به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی روایتی از رشادت مردم اهواز در دفع غائله گروهک‌های ضد انقلاب را منتشر کرد.

 مردم استان خوزستان در مقابله با عناصر ضدانقلاب نیز فعال بودند. در بخشی از کتاب خاطرات علی جنتی در این رابطه می‌خوانیم: گروهک‌های ضد انقلاب، به خصوص مارکسیست‌ها و خلق عربی‌ها در دانشگاه شهید چمران (جندی شاپور) خیلی فعال بودند. روزی اطلاع پیدا کردم که گروهک‌ها در دانشگاه، سنگربندی کرده‌اند و سلاح‌های سنگین و مسلسل آورده، قصد دارند تا در آنجا درگیری ایجاد نمایند و نمازگزاران را شهید کنند تا شاید بساط نماز جمعه از دانشگاه جمع شود.

وقتی مردم از این امر مطلع شدند، سیل جمعیت به طرف دانشگاه سرازیر شد و گروهک‌ها یا اصلاً تیراندازی نکردند یا فقط تیراندازی هوایی شد. مردم آنها را دستگیر کردند و به دادگاه انقلاب سپردند و غائله تمام شد. بساطی که آنها در دانشگاه راه انداخته بودند و هرروز تحصن یا سنگربندی می‌کردند با تلاش مردم پایان پذیرفت.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    مردم نشون دادن در هر شرایط سختی پای انقلاب ایستادند. حداقل ترین حقی که دارند اینه که بهشون خیانت نشه، واسشون کم گذاشته نشه، تبعیض حاکم نباشه(البته منظور برابر بودن همه نیست ، بلکه منظور اینه که همه امکانات کشور در طول چند دهه یکجا جمع نشه و فقط سرمایه گذاری روی امکانات پایتخت انجام نشه که البته توسعه متمرکز محصول نگاه تکنوکرات هاست) چه اصلاحطلب و چه اصولگرا بهانه ای برای خدمت نکردن ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس