کد خبر 115325
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴

فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور بر عرشه جماران گفت: خلیج همیشه فارس، همواره فارس بوده، هست و به کوری چشم دشمنان تا ابد فارس خواهد ماند.

به گزارش مشرق، دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش بر عرشه جماران با تبریک فرارسیدن روز ملی خلیج فارس، اظهار داشت: خلیج همیشه فارس، همواره فارس بوده، هست و به کوری چشم دشمنان تا ابد فارس خواهد ماند.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش گفت: شما آینده سازان ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشور عزیزمان باید از مطالبی که اساتید هیئت معارف جنگ عنوان می‌کنند حداکثر بهره‌برداری را کرده و این نکات را سرمشق آینده خود قرار دهید.

در ادامه دریادار بازنشسته علی‌اکبر اخگر فرمانده سابق ناوچه همیشه قهرمان جوشن نیز با تشریح فعالیتها و عملیاتهای مهم نیروی دریایی ارتش در آغاز هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: از جمله عملیاتهای مهم جنگ تحمیلی که توسط نیروی دریایی  از آن دوران  آغاز شده و تاکنون با موفقیت ادامه یافته است، عملیات اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش است که این نشانگر اقتدار و حضور مستمر و موثر نیروی دریایی ارتش در عرصه بین الملل است.

وی عملیات مروارید را از دیگر عملیاتهای مهم نیروی دریایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: در آغازین روزهای جنگ تحمیلی در هفتم آذر ماه 1359 نیروی دریایی با انجام این عملیات مهم وانهدام سکوهای نفتی البکر و العمیه باعث شد رژیم بعثی عراق تا پایان جنگ نتواند حتی یک قطره نفت هم صادر کند و طومار نیروی دریایی دشمن در هم پیچیده شد.

در ادامه دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش که در اردوی هفدهمین دوره معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی به سر می‌برند ضمن انجام گشت دریایی با ناوشکن‌ها و ناوچه‌های نیروی دریایی ارتش به ویژه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران در منطقه خورموسی واقع در شمال خلیج فارس با نحوه عملکرد این ناوهای جنگی آشنا شدند.

مراسم تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس با حضور دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر آراسته رئیس هیئت معارف جنگ صیاد شیرازی، سردار محمدجعفر اسدی و جمعی از مسئولین و دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش در گلزار شهدای شهرستان خرمشهر برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس