توهین بهاره رهنما به لر

تنها انتظار دارم اکنون که توهینی به این بزرگی به سوی لرها پرت کردید دیگر تیپ روشنفکر به خودتان نگیرید!

به گزارش مشرق، شخصی؛ قنبر، غلام علی(علیه السلام) را دشنام داد. قنبر خواست که دشنام او را برگرداند، حضرت او را صدا کرد و گفت: ای قنبر! آرام باش! بگذار که این شخص دشنام دهنده، خوار باشد، تو با سکوت خود، خداوند رحمان را خشنود می‌کنی و دشمن خود، شیطان را شکنجه می‌دهی!آنچه خواندید و خواهید خواند پاسخی عبرت آموز برای واکنش به یک فرد هتاک و دشنام گوست.

این یادداشت نیز در پاسخ به « سرکار خانم بهاره رهنما » است که در برنامه شام ایرانی گفته‌های  « شهرزاد کمال زاده » را به تمسخر می گیرد.

در این برنامه شهرزاد کمال زاده از رسوم و سنت‌های قوم خودش «لر» درخصوص ازدواج مبنی بر گرفتن« شیربها »از داماد سخن می گوید که خانم رهنما میان حرف ایشان می پرد و با خنده و تحقیری که ناراحتی خانم کمالزاده در چهره اش نمایان است، می‌گوید: «خنده داره ظاهر شما مثل نیکول کیدمن هست اما تفکرات و رسم تون لری، حالم بهم میخوره از این تفکرات و رسوم » و به خنده ادامه می دهد...

نگارنده در این یادداشت سعی دارد بپرسد انتظار خود خانم رهنما برای جواب به این توهینش از سوی قوم فهیم و با اصالت لر چیست؟ آیا سکوت یا همچون او چشم بر هم نهادن و دهان گشودن به بی ادبی و بی حرمتی و پاسخ بی ادب را با بی ادبی دادن.کدامیک؟

پاسخ روشن است عفو و گذشت تاجی بر سر تمام اخلاق نیک و پسندیده است. این تاج بر سر لرهاست و همچون بسیاری از موارد قوم لر اصالت دیرینش را انتخاب می‌کند و می‌گذرد از بی‌مهری‌ها و توهین های آشکار و نهان..

بیشتر بخوانید:

توکلی: برخی سلبریتی‌ها همواره مقابل جریان انقلابی و ارزشی قرار دارند


قوم لر در طول تاریخ این سرزمین به ایمان، شجاعت و دلیری و بزرگی شهره اند این قوم اصیل قطعا با اظهارات تهی از شعور یک سلبریتی ! کوچک نخواهد شد اما در این یادداشت تنها سعی می‌شود پاسخی به سرکار خانم رهنما داده شود. نگارنده همچون او از مسیر ادب خارج نمی‌شوید و طبق آموزه های دینی خود دلسوزانه با دلی پر خون به عنوان یک جوان لر از نکاتی را تقدیم میدارد.

سرکار خانم بهاره رهنما

می‌دانید؛ کار خداست!
خدا خواست آن سخن که کاملا هویداست در درون خانواده و در تنهایی خود سر زبانتان است در یک برنامه تلویزیونی بر زبانتان جاری شود تا همه آزاد اندیشان ‌و مردم عزیزمان چه قوم لر باشد چه ترک ، کرد ،فارس و... همه و همه به فهم و شعورتان و ظرفیتتان پی ببرند! چقدر ظرفیتتان پایین است!


پس کار خداست که نشان داد چقدر آدم میتواند تهی از ادب و نزاکت باشد که به خودش اجازه بدهد در یک برنامه تلویزیونی سخنی این چنین زمخت، تلخ، نسنجیده و بی ادبانه به زبان آورد.

سخنی که قطعا بارها در جمع های صمیمانه خود بیان کرده اید اینجا کار خداست عمومی میشود و همگان به یک آن به ماهیت و شعورتان پی می‌برند.چقدر همین جوان لر شما و بازیتان را دوست داشت و اکنون چقدر از خود بیزار و متاسف شدم برای آنچه از شما انتظار داشتم.

سرکار خانم بهاره رهنما
 

لر ها با وجود انبوهی از تلخی و بی مهری و ظلم در ادوار تاریخ، نامهربانی و بی عدالتی و کج اندیشی هرگز حتی لحظه ای سادگی، صفا و مهرشان نه تنها کم نشده بلکه فراوان در پاسخ ادب و عشق به اطرافیان و خود شما هدیه داده اند .
تنها انتظار دارم اکنون که توهینی به این بزرگی به سوی لرها پرت کردید دیگر تیپ روشنفکر به خودتان نگیرید!
زیر عنوان سلبریتی هر کاری میخواهید برای جذب مخاطب و کسب درآمد انجام دهید اما شهامت داشته باشید سریعا عذرخواهی کنید.

نویسنده: مهدی بیرانوند روژمان

منبع : پرسون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 247
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 41
  • مریم شعبانی IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    88 5
    سلام واقعا حیف لر که بخوادباهمچوشخص سبکی حتی صحبت کنه
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      33 48
      گذشته از سخنان نکوهیده این خانم ولی رسم شیربها رسم جالبی نیست.شاید زمانی توجیحی داشته اما امروزه دور از شانه بانوان است.
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      50 1
      راست میگی فقط رسم سگ بازی و بیبند و باری نمایش لنگ و پاچه و......خیلی خوبه
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      3 3
      واقعا موافقم
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      17 2
      این یه بازیگره انتظار دیگه ای دارین بعد از حماسه الیزابت امینی
    • مهدي IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      3 2
      تهيه كننده هاي اينجور برنامه ها كه به فكر پول درآوردن هستن جيم بازهايي مثل اين دلقك سيرك رو جمع مي كنن دورهمن ديگه!
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
      6 1
      این خانم همون کسیه که پیک موتوری رستورانش تروریست از آب دراومد بعد میگفت پسر مظلوم و آرومی بود! اصولا بهتر نیست کسی که مغز در سرش نداره، فکش رو کمتر تکون بده؟
    • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      احسنت بر شما
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    84 3
    تکلیف بهاره رهنما مشخصه یک خودشیفته روانی
    • طیبه عزیزی ۶۷ IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      4 0
      عقده یی هایی که که خودشون باعمل زیبایی واس لایک اصلاچرااسم لرروبه زبون میارنو خودشونوگوش مخملی ترجلوه میدن اینا؟
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    60 9
    جالبه تو لر ها تجزیه طلب نداریم. البته با احترام به تمام قومیت هایی که زیر پرچم ایران اسلامی هستند ، اما جالبه که نه تنها هیچ کشوری در منطقه به جز ایران لر نداره بلکه هر وقت در طول تاریخ جنگ بوده لر ها همیشه از ایران دفاع کردند. بماند که رضا خان و پسرش طبق اسناد تاریخی هم قتل عام از این قوم انجام دادند و هم طایفه های بزرگشون رو به جاهای محروم کشور تبعید کردند
    • دختر لر IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      9 0
      صدا و سیما چرا این تیکه را سانسور نکرد حالا یه آدم تازه به دوران رسیده که از همه ی کارهای خود پست میزاره واین نشان دهنده‌ی عقده های درونش هست واصلا قوم بزرگ بختیاری را نمی‌شناسه یه توهینی کرد ولی صدا و سیما چراااا اون از فیلم سردار بانو بی بی مریم که ساختن وپخش کردن اصلا هیچ چیزیش به شخصیت بانوی نمی‌خورد حتی لباس های مردان و زنان بختیاری راهم نپوشیده بودن ولی اصالت بختیاری با شیر زنان وغیور مردان باغیرت همه میشناسند
    • م IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      13 1
      عزیز دلم بزرگوار تجزیه طلب!!! مرد حساب لرها خاکشون ایران چی و از چی جدا کنند!!! تجزیه جایی رو میگویند ی قوم به زور امده ی تکه از خاک رو گرفته مصادره کرده حالا بعد از گذز سال ها میخواهند هویت و خاکشان رو پس بگیرند لرها در کشورشون زندگی میکنند پس احتیاج نیست جای رو از جایی جدا کنند .
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      6 0
      خطاب به شخصی که با نام "م"در این قسمت مطالبی نوشته:تجزیه طلب بودن الزاما به معنای پس گرفتن هویت و خاکه؟کی اونو گفته؟هدف و نیت واقعیت از نوشتن این نظر در این قسمت چی بود؟متاسفانه عده ای از تجزیه طلبان در ایران هم به شدت سعی کردن هویت کاذب و دروغینی برای بعضی از قومیت ها در ایران معرفی کنند.عده ای از اون تجزیه طلبان هم به شدت سعی کردن تعدادی از یک سری از مناطقی از ایران که قرن ها جزوی از سرزمین ایران بودند و هست و در مجموع هویت ایرانی اون قومیت ها موج میزنه رو قومیت های غیر ایرانی معرفی کنند.و به شدت عده ایشون سعی کردن با سوء استفاده از واژه "هویت"،یک هویت کاذب و غیر ایرانی هم برای تعدادی از قومیت های ایرانی معرفی کنند.
  • شیراز IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    41 1
    خاک. توسراین بظاهرروشنفکرهادیگه کاملافیلمهای غربی وهالیودی رومغزشونم اثرگذاشته فکرمیکنندایناهم اونجوربازی کنندمطرح میشن تویه جامعه ی مذهبی وشدیدا احساسی و با فرهنگ جای این حرفای بیشعوریه؟؟؟ خودشون راگم کردن اخه مگه یه بازیگربیشتری؟ چه درسی خوندیدچه کارخاصی کردید ک فکرمیکنیدپروفسورسمیعی یاالهی قمشه ای هستید؟ بلانسبت..
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    63 4
    واقعا که بعضیا چقدر نفهمن... زنده باد هموطنان لر
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      70 3
      یاشاسین لر قارداشلاریم، یاشاسین لرستان ، باشاسین عزیز ایرانیمیز
    • نادری IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      32 5
      خانوم رهنما مگه شما خودت شمالی نیستی ؟ خیلی رسمات شما هست ما لرا نمیپسنیدم ونمیپذیریم........
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      0 1
      خطاب به شخصی که با نام "نادری"در این قسمت مطالبی نوشته:خانم بهاره رهنما اهل شمال ایرانه؟من که نمیدونم ایشون دقیقا اهل شمال ایران هست یا نه.ولی تو بر چه اساسی در این قسمت نوشتی "مگه شما خودت شمالی نیستی؟"نکته بعد اینکه تو در چه جایگاهی هستی که اونطور در این قسمت نوشتی "ما لرا نمیپسندیم و نمیپذیریم"؟منظورت از"اون رسمات"در این نظرت دقیقا چه رسماییه؟تو میدونی شمال ایران از کجا تا کجاست و چه رسوم مختلفی در شمال ایران وجود داره؟
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    53 3
    درود بر هموطنان لر زبان...
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    10 11
    لطفا دیگه هیچکی هیچی نگه !!
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      22 0
      که چی؟پرروتر و وقیحتر بشه؟ما هنوز اینقدر بیغیرت نشدیم که کسی به هموطن لرمون چرند بگه ما چیزی نگیم
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    49 1
    از حرف دیوونه که نباید ناراحت شد ی بی ربطی گفته به دل نگیرید،این زن از شهری هم که متولدش هست متنفره،کلا مریضه.
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      21 3
      احسنت
  • NL ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    16 0
    رهنما ی طیح پایینه شکی نیست
    • زهرامحمدزاده IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      8 0
      بهاره رهنما یه نادانه
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    33 1
    درود بر تمام اقوام ایران اسلامی
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    39 0
    مگه اون کیه که اصلا بهش بها می دید ؟ پسته بی مغز چون لب وا کند رسوا شود. بعضی ها می خوان با توهین به بزرگی یک قوم دلیر ، کوچکی خودشون رو بپوشونن.
  • نادری IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    46 2
    باید بگی خانوم رهنما خودت بچه کجایی؟پدر مادرت کی هستن چکاره هستن پیشنه ت چیه؟ اگه لرها لب مرز نبودن الان شما به بعثی ها میگفتی خان دایی
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      20 19
      لرها عزیزند و مورد احترام و همین بس که حضرت امام و آیت‌الله بروجردی از این قوم هستن. البته مرزنشینان ما عمدتاً کرد و عرب هستند.
    • امیرعلی IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      1 0
      داداش جان زشته شما هم داری توهین میکنی. این چه حرفیه می زنی. زنده باد ایران و ایرانی و ای کاش همه نسبت به هم نوع خود غیرت داشته باشیم. عاشقتونم ایران وایرانی
    • م IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      1 0
      شما خودت بدتری!!! اینجوری بگو اگر مردم ایران پشت هم نبودند نه خوزستانی بود ن لرستانی یادت باشه هیچوقت هم فراموش نکن چون تو این جنگ لشگر لشگر از تهران تبریز اصفهان یزد مشهد اومدن تو مرزها این حرف شما میزنید!!!!شما از اونور بوم افتادی
  • آرش IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    35 1
    منم لرم .حداقل ،میدونم اصل ونصبم کیه!!!
    • دختر لرستان IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      4 9
      بهار رهنما نه خودش بی بته درباره ماها نمیخواد مثال بزنه بره دخترشو جمع کنه با اون تیپ و قیافه ایی که داره
  • رضا IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    29 3
    بعنوان یه کورد میگم،امثال این خانم و رفقاش کی از رو عقل و خرد حرفی زدن الان بار دومش باشه
  • DE ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    18 0
    خانم رهنما حرف اضافه فرمودند ..
    • زهرا IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      20 0
      بچه ها خودش مهریه و شرایط ازدواجش طوریه که اصن گفتن نداره برید سرچ کنید
  • لر بویراحمد IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    47 0
    ببخشید خانم رهنما شما همونی نیستی که شوهر خودتو دک کردی ،دخترتو هم نخواستی با این جدیده ازدواج کردی بعدشم تقصیر خودت نیست که حرف گنده تر از دهن میزنی تقصیر کسانی هست که به یکی مثل تو بها میدن
    • نازگل IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      13 2
      احسنت
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      4 0
      دوست عزیز این خانم ادم بینهایت عقده ای و بیشعوریه ولی دیگه چنین تهمتایی درست نیست بهش زده بشه
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    18 1
    به دارنده مدرک حقوق غذایی !!! و مصاحبه کننده با فائزه !! هاشمی توهین نکنید .
  • سعید IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    33 0
    چرا سعید ابوطالب یه مشت بیحجاب به درد نخورو دور هم جمع کرده؟
    • IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      10 0
      درود
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    37 2
    تف به..... واقعا که باعث تاسف توی شناسنامه شما زده متولد ایران
    • زهرا IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      15 0
      ایول
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    12 0
    تهیه کننده و کارگردان سعید ابوطالب؟ به حق چیزهای ندیده و نشنیده!
  • Roya IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    22 2
    من لرم..اسم این شیربها نیست ما میگیم باشلُق. چون در رسوم قوم لر تهیه ی جهیزیه به عهده ی مرد هست مبلغی از داماد گرفته میشه که عروس به سلیقه ی خودش وسیله و جهیزیه بخره. این با شیربهایی که فارس زبونها قبلا داشتن متفاوته. ناگفته نماند پیامبر (ص) هم موقع ازدواج حضرت زهرا زهره امام علی رو گفتن بفروشه و وجهش رو گرفتن و برای حضرت زهرا جهیزیه تهیه کردن.
    • داود میرزایی GB ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      10 2
      با سلام خدمت مردم فهیم ایران.بنده یک ایرانی هستم و به تمام اصول و رسوم ایرانی احترام میگذارم.بنده نیز با فرمایش جنابعالی موافقم.و چه بسا بسیاری از این رسوم حکمتی درونشان نهفته است که اهل فهم و ادب و مطالعه به درونمایه آن رسوم تفکر و تعقل کرده و با احترام به رسوم گذشته به اجداد خودشان احترام گذاشته اند و افراد بی بته و بی ریشه وبی اصل و نسب که فاقد درونمایه فرهنگی هستند با تصور اینکه کپی برداری از تیپ های غربی و ولنگاری های رفتارشان خیال کرده اند باید همه مردم ایران مانند آنها بی هویت باشند.حیف از احترامی که بنده ندانسته برای خانم رهنما قائل بودم.ایشان با سخن پوچی که فرمودند،بیان کردند که درونشان چه خبر است. در وصف ایشون یه ضرب المثل هست"" از کوزه همان تراود که در اوست.""
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      0 4
      شیربها هیچ معنی ندارد.
  • محمودرضا IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    20 0
    باسلام اصلا این برنامه شام ایرانی که تقلیدی از برنامه بفرما شام شبکه مفتضح من و توست سراسر حرف های بیهوده و بی معنی و پراز تکیه انداختن مهمانها به همدیگه است یا شخصیت هم رو زیر سوال می برن تا به قومیت ها توهین میکنن واقعا چقدر باید به این آدمهای فاقد شعور و درک درست بها داد هرچی بیشتر بهشون میدون داده بشه بیشتر باد میکنن و به خیال خودشون کلی هم حالیشونه ولی غیر از رنگ و لعاب ظاهری چیز دیگه ای ندارن تنها راه خلاصی از دست این قشر ندیدن شونه
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    20 0
    لرها حرف ندارند‌.این بیسواد ارزش نداره
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    22 0
    این فکر میکنه هنوز ۱۲ سال سن داره
    • ریحانه IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      12 0
      دقیقا
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    20 0
    اتفا قا مردم لر بسیار ادم های ساده و بی شیله و پیله هستند ما چند روز مهمان استان آنها بودیم مردمان شریف و سختکوش
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    27 0
    از بس مدرک تقلبی گرفته بیچاره خل شده
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    16 0
    مردم داری و مهمان نوازی از رسوم اصلی ایرانیان اصیل مخصوصا لرهای عزیز هست و من شیفته مرام و مسلک جوانمردی و نترسی آنها هستم . یاد شهید بزرگ وار سردار دلها حاج قاسم سلیمانی همواره گرامی باد که اصلیتشان از این قوم سلحشور بودند. خاطرش همیشه اشک را به خاطر آن همه مردی و ایثار در چشمانم سرازیر می کند . روحش شاد
  • BE ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    13 0
    حرف یک نفر مهم نیست. میتوان گفت که دیدگاهش غلط است. توهین به مردم لر را باید در محرومیت مناطق لر نشین و بی توجهی به زبان و فرهنگ آنان جستجو کرد. برای ادای احترام به این قشر از مجلس انقلابی و دولت بعدی انقلابی درخواست مساعدت می شود.
  • چگنی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    21 1
    اصالت ما را موزه ها فریاد می زنند
  • علی حسین IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    9 1
    درود بر تمام اقوام اصیل ایرانی....این روزها اگه کسی به این افراد توجهی نکنه شروع به توهین به کسی یا قومی میکنند.تا مورد توجه قرار بگیرن جواب اینها همان بی توجهی
  • اميد نجفي IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    14 0
    ازكوزه همان تراود كه دراوست خيكي
  • ایران بزرگ IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    11 1
    آدم از این می سوزه که ظاهر یک بانوی لر اصیل ایرانی را با یک زن غربی مقایسه می کنه . این از همه دردناک تره . عشق به غرب بیچارش کرده فکر می کنه همه مثل خودش « خود کم بین » هستن . هر چیزی اصیلش قشنگه . لرها نژاد اصیل ایرانی دارن . به زبان اصیل پارسی یعنی پارسی ساسانی صحبت می کنن . آداب و رسوم اصیل ایرانی چندین هزار ساله دارن ، و به تمام ویژگی های ایرانی شون عشق می ورزند و با تمام توان هویت و اصالتشون رو حفظ کردن و می کنن .
  • US ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    12 0
    کلا فرهنگ جامعه ایرانی خیلی وقت است در مسیری ناگوار و بیمار گونه و غیر معمول و از فاز طبیعی خود خارج شده و ریشه های آن ابتذال به بررسی متخصصان نیاز دارد که در کف جامعه هستند و با واقعیات سر رو کار دارند و نه ما که خارج از گود قرار داریم! با تمام این حرف ها گویا پیش بینی یک سازمان تحقیقاتی درباره فرهنگ ایرانی که سال ها پیش انجام گرفته بود امروز به حقیقت پیوسته؛ فرهنگ ایرانی رو به سقوط و انحطاط است؛ نگاهی به ادبیات کاربردی جدید بیندازید، خشونت آن را فرا گرفته و به همه سرایت کرده، خشونت مثل کرونا! یا به کامنت ها در جای جای رسانه ها توجه کنید، بسیار شنیع و توهین آمیز و غیر قابل بیان و شرم آور است و فرستنده بویی از حیا نبرده و به رکاکت کلام خو کرده و برایش عادی است گاه افتخار هم می کند و لذت هم می برد و متوجه گناه بودن آن نیست!! تا کی به این وضع بد فرهنگی ادامه می دهند آیا از لحاظ عقلانی با بی توجهی به فرهنگ جامعه به این ابتذال راه درستی انتخاب می کنند این حقارت اصلا لذت بخش نیست تا چهار تا بدبخت و بیچاره و فقیر می بینند و دو تومن پول و زندگی لاکچری خود را از سر قیاس زبان به تحقیر گری باز کرده و تعقل نمی کنند به نظرم خانم رهنما گناهی ندارد او را با این تفکر بزرگ کرده اند و این قالب زشت فرهنگی جامعه است که دوست دارند هر چیزی مجلل و لاکچری و غربی و فاز بالا و سانتی مانتالی نبود، تحقیرش کنند و فضایل اخلاقی جایگاهی ندارد انسان ها در حد کالا سقوط می کنند و پست و بی ارزش می شوند و ارزشمندی آنها به داشتن کاخ و اتومبیل گرانقیمت و تابعیت خارجی است!
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    11 1
    من بعنوان یک عرب از برادران لر خواهش دارم به حرفهای این زن بی ادب اهمیت ندهنذ
    • mehr IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      7 0
      ممنون برادر خوبم .من به عنوان یک زن تحصیل کرده واقعا شرمم میاد از حرکات و گفتار این خانم. انسان وقتی کوچیک باشه از ادا و حرکاتش برا جلب نظر مردم استفاده میکنه منکه ناراحت نشدم چون ایشان خودش هیچی نیستن
    • محمد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      2 0
      احسنت
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    کسی که به شهر و زادگاه خودش توهین میکنه،مسلما توهین به قومیت ها دیگه کار عجیبی نیست.
  • یاشار DK ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    9 0
    رسم شیربها هر چه هست و‌بد است یا خوب یه حرف ، اما اینکه به قوم لر نسبت داده شود حرف دیگری ، شیربها بین خیلی از مردم ایران در قدیم بوده و الان هم در بعضی قسمتهای ایران هست ، ما آذربایجانی ها به شیربها می گیم باشلیق.رسم شیربها بعدها بین لرها مثل سایر اقوام ایران وارد شده و رسمی لری نیست
  • US ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 1
    چقدر دیوونه زیاد شده همه هم گستاخ و همه هم توهین گر جامعه بی در و پیکر اون از معلم این از هنرمند عجب هرج و مرجی!
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    10 0
    خانم رهنما درباره چیزی که نمیدنید لطفا صحبت نکنید خیلی با احترام بهتون گفتم وگرنه منم هم میتونم مثل شما همه رو قضاوت کنم اما شعورم بهم اجازه نمیده که به لرهای عزیز میهنم توهین کنم شما اول خودتون درست کنید بعد درباره دیگران نظر بدین و لحترام خودتونم نگه دارید اول تحقیق کنید بپرسید که رسم و رسوم چطوری هست بعد دهن باز کنید صحبت کنید
  • DK ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    11 0
    شما فکر می کنید نفوذی ها شاخ و‌ دم دارند ؟ از کجا معلوم که ایشون ، به دستوری نخواسته اینجوری حرف بزنه ؟؟
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    10 0
    من لر نیستم ولی من برای تمام قوم های ایران ارزش قائل هستم
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    13 0
    چرا باید برنامه هایی مثل شام ایرانی ساخته بشه این برنامه را متوقف کنید چندنفر کنار هم بشینن و خونه زندگی شون را نشون ما بدن هرچی هم بخوان بگن به ما چه همین میشه کرونا میاد دیگه
  • US ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    11 0
    شاید از جایی خط می گیرن هدفمند برن روی اعصاب مردم معمولا در بند هوا و هوس خودشونند، نمی دونند در پازل دشمنند یا پان ترکند مدتیه گیر دادن به لرها یا تجزیه طلبند یا کلا دنبال شهر آشوبند مملکت کم بدبختی داره بریزنش به هم چند نفر رو بدن به کشتن؛ حاشیه ان قدر ارزش داره؟ خودشونم برن مخفی شن کانادا البته مردم ما عاقل هستن و توی تور آدم های خطرناک نمیرن! این اول توهین میکنه بعد با دروغ ماله کشی میکنه مردم چی فرض می کنند؛ امنیت ملی و امنیت خانواده خودشونم به خطر می اندازند!
  • US ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    حالا اومدیم توهینش به یک آدم خطرناک خیلی برخورد و اومد کتکش زد یا خدای ناکرده، خدای ناکرده، زد کشتش؛ زده به سرشون این خاله زنک های از دنیا بی خبر با آن دور همی گرفتنشون اون روزم که سر بز و گیاه خواری با هم درگیر شدن!
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    11 0
    ایراد از ماست که وقتی این سلبرینی ها با در افشونی هاشون خانواده کرد رو بی آبرو میکنن ،خانواده همدانی رو بی پدر میکنن و به مقدسات مردم توهین میکنن و پول میگیرن و یه مملکت رو به لجن میکشن بازم ما میریم پول میدین اراجیفشون رو نگاه میکنیم و .....تنها راه مقابله با اینها اینه که برای چرندیاتشون پول خرج نکنیم تا در و دیوار شهر از عکساشون پر نشه.خیالتون هم راحت دستگاههای دولتی هم هیچ کاری با اینها ندارن
  • قاسم لره IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    19 0
    ما لر ها به قول سعدی ( اگر تیغ تیزی به سر چون بریم به از آنست که دندان به پای سگی چون بریم؟.) این کوه گوشت و چربی تا دیروز نماد عدم رعایت بهداشت و ورزش نکردن بود. حالا اومده برای ما لر ها نظر میده. کاش لااقل تو آیینه خودشو با خانم کمالزاده مقایسه میکرد. البته معلومه چرا دقیقا این حرفو به خانم کمالزاده زد. چون در مقابل خانم کمالزاده احساس پوچی و خود کم بینی داشت.
  • جعفری IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    10 0
    توهین به یک قوم ونژاد شخصیت سطح پایین و ضعف فرد را نشان میدهد
  • ناشناس IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    بهاره رهنما یک آدم بی‌شعور بی ظرفیت که عقلش در حد مد لباس و هر لحظه که با تیپ گوناگون در فضای مجازی خودنمایی کند فقط پز مدل لباساشو و اندام بده و اینکه خیلی خوشبخته که شوهر کرده از این آدمی که در این حد شعور داره توقع چی دارید اون به هیچ اعتقادی احترام نمی گذاره چه می فهمه قوم لر چه شجاع مردان و دلیری هستند مردم لر بسیار نجیب مهربان وشجاع هستندکه من سالها در محیط کارم در ارتباط هستم با این عزیزان خداوند حافظ و نگهداره این عزیزان باشد
  • زن لر IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    15 0
    لرها هرچه باشند خودشیفته وقرطی نیستند تنوع پذیری شوهر ندارن که توی چهل سالگی فیلشون یاد هندوستان کنه .... اخه قرطی تورو چه به نظر دادن درباره ما لرها
    • افتخار AU ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      5 0
      احسنت به شما - جوابی دندان شکن به این زن بی خرد قرطی
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    9 0
    اهاییی خانم بظاهر متشخص .ولی بی وفرهنگ و بی شخصت مغز فندقی ..خیلی متاسفیم برات .. ..من لر نیستم .تمام قوم ملتم و میپرستم .مخصوصا لر و تورک .باشرف .دلیرو شجاع با اصالت ..
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    10 1
    سلام من لرم به لربودنم افتخارمیکنم فرق نمی کنه لر بختیاری یا خرم آبادی فقط خودت از اسالت بگو از کجا آمدی
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    11 1
    سنگ بد گوهر اگر شیشه زرین بشکست قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود
  • لر غیرتمند IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    13 0
    تراوشات مغز پوچ یک بی سروپا که به صدقه سر صداوسیما برچسب سلبریتی گرفته بهتر ازاین نخواهد شد وقتی به افرادی بی هویت و تازه به دوران رسیده بها داده شود نتیجه آن این خودشیفتگی و ولنگاری است باید به حال آنهایی گریست که آبرو وفرهنگ ملت ایران را به این بازیچه ها سپرده اند
  • ناشناس IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    واقعا برات متاسفام تازه ب دوران رسیده من خودم لرم ب لر بودنم افتخار میکنم واقعا حیف از اسم زن که رو شما ازخود راضیها گذاشتن برات متاسفم
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    12 1
    من به عنوان فارس به لرههای کشورم افتخار میکنم یکی از اصیل ترین قوم ایرانی .
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 1
    من لرم افتخار میکنم که زاده بی بی مریمم
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      4 0
      زنده بادلر
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • سید اسماعیل موسویان سه ساری IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    اولا همه زیر یک پرچم هستیم اکه شما در خارج از کشور با یک ایرانی روبرو شوید هیچ وقت نمیپرسید لر هستی یا بلوچ و کرد ؟تنها چیزی که براتون مهمه ایرانی بودنش هستش.خانم بهاره رهنما هم اشتباه کرده ,حرفی زده نباید اینجوری بیان میشد باید به ایشون اجازه جبران اشتباه خودشان رو داد.مطمننا هم ایشون بسیار بسیار نارحت هستند هم مردم لر از حرفشون رنجیده شدن .بهترین کاره اینه یکم گذشت بهم داشته باشیم فرصت جبران به طرف بدیم با فحش و نا سزاگویی راه را برای جبران خطا کار نبندیم.اصول و شریعت مسلمان واقعی گذشت هست و بس.یاعلی مدد
  • حامد IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    9 1
    باید با این... برخورد جدی بشه والا بازهم تکرار میشه
  • Ali IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    2 23
    خانم رهنما بسیار هنرمند فهیم و توانمندیه
    • عباس IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      9 0
      تو برو مستخدم خونش باش حالا که برات فهمیده است...حتمن تو هم مثل خودش مشنگی...نافهم
    • ستین دیناروند FR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      12 0
      حالا که فهمیده ای برو کارگری کن براش نافهم .حتما از لرا دغداری که ایطور میگی. بی تربیت
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      8 0
      تو هم ۱عقده ای مثل اونی پس
    • خاک شناس IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      3 0
      !!!!
    • دیبا IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      5 0
      تو رو خدا شعور خودتو زیر سوال نبر!حداقل الآن که انقدر این خانوم دل هموطنای لرمون و غرورشون رو لگد مال و جریحه دار کرده! میدونی چقد با نمایش دادن زندگیش و کارت طلای عروسیش دل جوونای بی بضاعتمون رو سوزونده و شرمنده خوانوادشون کرد! باید از آه مردم ندار میترسید!!!!!
  • مهدیه IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    این خانم واقعا بیشعور و بی سواد است که این گونه از قوم لر انتقاد میکن
  • حمید IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    11 0
    من به عنوان یک کرد کردستانی به لرهای با غیرت افتخار می کنم و نبای به هر بی سر وپایی اجازه توهین داد.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    متاسفم برای بهاره غربگراحیف بش بگیدخانم ایکاش اندازه سرسوزنی غیرت وشعوریک دخترلرداشتید ذات خبیث خودتان رانشان دادید
  • سلنا IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    9 0
    هر چه دارید از مردم دارید بعد به آنها توهین میکنید .من لر نیستم ولی آنان را خواهر و برادر خود میدانم و توهین به هیچ قومی از اقوام ایرانی را قبول ندارم
    • رویا IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      8 0
      سلام دوستان من خودم بچه شمالم و وافتخار میکنم شمالی هستم . از قدیم کوچکتر ک بودیم. تعریف لرها رو ب سادگی و مهمانوازی شنیدیم. من لر ها رو دوست دارم. و ی سری از این هنرمندا دیگه گندشو در اوردن خدا ب خیرکنه
  • رضا IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    خاک ...چه کسی تو رو تربیت کرده!
  • رنگین کمان IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 9
    بیکارید بقرآن.. هر کسی از راه رسید به هر قومی از هر طریقی توهین کرد هیچکس هم باهاش برخورد نکرد حالا شما فقط دارید خون خودتون رو کثیف میکنید.. اون خانم الان زندگیشو میکته چکار داره که شما چی فکر میکنید.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      10 0
      اتفاقا این ادم اصلا برای خودش زندگی نمیکنه کسی که هرروز خودشو ۱رنگی میکنه و هی عکس میذاره و میخواد زندگیشو بکنه تو چشم مردم خیلیم واسش مهمه ۱دنبال کننده هم از دست بده واسش سوز داره چه برسه اینهمه مردم تو فضای مجازی بیشعوریشو بهش یادآوری کنن.من خوب این جماعتو میشناسم که میگم
  • معصومه IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    من لر نیستم اما از حرفهای این بازیگر ناراحت شدم واقعا چرا ادم نباید حرف دهانش رو مزه مزه کنه و بعد بگوید.
  • مریم IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    9 0
    من لر نیستم اما به شرف لر اعتقاددارم. این خانم حالش معلومه فقط سنش روببینیدوآرایش وپوششی که اصلا مناسب سنش نیست وخودتون قضاوت کنید.
  • سحر IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    12 0
    من یک دختر لره بختیاریم با طرز فکر لری و سرو وضع لری با افتخار خانم رهنما ایران کم لر غیور نداره پس حرف بیخود نفرمایید لطفاً #برو _شرت_بکن
  • عباس IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    9 0
    بهاره خانم تو از طرزفکر چیزینشخوار نکن. قوم لر در مغز کوچیک تو نمیگنجه،فقط خفه شو
  • نا شناس IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    قوم لر هیچگونه خصلت‌های بد شما رو ندارد خانم رهنما، پس دهنتو آب بکش
  • ازراعیل IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    9 0
    سلبریتی. رهنمایی یعنی بی اصالت
  • Abt IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 1
    همه ی شمالی های عزیز قابل احترامند و من خطاب به شمالی ها اینو نمیگم اما ای خانم داره میسوزه که ما ‌لر ها داریم پیشرفت می کنیم ما لرا شمال رو درست کردیم به غیر از این چرا باید اینطوری حرف بزنه
    • G RU ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      6 0
      درود بر شما اما ایشون شمالی نیستن اراکی هستن شمالیها انسانهای مهربان فهمیده و با نژادی هستد بنده خودم بختیاری اصیل هستم و از طرف همه لرها و بختیاریها شمالیهای عزیز رو دوست داریم و البته اراکیهای عزیز هم بسیار انسانهای خوب و عزیزی هستند حالا توشون یه آدم ‌‌.... پیدا شده. لطفا در پیامها حواسمون باشه به ...
  • آرشیدا IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    10 0
    آخه دلقک، تو رو چه به اظهار، نظر خاک پای لرها هم نیستی. لرها غیرت دارن، لرها شرف دارن، لرها آبرو دارن. توچی، هیچی. عروسک خیمه شب بازی درباره چیزایی مثل خیانت به خانواده و ارازل اوباش گری اظهار نظر کن
  • کاملیا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    من خودم لر هستم این خانوم یه روانیه دیگه اینو همه میدونن لر ها در جنگ هم خیلی کمک کردن والان هم تو کرونا خیلی لر ها هستن که از رشته ی پزشکیشون دو تا یا تعداد محدودی در کشور هستن من خودم یه پزشکم و واقعا میدونم این خانوم یه روانیه
  • مهرداد IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    زنیکه آ بروبمیر
  • هادی FR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    ...!
  • M IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    10 0
    درود بر تمام مردم سرزمینم چ لر چ کرد چ فارس و چ مثل خود بنده ترک .
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 1
    بهاره رهنما سطح پایین شعور خودشو نشون داده همه اقوام ایرانی عزیز و مایه افتخار ایرانی ها هستند
  • mehr IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    12 0
    خواهر و برادران خوبم اصلا از حرف ایشان ناراحت نشید ایشان کی باشن که ما از حرف های بی ادبش ناراحت بشیم کسی که تمام هم و غمش بشه افاده و از گرسنه ها خبر نداره اصلا بدور از انسانیت می باشد
  • عاشق وطن ES ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    11 0
    اخه یکی نیست بگه تو کی هستی اصل و نصبت کیه ،،تو رو چه به اظهار نظر در مورد قوم اصیل لر ،، اینکه هر روز مثل ندید بدید ها ی تازه به دوران رسیده یه تیپ جدید میزنی و عکسشو میزاری این بهش میگن بی اصالتی و پوچی ،،واقعا مایه تاسف هستی خجالت اوری اینو بفهم
  • Atlas IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    10 0
    یه مشت بازیگر تازه بدوران رسیده بی فرهنگ عقده ای دورهم جمع شدن وهرزگی هاشون رو به نمایش گذاشتن
  • شاپرک IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    باید بهار رهنما پاسخگووو ما خانم های لر باشه باید ب قضاوت بزرگترین قاضی برود
  • الین IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    سلام من عرب اهوازی هستم از قدیم همنشین لرهای عزیز وغیور وباغیرت هستم متاسفم برای همچین اشخاص بی سوادی
    • ایران IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      1 0
      درود بر هموطنان عرب ایرانی
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    تقصیر خود ماست که اینقدر به اینها بها می دهیم که درباره هر موضوع با ربط و بی ربط نظر می دهند خانم رهنما در اندازه ای نیستند که بخواهند درباره اقوام ایرانی صحبت کنند یا اونها رو به سخره بگیرند اقوام ایرانی از جمله لرهای هموطن ما اینقدر آداب و رسوم زیبا و درست فراوانی دارند که آداب و رسوم شاید اشتباه انگشت شماری که در همه پهنه وسیع دنیا و بین همه گروه های انسانی دنیا و در همه دوره های تاریخ بشر وجود داشته و داره به چشم نمی آید نهایتا اینکه اقوام ایرانی از جمله قوم سلحشور لر برای ایران عزیز ما بسیار تلاش کردند و این صحبت های بی ادبانه و هتاکانه از ارزش های این قوم و علاقه ما به هموطنان لر ایرانی کم نمی کند فکر می کنم این صحبت ها تنها سطح اندیشه و شعور خانم رهنما رو برای همه عیان کرده
  • لیندا IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    2 0
    اون شخصی که گفت رهنما شمالیه وخیلی رسوم شمالیا رو خوشش نمیاد اولا که بهاره رهنما اراکیه چیزی نمیدونی حرف نزن توهین بخودم به شمال نکن
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    کسانیکه دنبال تظاهرو پوست اندازی هستندمعلومه که ازاصالت وسادگی وصمیمیت وغیرت ودلاوری خواهران وبرادران قوم لرسرزمینمان چیزی نمیدانندونمیخواهندبدانند. چراکه انهاحتی اصالت ونجابت خود راهم فراموش کرده اند. من لرنیستم اماعاشق پوشش وآداب ورسوم واواهای لری هستم.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    اخه بیسواد برو. تاریخ ولر بررسی کن. ببین چه شیر. مردان وچه شیرزنانی دارند بعد بیا. حرف مفت بزن. نمی دونم. چه کسانی واسه به شما ارزش. میدن. متاسفم
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    9 0
    به عنوان یک فارس می گم که به رنگین کمان اقوام اصیل و سلحشور ایرانی افتخار می کنم و از عمق قلب و جانم اونها رو دوست دارم توهین کنندگان به اقوام ایرانی مثل خانم بهاره رهنما به اندازه فهم بسیار پایین خودشون صحبت می کنند و بهتر هست به کار خودشون بپردازند نه اینکه زبان به هتاکی به گروه یا قومی از مردم ایران بچرخونند که از تمام ما از قومیت های مختلف تو دهنی می خورند ما نسبت به اقوام ایرانی و حفظ احترام اونها بسیار متعصب و حساسیم
  • رها IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    نمیدونستم کم کردن حجم فیزیکی از حجم شعور هم کم میکنه استاااااد با فرهنگ و با اصالت
  • ل IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    کسی که کامنتهاش رو میبنده مشخصه که از نظر مردم ترس داره. همه اقوام ایرانی افتخار و سند اصالت ایران هستند. زنده باد ایران و لر و کورد و بلوچ و...
  • روزیتا DE ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    بهاره پا پتی غربتی کی که دشنام بده سر تا موجودی عقدهاست
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    لرهای عزیز اصلا از حرفای ۱زن عقده ای که دیگه نمیدونه چجوری پولای شوهرشو خرج کنه و به رخ بکشه ناراحت نشین.همه این آدمو به عنوان یک فرد سراپا عقده میشناسن و پشیزی نه برای خودش ارزشی قائلن نه حرفای مسخره و احمقانش.من بجاش از همتون معذرت میخوام دستتونو میبوسم
  • F n IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    واقعا تاسف داره داریم به کجا میریم یعنی ما که نه منظورم اون بی ظرفیت های بی خاصیت هستن که به درد ایران نمیخورن به درد همون قبرستونی که بهش میگن غرب میخورن
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    آدم بیشعور هرکاریش بکنی بیشعوره
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    بابا این خودش بهاره خااااااانوووووووم که از وقتی با این مرده ازدواج کرده با انواع و اقسام عمل های زیبایی چه از داخلش چه در بیرون ، از سر تا پاشو میخواد باربی و نیکول کیدمنی کنه و نمیشه. یک خانواده بسیار عقده ای هستن خصوصا خودش که به پول زیادی رسیدن و حالا فک میکنن فقط توی دنیا خودشه که داره در رفاه زندگی میکنه ولاغیر بنده خدا خیلی خودشیفته شده عقده های زمان زندگی با قاسمخانی رو داره اینجوری برطرف میکنه بیچاره چشم و دلت سیر باشه چرا هنوز ندید بدید بازی در میاری فقط یادت نره که بهااااااررررررههههه که خودتو روستایی هستی خوب شد شوهر کردی رفتی سر ی زندگیه آماده.
  • سامان IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    هر چی خوبی داشت با این حرف تمام انها از بین رفت تو فقط به دنبال شوهر هستی کمبود داری لحن صحبت شما خانم میتواند نشانی بی فرهنگی شما باشد پس دیگه با چهره نمای خود نمای وخود شیرینی نکن
  • بختیاری IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    آخه این میمون با حرفاش کی آدم حسابش می‌کنه که بخاد به لر ایرانی توهین کنه راست میگه مثل خودش سالی یه شوهر میخاد بکنه بعد طرف تو زحمت میفته که شیر بها بده
  • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 1
    خاک برسرت پنگوین چاق بدریخت
  • داریوش IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    باعرض پوزش از همه عزیزان . این زنیکه یه جا گفته کسایی که توهین کنند رو میگم وکیلم پی گیری کنه .اونقدر هستند که هنوز نفهمیدند لر از هرچی بترسه از تهدید نخواهد ترسید
    • لر بختیاری IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      5 0
      بختیاری ها میکشوننت دادگاه،اونجا وکیلتو به رخ بکش
  • اکرم DE ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    من به خانم راهنما پیشنهاد میکنم بره یه کم تاریخ گذشته رو بخونه. چه شیر زنانی که پابه پای مردان جنگیدن تا این خاک به دست امثال راهنما نیوفته اما متاسفانه تلاششون بی نتیجه ماند. اکنون اینان هستن که بر خاک پاک ایران جولان میدهند. وقت می گویم متأسفم
  • زهرا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    چرت گفته
  • مهدی بیرانوند روژمان IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    سلام و عرض ادب خدمت هم وطنان عزیزم و رسانه وزین مشرق با سند میگم نیمی از تاریخ ایران رو لرها تشکیل میدن کافیه فقط تاریخ مطالعه کنید همین سینما با فیلم ( دختر لر ) آغاز بکار کرد . دوستان تک تک کامنت هارو خوندم / ممنونم از همگی منتشر کنید مطلب رو تابرسه دست خانه سینما
  • بهاره رهنما IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 7
    بهاره رهنما
  • G RU ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    بسیار جالب و خنده دار است که این بازیگر و شو کار انقدر خود را دارای اهمیت میدونه که اعلام کرده منو به اسیدپاشی و ... تهدید کردن واقعا فکر میکنی اونقدر دارای اهمیتی. و پاسخ هایی که از قوم و تمدن لر دریافت میکنی بابت اینست که شخصیت و ذاتت را برایی خودت و همگان هویدا کنند تا سرت را از توی لاک توهم شاخ بودن بیرون بیاوری وگرنه اصلا قابل بحث و انتقاد نیستی اصلا آش دهن سوزی نیستی که بفکر انتقام ازت باشند فقط میخوان با مطالب یه مشت توی دهنت بزنن همین و بس پس پلیز....
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    2 0
    اینا سلبریتی نیستن نه سلبریتی! سلبریتی آدمایی مثل استاد اکبر عبدی
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 9
    خانم رهنما بیجا کرده به لر زبانهای عزیز توهین کرده اون یه آدم تازه به دوران رسیده است
  • من IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 8
    وای بس کنید چتونه واقعا؟ منظورش اینبود افکار دخترای امروزی در حد زمانیه که فیلم دختر لر اولین فیلم ناطق ایرانی ساخته شد و رشدی نداشته اما ظاهرشون در حد نیکول کیدمن غربی و جدیده. چقد بیربط میگید.
    • دیبا IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      2 0
      چقد از درک این موضوع عاجزی شما!!!!!!
  • کر لر (از لر های بیر احمد) IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    من افتخار می کنم که یک لرم.درود بر ایران و ایرانی.لر ها خیلی شهید و جانباز و آزاده دارند.بروهی لر.بروهی ایران
  • احمد IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 1
    بچه های اراک هم اصالتا لر هستند ولی خودشان نمی دانند اصل آنها از کجاست
  • احمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    ادمی که ا هل کتاب و مطالعه نیست همینه
  • پ GB ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 3
    منظور خانم رهنما این بود جوری مثل غربی ها راه نرو که توهین به رسومات و سنت هر قوم ایرانی بشه
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    من لر نیستم آذری زبان هستم ولی از هموطنانم حمایت می کنم واقعا متاسفم برای هنرمندانی چون شما که فقط بلدید خودتان را به نمایش بگذارید به دور ازاینکه به یاد خدا باشید حیا وعفت زن ایرانی را زیر سوال بردید اگر هنرمندی به این چیزها باشه نمیخواهم صد سال سیاه باشه حالمو بهم زدی از هرچی بازیگر مثل خودت حتما یه فکری به حال خودتان بکنید خانم ظاهر نما متاسفم واقعا
  • داود میرزایی GB ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    با سلام خدمت مردم فهیم ایران.بنده یک ایرانی هستم و به تمام اصول و رسوم ایرانی احترام میگذارم.چه بسا بسیاری از این رسوم حکمتی درونشان نهفته است که اهل فهم و ادب و مطالعه به درونمایه آن رسوم تفکر و تعقل کرده و با احترام به رسوم گذشته به اجداد خودشان احترام گذاشته اند و افراد بی بته و بی ریشه وبی اصل و نسب که فاقد درونمایه فرهنگی هستند با تصور اینکه کپی برداری از تیپ های غربی و ولنگاری های رفتارشان خیال کرده اند باید همه مردم ایران مانند آنها بی هویت باشند.حیف از احترامی که بنده ندانسته برای خانم رهنما قائل بودم.ایشان با سخن پوچی که فرمودند،بیان کردند که درونشان چه خبر است. در وصف ایشون یه ضرب المثل هست"" از کوزه همان تراود که در اوست.""
  • ناشناس IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 13
    سلام من خودم لر نیستم ولی تا به این سن رسیدم از بعضی از لرها شنیدم که میگن فقط ما قوم اصیل ایرانی هستیم وتا میتونن به نژادهای دیگه توهین میکنند که به نظر من این حرفشون اطلا درست نیست از هر قومی که باشیم بلاخره ایرانی هستیم
    • ایران سربلند IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      6 0
      لرها نمی گن فقط ما ایرانی هستیم . منظورشون اینه که ما اصالتمون ایرانیه و به این اصالت و ملیتمون می بالیم و هزاران سال است در کنار دیگر برادران و خواهران ایرانیمون برای حفظش جنگیدیم و می جنگیم . هیچ تفاوت فرهنگی و نژادی بنیادینی بین ایرانیان وجود نداره و اگر تفاوت های فرهنگی کوچکی هم هست ، سطحی و به دلیل شرایط جغرافیایی خاصی است که در اون زندگی می کنن . غرب ایران کوهستانی و سرد ، جنوب ایران جلگه ای و گرم و مرطوب ، شمال ایران کوهستانی معتدل و مرطوب ، مرکز و شرق ایران خشک و کویری ، .......
    • ایران سربلند IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      5 0
      همه ی مردم ایران از هر قوم و منطقه ای با مهربانی در کنار هم زندگی می کنن و همیشه در سختی ها و فراز و نشیب های درون تاریخشون ، مراقب هم بودند و هستن . تاریخ ایران گویای این موضوع هست . این فرهنگ مردم ایرانه . « فرهنگ مهربانی »
  • گلی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    من فکر نمی کنم کسی که کارش عمل کردن و ژست گرفتن و خودشیفتگی است وقت مطالعه و یا حتی فکر کردن به حرف های مزخرف خودش را داشته باشد ، فقط برایه این که حرفی زده باشه دهنش رو باز کرده و حرف نامربوطی رو زده . باید از تمام ایران معذرت خواهی کند .
  • دخترک بلوچ‌ IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    چه راحت به قومیت ها توهین میکنن و ارزش قوم قومیت هارو پایین میارن هیچکس هم نیست جلوشونو بگیره چون اینا پول مقام پارتی دارن من لر نیستم بلوچ هستم و ازنظر من همه قومیت ها مورد احترام هستند اصل انسانیت هست 5377
  • دخترک بلوچ‌ IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    چه راحت به قومیت ها توهین میکنن و هیچکسم نیست جلوشونو بگیره چون اینا پول مقام پارتی دارن من بلوچم و از نظر من همه قوم قومیت ها مورد احترام هستن فقط نگران اینم اگه جلوی امثال بهاره راهنما گرفته نشه فردا پس فردا به قوم بلوچ هم توهین میکنن
    • آزیتا از تهران IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      4 0
      نوکر قوم بلوچم هستیم دمتون گرم خاک پای تک تک شماها هستم
    • نادری IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      5 0
      من خودم لرم اما چند بار رفتم سمت مناطق بلوچ نشین واقعا مرد هستن باغیریت و مهمون نواز
  • مهسا IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    لرها خیلی مردمی،شیرین زبان شوخ تب و باحال هستند من لر نیستم از قوم غیور کُرد هستم تا به حال بی بندوباری و ریا کاری ازشون ندیدیم خیلی با ابرو هستند این خانم سلبریتی که با طلاق و ازدواج ه مجدد و تبلیغات فالور جمع میکنه که سر زبون بیوفته این توهینش هم از اون کارهاست فک کرده خیلی هنرمند جا افتاده و با فرهنگ مردمی هستش خانم شما برو به زندگی تلیاردیت بچسب تولد های ملیاردیت رو بگیر سالگرد های ازدواج ملیاردی بگیر بله وقتی امثال شما با شهرتشون ازدواج میکنن که همچین زندگی بپا کنن و فکر و باورشون هم عوض میشه باید هم مسخره ملت کنن
  • زعفرانی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    10 0
    صحبت کردن بیانگر شخصیت درونی ادمهاست .براشون متاسفم
  • س ع IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 2
    خانم بهاره رهنما شما که بازیگر شایسته ای بودیدو دوباره به تشکیل خانواده روی آورده ایدو مانند بعضیهاکه برای آزادی خودشان طلاق گرفته اند والگوی بدی برای جوانان هستند خوب است که خودتان را بیشتر کنترل کنید و بامتانت صحبت کنید معمولا بازیگرانی درسطح شما چه در داخل وچه ایرانی وچه غیر ایرانی کمپینگهای خیریه برای کودکان محروم راه میاندازند وکارهاوخاطرات ماندگاری ازخود به جا میگذارند که شما هم باتوجه به داشتن خانواده خوب ومحترم شایستگی چنین کارهای رادارید امیدواریم موفق باشید
  • ایرانی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    سلام جواب ابلهان خاموشیه البته ما هم پولی با عنوان شیر بها از خانواده داماد دریافت میکنیم برا تهیه ی قسمتی از جهیزیه این خانم شعورشا کاملا از دست داده.
  • زهرا IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    یه مشت سلبریتی دور هم جمع شدن و میخورن و پز میدن به ما لرها توهین میکنن یکی نیست بگه آخه اگه لرها نبودن شما الان کشور و به باد داده بودی
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    2 10
    کسانی که به بهاره رهنما توهین میکنند از سر حسادت به این بانوی موفقه.
    • kor lor IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      6 0
      ببند بابا بانوی بیشعور ن موفق
    • متین IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      9 0
      من نمیدونم شما از چه قومی هستین،اما اگه خودتون هم لر بودین میفهمیدین که بهاره رهنما چقدر بی شخصیت هست
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      5 0
      من که فکر نمیکنم کسی به ۱موجود سراپا عقده که دیگه نمیدونه پولای شوهرشو چجوری بکنه تو چشم مردم حسادت کنه بیشتر قابل ترحمه تا حسادت
    • دختر لرستان IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      9 0
      حسادت به چیه اون میکنیم اون به ماها توهین کرده موفقیتشو نشونمون بده ایا مادر خوبی بوده یا همسر خوبی با این سنش خجالت نمیکشه که توهین میکنه به قومیت ایرانی اصیل برو ببین چی شده بعد نظرتو بده
    • ایرانی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      2 0
      بمیر اخه حسادت به جوایز اسکارش ما از بس بدبختیم اینها بازیگران کشور ما شدن من ترکم ولی بیشتر از لرها تا شنیدم ناراحت شدم چونکه اینها با پول ماها رفتند بالا والان دارند قومیتها را گاز میگیرند
  • DE ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    سلام .قومیت مهم نیست.ایران بودن و انسان بودن مهمه در ضمن یه داماد لر داریم مثل دسته گل.انسان به تمام معنی .این خانوم و آقایون بازیگر دیگه شورشو در آوردن .خانم رهنما باید از اقوام لر کشورمان هر چه زودتر معذرت خواهی کنید.
  • bakhtiyari IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    8 0
    بی فرهنگ ترین بازیگر زن ایرانی که به قوم بزرگ لر توهین کرد ما لااقل یه اصالت داریم تو چی داری
  • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    خانم رهنما لابد چون لرها مثل شما بعد از بیست وخورده ای سال زندگی مشترک، همسر وفرزندشونو بخاطر پول رها نمی کنن آدمای خوبی نیستن
  • RU ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 1
    خانومی پر از عقده و کمبود. اگه عقده ای نبود هرروز از خودش تو فضای مجازی فیلم و عکس نمیذاشت.اونم تو شرایط الان که خیلی از هموطنامون حتی برای تهیه مایحتاج اولیشون تحت فشار هستن.اینقدر احساس کمبود میکنه که دائما میخواد خودش با فیلم و عکس تو چشم بقیه بکنه.دلم براش میسوزه چون رفتاراش جوری هس که نشون میده چقدر از درون احساس کوچکی و خود کم بینی میکنه.امیدوارم به خودش بیاد و بزرگ بشه
    • مهربانو IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      5 0
      منم موافقم افرادی که بیش از حد عکسهای متنوع از خودشون میذارن یا خودشیفتگی دارند.یا نیاز به توجه دارند از درون احساس کوچکی میکنند بنده خدا با هزار فرقه خودش را به آتش میزند که دیده شود. درضمن دیگه سنی ازش گذشته دیگه الان باید کمی سنگین و رنگین باشه بخدا زشته من بجای اون از کارهایی که انجام میده خجالت میکشم خدا هدایتش کنه
  • مهدی جعفرپور IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    واقعا متاسفم خااااااانم رهنما
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    حالم از بهار راهنما بهم میخوره ک توهین ای کنه؟ ب لرها بگو ای بدبخت بگو تو برو خودت جمع کن گنده زدی تو ی ایران
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    کسی از این خانم ناراحت نشه دست خودش نیست از شدت عقده فقط مونده به خودش اسکناس آویزون کنه تازه به دوران رسیده بدبخت
  • هلن IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    خیرسرت یه بازشکست خوردی بگیربتمرگ توخونت زندگیتوبچسب واقعا خاک برسراون شوهرت که اون زن اول طلاق داده توروگرفته اون مث لرا نجیب بود مث تونبوداخه یعنی چی جم میشید۴تا دورهم ........
  • فرزانه IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    قوم لر از افتخار آمیز ترین اقوام ایران بوده و هست و ما همشه به آنها افتخار میکنیم ، عزیزان لر زبان ، لطفا از این سخنان سخیف یک هنرپیشه خم به ابروهای نازنین نیاورید .
  • ماد IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 0
    اولا خوبه انسان سنت های خوب و پسندیده قوم و کشورش و بشناسه و حفظ کنه تا جائیکه ب زندگی ها ضربه وارد نکنه خانم کمال زاده هم اصالتا کرجی و البرز نشین هستند و مثل اکثر اقوام ایران این رسمها اجرا میشه. ایشون میخواسته احتمالا بگه این طرز فکرها پوسیده هست باید همچی رو راحت گرفت ! ولی خیر برخی از این رسم ها روی حساب و کتاب انجام میشه و جنبه فانتزی نداره
  • ahash IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    3 0
    آقا مرحبا واقعا آنچه شایسته اس بود نوشتید.موجود جلف بی سرو
  • دختر لر IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    دهنتو آب بکش اسم لر به زبونت میاری تواز الان به فکر شوهر بعدی باش روانی تو هنوزوست داری عروس بشی هی سفید تنته تازه به دوران رسیده .....
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    متاسفاته عقاید صهیونیسم و یهودی در بیشتر سیلبریتی هاااا رسوخ کرده کارشون شده سگ و گربه بازی تو تختخواب و فخررر فروشی برای ثروت و زیبای های به ظاهر تنشون !@@@ عجب حیرت اوررره زنه ایرانی با زن افکار صهیونیسم جابجا شده ۰۰۰۰۰ شغب است و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز نشان ادمیت ۰۰۰۰
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    2 0
    شاخ دم ندارن وقتی معروف شدن ول هستن هروی از دهن شون در میاد میکن حالا مگر خود ش کجایی نکن برای ناکجا اندازه ی ارزه هم ارش نداره نگاهش کنی پاپتی همین برای اگر نبودن تو معلوم نبود کدوم قبر ستونی بودی
  • ناشناس IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    3 0
    بازیگر بی اصل و نصب
  • محمد IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    اگربی حجابی نشانه تمدن است حیوان متمدن تر است مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید داناچون طبله عطاراست خاموش وهنرنمای نادان خود طبل غازی بلندآواز و میان تهی عاقبت گرگ زاده گرگ شود گرچه با آدمیت بزرگ شود
  • محمد IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    3 0
    اگربی حجابی نشانه تمدن است حیوان متمدن تر است مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید داناچون طبله عطاراست خاموش وهنرنمای نادان خود طبل غازی بلندآواز و میان تهی عاقبت گرگ زاده گرگ شود گرچه با آدمیت بزرگ شود
  • فروزان موری IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    من یک لرم خانم بهاره راهنما واقعابرای شما متاسفم که اینجوری از لر ها تعریف میکنی خودتون تو پول میبینن فکر کردین کی هستین باید به ارزتون برسونم که اسم لر همیشه سر زبون ها هستش باافتخار نه با شرم کنین حیا کنین
  • ناشناس IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    شخص محترم . ما به اصالتمون توهین شده . مگرنه خوشی را که خدا در زندکی همه گذاشته . حالا یکی دکتر است یکی دبیر و یکی بازیگر دلیل نمیشود کسی حسادت کند . چیزی که ما لرا نداریم حس حسادت . شما هم حرفتونو مزه مزه کنید بعد حرف بزنید .
  • ابوالفضل IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    من یک ترکم ولی متاسفم که چنین بازیگرهای سبک مغزی داریم
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    با عرض ادب و احترام به تمامی اقوام ایرانی بنظر من ایشان باید رسماً عذر خواهی کنند از حرف نسنجیده و بدون فکری که به زبان اوردند
  • مختار احمدی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    بسیار کارزشت ونا پسند بود حرفهایی رهنما من ترک هستم وبه داشتن قوم غیور ودلاور لر درکشورم افتخار میکنم
  • ایران IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    باز این ... اظهار نظر کرد
  • مسعود IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    این رسم شیربها در بسیاری از مناطق ایران که هنوز بخشی از اصالتشون رو حفظ کردن هنوز هست فقط مختص قوم لر نیست، در ضمن لرها برا رفاقت 20 هستن
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    واقعا زشته ‌ من لرنیستم ولی واقعا عصبی شدم‌‌ شما حق چنین کاری رو نداشتید خانم رهنما ‌ شما خودتون تقریبا لر هستین چجوری تونستید به لرها توهین کنید؟ من مازندرانی هستم با افتخار اما ایران سرای من است مردم کشورم و شهرم خط قرمز من هستن. لر های عزیز من از شما معذرت میخواهم
  • علی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    یادمه مرحوم چنگیز جلیلوند که اخیراً از کرونا فوت شد در یک برنامه تلویزیونی یک جمله گفت که به قوم لر خیلی بر خورد و ایشون هم روز بعد در فضای مجازی اعلام کرد خودش از لرهای ممسنی هست و کلی عذرهواهی نمود.
  • بهاره IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    0 5
    عشقه خانوم بهاره رهنما
    • محمد IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      1 0
      برا تو عشقه برا من پشه هم نیست
  • روح الله IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    «الکلام فی وثاقک ما لم تتکلم به ، فإذا تکلمت به صرت فی وثاقه ، فاخزن لسانک کما تخزن ذهبک و ورقک ، فرب کلمه سلبت نعمه و جلبت نقمه» کلام در وثاق توست مادامیکه آنرا نگفته ای و وقتی گفتی تو در وثیقه اویی پس زبانت را نگه دار و محافظت کن همانگونه که از طلا و نقره ات نگهداری و حفاظت میکنی که چه بسا کلمه ای باعث سلب نعمت از تو و جلب مصیبت به تو خواهد شد. امام علی (ع) ، نهج البلاغه
  • فاطمه IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    2 3
    یه زمانی هرجوکی که گفته می شد یه سرش به شمالی یا ترک وکرد مشهدی وصل می شد این عزیزان انقد بی محلی وصبر تحمل کردن تا مردم شرمنده شدن ودست از مزخرف گویی برداشتند عزیزان من در فضای مجازی جای بد وبیراه گفتن نیست اگر خانم بهاره رهنما توهین کرده با بی اعتنایی مردم از ارزش خودش کاسته وشما عزیزان با حرفهای زننده وزشت نماینده کشور ایران هستیدهم میهنان عزیز وغیور لر شما غیرت وعزت خود را با گذشت وفداکاری خود نشان دهید آیا اگر کودک شما یه حرف ناشایست زدباید او را کشت یا خوار خفیفش کرد پس غیرت ومردانگی کجا رفته در این شرایط سخت ونامطلوب که دشمنان آتش بیار معرکه میشوند باید گذشت وفدا کاری کرد اینجاست که باید فرد خطا کار را شرمنده کرد تا بفهمد قضاوتش درست نبوده کمی با خود فکر کنیم آیا ما هیچوقت حرف اشتباهی نزدیم پس لطفا"عزیزانم التماس لحظه ای تفکر از هم وطنانم داریم همه ما اعضای یک پیکر هستیم هر چند اگر خود را جدا بدانیم تشکر فراوان از همه اقوام ایرانی
    • ایران عزیز IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      1 0
      « هویت ایرانی ما » دارایی بزرگ ماست که می بایست ازش محافظت کنیم . موضوع خود خانوم بهاره رهنما نیست . موضوع جلوگیری کردن از عادی شدن توهین به هویت ایرانی ماست . ایرانی بودن افتخار ماست ، مواظب باشیم ما رو ، از آنچه که هستیم بیزار نکنن . جامعه ای که به خودش افتخار نکنه و برای آنچه که هست ارزش قائل نباشه ، خیلی راحت تسلیم فرهنگ های مهاجم میشه . غربی ها و صهیونیست ها با حجم سنگینی از انواع و اقسام میزگرد ها و برنامه ها و فیلم های ماهواره ای و اینترنتی شون ، هویت فرهنگی تاریخی ما ایرانی ها رو نشونه گرفتن تا ما رو از ایرانی بودنمون بیزار کنن و آروم آروم مثل برخی از سلبریتی ها بشیم افرادی شیفته و خود باخته به غرب و فرهنگ غربی و انسان غربی مثل « نیکول کیدمن » و « برد پیت » و « آنجلینا جولی » و « تام کروز » ..... . گام اول در « استحاله ی فرهنگی » یک جامعه اینه که ، اون جامعه رو ، از فرهنگ و هویت خودش بیزار کنی .
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    من یک ترک هستم اما این حرکت خانم رهنما را محکوم می کنم
  • لر IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    واقعا که خانم رهنما سطح پایین شعور خودش رو نشون داد .این رسم در قدیم بود والانم هست به عنوان یک احترام برای خانواده دختر اما خانواده دختر اون نمیپزیره .ضمنا هرجایی هم رسم و رسوماتی دارد یک سلبریتی بی ادب حق ندارد فرهنگ قوم ها را مسحره کند.قوم لر اصیل است و هرجا که ایران عزیزم کمکی خواست پا در صحنه نهادهداست پس بخاطر یک انسان بی ادب و بی سواد قوم لر کوچک نمیشود
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 2
    چقدر بیکارید مشکل شما یعنی واقعا الان اینه
  • یاسین IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    بی ادبی ایشون را ماست مالی نکنید بارهای بار از صدا و سیمای میلی به لرها توهین شده واقعاً متأسفم باید اینقدر بگن که رسماً عذرخواهی کنه تازه این بی فرهنگ در تازه ترین پست خود تهدید کرده و گفتهه تمام این ای پی ها رو در اختیار آگاهی لرستان و ... قرار دادم اینقدر بی سواد هست که نمیدونه لرها در پنج شش استان در ایران زندگی می کنن
  • سما NL ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    12 0
    واقعابرای خانوم رهنمامتاسفم بامغزکوچک ودهان گشادحرف میزند.نمیداندک بااتحادقوم لرایران ایستاده هست.مالرهاهمیشه ب قوممان ورسم ورسوممان افتخارمیکنیم.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    خانم رهنما فک میکنی کی هستی خیالت برت نداره لرها غیرت دارن مثل شما تازه به دوران رسیده نیستن خودشون رو هم به تاراج نمیذارن مثل شما و بقیه بازیگر ها هیچ کدومتون هیچی نیستید
  • Mori IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    چه انتظاری داری کسی که خودشو با ... مقایسه می کنه
  • صنم IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    5 0
    کم گوی و گزیده گو خانم رهنما
  • علی GB ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    یاشاسین همه اقوام ایران زمین .
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    7 0
    من یک لرهستم وبا افتخارمیگویم چون ازاصل آریایی ایران هستم وخون من پرازغیرت و اصالت است بهاره رهنما مثل اینکه اصالت خودش نداره که توهین کرده
  • k1 IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    3 0
    باید ممنوع تصویر شه کسی که حرف دهنشو نمیفهمه اما الکی پرت میکنه بیرون . تا ممنوع تصویر نشه آروم نمیگیگیریم ... همین
  • کیامرث زلکی IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    نافهم بی درک
  • ارغوان IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    6 0
    این خانم که به بهانه های روشنفکری و زن و ...زندگی خودشون رو رها کردن در واقع تنوع طلب تشریف دارند و به هر دری میزنند که خوش باشن و خوش بگذرونن در هر صورت این خانم دچار توهم و خودبزرگ بینی هست ،نه سلبریتی هستی نه حرفه ای فقط ۱ عروسک خیمه شب بازی
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    لریعنی افتخا ر خانم بی ادب
  • ناشناس IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    13 0
    ایشششش انقد بدم میاد از این فک کرده کیه؟فک میکنه ادم بزرگیه ؟ همش چرت و پرت میگه و فک میکنه خیلی حرف خردمندانه ای زده انقد از بدم میاد همه ی اینترنتم پر کرده با چرت و پرتاش چن سال پیش یه حرفه دیگه زد که یادم نمیاد ولی حرفاش از این خیلی بد تر بود اخه یکی نیس بهش بگه بیشعور فک نکن چون بازیگر هستی خیلی طرف دار داری و ادم بزرگی هستی بازیگری هم یه شغله مثل بقیه ی شغل ها
  • سارا IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    4 0
    ما همه ایرانی تباریم چه لر چه کرد چه بلوچ چه ترک چه تهرانی و... من هم اصالتا اراکی هستم ...های این زنیکه بادکنک جلف رو تایید نمی کنم
  • محسا IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    4 1
    واقعا حیف لر که تو اسمش به زبون بیاری
  • دختر لر.. IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    رسم شیر بها یکی از رسوم قدیمی لر هاست که خیلی جاهام دیده شده اما امروزه لرها عملا از این رسم استفاده اصلا ندارن.صرفا جهت اطلاع
  • سما SG ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    7 0
    یکم بجای رسیدگی ب ظاهرت روی باطن وشخصیتت کارکن
  • لر IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    4 0
    بهاره تازه به دوران رسیده نخودمغز بی ادب بی فرهنگ دهنت آب بکش بعداسم لربیاربی اصالت
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    2 0
    متاسفانه یه عده شدن مترسک ،هرچی از دهنشون در میاد به کلام در میارن،وما مردم ساده پیگیر گفتاراین اشخاص ما بزرگ کن می شویم.
  • Hasti IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    4 0
    جالبه این همه از همدلی دم میزنیم اونوقت به قومیت ها توهین میکنیم.اصالت در فهم و شعور آدماست در گفتاری که از دهان خارج میشه... من نوعی در خانواده ای زندگی میکنم که عرب زبان هستن و با کرد و لر وصلت کردن.
  • مهدی قادروند IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    4 0
    قوم بزرگ لر و لک از بزرگترین اقوام ایران هستند .بزرگی و اصالت این قوم چیزی نیست که توسط سخنان سخیف فردی بی ارزش چون بهاره رهنما خدشه دار شود
  • ناشنا IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    0 0
    فقط همین و بس
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    4 0
    لر همیشه قهرمان
  • سام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    4 0
    من لر خرم آباد هستم و به لر بودم کاملا افتخار می کنم و برای تمام اقوام و هموطنانم آرزوی سلامتی دارم .اما شما خانم رهنما ریشه ات کجاست ؟ اصالت کجاست. واقعا برات متاسفم
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    1 2
    نباید به این سادگی از کنار قضیه به ظاهر ساده توهین به اقوام گذشت اگه یک نفر به ترک های عزیزمون توهین میکرد به این راحتی طرف رو ول نمیکردند
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      0 0
      برای اذیت ترکها یک برنامه تلویزیونی پخش شد فتیله ایها اون بزرگوارها بخشیدند
  • && IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    0 0
    دیگه شما چقدر بیکارید که این همه پیام و متن میفرستید برای یک حرف نسنجیده.
  • حمید GB ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    با سلام خدمت همه عزیزان .کاش میشد یاد بگیریم به هم تحت هیچ عنوان توهین نکنیم .از قوم اصیل لر بزرگانی در ایران هست که نظیرش رو نداریم .اریو برزن غیور که مثلش در ایران نیامده و نخواهد امد .تا بی بی مریم شیر زنی که جلویی یه لشگر ایستادگی میکنه .کریم خان زند .تا شهدایی که از یاسوج شهرکرد لرستان ایلام همدان با اهنگ دایه دایه وقت جنگه برای اب خاک ناموس ایرانی به جبهه رفتن شهید شدن .خانم رهنما این حرف شما .شما رو در جامعه از اون چیزی که بودید حقر تر کرد و قوم اصیل عزیز لر رو بزرگتر
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 0
    احسنت دارید لر های با غیرت
  • خودم .. ! FR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    من دیگه حرفی برآم نمی مونه مشرق که .. ! دوستآن عزیز این جآ خودشون هر چیزی رو که لازم بود گفتن ! :دی لر و کرد و ترک و بلوج و گیلگ و مازنی و فارس و عرب و و و همه اقوآم این کشورند .. هیچ کسی حق توهین کردن ندآرد ... ! + صبحت بخیر مشرق ! :دی
  • RO ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 0
    مهم عذرخواهی صداوسیما از قوم لر است.این خانم اندازه شعور خود حرف زده.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    6 0
    سارا و نیکا را از سوعد میارن و فلور نظری را از المان تا ما را سرگرم کنن؟؟؟؟؟؟ تو وطن بازیگر قحطی اومده؟
  • علی.لری IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    ازجنوب.ایران.تابرادرانم.درشمالی.ترین.نقطه.ایران.وجهان.افتخارمیکنیم.که.لراستی.مثل.بعضی.هابی.بته.نبستیم.به.
  • م IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    لر همون کسی هست که آهنگ سال نو رو برات ساخت خانم رهنما ؛ تا سال نو رو با آهنگ لری شروع کنی ؛ اگر طرز فکر لرها بد هست پس چرا به رسم و رسوم اجتماعی شما تاثیر گذاشتند !!!
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    2 0
    زنده بادلر
  • لر IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    5 0
    خجالت بکش بهاه رهنما اگه قوم لر نبود تو هم نبودی که الان زبون درازی کنی دیگه از چشم لر ها افتادی برو خجالت بکش البته الانم داری جلوی ما خم و راست میشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس