کد خبر 1154046
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
نخستین امتیاز شبه‌نظامیان کُرد به دمشق؛ استقرار ارتش سوریه در «عین عیسی»

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» خبر دادند که با نیروهای روس و ارتش سوریه، یک مقر نظامی در عین عیسی تشکیل داده‌اند تا مانع از عملیات ترکیه شوند.

به گزارش مشرق، تحرکات اخیر ترکیه در شمال سوریه نشان داد که این کشور در تلاش است نفوذ خود را به سمت مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» گسترش دهد، ولی تحرکات سوریه و روسیه مانع از اشغال مناطق جدید خواهد شد.

روزنامه الاخبار با انتشار گزارشی به استقرار نیروهای ارتش سوریه در عین عیسی واقع در استان رقه پرداخت و نوشت، اعلام استقرار نیروهای سوری و روس در عین عیسی، نشانگر «هماهنگی مشترک بین دمشق، مسکو و نیروهای دموکراتیک سوریه برای جلوگیری از هر گونه نفوذ ترکیه است».

نیروهای دموکراتیک سوریه  روز گذشته خبر دادند که «با هدف کاهش حملات ترکیه به شهر عین عیسی، سه مقر نظامی جدید و مشترک بین ارتش سوریه، روسیه و نیروهای دموکراتیک احداث شد». همزمان با اعلام این خبر، تجهیزات نظامی ارتش سوریه نیز به لشکر «۹۳» و عین عیسی رسید. پیش از این نیز، تجهیزات نظامی روسیه وارد جنوب این شهر شده بود.

بیشتر بخوانید:

پیروزی «جو بایدن» و بیم و امیدها در سوریه

عملیات چشمه صلح؛ از پیشروی برق آسای قوای ترکیه تا نجات شبه نظامیان کُرد توسط ارتش سوریه +نقشه و تصاویر

تحرکات پنهان امارات و اسرائیل در جنوب سوریه

در کنار این اقدام روسیه و سوریه، ترکیه نیز تجهیزات نظامی به روستای «صیدا» (دو کیلومتری شمال عین عیسی) ارسال کرد. این اقدام احتمالا نشانگر تلاش ترکیه برای حمله به عین عیسی است. کما اینکه تنش در مناطق درگیری در «تل تمر» و «منبج» نیز بالا گرفته است تا ارتش سوریه دچار سردرگمی شود.

به گزارش این روزنامه، ظاهرا ترکیه عزم خود را برای حمله به عین عیسی جزم کرده است. این کشور، چند هدف دارد که مهمترین آن، هدف قرار دادن «پایتخت تشکیلات خودگردان» کُرد و اشغال مناطق ارتباطی مهمی در حلب، حسکه، دیرالزور و رقه است.

بنا بر این گزارش، ترکیه در تلاش است که این تصور واشنگتن را باطل کند که آنکارا، به مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک در شرق و شمال سوریه حمله نمی‌کند. همچنین ترکیه، با این اقدام، امید کُردها به توانایی آمریکا در حمایت از مناطق تحت تسلط این گروه را ناامید خواهد کرد.

به خاطر این وضعیت، مسکو در تلاش است که هماهنگی بین ارتش و نیروهای دموکراتیک سوریه را افزایش دهد تا مانع از دستاوردهای میدانی جدید ترکیه شود. یک منبع میدانی به الاخبار گفت که مسکو رسما به نیروهای دموکراتیک اعلام کرده است که قصد ترکیه برای اشغال عین عیسی، جدی است.

به گفته این منبع، روسیه به کُردها اعلام کرد که باید پرچم سوریه در عین عیسی برافراشته شود، فعالیت نهادهای دولتی از سر گرفته شود و پلیس سوریه نیز فعالیت خود را آغاز کند. با این اقدامات، دیگر ترکیه برای حمله به این شهر، بهانه‌ای ندارد.

این منبع پیش‌بینی کرد که اعلام خبر استقرار ارتش سوریه در عین عیسی، یکی از اقداماتی است که به صورت تدریجی انجام خواهد شد تا دولت سوریه کنترل این شهر را به دست گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 20
  • RO ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    36 12
    به پژاک و پ ک ک میگی شبه نظامی ؟؟؟؟؟؟؟ اینت تروریست های که هر روز خون سرباز ایرانی می ریزن
    • Milan IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      13 4
      وقتی با داعش می جنگیدن تروریست نبودن الان تروریستن درضمن پ ک ک جداست کوردهای سوری جداست
    • US ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      8 17
      قبل از اینکه امپراتوری عثمانی وجود داشته باشه ،کردها امپراتوری ایوبی در مصر و شام داشتند . حتما جنگهای صلاح الدین ایوبی و ریچارد را نشنیدی؟
  • DE ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    27 8
    شبه نظامیان یا تروریست های تشنه به خون سپاهیان ایران !!!!!
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    25 6
    کردها فرصت طلبند اگه ترکیه نبود الان بساط رفراندوم رو هم میچیدند
    • US ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      4 17
      خوب چه اشکالی مگه فقط تو باید کشور ودولت داشته باشی
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      10 2
      16:05 مگه قراره هر قوم و قبیله ای یک کشور تاسیس کنه؟ چرا مردم خاورمیانه اینقدر ساده و قومیتی هستند درحالیکه کشورهای بسیار زیاد چند قومیتی در اروپا قرار دارند؟چطور میشه 50 ایالت در آمریکا که مجزا از هم بوده و دارای زبان و اشتراکات مختلفی بودند بهم پیوستند و تشکیل قویترین کشور دنیا رو دادند؟در ضمن تو همون منطقه اقلیم ترکمنها هم ساکن هستند دوسداری اونها هم بین اقلیم اعلام خودمختاری کنندیا این جمله تو فقط به خاطر نفع خودتونو زده شده؟ کلا تجزیه کشورها فقط موجب نابودی و تضعیف اونها میشه
  • US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    5 3
    ترکیه به هیچ وجه قصد حمله تو این مقطع زمانی که ممکنه تحت تحریم آمریکا قرار بگیره رو نداره بلکه فقط با این کار میخواد حکومت سوریه در این مناطق مستقر بشه و با نشان دادن اینکه ترکیه قصد حمله دارد کرد هارو مجبور به پذیرش حضور ارتش سوریه بکند چیزی که هم به نفع ترکیه هست هم ارتش سوریه
    • اراد IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 1
      ساقی تو عوض کن داداش شاید به جای دوا شکلات و قیر بهت دادن
  • ایرانی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    19 6
    شبه نظامیان!!!خخخخخ... خیلی جالبه.. کسانی ک نظامیان و سربازان ایرانی رو ترور میکنن و اگر پاش بیفته مردم غیر نظامی رو هم ب خاک و خون میکشن شدن شبه نظامی!!؟؟
  • DE ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    19 4
    ترکیه ..باید کل شمال سوریه ...از اشغال پ.ک.ک..ازاد کند ..
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    12 3
    تروریست های کورد پ ک ک ته شبه نطامیان ترکیه بخاطر این تروریست ها وارد سوریه شد
  • دلسوز IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 16
    بعضی کامنتا که میبینی کاملا روشن میشه که خیلیها نمیدونن ترکهای ترکیه مهاجر واشغالگرن و با اسم اسلام سرزمینهای دیگر ملتها را غصب کردن. و شک نکنید روزی تکلیفشون روشن میشه
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      4 2
      یه روزی کی مثلا؟؟؟؟؟ خواب زیاد میبینی. غذای سنگین نخور شبها.
    • ایرانی IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      3 0
      دقیقا از بعضی کامنتا معلدمه ک سواد کافی ندارن.
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    5 1
    اردوغان و اسد و پوتین هم خب اینو می‌خوان گروهای ترورستی رفته رفته گوارش بشن خب
  • 1234 US ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 2
    نوچه های اردوغان همه جا هستن
  • سامان IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 1
    خیلیها نمیدونن ترکهای ترکیه مهاجر واشغالگرن و با اسم اسلام سرزمینهای دیگر ملتها را غصب کردن. و شک نکنید روزی تکلیفشون روشن میشه
  • ممد IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 1
    خندم ازچی میگیره توسوریه شهرهای کوردنشین امنیت خوبی برقرارکردن اسدهم نتونسته حالا یه عده میگن ترکیه باعناصرتروریستی بیادشهرهای کوردنشین روبگیره خوبه چی به شما میرسه نژادپرستا ، اسدخوبه اینوشمانبایدبگین مردم جنگ زده بایدبگن
  • امیر IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    1 1
    البته که کردها سرزمین خودشون رو هر گز به ترک ها نخواهند داد چون اونها هزاران سال است که با فارس ها وعرب ها روی این خاک زیسته اند. ودرضمن اگه نمی دانید بدانید که سردار سلیمانی سالها با کردهای منطقه در مبارزه با دواعش همکاری می کردند. سیاست فراتر از ان چیزی است که عامه می بینند یا می شنوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس