به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی فعال رسانه‌ای در خصوص انتقام از اسراییل در کانال تلگرامی خود نوشت:

گزاره قطعی که از جامعه تحلیلی امنیتی کشور می‌توان استخراج کرد این است که ایران در صورت عدم موفق شدن معتبر سازی انتقام ترور شهید فخری زاده باید منتظر جسارت بیشتر رژیم صهیونیستی باشد.

در این میان این سوال مهم و اساسی پیش می‌آید که « اسرائیل چقدر انتقام ترور شهید فخری زاده را جدی گرفته است؟!»

 فرماندهان نظامی ایران در موضع‌گیری‌های جدی خود تلاش کردند که رژیم صهیونیستی اظهارات برخی مقامات دولتی را که سیاست صبوری و امید به مذاکره را به خارج از کشور تداعی می کرد، مبنای محاسبات خود برای مابعد از ترور شهید فخری زاده قرار ندهد.

 محاسبات آمریکایی‌ها برای صهیونیست‌ها در اینگونه حوادث بسیار مهم است. موضع امریکایی‌ها در قبال ترور شهید فخری زاده بسیار مشخص و جالب توجه است، آنها در رسانه‌های خود، رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم ترور معرفی کرده و اصرار دارند که ایران آنها را شریک این ترور نداند. آمریکایی‌ها معتقدند انتقام ایران قطعی است و فقط دریاره زمان انتقام اختلاف نظر دارند. همچنانکه الیوت آبرامز، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که خود متخصص ارشد طراحی‌های عملیات های اطلاعاتی محسوب می‌شود، انتقام قطعی ایران را فرض دانسته ولی در باره زمان آن گفته که قبل از تحلیف ریاست جمهوری دور جدید در آمریکا نخواهد بود. آمریکایی‌ها برای مصون ماندن از انتقام ایران در آستانه سالگرد شهید سلیمانی، کارکنان خود در عراق را به طرز کم‌ سابقه‌ای کاهش داده‌اند و حتی حاضر به بیان آمار کاهش کارکنان سفارت خود نیز نشده ولی از شواهد بر می‌آیید که سفیر آمریکا به عنوان نماد! به همراه تعداد محدودی کارمند در چندماه آینده در بغداد باقی خواهد ماند. نیروهای نظامی آمریکا همچنین در افغانستان نیز قبل از دوران ریاست جمهوری ترامپ، کاهش چشم‌گیری پیدا خواهند کرد.

 اما در اسرائیل مباحث پساترور شهید فخری زاده قابل توجه است. به نظر می‌رسد که مقامات صهیونیستی بعد از چند روز جنگ تبلیغاتی با محوریت تاییدیه‌های تلویجی در دست داشتن در ترور منطقه آبسرد، تلاش می‌کنند که وارد مرحله ایمن‌سازی سریع خود در برابر انتقام ایران شوند. مشکل مقامات امنیتی اسرائیل در برابر مواجه با انتقام ایران، جغرافیای وسیعی است که ایران برای زدن اهداف صهیونیستی در اختیار دارد. نهادهای امنیتی اسرائیل، تاکنون کشورهای همچون گرجستان، آذربایجان، ترکیه، امارات و بحرین و حتی نقاطی از آفریقا را از جمله مناطقی دانسته که ایران می‌تواند ضربات سختی به اهداف صهیونیستی بزند. این در حالیست که شرایط قرمز امنیتی برای صهوینیست‌ها در برخی کشورها به قدری سخت شده که گبی اشکنازی، وزیر امور خارجه صهوینستی سفر رسمی و مهم خود به بحرین را از ترس انتقام ایران منتفی کرده است. وزارت خارجه اسرائیل همچنین در بیانیه‌ای رسمی تاکید کرده که با توجه به سوابق توانمندی ایران در اجرای عملیات‌های موفق در خارج از ایران، کلیه نقاط تجاری، توریستی، گردشگری و هتل‌ها می‌تواند نقاط ناامنی برای مقامات صهیونیتسی تا اطلاع ثانوی باشد. به همین دلیل است که یوئل گوزانسکی مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی که سالها درباره ایران مسئولیت امنیتی داشته، گفته است که دوران جدید امنیتی برای اسرائیل یک کابوس خواهد بود، چون ایران واقعا به دنبال انتقام است. مقامات امنیتی رژیم صهیونیتسی دو مشکل دیگر نیز برای ایمن ماندن از انتقام سخت ایران مطرح می کنند. مشکل اول آن است که می‌گویند نمی‌دانند ایران چگونه انتقام خواهد گرفت و دوم اینکه پاسخ این سوال را هم نمی دانند که ایران خودش مستقیم انتقام خواهد گرفت یا یکی از گروه‌های نیابتی ایران در منطقه انتقام را عملی خواهد کرد.

 ایران باید همچنان معتبر سازی انتقام ترور شهید فخری‌زاده را ادامه دهد ولی باید این ملاحظه را نیز در نظر داشته باشد که زمان و سطح انتقام برای معتبرسازی همیشگی اراده انتقام ایران از دشمنانش برای آینده بسیار مهم می‌باشد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ڪیان IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    26 4
    بزدل‌تراز‌صهیونیست‌جماعت‌ مادر نزاد
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      18 0
      علی مطهری از اولین نفرات مخالف انتقام شهید هسته ای بود.
    • DE ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      74 0
      اسرائیل اگه میدونست پاسخ ایران جدی هست، ترور نمیکرد. از بس ترور کرد و پاسخ جدی ندیده، تا حدودی خیالشون راحته. فعلا ته دلتون خوش باشید تا ان شاء الله با ظهور حضرت بقیه الله تک تک شمارو به بند میکشیم.
    • IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      2 0
      در ضمن این را هم بگویم که اسراییل در پانزده سال اخیر توانسته است برخی از مهم ترین و شاید مهم ترین بازوهای محور موسوم به مقاومت را بزند و در هیچ کدام نیز پاسخ هم سطح متقابل دریافت نکرده است، گر چه رجز خوانی را همواره شاهد بوده است. ترور افرادی در سطح و حد عماد مغنیه و قاسم سلیمانی، که شاید بالاتر از آن ها فقط رهبری اصلی محور مقاومت -نه فقط حزب الله لبنان - بوده است، نشان از این دارد که اسراییل کاملا اطمینان داشته که پاسخی دریافت نمی کند. حمله ی سایبری به یک مرکز آب شیرین کن، پاسخ ترور مغنیه یا سلیمانی نبوده و نیست. این عدم پاسخ هم سطح، بدون هیچ شک و تردیدی اسراییل را به فکر عملیاتی کردن ترور بالاترین رده های حزب الله لبنان انداخته است، همان طور که احمد یاسین و رنتیسی در حماس و شقاقی در جهاد اسلامی را ترور کردند. بنا بر این، دوگانه ای شکل گرفته است که اقتصاد دلاری ایران، عملا جان اصلی ترین عناصر محور مقاومت را به گروگان گرفته است و خروج از این گروگان گیری ابدا ساده نیست و با شعار دادن های توخالی نیز برطرف مخواهد شد، بلکه بیشتر به امری شبیه به یک معجزه نیاز دارد.
  • دیده بان IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    14 1
    فان حزب الله هم الغالبون ، انا من المجرمین منتقمون
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    15 9
    جدی بگیرد یا نگیرد فرقی نمی کند ، هدف تنبیه کردن نیست. چونکه اساسا تنبیه برای کشورهای واقعی است نه رژیم های جعلی صهیونیستی . در نهایت باید از صحنه روزگار محو بشود که می شود.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    18 1
    مطمئنا ایران انتقام خواهد گرفت، اما در چه سطح و اندازه ای مهم است. چرا که مردم ایران حمله به پایگاه عین الاسد را هرگز همسطح ترور سردار سلیمانی ندانستند
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    18 0
    امیدوارم انتقام طوری باشد که تا ما تحت دشمنان بسوزد وبازدارندگی طولانی مدت ایجاد کند چون اگر انتقام سبک باشد نه تنها بازدارندگی ایجاد نمیکمد بلکه دشمن تشویق هم میشود که چنین ترورهایی را بیشتر انجام دهد وپیش خودشان محاسبه میکنند که اگر جنایت بزرگی انجام دادن آخرش هم ایران با یک پاسخ سرد وسبک جواب میدهد ولی اگر انتقام زهر دار باشد دشمن در محاسباتش در آینده تفکر بیشتری میکند وچه بسا به خاطر هزینه دار بودن چنین ترورهایی آنها را به مدت طولانی از گزینه هایش دور کند
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    13 0
    انتقام زمانی راضی کننده هست که به بازدارندگی کامل برسد یعنی آنچنان انتقامی سختی از دشمن بگیری که ترور را حیطره فکرش خارج کند
    • ولی IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      3 0
      اگر واغعا انتقامی گرفته خواهدشد من بنوبع خودم چند روزه جگرم اتیش گرفته اگه بزارن تنهای انتقام میگیرم چون من ایرانیم وجدانم قبول نمیکنه پدر منو بکشن من راحت بخوابم من یک کارگر ساده هستم نون حلال میخورم جانم فدای ایران
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    6 0
    اگر اونها به نحوی مطمان شوند تا قبل از تغییر ریاست جمهوری آمریکا ما انتقام نخواهیم گرفت شک نکنید دست به اقداماتی دیگه خواهند زد.بنابراین باید جوری عمل کرد و مخصوصاً حرف زد که چنین باوری براشون بوجود نیاد. روی سخنم با دولتی هاست که آب از لب و لوچه هاشون سرازیر شده برا مذاکره با بایدن!مواظب حرف زدناتون باشبد شما رو به هرچی می پرستید!
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    9 2
    اگه جدی گرفته بود که نمیزد.
  • FR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    8 1
    تو را بخدا نگذارید خون این شهیدان پایمال شود خدا یار و نگهدار شما باشد
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    9 1
    صد در صد مخالفم با حرف بعضی از مسئولان که گفتند ما انتقام های قبلی رو در جایی گرفتیم که خود اسرائیلی ها فهمیدن چه ضربه ایی خوردن !! اگه انتقام متناسب و بازدارنده میگرفتین که دوباره دست به ترور نمیزدن، تا وقتی نفهمن این ترورهاشون هزینه بسیار سنگینی براشون داره به کارشون ادامه میدن .
  • سید IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 0
    سلام انتقام حتمی و میزان آن در موازنه از پیش اعلام شده معلوم است - ده در برابر یک این را آمریکاییها با گوشت و پوست و استخوان حس کردند که همینطور نفتکشهای ما رو عین بز نگاه میکنند که بین ونزوئلا و ایران در رفت و آمدند و برای همین صریحا با اینکه اسرائیل یعنی شریک درجه اولشان مسئولیت را برعهده نگرفته ، آنها اسرائیل را با یک انگشت درشت نشان می دهند - و در این زمینه خود را کاملا جدا کرده اند. فقط میزان خسارات امنیتی و جانبی و ... و مکان عملیتها و سر آخر " آن ده نفر " مبهم است و این یک تعلیق ، انتظاری کشنده برای کسی است که می داند ترکه ها فرود خواهد آمد . سپاهیان و سربازان گمنام بسیار ممنونیم که به سختی دارید کار می کنید و برای انتقامی پیچیده زحمت می کشید . دست و پایتان را می بوسیم و امنیتمان و جانهایمان و اموالمان را با اطمینان در دستان شما می گذاریم . باز هم خسته نباشید و خدا قوت .
  • GB ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 0
    بااین سیگنالهای التماسی برای مذاکره با امریکا احتمالا شاهد ترور دانشمتدانمان از طرف بحرین درپیتی باشیم چرا جواب محکم نمیدین از چی میترسین به خدا اسرائیل و مرتجعین منطقه از موشک و هسته ای مخفی ما بی نهایت وحشت دارن مثل سگهای ول گرد اسرائیل از سایه حزب الله میترسه
  • شهباز IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    4 0
    حیف که تو پسر شهید مطهری هستی و شدی رجل سیاسی، تو اگر پسر شهید مطهری نبودی آب خر را هم به تو نمی سپردند
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    4 0
    آقای علی مطهری ناگهان سر درآورد و تو مملکت سر شناس شد همه جا هم فضولی میکنه مشکل مملکت ما اینه که فضل پدر ،فرزند را حاصل میدهد
  • احسان IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 0
    قطعا سیاست های صهیونیست ها منجر به نابودی آنها رقم خواهد خورد امام فرمودند اگر شیعیان همه با هم آب دهان به اسرائیل بریزند این گشور با سیل تف نابود خواهد شد ۴۰ سال گذشته و این پروژه هنوز روی میز است
  • GB ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    4 0
    اسرائیل با یک جنگ واقعی محو خواهد شد. اون جنگ حتی اگه با حزب الله هم اتفاق بیفته باز نابود خواهند شد. اینکه اونا با وجود دونستن این موصوع باز دست به دشمنی میزنند برا اینه که اسراییلی ها به مانند کسی هستند که توی یک باتلاق قرار داره و لحظه به لحظه تو اون باتلاق فرو میرند کسی که تو باتلاق افتاده عقل سلیم حکم میکنه که بدون حرکت وایسه تا دیرتر غرق بشه ولی معمولا کسی که مرگ خود را حتمی میبینه دست و پا میزنه و به این جا و اونجا چنگ میندازه و مرگ خود را تسریع میبخشه. اسرائیل چه دست و پا بزنه چه ساکت بمونه بالاخره نابود خواهد شد ولی داره مرگ خودشو تسریع میبخشه در خوشبینانه ترین حالت تا ۲۵ سال زنده هستن.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    3 0
    همانقدر که شهید سلیمانی را جدی گرفتند .منعمر گذشته ای دارم کاش در این ۳۸ سال هزار بار مرده بودم اما این مصیبتها رابرای ایران نمیدیدم ،کاش سپاهی بودم وتمام تلاشم را برای این درخت خبیثه وحذفش صرف میکردم
  • محمد از اندیمشک/خوزستان IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    2 2
    اون زمانی که به گرفتن انتقام ایمان و اطمینان داشتیم سردار سلیمانی را داشتیم ولی با فقدان و نبود سردار بعید میدانم انتقام عملی بشه!
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    2 0
    انشالله انتقام خواهیم گرفت صد درصد امروز بیاییند دانشمندی مارا ترور کنند فردا ما خودمان هم امنیت نداریم اینها هنوز ایرانی را نشناختند ایرانی غیرت اجازه نمیده به این راحتی ازاین مسله بگذرد درودبرایرانیان باغیرت من هرلحظه اخبار گوش میکنم لحظه شماری میکنم صبح که از خواب بیدار میشم رادیوتلویزیون روشن میکنم تا ببینم انتقام گرفته ازاین اسرائیل های لجن کثیف خون خوارزودباشیددلیرمردان ایران دل پایتخت کنید،
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    واقعا متاسفم با این طرز تفکر
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    2 0
    حزب الله هم الغالبون ...وعده خدا حق است و یاری کننده مومنین است منتظریم انشاالله سینه مومنین خنک خواهد شد
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    با توجه به نفوذ و حضور پررنگ جریان لیبرالیسم در راس هرم قدرت در کشور و چون اضلاع قدرت در ایران باهم هماهنگ و همفکر نیستند بعید است ایران عکس العمل جدی و مناسب نسبت به جنایات امریکا و اسرائیل از خود نشان دهد .
  • رضا AU ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    #انتقام_سخت
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    1 0
    شیران سپاه درخواست مردم از شما انتقام سخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس