کاخ کرملین

سفیر روسیه در واشنگتن ضمن بی‌اساس خواندن اتهامات علیه روسیه هشدار داد که تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا بحران روابط میان روسیه و ایالات متحده را تشدید می‌بخشد.

به گزارش مشرق، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران، تحریم‌های ایالات متحده علیه افراد و نهادهای مرتبط با «رمضان قدیرف» رهبر منطقه چچن را یک گام غیردوستانه توصیف کرد که بحران روابط میان مسکو و واشنگتن را تشدید می‌بخشد.

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس»، آن‌طور که در صفحه فیسبوک سفارتخانه روسیه در ایالات متحده آمده است، آنتونوف ضمن انتقاد از جدیدترین تحریم‌ها علیه روسیه گفت: «این اقدامات دولت ایالات متحده یک اقدام غیردوستانه و زیان‌آور دیگر علیه روسیه است که بحران در روابط دوجانبه را تشدید می‌بخشد».

وی با اشاره به اتهامات واشنگتن علیه مسکو ادامه داد: «ادعاهایی مبنی بر اینکه مقام‌های روسیه مسئول نقضد حقوق بشر هستند، بی‌اساس و نادرست است».

سفیر روسیه در واشنگتن، با مخرب توصیف کردن اقدام ضدروسی آمریکا گفت: «دولت آمریکا با اینگونه اقدامات مخرب، ظاهراً‌تلاش می‌کند تا توجهات عمومی را از معضلات سیستماتیک جامعی که درون ایالات متحده وجود دارد، منحرف کرده و جنبه حقوق بشر یکی از این موارد است».

آنتونوف تصریح کرد: «روسیه همچنان با پشتکار خواستار خودداری از هرگونه تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه و بازگشت به روابط عادی بین دو کشور است. این به مفهوم تعامل در گفت‌وگوهای برابر و همراه با احترام است. ما هیچ‌ پاسخی برای پیشنهاداتمان دریافت نکردیم».

اظهارات سفیر روسیه در حالی مطرح شده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را بر اساس قانون ماگنیتسکی علیه قدیروف و چندین فرد و شرکت دیگر معرفی کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که خزانه‌داری آمریکا علاوه بر قدیروف، ۶ شرکت ثبت شده در روسیه و پنج فرد نزدیک به قدیروف را به بهانه نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

مقام‌های آمریکایی از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، بارها روسیه را به دخالت در انتخابات این کشور متهم کرده و پس از آن نیز با متهم کردن مسکو به فعالیت‌های سایبری خطرناک، تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرده‌اند.

الحاق کریمه به مسکو، ادعای حمله روسیه به اوکراین و طرح اتهام مداخله روسیه در انتخابات آمریکا از جمله بهانه‌هایی بوده که ایالات متحده برای تحریم روسیه از آن استفاده کرده است و این در حالی است که مقام‌های روس بارها تأکید کرده‌اند که تحریم‌های آمریکا، یک سیاست مخرب است و به روابط دو کشور خدشه وارد خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس