کد خبر 1154074
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
ابوظبی پس از تأیید فروش اف-35؛ قدردان سناتورهای آمریکایی هستیم

پس از تأیید معامله فروش جنگنده‌های اف-35 به امارات، سفیر ابوظبی در واشنگتن ضمن قدردانی از سناتورهای آمریکا گفت که امارات و آمریکا برای مقابله‌ با چالش‌ها همکاری خواهند کرد.

به گزارش مشرق، «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن، بامداد امروز (پنجشنبه)، از اقدام آمریکا در تصویب طرح فروش جنگنده‌های اف-۳۵، پهپاد و موشک به ارزش ۲۳ میلیارد دلار قدردانی کرد.

سفارت امارات در واشنگتن با انتشار پیام سفیر این کشور در حساب توئیتری خود نوشت: «امارات عمیقا از توجه همه سناتورها بابت امروز قدردانی می‌کند. پشتیبانی مستمر آمریکا از امارات عربی متحده این امکان را به ما می‌دهد تا مسئولیت‌پذیری بیشتری در قبال امنیت جمعیمان، ما، شما و شرکای خود، داشته باشیم».

در ادامه این پیام با اشاره به اینکه این اقدام همکاری آمریکا و امارات را بهبود می‌بخشد و دو کشور را «امن‌تر» می‌کند، گفت: «امارات متحده عربی در حال ترسیم مسیر مثبت جدیدی برای خاورمیانه است. ما متعهد به تنش‌زدایی و گفت‌وگو در منطقه هستیم».

یوسف العتیبه در بخش پایانی اظهاراتش همچنین گفت که امارات مشتاقانه در انتظار تعمیق روابط خود با آمریکاست و دو طرف برای مقابله با چالش‌هایی مانند بهداشت جهانی، تغییرات اقلیمی، اشاعه جنگ‌افزارهای هسته‌ای و درگیری‌های منطقه همکاری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

اولین سفیر تل آویو در أبوظبی؛ سیاهه‌ای از جنایت‌های «آوی دیختر»

دبی به جولانگاه قاچاقچیان و تبهکاران اسرائیل تبدیل شد

امارات: معامله اف-۳۵ برای محافظت از منافع مشترک ما و آمریکا حیاتی است

«انور قرقاش» وزیر مشاور امور خارجه دولت امارات عربی متحده نیز به نشانه تأیید پیام یوسف العتیبه را در حساب کاربریش در توئیتر بازنشر کرد.

این پیام درست پس از آن بود که بامداد امروز رسانه‌های آمریکایی خبر دادند،  طرح ممانعت از فروش پهپادهای تهاجمی مرگبار به امارات در سنا به رأی گذاشته شده است که با پیوستن دو سناتور دموکرات به صف مخالفان، با ۵۰ رأی منفی مقابل ۴۶ رأی مثبت، این طرح تصویب نشده است.

بدین ترتیب سناتورهای آمریکایی با ۴۹ رأی مخالف و ۴۷رأی موافق، طرح ممانعت از فروش جنگنده‌های «اف-۳۵» به امارات را رد کردند و قرارداد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برای فروش ۲۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی پیشرفته به ابوظبی تصویب شد و امارات اولین کشور عربی مبدل گشت که جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ را دریافت خواهد کرد.

سفیر امارات در ابوظبی پیش از تصویب طرح فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به این کشور، در چند پیام با بیان اینکه فروش اف-۳۵ به امارات منطقه را امن‌تر خواهد کرد، از آنها خواسته بود که طرح یادشده را تصویب کنند.

طرح فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات درست پس از آن مطرح شد که ابوظبی روابط خود را با وساطت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به طور کامل با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرد.

رژیم صهیونیستی که در ابتدا مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بود پس از سفر «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم به آمریکا اعلام کرد که در صورت «حفظ برتری نظامی» تل‌آویو، مخالفتی با فروش اف-۳۵ به ابوظبی نخواهد داشت.

طبق گزارش‌ها، این معامله تنها محدود به فروش جنگنده‌ اف-۳۵ به امارات نمی‌شود بلکه فروش ۱۸ پهپاد MQ-9B موشک‌های  هوا به هوا و هوا به زمین را نیز شامل می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    5 1
    قدردانی نیاز نیست. شما گاو شیرده اونا هستین و اونام پول ازتون میگیرن و هواپیماهاشون رو در منطقه برای امنیت خودشون مستقر میکنن
  • شیراز IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 0
    نوکربتمام معنا وغلامان حلقه بگوش.... امریکاتامیتوانی اینارا بدوش.. پشت سرشم یه اب بنوش... خوبی بنوش تانیارندخون ایران بجوش...
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    بدبختیهاتون تو راهه ، وقتش که برسه از همون هواپیماهای خودتون بر علیه خودتون استفاده می کنند.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    خواهیم دید که تا چه میزان شما را شریک خود خواهند دانست!
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    دستمزد خیانت تون به آرمان قدس را گرفتید.
  • سعید IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    این دولتهای حاشیه خلیج فارس ثابت کردهاند که اررشی برای استقلال و تمامیت ارضی خود قائل نیستند،واین را هم مردمشون و هم دنیا و هم سازمانهای بین المللی متوجه شدن،پس هر کشوری زرنگتر باشه این مینی دولتها را مال خود خواهد کرد،و ما که از نظر تاریخی وبا هزاران سند این مناطق را در حوزه سر زمینی خود داشتیم،ببستر در الویت حفاظت و سرپرستی اینها هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس