کد خبر 1152854
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
آغاز دور اول دیدار و گفت‌وگوی وزیران امور خارجه ایران و سوریه ظریف فیصل المقداد

فیصل المقداد وزیر خارجه جدید سوریه که در اولین سفر خارجی‌اش در تهران حضور دارد، امروز با محمدجواد ظریف دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

به گزارش مشرق، فیصل المقداد وزیر خارجه جدید سوریه که در اولین سفر خارجی‌اش بعد از تصدی این سمت در تهران حضور دارد، امروز (دوشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی تلفنی مقداد و ظریف

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت که وزیر خارجه سوریه در این سفر با رئیس جمهور و دیگر مقامات ایرانی دیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری:برجام نیاز به چانه‌زنی جدید ندارد

فیصل المقداد قرار است فردا سه شنبه نیز با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کند.

فیصل المقداد در پی درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه فقید سوریه به این سمت منصوب شد. او پیش از این قائم مقام وزیر خارجه سوریه بود. بشار الاسد رئیس جمهور سوریه، طی حکمی «فیصل المقداد»، را به عنوان جانشین «ولید المعلم»، وزیر خارجه فقید این کشور تعیین کرد.

«ولید بن محی الدین المعلم» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر سوریه روز دوشنبه (۲۶ آبان) در ۷۹ سالگی درگذشت.

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب دوم آذر ماه در گفت‌وگویی تلفنی با فیصل المقداد وزیر امور خارجه جدید سوریه، انتخاب المقداد به عنوان وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه را به وی تبریک گفت و ضمن تسلیت مجدد درگذشت ولید المعلم وزیر خارجه فقید سوریه، بر استمرار همکاری‌های راهبردی دو کشور ایران و سوریه تأکید کرد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه شنبه شب هشتم آذر ماه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی در هدف قرار دادن شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران را محکوم کرد.

وی همچنین مراتب تسلیت و همدردی دولت و ملت سوریه را با دولت و ملت ایران اعلام کرد.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه همچنین در دیدار سفیر ایران در دمشق، ضمن محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌ای ایران، از جامعه جهانی خواست در برابر اقدامات تروریستی این چنینی به وظایف خود عمل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس