کد خبر 1154331
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
مهم‌ترین دلایل عدم تمایل به فرزندآوری در خانواده‌ها

نماینده مردم ملکان در مجلس آخرین روند بررسی طرح سهام آیندگان در مجلس را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین روند بررسی طرح سهام آیندگان، گفت: طرح مذکر به هیئت رئیسه ارائه و و بعد به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده است و در حال بررسی در این کمیسیون است.

وی با بیان اینکه طرح سهام آیندگان در راستا تشویق مردم به زاد و ولد و افزایش جمعیت تدوین شده ، افزود: طرح جدید دو ماده اصلی دارد؛ نخست اینکه «بنیاد ملی جمعیت» را وارد کار خواهیم کرد تا مدیریتِ نهادها و سازمان‌ها و نیز وزارتخانه‌ها بر عهده گیرد و برنامه‌های افزایش جمعیت را نظارت کند که این بنیاد در نهاد ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد؛رئیس جمهور شخصا مسئول انتصاب رئیس این بنیاد است.

نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه ماده دوم در طرح مذکور، مشوق‌هایی را برای افزایش زاد و ولد در نظر دارد،بیان داشت:در این طرح پیش‌بینی شده که برای تشویق افزایش زاد و ولد، برای فرزند سوم و چهارم به بعد سهامی از شرکت‌های معتبر دولتی از جمله پالایشگاه و پتروشیمی‌ها به عنوان «سهام آیندگان» تخصیص داده شود که این سهام مختص به فرزندان سوم و چهارم به بعد است.

موسوی ادامه داد: بر اساس طرح مذکور خانواده تا زمانی که فرزندشان به سن تکلیف برسد می توانند از سود سهام استفاده کنند اما اجازه فروش آن را ندارند و پس از اینکه فرزند به سن 18 سالگی رسید اختیار سهام و امکان فروش آن را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این طرح همچنین برای مادران نیز یک تشویقی برای فرزند آوری در نظر گرفته شده و این تشویقی شمال به فرزند اول الی آخر خانواده است.

نماینده ملکان در مجلس افزود:در این طرح برای خانواده های 3 دهک پایین جامعه از فرزند دوم به بعد، از سهام آیندگان به میزان یارانه خانواده برای آنها یارانه در نظر گرفته خواهد شد.

موسوی با تاکید بر اینکه طرح سهام آیندگان هیچ باری مالی برای دولت نخواهد داشت، گفت:این طرح در کمیسیون فرهنگی است و با توجه به اینکه طرح تحت عنوان جمعیت و تعالی خانواده نیز مطرح است طبق مشورتی که با اعضای کمیسیون فرهنگی داشتیم که این احکام در طرح جمعیت و خانواده ادغام می شود و در غیر اینصورت طرح جدیدی ارائه خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    21 0
    ما که کنونیان هستیم ، هیچ سهمی نداشتیم حتی سهام مثلا عدالت هم هیچ بود ! حالا حتما یک سهام چندرغاز برای فرزند 3 و 4 واقعا مشوق جدی هست .
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    8 0
    نحوه رفتارباسهام عدالت مردم وهمچنین رفتاربورس ودولت باسرمایه مردم ،این طرح سهام آیندگان راپیشاپیش خنثی کرده است!
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    22 0
    حداقل اش طرحی را می داد که ماهیانه 3 میلیون تومان تا سن 6 سالگی به کودکان داده می شد. سهام عدالتی که در مرداد ارزش بود 20 میلیون تومن الان شده 12 میلیون تومن. کدام سرپرست خانوار این جوری قمار می کند؟
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    11 6
    زن ها را برگردانید به خانه خود به خود حل می شود وگرنه راه به جایی نمی برید
    • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      3 1
      قبل از زنان دختران را به خانواده باید برگرداند تا شاید بتوانند به ازدواج فکر کنند
    • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      3 1
      قبل از زنان و دختران، مردان را به ازدواج علاقمند کنید.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    9 5
    واقعا طرح خوبی هست.اما این طرح ها داره دیر ارائه می شه
  • سینا IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 2
    سلام.بنظر میاد طرح خوبی ولی جایی کار دارد.چون اینطور در حق باقی نیز ظلم میشود.مثلا اگر فرزند سوم به دنیا امد! علاوه بر فرزند سوم! باقی فرزندها نیز بتوانند،از ان سهم استفاده کنند! چون این طرح برای برداشتن،فشار کمتر مالی بر خانواده است. پس مقدار سهمی هم برای دیگر فرزندان قرار داده شود.این هزینه می توان در زمینه سرویس مدرسه،لوازم کمکی مدرسه.پوشاک و خرید انها نیز بشود.
  • SE ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 0
    این طر به نفع ثروتمندان است که توان تامین هزینه های فرزند سوم و چهارم را دارند و این ظلمی است به خانواده های کم درامد. برای تشویق خانواده های کم درآمد کمک هزینه فرزند نقدی به صورت تصائدی به نسبت فرزندان کارامد خواهد بود. زیرا اگر تامین هزینه جاری زندگی فرزندان میسر نباشد رعبتی به داشتن چند فرزند هم در کار نخواهد بود.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    10 0
    وقتی ازدواجی صورت نگرفته، چطور انتظار دارید زاد و ولد ایجاد بشه. بیشتر جمعیت در شرف ازدواج به علت نبود آینده شغلی و امکانات یک زندگی معمولی از تشکیل خانواده منصرف شدند و به زندگی مجردی روی آوردند. خواهشمند طرح هایی جهت افزایش اشتغال و کاهش نرخ تورم و جلوگیری از گرانی های افسار گسیخته اجرا کنید، فرزندآوری پیشکش.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 2
    چرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررند و چاااااااااااااااااااااخان کنتور نمیندازه . بزک نمیر 18 سال دیگه کنبزه با خیار میاد!
  • کلانتری IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    4 0
    با چهل پنج هزار تومن کسی گول نمیخوره.
  • غلامرضا IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 1
    با سلام ابتدا باید تبلیغات مناسب و هدف دار در صدا و سیما صورت بپذیرد چون چهل سال تبلیغ کردنند فرزند کمتر زندگی بهتر , بچه که عمر و نفس یکی خوب دو تا بسه حال باید شعارهای مناسب جهت فرزند آوری ارائه شود و طرح تشویق خانواده از همان فرزند اول صورت گیرد و با فرزند بیشتر طرح تشویقی نیز افزایش یابد تا تمایل زوجین برای فرزندآوری افزایش یابد وجمعیت کشور از کهنسالی به جمعیت جوان ارتقاء یابد به امید افزایش جمعیت کوچولو های شیرین
  • محمد ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 1
    این کجاش حمایته،،مای بیبی چقدر قیمتشه،شیر خشک،همچنین،هزینه سرسام آور دکتر وزایمان،. . . . کسانی که این طرحها را تصویب میکنند،انگار از قیمتها و وضعیت گرونی بی خبرند،
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    4 0
    حالا فعلا قیمت پوشک رو کنترل کنید سهام پتروشیمی پیش کش....
  • ناشناس IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    آخه میگه تو بورس سود ميدند اگه می‌دادند که مردم سرمایه هاشون بیرون نمی‌آوردند اونجا فقط این دست بخر اون د ست بفروشه بعد فکر زمین برا مردم باشید تا جون بتونه ازدواج کنه فرزند خودش میاره خونه ام خودش میسازه زمین معمولی متری چند ملیون مسخره میکنید مردما با این طرحاتون یا نفهم حساب کردید
  • پسر IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    سهام بدرد خودتون میخوره.برین طرحهای کشورای دیگه بابت فرزندآوری مطالعه کنین.طرحی میدن که باعث فرزنداوری و کمک حال والدین نه سهام که هیچ تاثیر نداره.برین به فکر قرارداد دستمزد با کاگر خارجی باشین.کل مسئولان قدر مردم ایران ندونستید
  • فریدطاهری IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    0 1
    من ۳ فرزنددختردارم فرزندچهارمم فروردین۱۴۰۰به دنیا میاد ایاشامل فرزندچهارمم میشه که ماازبدبختی وفلاکت دربیایم.ممنونم
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    گزارش شما را خوندیم...آقا یان دولتی و مجلسی شما تو شناسایی دهک ها خیلی مشکل دارین... یک طرح کامل بزارین از فرزند اول واسه همه جامعه شروع کن بخصوص مادران ارجمندو کسی که دو فرزند داره بیشتر و برای سومی هم بیشتر از قبل کمک کنین مطمئن باشین نتیجه مناسبی میگیرید.چند سال دیگه تمام کوچه های شهر وروستاهای ایران پر از صدای خنده پرنشاط بچه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس