کد خبر 1154182
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
طالبان: آزادی زندانیان بخشی از پیمان دوحه است/ آتش‌بس در مذاکرات قابل بحث است

طالبان با اشاره به درخواست‌ ادامه روند آزادی زندانیان این گروه اظهارداشت که آزادی زندانیان بخشی از توافق دوحه است در حالی که آتش‌بس در مذاکرات بین‌الافغانی قابل بحث است.

به گزارش مشرق، طالبان در وبسایت رسمی این گروه خاطرنشان کرد که در توافقنامه دوحه با آمریکا تعهد شد که پس از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی زندانیان باقیمانده این گروه نیز آزاد می‌شوند.

طالبان اعلام کرد که کارشیوه مذاکرات پیشرفت داشته و نشست‌های نیز برگزار شده است و این گامی از سوی طالبان است بنابراین باید طرف آمریکا و کابل گام‌های را برای آزادی زندانیان بردارند.

بیشتر بخوانید:

عبدالله: طالبان برای صلح در افغانستان گام بردارد

در نوشته این گروه آمده است که تعهدات توافقنامه قطر باید یکی پس از دیگری انجام شد اما مقامات کابل و بعضی حلقات وابسته، آزادی زندانیان را به آتش‌بس عمومی مربوط می‌دانند.

طالبان افزود که مسئله‌ آزادی زندانیان یک ماده از توافق دوحه است اما آتش‌بس ماده‌ای از آن نیست. البته کاهش عملیات‌ها تا حد زیادی عملی شده است.

گروه طالبان اظهارداشت که آتش‌بس یکی از موضوعات قابل بحث در مذاکرات بین الافغانی است و از تعهدات توافقنامه قطر نباید به عنوان ابزار فشاری در مذاکرات بین‌الافغانی استفاده کرد.

این بیانیه گفت که مقامات کابل بار دیگر برای ایجاد مانع در روند صلح افغانستان تلاش می‌کنند و آتش‌بس را با آزادی زندانیان گروه می‌زنند.

در حالی‌که بحث آزادی زندانیان و حذف نام طالبان از فهرست سیاه در ۵ سپتامبر بین هیئت آمریکا و نمایندگان امارت اسلامی بررسی شد و گفته‌های راس ویلسن در کابل نیز همین بحث را تائید می‌کند.

طالبان تاکید کرد که باید طرف‌های مربوطه برای موفقیت روند صلح افغانستان، به تعهدات توافقنامه قطر پایبند باشند و اگر در برابر آن مانع ایجاد کنند این به معنای جلوگیری از صلح است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس