برهم صالح: حمایت کشورهای منطقه از عراق را فراموش نمی کنیم

رئیس جمهور عراق به مناسبت سومین سالروز پیروزی کشورش بر داعش اعلام کرد که بغداد هرگز حمایت کشورهای منطقه از عراق در نبرد با داعش را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، برهم صالح رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای به مناسبت سومین سالروز پیروزی کشورش بر گروه تروریستی داعش اعلام کرد: در این روزها، ما دلاوریها و فداکاری‌ نیروهای امنیتی خود در پیروزی بر تروریسم داعش و آزادسازی شهرها و روستاها از چنگال آن را با احترام و قدردانی به یاد می‌آوریم. ما داستان‌های مقاومت و چالشی را که در جانفشانی‌های دلاوران ما تجسم یافت، تداعی می‌کنیم؛ جایی که اقشار مختلف ملت عراق برای کرامت، عزت، آزادی و صلح در کنار این دلاوران ایستاد و از آنها حمایت و پشتیبانی کرد.

وی با تبریک به اقشار مختلف نیروهای مسلح عراق به خاطر این پیروزی، برای آنها امنیت و آرامش دائمی و برای کشورش ثبات و صلح آرزو کرد و افزود: در این یادبود جاودانه، ما با احترام و سپاس از فتوای جهادی آیت الله سیستانی (دام ظله) مرجع عالیقدر یاد می‌کنیم که باعث بسیج توانمندیهای ملت در مقابله با داعش شد و تاثیر بسزا و بزرگی در شکست تروریست‌ها و دستیابی به پیروزی داشت.

بیشتر بخوانید:

«برهم صالح» با معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد

پادشاه عربستان سعودی به عراق نامه فرستاد

سردار قاآنی با مقام‌های عراقی دیدار کرد

برهم صالح در ادامه گفت: همچنین نمی‌توان نقش حمایتی دوستان در ائتلاف بین‌المللی و کشورهای منطقه را که در جنگ عراق علیه گروههای تروریستی در کنار این کشور ایستادند، فراموش کرد.

وی اعلام کرد: گروههای تروریستی تکفیری همچنان تغذیه و از اوضاع بی‌ثبات منطقه‌ای سوءاستفاده می‌کنند و این امر تلاش بی‌وقفه برای کاستن از تنش‌ها در منطقه را ایجاب می‌کند.

روز دهم دسامبر (۲۰ آذرماه) مصادف با سومین سالروز پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش است و دبیرخانه هیات وزیران این کشور امروز را به منظور گرامیداشت این مناسبت، تعطیل عمومی اعلام کرده است.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    حاج قاسم خونش بخاطر شما ازگلها ریخت اونوقت از کشورهای منطقه تقدیر میکنی... شماها اگه ادم بودین امام علی و امام حسین رو شهید نمیکردین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس