سفارت جمهوری اسلامی ایران سفارت ایران نمایه

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل تاکید کرد: ویدئوهای ادعایی مربوط به ضرب و شتم اتباع افغان یکی مربوط به کشوری جز ایران و دیگری مربوط به پنج سال پیش است.

به گزارش مشرق، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در واکنش به د ادعای ضرب و شتم اتباع افغانستان در ایران با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: «ویدئوهای ادعایی مربوط به ضرب و شتم اتباع افغان یکی مربوط به کشوری جز ایران و دیگری مربوط به پنج سال پیش است»

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«برخی بدخواهان با هدف تخریب روابط و به راه انداختن جنگ روانی اقدام به انتشار کلیپ‌های غیر واقعی یا قدیمی نموده‌اند.

در پی انتشار دو کلیپ، با موضوع ضرب و شتم اتباع محترم افغان در ایران و متعاقب آن صدور بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان مبنی بر پیگیری این امر، بلافاصله تحقیقات فنی گسترده‌ای توسط نیروی انتظامی و وزارت امور خارجه ایران در این رابطه آغاز و مشخص گردید که با نهایت تاسف عواملی در داخل افغانستان با هدف تخریب روابط و ایجاد تنش‌های مقطعی در مناسبات دو کشور؛ اقدام به پخش این ویدئوها که یکی مربوط به کشوری به جز ایران و دیگری مربوط به پنج سال پیش می‌باشد، نموده‌اند.

تردیدی نیست که مناسبات دو کشور برادر و همسایه بر اصول و پایه‌های محکمی استوار است که اقدامات بدخواهان خللی در استحکام آن به وجود نیاورده و بالعکس موجب هشیاری بیش از پیش مقامات دو کشور در برخورد با عوامل ایجاد جنگ روانی و بازی‌های تبلیغاتی در آینده خواهد شد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 0
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    5 0
    فیلمش مال سوریست و یه سری اسیر مربوط به داعشی ها. روی اون کلیپ صدا گذاری کردن. وزارت امور خارجه افغانستان اینقدر از ماجرا پرته متوجه نشده یا اونا هم در حال بازی در پازل آمریکا هستند !؟
  • Mjp IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    7 0
    برای امریکاهم اینجور زبون داشته باشید.. فقط برای ایران ک چهارپنج ملیون شغل داده به مهاجراتون زبون دارید؟ ماخودمون بیکاریم اماافغانی هابراحتی اجاره خانه هارامیبرن بالاباجمعیت زیادشون ک اجاره نشینن وشغلهامونم ک تصرف کردن
    • ایرانی GB ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      3 0
      میلیون میلیون افغانی ها رو اگر آمریکایی ها بکشند جیک هیچ افغانی در نمیاد , حالا اگر یک افغانی رو در ایران پشه بگزه نصف جمعیت افغانستان میریزن تو خیابونها و هر چی تو دهنشون هست به مردم ایران میگن ! چطور این دولتمردهای افغانستان جلوی آمریکایی ها مثل موش هستند اما جلوی مردم ایران که میرسن همه گردن کلفت و طلبکار و شاکی میشن ؟
  • علی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    7 0
    خوب بروند کشور خودشان. برگردند به وطن خودشان. حالا که آمریکا همه چی براشون آورده. دیگه چی میخوان
  • CA ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 0
    والا توی کانادا این افغانی ها دشمن خونی ایرانی ها اند. بعضی اوقات واقعا از اینکه توی ایران به اینها کار میدادم دلم براشون می‌سوخت حتی بهشون مایحتاج میدادم حرص میخورم میگم واقعا با این افغانی ها ما بدین صورت رفتار کردیم ولی اینها الان ارث پدری شوند و از ما طلبکارند الان هم ما بهشون هر جور که هست کمک می‌رسانیم از اون ور تن به تن مواد مخدر وارد ایران میشه و از این ور میلیون میلیون در ایران هستند. ما فقط نهضت کمک رسانی داریم برای خارجی ها نه هموطن های خودمون!
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    2 0
    ما اجازه نداریم بهشون تو بگیم اگه با من بود همشون را میفرستادم به کشور خودشون.
  • احسان عبدللهی AT ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 1
    بعد از 40سال زندگی و خدمت مارو توی خراسان خودمون هم راه نمیدن.. ایران و افغانستان شماها درست کردین... اگرنه زبان دین اصالت اریایی خدا قبله خاک، همه چیزمون یکیه، پس چرا این همه بیدالتی.؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس