که هیچ کس از آن خبر ندارد .با غیرت جوانان ایرانی هیچ کس نمی‌تواند وارد جنگ با ایران شود .بزرگترشون که آمریکا بود غلاف کرده دیگه از این کوچولو ترکیه چه کاری بر میاد
  • علیرضا IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    اگر همه دنیا با هم یکپاچه، شوند باز هم کاری نمیتوانند بکند چونکه وقتی خدا بخواهد ایران در امان باشد دنیا کاری نمی تواند بکند خداوند اراده کرده است ایران بماند به کوری چشم دشمنان خارجی و داخلی
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 1
    هیچ وقت عقلای شیعه وسنی اجازه نمی دهندمسلمان نمایی که فریب خورده ی صهیونیزم هست به اهداف شومی که موساد طراحی می کند برسد
  • ناشناس IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    انقد حرف نزنید عمل کنید هرروز اگه به تعداد جمعیت اسراییل زیاد بشه کار سخت تر میشه بهتره زودتر تل آویو از بین بره من یه انتهاری که با عقل کامل درخدمت هستم
  • محسن اصغری IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    از دید من که یک آزاری زبان هستم امید دارم که ازربایجان باکو با۸۰ درصد شیعه به زودی به آق وش ایران برگرده انشالله
  • رضا IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    اشتباه مسولین مملکت این است که فکر میکنند که اگه به کشوری کمک کنی روزی از تو تشکر خواهند کرد زهی خیال باطل هر کاری نیکی اگر میخوای بکنی فقط و فقط برای ملت خودت بکن
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    9 0
    اولا ترکیه دردوران اعمال ننگین داعش حامی ومسئول لجستیک داعش بود ودالان زمینی برای ترانزیت وترابری داعش بود حالا جای تعجب نیست که دستش دردست سهیونیستها باشد اما ملت ترکیه قطعا شریفتراز پذزرش چنین عمل ننگینی از دولت ترکیه هستند
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    زمانی که صدام به ایران حمله کرد ۳۵ کشور به او کمک نظامی ومالی کردن .ولی حزب بعث عراق پس از ۸سال نابودشود.حال فکر نمی کنم کشوری بخود این جسارت و به خود بده که به ایران حمله کنه این کشورها ی که شما از شو اسم بردین کافی آمریکا فقط در مدت کوتای از آنها حما یت یا تحریم کنه فرو میپاشند. ای ایران ای مادر من درود بر تو باد
  • رضا IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    بسم الله الرحمن الرحیم اذاجاء نصرالله والفتح اینها انقدراحمقندنمی فهمن که ایرانی امروزفقط همینو کم داره والله
  • هیچکس IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    ترکیه که کسی نیست ....
    • ایران IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      7 0
      ترکیه به لطف جنگ تحمیلی 8ساله صدام حسین معاون غلبه ایران/جنگ صدام غلبه کویت/حمله آمریکا و متحدین او جهت آزاد سازی کویت/اشغال عراق توسط آمریکا/سقوط معمرقذافی/ و...اعزام تروریست به سوریه و...نهایت سوء استفاده و خیانتها را بر علیه همسایگان خود مرتکب شده است،با این سیاست انگلی همراه با صبح ها سر سفره رژیم صهیونیستی،ظهرها سر سفره اروپائیان و شبها در بستر آمریکائیان ضربات منافقانه ای به خاورمیانه وارد نموده است. حالا با نوچه بی هویت آذربایجان شمالی که جزء مسلم خاک "ایران " است، قصد یاوه گوئی و طرح توطئه علیه ایران بزرگ را دارند.باید خیلی هوشمندانه با دسیسه های " اردوغان " فرصت طلب برخورد شود. زنده باد آیران -زنده باد آذربایجان همیشه سر فراز-زنده باد ستار خان-باقرخان-شهید باکری-شهید سردار دلها سلیمانی بزرگ .
  • محمدامین RU ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    10 0
    بنام وطنم از افسران ارتش هستم از همین تریبون مجازی خدمت هم وطنانم عرض میکنم اگر احدی نیت شومی ب ایران عزیزم داشته باشد ب شرافت سربازی ام قسم ک آرامش خوابش را به کابوس تبدیل میکنیم من ب نمایندگی از تمام ارتشیان وطنم میگم سینه ی تک تکمان آماده است تا ایرانمان زخمی این غورباقه های ابوعطا خوان نشود. چو ایران نباشد تن من مباد بدین بوم و مرز زنده یک تن مباد
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    تنها راه ایران با توجه به هزینه ها دسترسی به سلاح اتمی است مطمین باشید که غرب و اسدائل اجازه هسته ای شدن سایر بازیگران منطقه به اتمی را نخواهند داد و فقط ایران را از آن می ترسانند.
  • باباحیدر IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    ایران من قدرت بگیر.ایران من هیچ باکی نداشته باش.بهترین نیروی جنگی را داری.بهترین خلبانهای دنیا راداری.تک تیر انداز.لرهای غیور.بلوچهای نترس.کردهای چریک.فارسهای زیرک.ترکهای قوی.ایران من...
  • سعید FR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    صدام احمق هم خود را امیر اعراب می خواند و با کمک اعراب قصد فتح ایران بزرگ را داشت و حالا به دوزخ فرستاده شد. اردوغان احمق هم همان راه صدام را با تحریک کشوهای متخاصم درپیش گرفته است. نابودی در انتظارت است از دوغ خان
  • سکووت IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    اگر ما مردیم شما هم این خواب را در گور انشا الله خواهید دید .خیلی وقتهاست ای خواب گرفتن ایران شده واسه شما کااااااابووووس .و کابوس شما ناخوشایند است ..بترسید از روزی ک ایران از زمین آسمان ذکریا و آب بر شما طغیان کند و همه عناصر هستی جهت نابودی شما دست ب دست هم دهند جهت نیست کردنتان از صحنه تاریخ .پس تا آنروز از نفس خداوند لذت ببرید وانسان باشید و قدردان آمریکای غاصب متجاوز ک ادعای منجی انسانها رادارد ب خیالتان داشته باشید ک واقعا میبینم صدای ناخوشی از مناطق صهیونیستی نشین شماها میآید صدایش میاید .و درود بر سربازان اسلام ..یلحق
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    به نظر من تنها راه مقابله با فتنه گران خارجی توسعه متوازن کشور از حیث اقتصادی ، اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی است. امروز که همه ما ها پوشیدن البسه مارک دار خارجی و داشتن لوازم خانگی لوکس خارجی و داشتن خودروی فلان مارک خارج را برای خود افتخار میدانیم که البته بیشتر این انتقاد متوجه مسئولین است نمیتوانیم شعار ایرانی قوی را سر بدهیم . ما که امنیت خود را با خودروهای ضد گلوله خارجی ها تامین میکنیم چگونه می خواهیم در مقابل آنها ایستاده و امنیت مردممان را تامین کنیم. خدایا فقط ایاک نعبد و ایاک نستعین.
  • قاسم IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 10
    خاک بر سر چنین گوسفندی .دشمن اسلام یهود است البته اسرائیل نه شیه و سنی ما همگی برادریم و خدا پرست قران کتاب ما و پیغمبر و قبول داریم.اسرایئل نه قرآن را قبول دارد نه پیغمبر را بلکه همه مسلمانان را دشمن خود میداند همیشه هم به قرآن توهین میکنند هم به نبی اکرم
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    11 1
    ترکیه هیچ غلطی نمیتونه بکنه زنده با ایران زنده باد رهبر عزیزم جانم فدای رهبر
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 2
    از این ترکیه واردوغان هرچی بگی برمیاد ،کلا حزب بادترین ادمه،ی دوجین تروریست هم زمان جنگ سوریه با عراق با داعش هم تو این کشور آموزش دیدن وساپورت تجهیزاتی ومالی می‌کنه نمونش در جنگ آذربایجان و ارمنستان به نفع آذربایجان ازشون استفاده کرده نیروهای کمکی ترکیه با اتحاد آذربایجان وکمکش رفتن نیروهای نیابتی ترکیست،وترکیه به دنبال امپراتوری عثمانی هستش هرچند از عربستان خوشمون نمیاد ولی سعودی‌ها قبلا همین حرفو زدن ،وبرای منافعشون ترکیه دست به هرکاری میزنه درگیری یروز با عراق بروز کردهای سوریه یروز یونان یروزم میاد سراغ ما نامردی تو خون ترکیست،منافع ملیشون برهرچیزی ارجعیت داره ترکیه بدنبال ابرقدرتی در خاورمیانست تا مرزهای اروپا
  • جلیل IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    اسرائیل یا هر کس دیگه یک سگ کی باشن بخوان با ایران بازی نظامی کنن...با یه وجب غزه نتونستن کاری کنن ...ایران چیزی بالا تر از سلاح اتمی داره .....اونم متحد بودن ملت ایران....
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    نگاه می‌کنی به کشورهای همسایه وجهان اکثرا دنبال منافع ملیشونن وقدرتمندتر شدن مالی پولی تسلیحاتی و تبدیل شدن کشور ثروتمند وقدرتمند،متاسفانه جهانرو لاشخورها کفتارها وگرگ صفتها فرا گرفته خدا کنه این درست نباشه وکمکم دارن باهم برعلیه ما متحد میشن ،عبری عربی ترکیه اروپا و آمریکا ،مواضع جدید چینم تقریبا کمکم نزدیک مواضع اروپاست،ایران باید سیاست درست وقدرتمند اتخاذ کنه تا ازاین نقشها به سلامت بیرون بیایم،اگر چهل سال تکیه بر تولیدات ملی ورفع میحتاج از داخل وباکیفیت رو خط مشا قرار می‌دادیم حداقل الان تحریمها بی ثمر میشد باید مراقب بود ومنافع ملی ومردمو لحاظ کرد
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    ایران بزرگتر وقدرتمند تر از آن است که این گونه یاوه سرایی ها به یکپارچگی اش خللی وارد کند یاشاسین ایران آذر بایجان تبریز اردبیل...........4936
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 1
    حالا برید مغازه ها و دنبال جنس ترک بگردین ما خودتونو هم به اسم اونا بخرید هی بزرگشون کنید .باور کنید تا اونجایی پیش رفتین که دیگه نان لواش خودمونو هم به اسم اونا بزنیم .کم ترک ترک کنید دیگه .این هم نتیجه اش. من خودم اذریم .
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 2
    مطمئن هستم سیستم سامانه اس ۴۰۰ را که از روسیه خریداری کرده بای این بود که اسرائیل و آمریکا از چگونه کار کرد اس ۴۰۰ را مو شکافی کنند و این جنگ زرگری که با اسرائیل و آمریکا راه انداخت فقط بخاطر فریب بوده است و الان کارشناسان اسرائیل و آمریکا دارند روی سیستم این سامانه کار میکند شک نکنید اون دارد از آمریکا و اسرائیل جنگند و سایر ملزومات نظامی می خرد ولی آینده صدام و قذافی را خوب است مرور کند و مطمئن باش ایران نه عراق است نه لیبی کافی است رهبری دستور دهد تا میلیونها نفر آماده جنگ شوند ایران مثل آتش زیر خاکستر میماند
  • احمد حیدریان یزدلی IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    حضرت امام فرمودند دشمنان ما احمقنداسرائیل چه محاسباتی که دارد که نخواهد توانست وجود خارجی داشته باشد آخه ترکیه و همکاری با اسرائیل !!!! جهت حمله به ایران !!!!!!چه خیال خامی و باطلی اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و این اتفاق میفتد و خودشان هم دارند احساس میکنند
  • TR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    11 5
    دوستان من خودم آذری هستم ولی باید گفت خاک بر سر کسی که دیگه بخواد خاک ایران را بفروشند به اردوغان وغیره متاسفانه در چند سال اخیر به عده نادان با پرچم ترکیه و آذربایجان در ورزشگاه ظاهر شدن و کار این وطن فروش ها باعث شده به قول ترامپ احمقی مثل اردوغان فکر کنه مناطق آذری زبان ایران طرفدار این کثیف الدوله هستند متاسفانه در اون مقطع مسولین کشور حرکتی انجام ندادن
  • خسرو IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    9 1
    اعتقاد من این است اردوغان از آمریکا و انگلیس بدتر است آمریکا و غرب راه شان معلوم است ولی اردوغان از روباه بدتر است باید نظام ایران او را در تله بیندازد
  • سورچی IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    کشور آذربایجان واقعا کار اشتباهی میکند، که پای صهیو نیستها را به منطقه بالکان باز میکند، و ضربه این کار را دیر یا زود کشور آذربایجان خواهد خورد،کشور لائیک ترکیه به خاطر منافع خود، به کشور آذربایجان بیا بغلم بالام میگه، ولی دشمنان ایران بدانند، که ایران از لحاظ مرزی به احدی اجازه نخواهد تا به خاک پاک ما حتی چپ نگاه کنند،زنده وپایینده باد ایران اسلامی ما.
  • خسرو IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    علی اف فکر کرد پیروز شد در جنگ در اصل آذربایجان را تقدیم به روسیه و ترکیه کرد خوشحال شدم که دماغ یک عده ای سوخت دماغ سوخته
  • علی IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    بسم رب شهدا. سپاه ارتش بسیج مردمی. یادت نره اردوغان که ما برای جنگ با کشورترکیه عربستان و اسرائیل اصلا نیاز به سلاح نداریم با دست خالی کل سرزمین هایتان رو با خاک یکسان میکنیم . وجود داشته باشید اعلام جنگ کنید طولی نخواهد کشید که از سرزمین هایتان یک مشت خاک سوخته باقی نخواهد ماند.
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    عجب
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    انشاالله یک اینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
  • حجت SG ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 4
    به احتمال غریب به یقین اردوغان همون عثمان بن عنبسه معروف به سفیانی هستش
  • SG ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 4
    غلط کرده
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    دولت مردای ما نمیدونم چرا هیچ فکری نمیکنن تا دیر نشده دور وبر ایران یه مشت همسایه که به خون تک تک ما ایرانیها تشنه هستند و منتظر تجزیه ایران الانم ترکیه شروع کرد اول از رسانه ها و فلان استاد دانشگاه بحث سر تجزیه ایران علت هم این است که کار دیوار مرزی تموم شده مرحله بعد همراه کردن افکار عمومی رسیده
  • محمدشاهدی US ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    اگر از آنان که شاهد روزهای سال ۵۷ و۵۸ بوده اند وایرانیان آزاد وسرافراز انقلابی که وشعار وکردارشان همیت وغیرت و دلهایشان درگرو همدیگر ح وحقوق راجز ازچشم حقوق ملی نمیدیدند همه چیز وهمه کس در جای جای عالم بهاین افتخار میکرد که توانسته باشد عکسی باما به یادگار بگیرد بهاین امید که سفراز نمایی کرده باشد ودریک کلام ارزش وجایگاهش جز از منظر قدرت حرکت ونه از نشسته رجز خوانی وخودبینی وخودستایی آن بود کهخود میگفت نه ان که عطار میگفت و واضح است که این نسخه بی بدیل وهمیشه بروز است پس اول بخود بپردازیم که حلالمسایل یکی ازبیشمار سررشته ها اقتدار گرانسنگ خرد جمعی است که در ذات اقتدار مند جمع سرفرازیاست که تن به ذلت ندادن ابتداییترین خصیصه بارز اوست
  • داریوش حسین زاده IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    فکر می کنم سفیر ترکیه برای مدتی باید از ایران اخراج گشته و رابطه در سطح کاردار ادامه یابد،
  • Reza IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    خدایا این 313 نفر کی جمع میشن؟
  • کاظم BE ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 1
    ترکیه مسلمان هیچ وقت آلت دست سهیونیست نخواهدبودچون ترکیه ازمنابع گازایران بهره می بردوترکیه پنجاه درصدتجارتش باایرانه ترکیه هیچ وقت قوم یهودآدم کش روبه ایران ترجیح نخواداد به کوری دشمنان ایران وترکیه
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    سلام. ترکیه جزئی از برنامه خاورمیانه جدید آمریکای جنایتکار بود و در حال حاضر ادامه آن را رقم می زند.
  • امین IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 1
    ایران مطعلق به هیچ قومی نیست مال همه ایرانیاست همه کنارهم براش میجنگیم
  • محمد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 3
    به نظر من داره ...زیادی میخوره اسراییل درحدواندازه ایران نیست
  • یک ایرانی CA ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    به نظر اذربایجان و اسرائیل به همراه ترکیه به دنبال همسو کردن ذهن افکار عمومی و ترک زبان های داخل ایران در راستای منافع خود هستند تا به ایران حمله کنند متاسفانه پان تورک های فریب خورده کم نیستند و شرایط اقتصادی حتی خیلی از مردم رو خسته کرده لطفا کاری بکنید من واقعا احساس خطر میکنم یا علی یاعلی باعلی
  • مسعودفرهادی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    0 0
    هر اتفاق واتحادوهرتدارکی بیفته وعده خداوند نزدیکه بجای تجزیه و تحلیل این دسیسه ها خودتون رو مجهز به ایمان و ترکیه اخلاقی کنید امرخدا بر اقتدار حق بزودی اتفاق خواهد افتاد ضربات سایبری برامریکا از صدبمب اتمی ویرانگرتر بوده امروز ازشرق تا غرب آسیا دشمن ایران را دشمن خود میدانند دریمن وامریکای جنوبی هم شعار ملت ایران را سرمی دهند لبنان سوریه عراق افغانستان درجنگ آینده کنار ایران خواهند بود
  • JP ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 1
    این اخبار باید به زبان های مختلف پوشش داده بشه...کلی کار می تونیم بکنیم ..اما نمی دونم متولیان دقیقا چکار می کنند...!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس