کد خبر 1153371
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
نامه‌ای برای گذشت دولت از شکایت علیه خبرنگاران دریافت نکرده‌ایم؛ ظاهرا فعلا نیت دارند

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه شکایاتی از سوی دولت علیه خبرنگاران و برخی شخصیت‌های حقوقی در حال رسیدگی است گفت: تاکنون نامه‌ای برای گذشت دولت از شکایت علیه خبرنگاران دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری امروز خود درخصوص اعلام گذشت دولت از شکایت علیه خبرنگاران گفت: چنین نامه‌ای تا الان در دادسرای تهران و دادسرای فرهنگ و رسانه واصل نشده است. ظاهراً نیت دارند این کار را کنند و امیدواریم جامه  عمل بپوشد. شکایت دولت از شخصیت‌های حقیقی، حقوقی و خبرنگاران و رسانه‌ها به دادسرا آمده که برخی رسیدگی شده و برخی هم در حال رسیدگی است.

بیشتر بخوانید:

تشکیل پرونده در مورد ترور شهید فخری زاده در سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادسرای امور بین الملل

اسماعیلی همچنین درباره آخرین وضعیت پرونده آغمشهد گفت: پرونده جنگل هیرکانی یا آغمشهد، اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی است. رأی پرونده صادر شده که اخیراً درخواست اعمال ماده ۴۷۷ شده است. هیئتی موظف شده‌اند برای حضور در منطقه و بررسی جوانب، نظر کارشناسی ارائه کنند تا در معاونت حقوقی اظهارنظر فنی و قضائی داده شود.

وی افزود: شخص رئیس دیوان عالی اخیراً از این محل بازدید کرد که یافته‌های او هم در مقام رسیدگی در این پرونده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. ورود قوه قضائیه، تعیین هیئت کارشناسی و حضور رئیس دیوان عالی در محل بیانگر این است که قوه قضائیه تمام دقت را در این پرونده انجام خواهد داد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و مشکلات همیشگی جنوب کشور در سیل و آبگرفتگی، گفت: بعد از آبگرفتگی معابر و خسارت به زندگی مردم در استان‌های خوزستان و بوشهر، رئیس قوه قضائیه به رئیس سازمان بازرسی کشور مأموریت داد ابتدائاً در محل حضور پیدا کند، منطقه را ببیند و حرف مردم را بشنود و اسناد را برسی کند و در نهایت ضمن تهیه گزارش دقیق از این موضوع، و قصور و تقصیر و فعل مجرمانه و ترک فعل مدیران را رسیدگی و گزارش کند. اعزام رئیس بازرسی کل کشور به منطقه گویای عزم جدی قوه ورود به این موضوع است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    3 0
    پناه می برم به خدا از بستن دهان متقدان !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس