کد خبر 1154078
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
آیا سون بزرگترین بازیکن آسیایی تاریخ است؟

سایت worldgame به بررسی چند بازیکن بزرگ آسیایی پرداخته است که نام علی دایی نیز در آن دیده می شود.

به گزارش مشرق، ایسنا و به نقل از سایت worldgame، سون با ۱۰ گل و سه پاس گل در ۱۱ مسابقه لیگ برتر در این فصل (به علاوه سه گل و سه پاس گل در اروپا) سطح بازی خود را بالاتر برد تا در جایگاه خود جزو بهترین های جهان باشد.

او در این فصل برای تیمش فوق العاده بوده است اما آیا باید او را بزرگترین بازیکن قاره در تمام دوران ها دانست؟

بیشتر بخوانید:

تاتنهام با فتح دربی لندن، شکست‌های آرسنال را تداوم بخشید

او سه گل در جام جهانی فیفا به ثمر رسانده است و همچنین مهاجم اول اسپرز در  فینال لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۹ بود که بدون هری کین مصدوم انجام شد . او حتی نامزد توپ طلا نیز شد.

آیا هیچ بازیکن آسیایی به اندازه سون اپیشرفت کرده است؟ آیا تا به حال برای یک باشگاه بزرگ در یک لیگ برتر اینقدر مهم بوده است؟  با این حال بازیکنان آسیایی دیگر هم بودند که نزدیک به سون درخشش داشتند.

کیسوکه هوندا - ژاپن

۹۸ بازی ملی و ۳۷ گل برای ژاپن نشان می دهد که چرا هوندا مدتی بهترین هافبک تهاجمی آسیا محسوب می شد. وی قهرمان جام ملت های آسیا ۲۰۱۱ شد و به عنوان MVP مسابقات انتخاب شد. هوندا در سه جام جهانی گلزنی و پاس گل داد و همچنین قهرمان لیگ برتر روسیه و همچنین دو جام روسیه با زسکا مسکو شد. در لیگ قهرمانان ۲۰۱۰ ، گل ضربه آزاد او به زسکا کمک کرد تا سویا را حذف  کند  اما او در سری A درخشش نداشت.

تیم کیهیل - استرالیا

گلزن برتر تاریخ استرالیا با ۵۰ گل در ۱۰۸ بازی ملی. او اولین استرالیایی بود که موفق به گلزنی در یک جام جهانی شد و در واقع در سه تورنمنت جام جهانی دروازه حریفان را باز کرده است. کیهیل همچنین در سال ۲۰۱۵ طعم قهرمانی را چشید و قهرمان آسیا شد. این بازیکن استرالیایی به لطف توانایی خود در گلزنی و درخشش در اورتون به عنوان یکی از آسیایی های مطرح خود را نشان داده است.

پارک جی سونگ - جمهوری کره

هافبک سابق منچستر یونایتد   ۱۹ قهرمانی بزرگ را در کارنامه خود دارد از جمله چهار قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان با شیاطین سرخ ، دو قهرمانی در هلند و یک حضور در مرحله نیمه نهایی با آیندهوون.    پارک همچنین اولین بازیکن آسیایی بود که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. او چهار بار در حالی که برای کره در جام جهانی بازی می کرد به عنوان بهترین بازیکن زمین مسابقه انتخاب شد. در سال ۲۰۰۵ پارک نامزد توپ طلا بود. 

چا بوم کن - جمهوری کره

او نیز یکی از اولین آسیایی های موفق در فوتبال اروپا بود. دو بار قهرمان جام یوفا و همچنین یک جام آلمان شد. چا با ۵۸ گل در ۱۳۶ بازی   برترین گلزن تاریخ کره است. چیزی که باعث چشمگیرتر شدن او می شود این است که او این کار را بدون اینکه هفت سال برای تیم ملی کشورش بازی کند انجام داد تا روی فوتبال باشگاهی تمرکز کند. 

هیدتوشی ناکاتا - ژاپن

ناکاتا یکی دیگر از بزرگان ژاپن بود که در خط میانی برای تیم ملی فوتبال کشورش درخشید و باعث شد رم ایتالیا با رقمی هنگفت او را به خدمت بگیرد. ناکاتا یکی از متفات ترین بازیکن های آسیایی بوده است.

علی دایی - ایران

رکورددار گل ملی برای تیم ملی فوتبال ایران با ۱۰۹ گل زده است و اولین آسیایی است که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است. او مثل سون هیچ وقت در یک تیم طراز اول بازیکن اول تیمش نبوده است ولی با بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا و نایب قهرمان لیگ قهرمانان شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    9 6
    سون بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ آسیا است . سون ؟؟؟؟!!!
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 0
    فقط اکبرعبدی وقتی فوتبال بازی میکرد ودیگرهیچ
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    3 4
    هیچ کدوم انگشت کوچیکه قائدی تونل ساز هم نمیشن
  • امیر سیروس پور US ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 1
    بدون شک بهترین بازیکن تاریخ آسیاست. با اختلاف زیاد
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 5
    به نظر من سونگ هیونگ مین بازیکن تاریخ فوتبال آسیا نیست چون در این میان نفرات زیادی است مثل سردار آزمون آن سال قبل آقای گل لیگ برتر روسیه شد شاید امسال هم میشود بازیکنان ژاپنی است یکی تو ویارئال بازی می کند سردار آزمون در سرعت است سونگ هیونگ. همین طور اگر سردار آزمون هم در تاتنهام بود بیشتر از سونگ هیونگ می درخشید سردار آزمون می تواند به تیم های گیلان آرسنال لیورپول منچسترسیتی سویا و آژاکس برود علی احمدی نژاد هستم از شهر مشهد
  • پویا IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 2
    علی کریمی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس