کد خبر 1151848
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
امیر کویت از توافق اولیه برای حل اختلافات کشورهای عربی استقبال کرد

امیر کویت در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره حصول توافق اولیه برای حل اختلافات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، آن را یک «دستآورد تاریخی» قلمداد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت جمعه شب از خبرهای منتشر شده درباره حصول توافق اولیه برای رفع اختلافات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس استقبال کرد.

بیشتر بخوانید:

تقدیر پامپئو از کویت برای مشارکت در فشار حداکثری علیه ایران

وی گفت: از این دستآورد تاریخی که در آن همه طرف‌ها خواستار همبستگی و ثبات کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و کشورهای عربی شده‌اند، خرسند هستیم.

امیر کویت همچنین از اقدامات و تلاش‌های شیخ «صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر سابق کویت برای پایان دادن به اختلافات اعضای شورای همکاری خلیج فارس قدردانی کرد و گفت: شیخ صباح از ابتدای بروز اختلافات، مدیریت تلاش‌ها برای حل آن را به عهده گرفت و پایه‌های توافق را بنا نهاد.

وزیر خارجه قطر دیروز در سخنانی درباره بحران شورای همکاری خلیج فارس گفت که این بحران یک روزه قابل حل نیست. وی ضمن ابراز امیدواری برای حل اختلاف و بحران کشورهای خلیج فارس گفت: نمی‌توانیم بگوییم که تمامی مشکلات یک روزه حل خواهد شد.

عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین در پنجم ژوئن ۲۰۱۷ اندکی بعد از اولین سفر رسمی دونالد ترامپ به منطقه و دیدارش با سران این کشورها، قطر را به حمایت از تروریسم متهم و روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع و با بستن مرزهای زمینی و هوایی، عملا قطر را محاصره کردند.

این چهار کشور عربی برای عادی شدن روابط با دوحه، خواستار قطع رابطه با ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شده‌اند.

برخی منابع خبری آمریکا به تازگی گزارش دادند که عربستان و قطر برای پایان دادن به بحران شورای همکاری و رفع اختلافات دو کشور، به زودی به توافق اولیه دست خواهند یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس