۲ بمب‌افکن آمریکا به منطقه پدافند هوایی چین وارد شدند

بمب افکن‌های راهبردی آمریکا در تقابل با چین، به یکی از پایگاه‌های هوایی ایالات متحده در گوام بازگشتند.

به گزارش مشرق، منابع خبری یکشنبه بعد از ظهر  به وقت تهران از بازگشت بمب افکنهای راهبردی آمریکا به جزیره گوام برای نمایش قدرت این کشور به چین خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که چند فروند بمب افکن «بی- ۱ لانسر» فراصوت این  کشور به  پایگاهی در جزیره گوام بازگشتند.نیروی هوایی آمریکا مدعی است حضور این بمب افکن‌ها نقش بازدارندگی را در منطقه به ویژه علیه چین ایفا می‌کند.

سرهنگ دوم «رابرت هورستمان» از مقامات نیروی هوایی آمریکا در این باره گفت که استقرار این بمب افکنها به شرکا و متحدان  در زمینه تردد آزاد در منطقه اطمینان می‌دهد. این مقام نظامی آمریکایی افزود مهمات دقیق این بمب افکنها قابلیت آمریکا در پاسخ به هر دشمن  و در هر مکان را نشان می‌دهد.

 این در حالی است که منابع هوانوردی چندی قبل نیز از حضور دو فروند بمب‌افکن برد بلند آمریکا به منطقه شناسایی پدافند هوایی چین خبر دادند.وبگاه ««چاینا مورنینگ پست» به نقل از منابع هوانوردی نوشت که دو فروند بمب افکن «بی ۱ لنسر» نیروی هوایی آمریکا با پرواز از جزیره گوام وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی چین در دریای چین شرقی شدند.

به گفته این منابع، این بمب‌افکن‌ها حین ماموریت اقدام به سوختگیری هوایی کرده و در منطقه بسیار نزدیک به شمال شرقی تایوان پرواز کردند.

این ماموریت بمب‌افکن‌های آمریکا هم‌زمان با رزمایش دریایی چین در دریای چین جنوبی، شرقی و بوهایی بود. کارشناسان گفتند که برگزاری این رزمایش ارسال پیامی از ارتش چین به آمریکا مبنی بر انجام رزمایش در شرایط مختلف نظامی به طور همزمان است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    3 0
    اگه بمب اتمی نبود که الان تمام شرق و غرب نابود شده بود مثل جنگ جهانی دوم از ترس جنک اتمی جنگ نمیشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس