کد خبر 1152259
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی - کراپ‌شده

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه نخست‌وزیر این رژیم، منافع خودش را به منافع همگانی ترجیح داده، گفت اختلافات آن دو به حدی زیاد است که برگزاری انتخابات جدید و انحلال کنست قطعی است.

 بعد از افزایش اختلافات درون کابینه و رأی مقدماتی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) به انحلال، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم برگزاری چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر را امری حتمی دانست.

گانتز در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، با متهم کردن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به ترجیح دادن منافع خود به منافع تل‌آویو، گفت اختلافات دوجانبه به قدری زیاد است که برگزاری انتخابات و انحلال کنست را قطعی کرده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، وی با بیان اینکه نتانیاهو در عرض شش ماه، تمام اعتماد عمومی به خودش را از دست داده، گفت: «دلیل اینکه ما به سمت انتخابات می‌رویم، این است که او با ترجیح دادن منافع خود به منافع همگانی، انتخاب کرد ما را به آن نقطه برساند. [اسرائیل] به انتخابات نیاز ندارد اما نتانیاهو هیچ چیزی را جلو نبرده است».

وزیر جنگ اسرائیل ضمن اشاره به دروغگویی و فریبکاری نخست‌وزیر این رژیم، اظهار داشت که بودجه سال ۲۰۲۰ را به تنهایی تصویب نمی‌کند و باید بودجه سال ۲۰۲۱ نیز در آن مشمول شود.

گانتز دلیل این کار خود و نقشه نتانیاهو را اینگونه توضیح داد که اگر بودجه ۲۰۲۱ تصویب شود، نتانیاهو دیگر نمی‌تواند از زیر توافق نخست‌وزیری چرخشی فرار کند و در ماه نوامبر سال آینده باید این پست را تحویل دهد.

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداََ به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیافتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

چندی پیش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که معتمدان گانتز و اعضای پارلمانی حزب آبی‌وسفید به دنبال تصویب طرحی هستند که مانع از حضور دوباره نتانیاهو در انتخابات سراسری آینده در فلسطین اشغالی به دلیل پرونده‌های فساد می‌شود.

پیشتر، نتانیاهو از رئیس حزب «آبی‌وسفید» در توافق ائتلافی کابینه خواست که با رأی ندادن به انحلال کنست، از برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام اجتناب کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس