کد خبر 1154355
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: قطاری از سلبریتی‌های سیاسی، اقتصادی، مطبوعاتی و سینمایی را می‌شناسیم که سال ۹۲ و ۹۶ هشدار می‌دادند اگر روحانی رای نیاورد و جلیلی، یا رئیسی و قالیباف رئیس جمهور شوند، ایران ونزوئلا می‌شود؛ و قیمت دلار به پنج هزار تومان خواهد رسید.

جلایی پور، عضو حزب منحله مشارکت، یک ماه قبل از انتخابات ۹۲، در حمایت از روحانی گفت"کافی است همین آقای جلیلی بیاید تا ایران در عرض ۴ سال ونزوئلا شود... یعنی دوباره وضعیت معیشتی کشور بهم می ریزد.".

همان زمان علی مطهری مدعی شد "روحانی کشور را سوئیس نمی‎ کند اما ونزوئلا هم نمی‎ شویم". رمضان‌زاده سخنگوی دولت خاتمی، به روزنامه آفتاب یزد گفته بود: «همین که کشور در دولت آقای روحانی مثل ونزوئلا نشده باید خوشحال باشیم. در حالی که وقتی او روی کار آمد مثل ونزوئلا بودیم"(!؟)

روزنامه دنیای اقتصاد اردیبهشت ۹۶ در یادداشتی با عنوان «پیروزی قالیباف یا رئیسی قیمت دلار را به کجا می‌برد؟»  نوشت: «می‌توان انتظار داشت در صورت انتخاب رئیسی یا قالیباف، شاهد نوسانات بالا باشیم و قیمت دلار به سرعت افزایش یافته و  بالای قیمت ٥٠٠٠ تومان قرار گیرد.‌»

از جمله این سلبریتی ها، رضا رشیدپور  بود که مجری گری برنامه های تبلیغاتی آقای روحانی را بر عهده داشت. کلیپ او  که از جمعیت می خواهد شعار "غوغای روحانی نگر" را تکرار کنند، معروف است.

اما پس از آن که صحنه آرایی ها جواب داد، و غرب از پیروزی روحانی مطمئن شد، فشارها برگشت و با سوء مدیریت دولت در هم آمیخت، تا بازار های مختلف از جمله ارز متلاطم شود.

رشید پور ۲ بهمن ۱۳۹۶ در گفت و گوی تلویزیونی از روحانی پرسید "چرا دلار ۴۷۵۰ تومان است؟". و روحانی جواب داد "۴۷۵۰ تومان نیست، وسط دعوا نرخ تعیین نکنید. خیلی پایین تر از این حرفاست و پایین تر هم می آید".

همه آن سلبریتی ها، مدت هاست کِرخت و منجمد شده اند، و هیچ حرفی درباره هشت یا نه برابر شدن قیمت دلار دلار نمی‌زنند؛ مگر یکی دو آدم انگشت نما (از جنس سنگ پا) که گفتند اگر دیگران رئیس جمهور شده بودند، دلار چهل هزار تومان می شد!!

اکنون که دلار، قیمت های ۲۵ تا ۳۳ هزار تومان را تجربه کرده، آقای روحانی در جلسه هیئت دولت می گوید "در بودجه ۱۴۰۰ اعلام کردیم قیمت ارز کاهش خواهد یافت، یعنی افزایش ارزش پول ملی، ما قیمت دلار را روی ۱۱ هزار تومان تعیین کردیم و این آرزو نیست، دولت می‌ تواند این رقم را برای مردم توضیح دهد".

این حرف، دو پهلو است. دولت می خواهد دلار ۲۵ هزار تومانی کف بازار را به ۱۱ هزار تومان برساند؟ یا رقم ۵ هزار تومانی ارز دولتی را که در  قانون بودجه امسال پیش بینی شده، سال بعد دو برابر کند؛ که به مفهوم پنجاه هزار تومان شدن قیمت در بازار است؟!

هر چه هست، آن یک قطار سلبریتی فعلا ساکت خواهند بود؛ تا اردیبهشت و خرداد سال بعد، که ناگهان، دوباره به افکار عمومی شبیخون بزنند و به قول خودشان یک "نامزد اجاره ای" دیگر را به مردم تحمیل کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    29 0
    حتى دعاى ملت هم مستجاب نميشود انقدر زمين راناپاك كرده اند
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      5 0
      وای به حال ملتی که اربابان فکری آن به جای اندیشمندان، از آوازخوانان و بازیگران تشکل یافته باشند! این ملت آن روز مرده است!
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    25 0
    خائنین ونفوذی ها در هرعنوان ولباس وجایگاه وباهر روابط وسابقه ای بایدرسوا وپاکسازی وجاروشوندتا ان شاءالله دولت جوان حزب اللهی باقدرت شروع وبه وظیفه خود به درستی وبادقت عمل کند! درغیراینصورت همان آش وهمان کاسه...!!!
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    24 0
    الان اون کارمند و کارگری که به روحانی رای دادند و در این 7 سال ثروت و پس اندازشون از بین رفته، بروند و رشید پور که داره با دمش گردو میشکنه و از بغل این گرونی های دلار قارونی شده واسه خودش رو تماشا کنند یه خورده جیگرشون حال بیاد.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    4 0
    واقعاهدف کلیدشکسته لی تدبیردربودجه۱۴۰۰اینه که دلار۴۲۰۰رابه۱۱۵۰۰برسانداین یعنی دلارآزاد۵۰هزاربه بالاوافزایش ۳برابراقلام اساسی ولی طوری موضوع مطرح میکنه که همه فکرکننددلار۲۷تومنی میخواد۱۱ونیم به درحالی اصلاایطورنیست
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    5 0
    لطفا گرین کارتی ها رو ساکت کنین
  • کمیل IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    6 0
    دمت گرم الان داری حرف ملتو میزنی چند وقت پیش عکس یکی از دوستانم که پزشک بود در یک سایت سلبریتی چاپ شد که اعتراض کرد من برای مردم کار میکنم با این تبار لجن برابر نیستم که تو این سایت باشم اینا منفعت طلبند سلبریتی با همین کار کلک خودشو کند ضد مردم بودند الان ببین کی از رضا رشید پور خوشش میاد اکثر مردم احساس میکنند بوی تعفن داره بلند میشه شما نزدیک تئاتر شهر برو ببین وقتی بازیگرها رد میشند چند درصد الان احترام بهشون میذارند اکثرا مجبورن خوشونو قایم کنند فقط خدا لعنت کنه کسی رو که به خاطر منفعت خودش منفعت یک ملتو بخطر انداخت ملت سلبریتی رو سلبریتی پرورش میده اگه مردم بی احترامی به سلبریتی بکنه میشه گفت بهش معروف معروف خاک برسره
  • بهرام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    7 0
    تحلیلتون عالیه دمت گرم متنفرم از سلبریتی اکثرا دید عکساشون رو تو خارج از کشور خارج از عرف میندازن دیدی اینا غرب زده اند
  • بدون نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 0
    خدا رو هزا مرتبه شکر کنیم که این عزیزان رای نیاوردن که دلار بشه پنج هزار تومان. کلا اصلاح طلبا دروغگو های خوبی هستند الان که دلار به بیست و هفت یا هشت تومان رسیده میگن دولت هیچ کارست و اختیاری نداره ولی اکر قالیباف رای میاورد و دلار به پنچ هزار تومان میرسید فریاد انتقادشون گوش فلک و کر میکرد
  • ماریه IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    سیلبریتیها فقط دنبال خوشگذرانی و سرگرمی های خاص خود هستن اصلا نیازی به اقتصاد هیچ دولتی ندارند عجیب این است که یک عده بدبخت و بیچاره پیرو این افراد می شوند
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    ملت چاره ای ندارد غیر از این که ایمان بیاورد لیبرال ها خائن و نفوذی اند وگرنه این گردونه ادامه خواهد داشت تا زمان ظهور.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    سلبریتی چیست؟ فرفره ایست در دست طفل بی خرد شهرت ، درهمان مسیری که هوای نفسش بوزد ،خوش رقصی مینماید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس