به گزارش مشرق، «حسن ایرلو»  شنبه شب در توییتی نوشت: مردم یمن در اثر بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعا رنج زیادی می‌برند.

وی در ادامه نوشته است: هزاران بیمار با وضعیت وخیم برای درمان نیاز به سفر دارند. هزاران مهاجر مایل به بازگشت به وطن و نزد خانواده‌های خود هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن در پایان نوشته است: وجدان انسان چه زمانی از خواب بیدار می‌شود؟.

تاکنون بارها مسئولان انصارالله و دولت نجات ملی یمن و همچنین نهادهای بین المللی خواستار بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء برای تسریع کمک رسانی به مردم یمن شده‌اند.

فرودگاه بین المللی صنعا به دلیل محاصره هوایی عربستان و ائتللاف متجاوز به یمن از سال ۲۰۱۶ تاکنون بسته است. این فرودگاه یکی از راه‌های ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به یمن بود که ائتلاف عربی هدف محاصره خود قرار داد.

همچنین فرودگاه بین المللی صنعاء هدف حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفته است.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای هم پیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن، بتدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 1
    سازمان ملل دروغه ان شاءالله باید یک سازمان قاره ائی تشکیل دهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس