ناوهای آمریکا در تیررس موشکهای «دانگ فنگ» ارتش چین قرار دارند - کراپ‌شده

منابع خبری در حالی از اعزام ناوهای هواپیمابر هند و انگلیس به نزدیک چین برای تشدید فشار بر این کشور خبر دادند که پکن نسبت به عواقب هرگونه ماجراجویی هشدار داده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری از عزم هند و انگلیس در اعزام دو ناوهواپیمابر  به آبهای منطقه جهت تحت فشار قرار دادن چین خبر دادند.

روزنامه چینی «گلوبال تایمز» روز یکشنبه نوشت که انگلیس و هند قصد دارند ناوهای هواپیمابر خود را  اوائل سال 2012  برای تحت فشار قرار دادن چین به آبهای منطقه اعزام کنند انگلیس قصد دارد ناوگروه «کویین الیزابت» خود را برای تشدید فشار بر چین تا چندی دیگر در آبهای نزدیک ژاپن مستقر کند. این خبر را دولت ژاپن نیز تایید کرده است.

روزنامه «هندوستان تایمز» نیز به نقل از فرمانده نیروی دریایی هند از تصمیم دهلی‌نو برای اعزام یک ناو هواپیمابر  به منطقه جهت تحت فشار قرار دادن چین خبر داد و گفت، اعزام این ناوهواپیمابر به منطقه برای مقابله با توسعه ناوهواپیمابر چین ضروری است.

گلوبال تایمز به نقل از کارشناسان نظامی چین نوشت، به نظر می‌رسد هند و انگلیس نه برای  درگیری با چین، بلکه برای حمایت از ناوگان دریایی آمریکا قصد حضوردر منطقه را دارند. این روزنامه با یادآوری شلیک‌های اخیر موشکی چین از جمله پرتاب موشکهای دانگ‌فنگ 21 و 26  در هشدار به آمریکا، نسبت به عواقب نظامی کردن منطقه از سوی قوای بیگانه هشدار داد.

چندی قبل یک مقام نظامی ارشد سابق چین از سناریوهای مختلف این کشور برای پاسخگویی به حملات اتمی آمریکا علیه چین خبر داد. «وانگ ژیانگسویی» مقام ارشد نظامی سابق چین و استاد کنونی دانشگاه «بیهانگ» در پکن در این زمینه گفت چین دو دهه برای ساختن استحکامات دفاعی لازم برای زرادخانه ای اتمی خود در دریا و زمین  وقت گذاشته تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند یک حمله اتمی و موارد دیگر را دفع کند.

این مقام نظامی چین با اشاره به گزینه حملات اتمی به کشورش ا ز سوی آمریکا گفت، به خاطر تغییراتی که ما در ۲۰ سال گذشته انجام دادیم، آنها نسبت به موفقیت این گزینه اطمینان نخواهند داشت.

چین همچنین در سال ۲۰۱۵ با تجهیز زیردریایی‌های خود به موشک‌های اتمی، توانایی اتمی مستحکمی در دریا ایجاد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    11 0
    بیایید پیش ما چینی ها نترسید حریف این جانوارن ایران است بس
    • علی IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      0 1
      اوائل سال 2012 برای تحت فشار قرار دادن چین به آبهای منطقه اعزام کنند......سال چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      0 0
      انگل های انگلیسی دست از سر آسیا بردارید
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    استعمار ۳۰۰ ساله !
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    الان وقت این که با چین یه زرمایش خوب داشته باشیم تو دریا به همین خاطر به چند رزم ناو نیاز داریم به رزم ناوی که در جای جای این کره خاکی ازش اسمی ببرن...... براستی که دور نیست اون روز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس