برزیل زیردریایی

نیروی دریایی برزیل آزمایش مهمی را برای پذیرش اولین زیردریایی جدید خود به خدمت انجام داده است و طرح های بزرگی برای دهه آینده میلادی در بخش زیرسطحی ها دارد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، نیروی دریایی برزیل گام های مهمی را در حوزه بدل شدن به یکی از قدرت های منطقه ای در بحث شناورهای زیر سطحی برداشته است. این کشور به دنبال توافق با فرانسه در حال تولید زیردریایی های کلاس اسکورپیون به صورت تحت لیسانس در خاک خود است. این کشور به دنبال 4 فروند از این زیردریایی ها است که اولین آنها به نام Riachuelo برای اولین بار به صورت موفق عملیات پایین رفتن به زیر سطح را انجام داد و احتمال می رود به زودی وارد مرحله آزمایش تسلیحات شامل اژدرهای مدل F21 و موشک های کروز ضد کشتی اگزوست بشود. در حال حاضر 3 زیردریایی دیگر مورد نیاز نیروی دریایی برزیل در حال طی کردن مراحل مختلف ساخت و آماده سازی هستند و به نظر می رسد دومین زیردریایی از این سری به نام Humaitá در همین مال میلادی به آب بیافتند.

اولین عملیات غوص مستقل زیردریایی Riachuelo

تصویر گرافیکی از طرح زیردریایی تهاجمی اتمی برزیل

اما حرکت بسیار مهم دیگر برزیل در حوزه زیردریایی ها که می تواند این کشور را به یک قدرت مهم دریایی در منطقه آمریکای لاتین بدل کند پروژه ای موسوم به SN-BR است که هدف از آن ساخت اولین زیردریایی تهاجمی با پیشران هسته ای در برزیل است. این زیردریایی که قرار است SN-10 Álvaro Alberto نام بگیرد نیز قرار است با همکاری فرانسه تکمیل بشود. این زیردریایی طولی در حدود 100 متر داشته و در سال 2031 به آب خواهد افتاد. نیروی دریایی برزیل اخیرا با طراحی پایه ای این شناور موافقت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس